w sprawie rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu za 2008 rok oraz udzielenia absolutorium dla Wójta z tego tytułu

Projekt Komisji Rewizyjnej
 
UCHWAŁA NR
Rady Gminy Damnica
z dnia 29 kwietnia 2009r.
 
w sprawie rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu za 2008 rok oraz udzielenia absolutorium dla Wójta z tego tytułu.
 
 
Na podstawie art.18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U z 2001r. Nr 142, poz. 1591; zmiany z 2002r. Dz.U. Nr 23, poz. 220; Nr 62, poz.558; Nr 113, poz. 984; z 2003r. Dz.U. Nr 80, poz. 717; Nr 162, poz.1568; Nr 214, poz. 1806; z 2004r. Dz.U. Nr 102, poz. 1055; Nr 116, poz. 1203; Nr 153, poz. 1271; Nr 214, poz. 1806; z 2005r. Dz.U. Nr 172, poz. 1441; z 2006r. Dz.U.Nr 17, poz. 128; Nr 175, poz. 1457; Nr 181, poz. 1337; z 2007r. Nr 48, poz.327; Nr 138, poz. 974; Nr 173, poz. 1218; z 2008r. Nr 180, poz. 1111; Nr 223, poz. 1458) oraz art. 199 ust. 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz.U.Nr 249, poz. 2104 z 2005r. Nr 169, poz. 1420; z 2006r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708; Nr 170, poz. 1217 i poz. 1218; Nr 187, poz. 1381; Nr 249, poz. 1832; z 2007r. Nr 82, poz. 560; Nr 115, poz. 791; Nr 140, poz. 984; z 2008r. Nr 180, poz. 1112) po zapoznaniu się z wnioskiem Komisji Rewizyjnej i opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku Rada Gminy Damnica
 
uchwala, co następuje:
 
§ 1.
 
Przyjmuje się sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2008 rok oraz wykonania planu finansowego zadań zleconych za 2008 rok zamykające się kwotami:
 
Dochody ogółem                                                            plan                  16.955.995,00 zł.
                                                                                    wykonanie            16.713.400,84 zł.
 
Wydatki ogółem                                                            plan                  17.666.041,00 zł.
                                                                                    wykonanie            17.076.152,15 zł.
 
W tym: realizacja planu finansowego zadań zleconych:
 
Dotacje                                                                       plan                   3.801.557,00 zł.
                                                                                    wykonanie         3.613.012,66 zł.
 
Wydatki                                                                     plan                   3.801.557,00 zł.
                                                                                    wykonanie         3.613.012,66 zł.
 
 
 
 
 
 
 
§ 2.
 
Wykonanie budżetu zamyka się deficytem w wysokości 362.751,31 zł.
 
 
§ 3.
 
 
Udziela się Wójtowi Gminy Damnica absolutorium z tytułu wykonania budżetu gminy za 2008 rok.
 
§ 4.
 
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
UZASADNIENIE
 
O P I N I A
Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Damnica
dotycząca wykonania budżetu Gminy Damnica za 2008 rok
 
            Działając zgodnie z art. 18a ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn.zmianami) a podstawie sprawozdania Wójta Gminy Damnica z wykonania budżetu Gminy Damnica za rok 2008 Komisja Rewizyjna Rady Gminy Damnica na posiedzeniu w dniu 30 marca 2009r. rozpatrzyła sprawozdanie Wójta Gminy Damnica z wykonania budżetu Gminy Damnica za 2008 rok, porównała z wynikami kontroli budżetu, jakich dokonała w ciągu roku oraz innymi sprawozdaniami i uwagami innych Komisji, a także wysłuchała ustnych wyjaśnień Wójta Gminy i Skarbnika Gminy Damnica,
a następnie stwierdziła, co następuje:
 
1.      Uchwalony przez Radę Gminy budżet, po uwzględnieniu zmian w ciągu roku, przewidywał realizację dochodów w kwocie 16.955.995,00 zł.
Dochody wykonano w kwocie 16.713.400,84 zł., co stanowiło 98,6% do planu, w tym planowane dochody własne na kwotę. 4.895.726,00 zł., wykonanie w kwocie zł. 4.958.429,05 zł., co stanowi 101,3% planu.
 
2.      Uchwalony przez Radę Gminy plan wydatków budżetowych po zmianach dokonanych w ciągu roku przewidywał kwotę 17.666.041,00 zł. Wydatki zrealizowano w kwocie 17.076.152,15 zł., co stanowi 96,7% ogółu planu.
 
3.      Na realizację inwestycji zaplanowano w budżecie Gminy kwotę 2.230.107,00 zł., co stanowiło 13% ogółu wykonanych wydatków. Wydatkowano kwotę 2.218.385,05 zł. co stanowi 99,5% planowanych wydatków inwestycyjnych.
 
4.      Na wydatki bieżące budżetu zaplanowano kwotę 15.435.934,00 zł., zrealizowano wydatki w kwocie 14.857.767,10 zł., co stanowi 96,3% w stosunku do planu.
 
5.      Budżet Gminy zamyka się deficytem w kwocie 362.751,31 zł., który zostanie pokryty z kredytów i pożyczek.
 
6.      Ze środków budżetu Gminy w roku 2008 spłacono raty zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 657.416,00 zł., na plan 657.416,00 zł.
 
7.      Zadłużenie gminy na koniec 2008 roku z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów wyniosło kwotę 2.661.389,30 zł. z terminem spłaty w 2009 roku i latach następnych.
 
8.      Gmina na 31 grudnia 2008 roku nie posiadała wymagalnych zobowiązań z terminem płatności do 31 grudnia 2008 roku.
 
9.      Skutki obniżenia górnych stawek podatków za 2008 rok wyniosły 810.736,86 zł. Skutki udzielonych ulg, umorzeń, zwolnień z podatków oraz decyzji wydanych przez organ podatkowy za 2008 rok wyniosły 12.288,55 zł. Łącznie stanowi to kwotę 823.023,41 zł. tj. 4,9% zrealizowanych dochodów.
 
10.  Wójt Gminy, realizując zadania związane z wykonaniem budżetu, kierował się zasadą celowości, legalności, rzetelności i oszczędności w gospodarowaniu środkami publicznymi.
 
11. Zdaniem Komisji Rewizyjnej wyrażonym w przyjętej uchwale, powyższe daje podstawę do wyrażenia pozytywnej opinii o realizacji budżetu Gminy za 2008 rok i wystąpieniu do Rady Gminy z wnioskiem o udzielenie absolutorium Wójtowi.
 
 
Komisja Rewizyjna po rozpatrzeniu całokształtu spraw związanych ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za rok 2008 przyjęła powyższą opinię w głosowaniu:
            4 – głosy za.
 
Przyjęta opinia stanowi uzasadnienie wniosku w sprawie udzielenia absolutorium dla Wójta Gminy Damnica za 2008 rok.
 
 
 
 
                                                                        Podpisy członków Komisji:
 
1.      Barbara Jarzmicka – przewodnicząca
 
……………………………………………
 
2.      Kopczyk Ireneusz – wiceprzewodniczący
 
……………………………………………
 
3.      Kornecka Janina – członek
 
……………………………………………
 
4.      Cymek Walter – członek
 
……………………………………………
 
 
 
 
 
Wytworzył:
Barbara Imińska
Udostępnił:
Jarosiewicz Bartosz
(2009-04-22 17:28:30)
Ostatnio zmodyfikował:
Jarosiewicz Bartosz
(2009-04-22 17:29:55)