Zarządzenie Nr 86/2010 z dnia 30 września 2010r. w sprawie trybu i terminów opracowania materiałów planistycznych do projektu budżetu Gminy Damnica na 2011 rok oraz do projektu Wieloletniej Prognozy F

 

Zarządzenie Nr 86/2010
Wójta Gminy Damnica
z dnia 30 września 2010r.
 
w sprawie trybu i terminów opracowania materiałów planistycznych do projektu budżetu Gminy Damnica na 2011 rok oraz do projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej na 2011 rok i lata następne.
 
Na podstawie art. 30 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 r. Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz Uchwały Nr LIII/365/10 Rady Gminy Damnica z dnia 29 września 2010r. w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Gminy Damnica, szczegółowości projektu budżetu oraz rodzajów materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.
 
zarządza się, co następuje:
 
§ 1
 
Zobowiązuję Dyrektorów i Kierowników jednostek organizacyjnych gminy, pracowników merytorycznych realizujących zadania na samodzielnych stanowiskach pracy w Urzędzie Gminy oraz jednostki sektora finansów publicznych finansowane z budżetu Gminy, bądź powiązane z budżetem otrzymywaną dotacją do opracowania materiałów planistycznych do projektu budżetu gminy na 2011 rok oraz do projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Damnica na 2011 rok i lata następne.
§ 2
 
1.                  Określam założenia do projektu budżetu Gminy na 2011 rok, w tym:
·                    zakres i ogólne zasady rozdysponowania środków budżetowych oraz podstawowe zasady konstrukcji projektu budżetu Gminy Damnica na 2011 rok, zgodnie z Załącznikiem Nr 1,
·                    podstawowe założenia w zakresie prognozowania dochodów budżetowych, zgodnie z Załącznikiem Nr 2,
·                    podstawowe założenia w zakresie prognozowania wydatków budżetowych, w tym wynagrodzeń, pochodnych od wynagrodzeń, zgodnie z Załącznikiem Nr 3.
1.                  Wprowadzam formularze mające zastosowanie do opracowania materiałów planistycznych przez dysponentów, stanowiące Załącznik Nr 4 do niniejszego zarządzenia.
2.                  Określam zakres prac, terminy oraz miejsca składania materiałów planistycznych do projektu budżetu Gminy na 2011 rok zgodnie z Załącznikiem Nr 5 do niniejszego zarządzenia.
§ 3
 
Do wykonania Zarządzenia zobowiązuję referaty i pracowników na samodzielnych stanowiskach Urzędu Gminy realizujących zadania gminy we własnym zakresie bądź za pośrednictwem jednostek organizacyjnych, dyrektorów i kierowników jednostek budżetowych, dyrektorów Gminnego Ośrodka Kultury i Sportu oraz Gminnej Biblioteki Publicznej.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
 
Wójt
mgr Maria Janusz

 
UZASADNIENIE
 
            Zgodnie z Uchwałą Nr LIII/365/10 Rady Gminy Damnica z dnia 29 września 2010 roku w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Gminy Damnica, szczegółowości projektu budżetu oraz rodzajów materiałów informacyjnych towarzyszących budżetowi niezbędne jest wydanie stosownego Zarządzenia Wójta Gminy, w którym ustala się założenia do projektu budżetu na 2011 rok oraz wzory dokumentów, według których dysponenci środków budżetowych winni przygotować niezbędne dane.
            Jednocześnie, zgodnie z wymogiem jaki wprowadziła ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych, odnośnie obligatoryjnego sporządzania Wieloletniej Prognozy Finansowej (WPF) przez jednostki samorządu terytorialnego, zakres prac nad projektowaniem budżetu gminy rozszerza się o procedurę konstruowania WPF Gminy Damnica.

