PROTOKÓŁ NR XLIV/09 w dniu 09 grudnia 2009r.

 

PROTOKÓŁ NR XLIV/09

Sesji Rady Gminy Damnica
w dniu 09 grudnia 2009r.
 
 
Na stan 15 radnych obecnych było 14 radnych.
Nieobecni radni: A.Zaryczański.
 
Przewodniczył – Zdzisław Kwaśniewski
Protokółowała – Barbara Imińska
 
            Sesję Rady Gminy Damnica otworzył o godz. 13.00 Przewodniczący Z.Kwaśniewski, który po przywitaniu radnych i gości stwierdził quorum radnych do podejmowania prawomocnych uchwał oraz przedstawił proponowany porządek obrad
Następnie Przewodniczący Z.Kwaśniewski zwrócił się z pytaniem do radnych czy mają uwagi lub wnioski do proponowanego porządku obrad.
 
Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów W.Cymek zgłosił wniosek o wycofanie z porządku obrad punktu nr 4 – uchwalenie budżetu gminy na 2010 rok.
Wniosek uzasadnia tym, iż Komisje Rady nie wypracowały jeszcze opinii o projekcie budżetu. Komisje będą spotykać się kolejnych posiedzeniach w celu wyjaśnienia kwestii dotyczących projektu budżetu oraz wypracowania ostatecznych opinii.
 
Przewodniczący Z.Kwaśniewski poddał wniosek pod głosowanie.
 
Rada Gminy w składzie 14 radnych jednogłośnie postanowiła wycofać z porządku obrad punkt nr 4 – uchwalenie budżetu gminy na 2010 rok.
Porządek obrad po wprowadzeniu zmian przedstawia się następująco:
1.      Sprawy regulaminowe:
Ø      otwarcie Sesji i stwierdzenie quorum,
Ø      przyjęcie porządku obrad,
Ø      przyjęcie protokołu z poprzedniej Sesji.
2.      Informacja Wójta Gminy z pracy w okresie międzysesyjnym oraz z realizacji interpelacji i wniosków zgłoszonych na poprzedniej Sesji.
3.      Informacja na temat planu zimowego utrzymania dróg powiatowych i gminnych w sezonie zimowym 2009/2010.
4.      Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2009r.
5.      Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przedłużenie na okres powyżej trzech lat dzierżawy nieruchomości gminnej.
6.      Interpelacje i zapytania radnych.
7.      Wolne wnioski i informacje.
8.      Zakończenie Sesji.
 
Radni nie wnieśli uwag do porządku obrad.
 
Protokoły z poprzednich Sesji tj. 04.11.2009r. oraz 26.11.2009r. przyjęte zostały jednogłośnie, radni nie wnieśli uwag do ich treści.
 
 
Ad. 2
Wójt M.Janusz przedstawiła informację z pracy w okresie międzysesyjnym oraz z realizacji interpelacji w wniosków zgłoszonych na poprzedniej Sesji.
Informacja stanowi załącznik Nr 1 do niniejszego protokołu.
 
Wójt M.Janusz przedstawiła informację w zakresie prac wykonywanych przez Zakład Gospodarki Komunalnej w Damnicy w miesiącu listopadzie br.
 
Radna J.Kornecka – w informacji jest błąd. Radny Dziubek na poprzedniej Sesji zgłaszał wniosek o wykonanie chodnika przy drodze powiatowej w Damnie wzdłuż bloków a nie przy odcinku drogi od kościoła do bloku nr 49.
 
Wójt M.Janusz – chodzi tu o dwa różnie wnioski i nie można łączyć jednej sprawy z drugą. Na wcześniejszych sesjach zgłoszony był wniosek dotyczący uregulowania tematu chodnika przy drodze w kierunku Wiatrowa. Ten dotyczy naszego gminnego odcinka drogi betonowej. Poproszę o szczegółowe wyjaśnienie pracownika zajmującego się drogami.
 
Radny Z.Pawłowski – o jakiego miejsca dotyczy decyzja w zakresie zajęcia pasa drogowego w Zagórzycy?
 
Wójt M.Janusz – decyzja jest na wniosek albo mieszkańców albo instytucji. Decyzja wydana jest zgodnie z założeniami wniosku. W przypadku Zagórzycy z wnioskiem wystąpił Zakład Energetyczny.
 
