UCHWAŁA Nr XXXIV/247/09 z dnia 25 marca 2009 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Damnica pod trasę gazociągu DN 700 wraz z urządzeniami .
UCHWAŁA Nr XXXIV/247/09
Rady Gminy Damnica
z dnia 25 marca 2009 r.
w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Damnica pod trasę gazociągu DN 700 wraz z urządzeniami infrastruktury towarzyszącej.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458) oraz na podstawie art. 14 ust. 1 i art. 27 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 6, poz. 41, Nr 141, poz. 1492, z 2005 r. Nr 113, poz. 954, Nr 130, poz. 1087, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 225, poz. 1635, z 2008 r. Nr 123, poz. 803, Nr 199, poz. 1227, Nr 201, poz. 1237, Nr 220, poz. 1413) Rada Gminy Damnica
uchwala, co następuje:
§1.
1. Przystępuje się do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Damnica pod trasę gazociągu DN 700, wraz z urządzeniami infrastruktury towarzyszącej.
2. Granice obszaru objętego planem oznaczono na mapie stanowiącej załącznik graficzny, będący integralną częścią niniejszej uchwały.
§2.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Damnica.
§3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Damnica.
Przewodniczący
Rady Gminy Damnica
Zdzisław Kwaśniewski
Uzasadnienie
1. Stan istniejący
W granicach administracyjnych gminy, na terenach przez które przebiega projektowany gazociąg, brak jest obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
2. Wyjaśnienie potrzeb i celu podjęcia uchwały
Projektowany gazociąg ze względu na liniowy charakter inwestycji oraz strefę kontrolowaną wiąże się z ograniczeniami przestrzennymi i prawnymi. Wobec powyższego najlepszą formą prawnego umocowania inwestycji w przestrzeni gminy jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego. Zmiana obowiązujących planów w zakresie przebiegu projektowanego gazociągu oraz przystąpienie do sporządzenia planu na pozostałe obszary w gminie, przez które przechodzi przedmiotowa inwestycja ma na celu ujednolicenie procedury planistycznej. Służy to zabezpieczeniu interesów inwestora, gminy i osób trzecich. Ze względu na złożony charakter inwestycji i jej skalę objęcie jedną procedurą założenia inwestycyjnego przyczynia się do rzeczywistego skrócenia czasu realizacji projektu planu oraz minimalizacji ryzyka nieuchwalenia dokumentu ze względu na nie związane bezpośrednio z projektowaną inwestycją zagadnienia. Zmiana obowiązujących planów miejscowych, przez które przebiega trasa projektowanego gazociągu w pełnym zakresie (w granicach obowiązujących planów) wymaga rozpatrzenia wszystkich aspektów społecznych i przestrzennych. Objęcie projektowanego gazociągu odrębną procedurą ograniczy krąg zainteresowanych do węższego grona podmiotów bezpośrednio związanych z projektowaną inwestycją, umożliwiając przyspieszenie procedury i sprawniejszą realizację inwestycji celu publicznego.
3. Wykazanie różnic między dotychczasowym a projektowanym stanem prawnym
Na obszarach, dla których obowiązują miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego nie nastąpi zmiana pomiędzy dotychczasowymi i projektowanym stanem prawnym. Trasa projektowanego gazociągu pokrywa się z przebiegiem istniejącego natomiast projektowana strefa kontrolowana zawiera się w granicach istniejącej strefy ograniczonego użytkowania.
Dla części obszarów, dla których uchwali się miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego zmiana pomiędzy dotychczasowym, a projektowanym stanem prawnym polegała będzie na ograniczeniach w wykonywaniu prawa własności w granicach strefy kontrolowanej projektowanego gazociągu.
4. Charakterystyka przewidywanych skutków społecznych i gospodarczych
Umocowanie prawne przedmiotowej inwestycji w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego poprzedzi proces inwestycyjny. W następstwie realizacji gazociągu należy spodziewać się korzyści polegających m. in. na zwiększeniu dotychczasowych możliwości gazyfikacji gminy, zmniejszenia kosztów dostępu do sieci oraz możliwości korzystania z ekologicznych surowców energetycznych. Budowa kolejnej nitki gazociągu przyczyni się również do zwiększenia stabilności i bezpieczeństwa dostaw gazu w regionie.
5. Skutki finansowe, związane z wejściem w życie uchwały.
Podjęcie uchwały o przystąpieniu do sporządzenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz ich zmian nie wywoła żadnych skutków finansowych. Uchwała spowoduje jedynie rozpoczęcie procedury formalno – prawnej.
Wytworzył:
Joanna Parszewska
Udostępnił:
Jarosiewicz Bartosz
(2009-04-01 13:34:41)
Ostatnio
zmodyfikował:
Jarosiewicz Bartosz
(2009-04-01 13:35:54)