Tabele do wytycznych - do pobrania

Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr 86/2010
Wójta Gminy Damnica
z dnia 30 września 2010 roku
 
Zakres i ogólne zasady rozdysponowania środków budżetowych, sfinansowania deficytu i wydatków
 
1.                  Podstawy opracowania i zakres projektu budżetu Gminy Damnica na 2011 roku
 
1)W projekcie budżetu uwzględnione zostaną zadania:
a)                   własne, wynikające z ustaw ustrojowych: obligatoryjne oraz – w miarę posiadanych środków                  i potrzeb – fakultatywne,
b)                  z zakresu administracji rządowej i inne zlecone ustawami,
c)                   realizowane na podstawie porozumień (umów) z organami administracji rządowej,
d)                  realizowane na podstawie porozumień (umów) z innymi JST,
e)                   realizowane na podstawie porozumień (umów) z innymi jednostkami.
 
2)Wielkości budżetowe na zadania przewidziane do realizacji w 2011 roku zostaną zaprojektowane w oparciu o:
a)                   przepisy prawa zewnętrznego (ustawy i rozporządzenia), a w szczególności ustawy:
        z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.),
        z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009r. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.),
        z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2010r. Nr 80, poz. 526 z późn. zm.),
b) przepisy prawa wewnętrznego (Uchwały Rady Gminy i Zarządzenia Wójta Gminy Damnica),
c) informację Ministra Finansów o wielkości subwencji ogólnej oraz przewidywanych wpływach              z udziału w podatku dochodowym od osób fizycznych, ujętych w projekcie budżetu państwa,
d) informację Wojewody Pomorskiego o kwotach dotacji celowych na zadania własne i zlecone              z zakresu administracji rządowej, ujętych w projekcie budżetu państwa,
e) informację Dyrektora Delegatury Krajowego Biura Wyborczego w Słupsku o kwocie dotacji celowej na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej, ujętej w projekcie budżetu państwa,
f) inne przepisy i stosowane w praktyce formy przekazu, jeżeli mają one związek                             z projektowanymi wielkościami budżetowymi.
 
 
3)Ogólne zasady rozdysponowania środków budżetowych
 
1)                  W kwotach projektowanych wydatków zostaną uwzględnione zobowiązania zaciągnięte w 2010 roku.
2)                  Zabezpieczenie środków niezbędnych na zadania kontynuowane, na realizację których podpisane zostały umowy wieloletnie oraz na zadania, w zakresie których gmina ubiega się o dotacje lub środki, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych.
3)                  Dysponenci, przyjmą jako punkt odniesienia do projektowania wydatków bieżących na 2011 rok – finansowanych ze środków własnych budżetu, wysokość środków własnych budżetu zaplanowanych na dzień 30 września 2010 roku na realizację zadań bieżących jednostki, skorygowaną na dzień 31.12.2010 roku o kwoty wydatków, co do których zachodzą przesłanki, że nie zostaną one wykonane w ramach planu 2010 roku. Wysokość środków własnych na realizację zadań bieżących ma być zaprojektowana tak, aby wydatki bieżące budżetu w 2011 roku w stosunku do przewidywanego wykonania wydatków bieżących budżetu w 2010 roku, finansowanych ze środków własnych, nie przekroczyły zakładanego wskaźnika, tj. winny być na poziomie roku 2010, za wyjątkiem rozwiązań podlegających odrębnym regulacjom. Zaprojektowanie wydatków bieżących w wysokości przekraczającej zakładany wskaźnik będzie możliwe wyłącznie w uzasadnionych przypadkach po uzyskaniu zgody Wójta Gminy. Wskazane jest dokonanie selekcji planów i skoncentrowanie środków na realizację rzeczywistych i niezbędnych zadań. Wydatki na 2011 rok winny być projektowane w sposób celowy i oszczędny.
4)                  Dochody z tytułu opłat za wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczone będą na zadania związane z przeciwdziałaniem alkoholizmowi i narkomanii, mieszczące się w granicach katalogu zadań wynikających z ustaw ustrojowych.
5)                  Dochody z tytułu opłat i kar za korzystanie ze środowiska przeznaczone zostaną w całości na wydatki na realizację zadań z zakresu ochrony środowiska.
6)                  Wydatki na przedsięwzięcia realizowane w ramach Funduszu Sołeckiego zostają zaprojektowane zgodnie z przyznamymi limitami dla poszezcególnych sołectw.
7)                  Wydatki na wynagrodzenia bezosobowe zostaną zaprojektowane z bezwzględnym wyspecyfikowaniem rodzaju i zakresu planowanych umów (lub tytułów i liczby umów, jeżeli kilka umów będzie dotyczyło takiego samego zlecenia czy dzieła) oraz wskazaniem przewidywanych kwot środków na realizację każdej z nich (lub każdego tytułu).
8)                  W projekcie budżetu mogą zostać wyodrębnione:
a)                  rezerwy celowe:
- na wypłaty wynagrodzeń o charakterze jednorazowym,
- na realizowanie zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego,
- inwestycyjną
b)                 rezerwa ogólna na wydatki nieprzewidziane.
9)                  Limit wydatków na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej, zostanie zaplanowany adekwatnie do projektowanych kwot dotacji celowych z budżetu państwa na 2011 rok, chyba        że przepisy szczególne stanowią inaczej (limit określa się na podstawie decyzji Wojewody).
10)              Wydatki na zasiłki wypłacane przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej zostaną zaprojektowane w wysokości zapewniającej minimum zabezpieczenia, chyba że przepisy prawa stanowią inaczej.
11)              Wydatki z tytułu zwrotów zasiłków i innych odzyskanych świadczeń z pomocy społecznej zostaną zaplanowane do wysokości oszacowanych dochodów z tych tytułów.   
12)             Przy planowaniu przychodów należy uwzględnić wpływy pochodzące:
- z pożyczek, kredytów i papierów wartościowych,
- z innych operacji finansowych.
13)             Przy planowaniu rozchodów uwzględnić:
- spłaty otrzymanych pożyczek i kredytów,
- inne operacje finansowe.
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
Załącznik Nr 2
do Zarządzenia Nr 86/2010
Wójta Gminy Damnica
z dnia 30 września 2010 roku
 