Radny R.Dziubek – mam pytanie w zakresie pozyskiwania środków unijnych. Ile wynosi dofinansowanie do budowy przedszkola?
 
Wójt M.Janusz – jeżeli chodzi o dofinansowanie budowy przedszkola to otrzymaliśmy dofinansowanie w pełnej wysokości i jest to 75% kosztów kwalifikowanych. Natomiast jeżeli chodzi o dokładną kwotę to podam ją na następnej Sesji.
 
Radny R.Nieradko – czy wiadomo już jaki będzie zakres prac przy budowie drogi powiatowej w kierunku Bobrownik w 2010 roku.
 
Wójt M.Janusz – nie, ponieważ zgłosimy to po rozpoczęciu nowego roku budżetowego. W styczniu 2010r. wystąpimy z wnioskiem i wskazaniem w jakim zakresie będzie dotyczyło nasze partnerstwo w realizacji wspólnej inwestycji.
 
Radny R.Dziubek – czy prace związane z położeniem kanalizacji w Damnicy zostały już zakończone?
 
Wójt M.Janusz – prace nie zostały jeszcze zakończone, ponieważ na chwilę obecną nie jest jeszcze zakończony proces porządkowania tego terenu. Jeżeli chodzi o stronę techniczną czyli fizyczne położenie kanalizacji to faktycznie ten etap został już zakończony i został zgłoszony do wstępnego odbioru technicznego. Natomiast całkowite zakończenie i zamknięcie inwestycji jeszcze nie nastąpiło, ponieważ są uwagi co do uporządkowania terenu.
 
Ad. 3
Informację na temat planu zimowego utrzymania dróg powiatowych i gminnych w sezonie zimowym 2009/2010 przedstawił dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej w Damnicy A.Tkacz.
 
Zakład Gospodarki Komunalnej na dzień dzisiejszy do prowadzenia odśnieżania posiada jeden ciągnik z pługiem. Do końca bieżącego roku planowany jest zakup drugiego pługu do mniejszego ciągnika. Zatrudnionych jest dwóch kierowców. Odśnieżanie prowadzone będzie w ciągu całego dnia a także nocą. W pierwszej kolejności odśnieżane będą drogi dowozu dzieci do szkół. Do celów odśnieżania ZGK będzie starał się w jak najmniejszym stopniu korzystać z usług odśnieżania. Odśnieżanie prowadzone będzie także na zgłoszenia sołtysów oraz mieszkańców gminy.
W zakresie planu odśnieżania dróg powiatowych ZGK nie posiada informacji, ponieważ Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku nie przesłał jeszcze takiej informacji.
 
Radny W.Cymek – czy ZGK dysponuje piaskarką do posypywania dróg?
 
Dyr.ZGK A.Tkacz – posiadamy piaskarkę, jest już przygotowana do sezonu zimowego.
 
Przewodniczący Z.Kwaśniewski – w przypadku obfitych opadów śniegu wszyscy chcielibyśmy, aby drogi i chodniki były jak najszybciej odśnieżone. Jednak przy takim sprzęcie nie jest to możliwe. Czy ma Pan realne możliwości uzyskania pomocy od kogoś kto dysponuje sprzętem do odśnieżania? W niektórych gminach zabezpieczonych mają po 10 pługów, które mogą jednocześnie uczestniczyć w odśnieżaniu. Trzeba mieć jakieś realne możliwości zabezpieczenia.
 
Dyr.ZGK A.Tkacz – staram się zebrać środki finansowe na zakup drugiego pługa. Jeżeli chodzi o usługi to jesteśmy w kontakcie z dwiema osobami, które posiadają odpowiedni sprzęt. Do odśnieżania przystępują na zgłoszenie telefoniczne. Pozostaje tylko kwestia kosztów i środków na ten cel.
 
Radny W.Cymek – z doświadczenia lat wcześniejszych wiemy, że w Strzyżynie odśnieżał Pan Piskuła i tamten rejon był zabezpieczony. Ponadto do ciągnika potrzebne będą specjalne łańcuchy.
 
Dyr.ZGK A.Tkacz – posiadamy dwa ciągniki. Jeżeli mały ciągnik nie poradzi sobie na danej drodze to zostanie tam skierowany duży ciągnik. Jako dyrektor ZGK nie zerwałem kontaktów jakie posiadała gmina. W miarę potrzeb i możliwości będę starał się korzystać z pomocy tych osób.
 