Podstawowe założenia do projektu budżetu Gminy Damnica na 2011 rok w zakresie dochodów budżetowych.
 
1.Dochody budżetowe
 
Główne założenia w zakresie kreowania dochodów
 
1)                 Podstawą planowania dochodów na 2011 rok jest przewidywane wykonanie dochodów budżetowych w roku 2010 oraz analiza skutków:
a)                  obowiązywania ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, szczególnie w zakresie dochodów Gminy Damnica z tytułu udziału w PIT,
b)                  prognoz sytuacji ekonomicznej i płatniczej największych płatników Gminy Damnica,
c)                   planowanych zmian w uchwałach podatkowych,
d)                  poziom windykacji zaległości podatkowych,
e)                   aplikowania o środki z funduszy europejskich na realizacje inwestycji.
2)Windykacja wierzytelności gminnych.
3)Podejmowanie działań w celu pozyskiwania dodatkowych środków finansowych na realizację zadań własnych – z budżetu państwa, funduszy celowych (jeżeli nie zostaną zlikwidowane) oraz funduszy pomocowych (w tym strukturalnych Unii Europejskiej).
4) Dotacje celowe (w tym pomoc finansowa) uzyskane od innych jednostek samorządu terytorialnego ujmuje się na podstawie obowiązujących zapisów porozumień i umów.
5) Planowane dochody z majatku ustala się w oparciu o zawarte umowy i wydane decyzje oraz zamierzenia aktualizacji ich dotychczasowych wartości, a w zakresie sprzedaży o szacunek uwzględniający aktualne ceny rynkowe.
6) Środki refundacji możliwe do uzyskania należy szacować z uwzględnieniem planowanych terminów składania wniosków o płatność oraz wynikającego z umowy czasu ich weryfikacji i poświadczenia przez odpowiednią instytucję.
7) Dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej należy zapalnować zgodnie z informacją przekazaną przez Wojewodę Pomorskiego.
 

 
Załącznik Nr 3
do Zarządzenia Nr 86/2010
Wójta Gminy Damnica
z dnia 30 września 2010 roku
 
 
Podstawowe założenia do projektu budżetu Gminy Damnica na 2011 rok w zakresie wydatków bieżących, w tym wynagrodzeń i pochodnych do wynagrodzeń
 
1.                  Wydatki jednostek organizacyjnych Gminy Damnica zatrudniających nauczycieli.
1)                 Wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń
a) wynagrodzenia nauczycieli
        wysokość środków na wynagrodzenia osobowe nauczycieli (§4010) – projektuje się w oparciu o:
·                     ustawę z dnia 26 stycznia 1982 roku Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674,                            z późn. zm.),
·                     rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 31 stycznia 2005 roku w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagrodzenia za pracę w dniu wolnym od pracy (Dz.U. Nr 43, poz. 293, z późn. zm.),
·                     dla okresu styczeń – sierpień 2011 roku: organizację wynikającą z zatwierdzonych arkuszy organizacji i podjętych do dnia złożenia materiałów planistycznych rozstrzygnięć dotyczących organizacji roku szkolnego 2010/2011,
·                     dla okresu wrzesień – grudzień 2011 roku: przewidzianą przez dyrektora organizację jednostki               w roku szkolnym 2011/2012,
        środki na odprawy dla nauczycieli w związku z przejściem na emeryturę lub rentęuwzględnione zostaną w projekcie budżetu w rezerwie celowej – jednostki oświatowe podadzą w materiałach planistycznych niezbędne dane w tym zakresie,
        środki na odprawy dla nauczycieli w związku z art. 20 ust. 2 Karty Nauczyciela ujęte zostaną w projekcie budżetu w rezerwie celowej – jednostki podadzą w materiałach planistycznych niezbędne dane w tym zakresie,
        wynagrodzenia dla nauczycieli należy zaplanować z 7% podwyżką od miesiąca września 2011r. - z wyszczególnieniem kwoty podwyżki.
 
b)                 Wynagrodzenia pracowników niebędących nauczycielami
        wysokość środków na wynagrodzenia osobowe pracowników niebędących nauczycielami (§4010) projektuje się w oparciu o:
·                     liczbę etatów wynikającą z zatwierdzonych arkuszy organizacji i podjętych do dnia złożenia materiałów planistycznych,
·                     rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 roku w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych (Dz.U. z 27.03.2009 r. Nr 50, poz. 398.),
        środki na odprawy dla pracowników niebędących nauczycielami w związku z przejściem na emeryturę lub rentę uwzględnione zostaną w projekcie budżetu w rezerwie celowej jednostki oświatowe podadzą w materiałach planistycznych niezbędne dane w tym zakresie,
·                     wynagrodzenia dla pracowników niebędących nauczycielami należy zaplanować bez wzrostu inflacyjnego.
 
2)Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych
Wysokość środków w §4440 należy projektować w oparciu o:
- przepisy art. 53 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674, z późn. zm.), ustawy z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (Dz.U. Nr 70, poz. 335, z późn. zm.) oraz rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 14 marca 1994 roku w sprawie sposobu ustalania przeciętnej liczby zatrudnionych w celu naliczania odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych (Dz.U. Nr 43, poz. 168, z późn. zm.),
 
3)Pozostałe wydatki bieżące
a) przed przystąpieniem do określenia kwoty wydatków na 2011 rok należy wyłączyć z wydatków przyznane z 2010 roku środki na realizację zadań o charakterze jednorazowym oraz za zadania kończące się w 2010 roku,
b) w planie budżetu należy zabezpieczyć wydatki sztywne warunkujące ciągłość funkcjonowania danej jednostki oraz zobowiązania wynikające z podpisanych porozumień bądź umów, 
c)wydatki bieżące zaplanowane na rok 2011 mające charakter wieloletni, winny być ujęte w Tabeli Nr 10 do niniejszego zarządzenia.
 
4) Wydatki majątkowe – wydatki majątkowe planowane na rok 2011, mające charakter wieloletni winny być zgodne z kwotami ujętymi w Uchwale Rady Gminy w sprawie uchwalenia budżetu na rok 2010 (ze zmianami) ze szczególnym uwzględnieniem załącznika „Limity wydatków na Wieloletnie Programy Inwestycyjne w latach 2010-2012” oraz „Plan wydatków na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środki pochodzące ze źródeł zagranicznych”. Ponadto ww. wydatki należy ująć w Tabeli Nr 10.
 