 
Ad. 4
Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2009 rok wraz z uzasadnieniem odczytała Skarbnik D.Bałukonis.
 
Przewodniczący Z.Kwaśniewski – projekt uchwały został omówiony na posiedzeniach Komisji Rady. Czy są jeszcze uwagi do projektu uchwały?
 
 Radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.
 
Rada Gminy w składzie 14 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XLIV/307/09 w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2009 rok.
 
Ad. 5
Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przedłużenie na okres powyżej trzech lat dzierżawy nieruchomości gminnej wraz z uzasadnieniem odczytała Sekretarz A.Harmacińska.
 
Przewodniczący Z.Kwaśniewski – projekt uchwały został omówiony na posiedzeniach Komisji Rady. Czy są jeszcze uwagi do projektu uchwały?
 
 Radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.
 
Rada Gminy w składzie 14 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XLIV/308/09 w sprawie wyrażenia zgody na przedłużenie na okres powyżej trzech lat dzierżawy nieruchomości gminnej.
 
Ad. 6
 
Radny Z.Pawłowski – mam pytanie odnośnie organizacji zebrań sołeckich w sprawie obowiązku posiadania umów na wywóz nieczystości komunalnych. Czy ktoś z Urzędu Gminy był odpowiedzialny za przygotowanie zebrania, czy powinny być zachowane odpowiednie procedury. O zebraniu w sołectwie Zagórzyca zostałem powiadomiony razem a Panem dyrektorem ZGK w dniu zebrania. Jest to trochę nieodpowiedzialne. Powiadamiając w taki sposób po prostu lekceważy się te osoby.
 
Wójt M.Janusz – Urząd Gminy nie został w ogóle powiadomiony o tym spotkaniu, do dnia dzisiejszego nie wiedzieliśmy, że takie zebranie się odbyło. Jeżeli chodzi o procedurę to prawdę mówiąc obowiązują w tym względzie tylko dobre obyczaje. Ani rada sołecka ani sołtys nie mają obowiązku organizowania zebrań zgodnie z jakimiś zasadami. Statut sołectwa reguluje kwestię organizacji zebrań i spotkań. Jeżeli nie jesteśmy powiadomienia o takim zebraniu to nie mamy fizycznej możliwości uczestniczenia a takim zebraniu.
 
Dyr.ZGK A.Tkacz – zostałem poproszony o udział w tym spotkaniu o godzinie 13:00 w dniu spotkanie. Niestety nie mogłem w nim uczestniczyć, ponieważ nie zdążyłem. Zbyt późno zostałem powiadomiony.
Radny R.Nieradko - chciałbym zapytaj Panią Wójt jak jest z tą lampą w Skibnie, lampa ta nadal nie świeci się. Na poprzedniej Sesji przekazała Pani informację, że zostanie włączona do końca listopada br.
 
Wójt M.Janusz – na poprzedniej sesji powiedziałam, że lampa zostanie włączona do końca tego roku. Inwestycja dotycząca założenia lampy w Skibnie pod względem technicznym została zakończona. Natomiast odbiór takiej inwestycji musi nastąpić także przez Zakład Energetyczny. Wniosek o zamknięcie inwestycji składa wykonawca. Wykonawca złożył wniosek do Zakładu Energetycznego o odbiór inwestycji. Dopiero po przejęciu przez Zakład Energetyczny będzie mogła być włączona do całego obiegu. Wówczas my podpisujemy z Zakładem Energetycznym uzupełnienie umowy, która jest na oświetlenie uliczne na terenie naszej gminy. Nie mamy bezpośredniego wpływu, aby wykonawca w takim czy w takim czasie złożył wniosek o odbiór inwestycji. Na chwilę obecną czekamy na decyzję Zakładu Energetycznego o włączeniu tej lampy do sieci energetycznej. Natomiast jeżeli chodzi o lampy w Bobrownikach do końca grudnia zostaną wykonane.
 
Radny R.Nieradko – zadanie dotyczące wykonania lamp w Łojewie i Skibnie to inwestycja z 2008r., natomiast na 2009r. planowana była inwestycja w zakresie wykonania lamp w Bobrownikach.
 
Wójt M.Janusz – inwestycja z 2008r. nie została zakończona, ponieważ nie została jeszcze odebrana. Inwestycję tę należy podzielić na dwa etapy. W pierwszym etapie wykonana została fizycznie określona praca – został postawiony słup, zamontowana została lampa. Natomiast o zamknięciu inwestycji możemy mówić wówczas kiedy kończy się to przyjęciem środka trwałego w poczet majątku gminy. A taki etap jeszcze nie nastąpił. Dlatego nie można mówić, że jest to inwestycja zamknięta na 2008 rok. Realizacja tej inwestycji przesunięta jest na 2009r. Nie samo wykonanie inwestycji jest jej zamknięciem ale także przygotowanie pełnej dokumentacji pod przyjęcie środka trwałego.
 
Radna J.Kornecka – chciałabym prosić o wyjaśnienie. Dlaczego światła na stadionie w Damnicy palą się w dzień i całą noc? Lampy palą się już o godz. 15.00. Czy jest to uzależnione od tego, że jest tam prowadzona inwestycja? Ludzie dziwią się, że palą się tam lampy całą noc.
 
Wójt M.Janusz – na dzisiejszej Sesji nie jestem w stanie udzielić wyjaśnień na ten temat. Informacji udzielę na następnej Sesji.
 
Radny W.Cymek – w sobotę w nocy zdemolowana została ulica Ogrodowa w Damnicy. Poprzewracane i poniszczone zostały kosze na śmieci, znaki drogowe połamane. Jest to nie do pomyślenia. W Damnicy grasuje banda łobuzów. Bardzo mnie to zbulwersowało i zainteresowałem się tym. Próbowałem dodzwonić się na posterunek policji w Damnicy oraz na komisariat w Główczycach. Niestety bez skutku. Dodzwoniłem się dopiero w poniedziałek i zgłosiłem ten fakt. Jako radny zgłaszam wniosek, aby wystąpić do Komisariatu Policji w Główczycach o ustalenie winnych wandalizmu na ulicy Ogrodowej w Damnicy w nocy z 5 na 6 grudnia br.
 
Radna K.Kołkowska – mam prośbę do dyrektora ZGK. W Mianowicach na przystanku, na którym dzieci czekają na autobus są dziury i należałoby je naprawić. Ponadto należy opróżnić kosze na śmieci na przystankach autobusowych.
 
Radny M.Haładej – Zarząd Dróg Powiatowych wykonał przebudowę drogi powiatowej od Łebienia w kierunku miejscowości Skibin. Położona została nowa nawierzchnia ale brak jest urządzeń takich jak barierki. Przy drodze tej jest głęboki i niebezpieczny wąwóz i zabezpieczenie takie w postaci barierek jest potrzebne. Czy Pani Wójt posiada informację czy takie barierki zostaną tam zamontowane.
 
Wójt M.Janusz – rozmawiałam z dyrektorem ZDP na ten temat. Barierki takie nie występowały w drodze istniejącej oraz przebudowa tego odcinka drogi nie zakładała w swoich planach uzupełnienie o barierki. Wystąpiłam z takim pytanie. Poprawa jakości drogi spowoduje jeszcze większe niebezpieczeństwo właśnie na tym małym odcinku drogi. W okresie zimowym kiedy nawierzchnia będzie śliska miejsce to robi się niebezpieczne i barierki były by tam potrzebne. W związku z tym wystąpimy do Zarządu Dróg Powiatowych na piśmie o realizację kolejnego elementu na tej drodze jakim jest zamontowanie barierek.
 
Radna B.Jarzmicka – wystąpić ponownie do Generalnej Dyrekcji Dróg o wykonanie bezpiecznego zjazdu tzn. wysepki z drogi krajowej w drogę powiatową w kierunku Starej Dąbrowy.
 
Wójt M.Janusz – niewielki wpływ mamy na to. Systematycznie wysyłamy wnioski w tej sprawie do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Odpowiedź otrzymujemy taką, że nie jest to niebezpieczny odcinek drogi i nie ma potrzeby wykonywania tam wysepki. Sprawdzę, kiedy złożony był ostatnio wniosek i wystąpimy z następnym.
 
Radny W.Cymek – chciałbym przekazać uwagi dla radnej powiatowej Pani Barbary Zawadzkiej. Zarząd Dróg Powiatowych dokonał uzupełnienia pobocza drogi powiatowej na odcinku Mianowice – Damnica. Zostało to źle zrobione. Myśleliśmy, że zostanie to zrobione masą asfaltową a uzupełniono jakimiś śmieciami. Pobocze ponownie jest nierówne, porobiły się dziury. Proszę panią radną o przekazanie w powiecie tych uwag, aby chociaż uzupełnili te dziury.
 
Radna B.Zawadzka – nie jest to zakres działania mojej komisji. Jednak w miarę możliwości będę starała się, aby temat tej drogi realizowany.
 
Przewodniczący Z.Kwaśniewski – prośba z naszej strony o pokierowanie w powiecie tak, aby ten odcinek drogi był w miarę dobrze zrobiony. Żeby była to droga poszerzona. W tej chwili jest to prowizorka, która jest na jakiś czas.
 
Ad. 7
 
Przewodniczący Z.Kwaśniewski – na sesji w dniu 4 listopada br. przewodnicząca Komisji Rewizyjnej przekazała informację o wynikach kontroli w Urzędzie Gminy dotyczącej wystąpienia podległości służbowej między Sekretarzem Gminy a inspektorem ds. ochrony środowiska i obsługi funduszu sołeckiego. Po decyzji Komisji Rewizyjnej wystąpiłem do Pani Wójt o informacje w kwestii podjętych działań w celu uregulowania tej sprawy. Jest pismo Pani Wójt w tej sprawie.
 
Wiceprzewodniczący R.Dziubek odczytał pismo Wójta Gminy Damnica informujące, iż obecny stan faktyczny dotyczący zatrudnienia pracowników samorządowych w Urzędzie Gminy Damnica nie jest sprzeczny z obowiązującymi przepisami. Celem wykluczenia obawy naruszenia zakazu wyrażonego w art. 26 ustawy o pracownikach samorządowych, wobec Sekretarza Gminy Damnica, Pani Andżeliki Harmacińskiej i inspektora ds. ochrony środowiska i obsługi funduszu sołeckiego Pana Piotra Krupińskiego zostały podjęte działania wykluczające możliwość powstania bezpośredniej podległości służbowej, także w czasie nieobecności Wójta Gminy Damnica. Zastosowano polecenie służbowe uniemożliwiające podejmowanie przez Sekretarza Gminy, jakichkolwiek czynności organizacyjnych, technicznych i administracyjnych wobec inspektora ds. ochrony środowiska i obsługi funduszu sołeckiego, z jednoczesnym wskazaniem pracownika uprawnionego do wykonywania tych czynności w czasie nieobecności Wójta.
 
Następnie Przewodniczący Z.Kwaśniewski odczytał:
1)     Pismo dyrektora GOKiS w Damnicy z podziękowaniem dla radnych za wsparcie finansowe organizowanych Mikołajek dla dzieci,
2)     Pismo Pani Marii Zaremba zam. Damnica w sprawie wykonania oświetlenia na ulicy, na której mieszka,
3)     Plan finansowy na 2010 rok Zespołu Szkół w Damnica do wiadomości Rady Gminy.
 
Wójt M.Janusz – przekazała informację, iż Koło Gospodyń Wiejskich z Bięcina po raz kolejny reprezentowało Gminę Damnica na zewnątrz. Podziękowała Pani Barbarze Mączka za reprezentowanie gminy. Wyroby Koła Gospodyń Wiejskich z Bięcina zyskują coraz większą popularność i uznanie.
Wójt M.Janusz przekazała wszystkim zebranym zaproszenie do udziału we wspólnej wigilii, która odbędzie się dnia 18 grudnia br. o godz. 18:00 w Zespole Szkół w Damnicy.
Wójt M.Janusz zwróciła się z prośbą o pomoc w spełnieniu marzenia jednego z uczniów Gimnazjum w Damnicy i szkoły muzycznej w Słupsku. Jest to bardzo zdolny uczeń a zarazem uzdolniony muzycznie. Uczniowi temu zaproponowano wyjazd na warsztaty muzyczne w grupie międzynarodowej. Niestety rodziców nie stać na opłacenie tego wyjazdu. Wyjazd organizowany jest w czasie ferii zimowych 2010r. Potrzebna jest kwota 1.000 zł. Gdybyśmy wszyscy się złożyli i uzbierali tę kwotę to byłaby to wielka niespodzianka dla tego ucznia. Będziemy mieli okazję oglądać tego ucznia w czasie organizowanej wigilii.
Ostatnia informacja to po wspólnych uzgodnieniach spotkamy się jeszcze raz na sesji Rady w dniu 30 grudnia br. o godz. 12:00.
 
Przewodniczący Z.Kwaśniewski – odnośnie wsparcie dla wspomnianego ucznia myślę, że radni przychylą się i zorganizujemy zbiórkę po sesji.
 
Sołtys. Z.Zagórowski – w nawiązaniu do wypowiedzi radnego Cymka dotyczącej wandalizmu na ulicy Ogrodowej to mieszkańcy domyślają się kto jest sprawcą. Chcemy jednak, aby policja ustaliła winnych i ukarała.
 
Sołtys M.Wasiak – w Mianowicach dzielnicowy sprawdzał kto posiada umowy na wywóz śmieci. Sprawdził w jednym bloku i na tym się skończyło. Mieszkańcy są zdezorientowani, dlaczego tylko w jednym bloku. Czy akcja taka będzie prowadzona dalej?
 
Wójt M.Janusz – sprawdzanie umów będzie prowadzone systematycznie we wszystkich miejscowościach. Rozpoczęliśmy sprawdzanie od Damnicy, Bud i Łojewa a następnie sukcesywnie w pozostałych miejscowościach.
 
 
Sołtys W.Francuz – zgłosił wnioski w następujących sprawach:
1)      poprawić stan drogi na odcinku Dąbrówka – Świtały,
2)      poprawić pobocze drogi powiatowej ona odcinku od Bobrownik do Dąbrówki,
3)      załatać dziury w asfalcie w drodze przez wieś Dąbrówka,
4)      przy drodze powiatowej przed Dąbrówką ustawić znak drogowy ostrzegający o nierównej nawierzchni,
5)      na skrzyżowaniu dróg powiatowych w Bobrownikach od jakiegoś czasu brak jest kierunkowskazów,
6)      na przystanku autobusowym w Wisznie zamontować lampę oświetleniową.
 
Wójt M.Janusz – większość spraw zgłoszonych przez sołtysa dotyczy dróg powiatowych więc wystąpimy z wnioskami do Zarządu Dróg Powiatowych w Słupsku. Natomiast oświetlenie na przystanku w Wisznie wpisane jest do harmonogramu i będzie realizowane zgodnie z planem.
 
Sołtys M.Wasiak – podziękowała Sekretarz A.Harmacińskiej za szybkie załatwienie sprawy, z którą się do niej zwróciła.
 
Radna B.Jarzmicka – PKS w Słupsku zawiesił kursy autobusowe m.in. te, którymi rano przyjeżdżali nauczyciele do szkoły w Domaradzu oraz w późniejszych godzinach, którymi młodzież wracała ze szkół w Słupsku. PKS informował Urząd Gminy o zamiarze zawierzenia kursów.
 
Wójt M.Janusz – wystąpimy do PKS w Słupsku o ponowne rozpatrzenie sprawy zawieszonych kursów autobusowych.
 
Radny R.Nieradko – udrożnić przepusty przy drodze na osiedle w Bobrownikach na odcinku, gdzie nie ma chodnika.
 
Przewodniczący Z.Kwaśniewski – przekazał następujące informacje:
1)     w piątek 11.12.br. o godz. 13:00 odbędzie się spotkanie z dyrektorami szkół,
2)     w piątek 11.12.br. po spotkaniu z dyrektorami o godz. 14:30 odbędzie się posiedzenie Komisji.
 
Ad. 8
W związku z wyczerpaniem porządku obrad o godz. 14:45 przewodniczący Z.Kwaśniewski zamknął obrady XLIV Sesji Rady Gminy Damnica.
 
Na tym protokół zakończono.
 
Protokółowała                                                          Przewodniczący
 
Barbara Imińska                                                      Zdzisław Kwaśniewski
Wytworzył:
Barbara Imińska
Udostępnił:
Jarosiewicz Bartosz
(2010-01-06 11:42:35)
Ostatnio zmodyfikował:
Jarosiewicz Bartosz
(2010-01-06 11:43:53)