2.Wydatki pozostałych jednostek organizacyjnych Gminy Damnica, w tym Urzędu Gminy
1)                 Wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń
a)                  liczba etatów – przyjmuje się liczbę etatów na dzień 30 września 2010 roku – w wprzypadku wykazania większej liczby etatów należy dołączyć zgodę Wójta,
b)                 wynagrodzenia dla pracowników należy zaplanować bez wzrostu inflacyjnego – przyjmuje się na poziomie przewidywanego wykonania w 2010 roku.
c)                  wypłaty o charakterze jednorazowym zostaną zaplanowane w rezerwie celowej na 2011 rok w podziale na poszczególne jednostki (jednostki podadzą w materiałach planistycznych niezbędne dane w tym zakresie)
 
2)Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych
Wysokość środków w §4440 należy projektować w oparciu o:
- przepisy ustawy z dnia 4 marca 1994 roku o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (Dz.U. Nr 70, poz. 335, z późn. zm.) oraz rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia                14 marca 1994 roku w sprawie sposobu ustalania przeciętnej liczby zatrudnienia w celu naliczania odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych (Dz.U. Nr 43, poz. 168, z późn. zm.),
- przewidywaną liczbę uprawnionych pracowników, w tym pracowników emerytów i rencistów.
 
3)Pozostałe wydatki bieżące
a) przed przystąpieniem do określenia kwoty wydatków na 2011 rok należy wyłączyć z wydatków przyznane z 2010 rpku środki na realizację zadań o charakterze jednorazowym oraz za zadania kończące się w 2010 roku,
b) w planie budżetu należy zabezpieczyć wydatki sztywne warunkujące ciągłość funkcjonowania danej jednostki oraz zobowiązania wynikające z podpisanych porozumień bądź umów, 
c)wydatki bieżące zaplanowane na rok 2011 mające charakter wieloletni, winny być ujęte w Tabeli Nr 10 do niniejszego zarządzenia.
 
4) Wydatki majątkowe – wydatki majątkowe planowane na rok 2011, mające charakter wieloletni winny być zgodne z kwotami ujętymi w Uchwale Rady Gminy w sprawie uchwalenia budżetu na rok 2010 (ze zmianami) ze szczególnym uwzględnieniem załącznika „Limitywydatków na Wieloletnie Programy Inwestycyjne w latach 2010-2012” oraz „Plan wydatków na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środki pochodzące ze źródeł zagranicznych”. Ponadto ww. wydatki należy ująć w Tabeli Nr 10.

 
Załącznik Nr 4
do Zarządzenia Nr 86/2010
Wójta Gminy Damnica
z dnia 30 września 2010 roku
 
Formularze i zasady opracowania materiałów planistycznych do projektu budżetu Gminy Damnica na 2011 rok.
 
1.                  Formularze, które mają zastosowanie przy opracowywaniu materiałów planistycznych do projektu budżetu Gminy Damnica na 2011 rok
1) Prognozowane dochody na rok 2011– według Tabeli Nr 1.
2) Prognozowane dochody na lata 2011-2014 – według Tabeli Nr 2.
3) Prognozowane wydatki na rok 2011– według Tabeli Nr 3.
4) Projekt planu przychodów i kosztów instytucji kultury – według Tabeli Nr 4.
5) Projekt planu wydatków na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących                         z budżetu Unii Europejskiej – według Tabeli Nr 5.
6) Zadania inwestycyjne jednoroczne planowane do realizacji w 2011 roku - według Tabeli Nr 6.
7) Szczegółowy opis projektowanych dochodów i wydatków – według Tabeli Nr 7.
8) Kalkulacja zatrudnienia i funduszu wynagrodzeń – według Tabeli Nr 8.
9) Kalkulacja zatrudnienia i funduszu wynagrodzeń jednostek oświatowych – według Tabeli                  Nr 9.
10) Karta przedsięwzięcia do ujęcia w Wieloletniej Prognozie Finansowej na rok 2011 i lata następne - według Tabeli Nr 10.
 
2.Zasady opracowania materiałów planistycznych do projektu budżetu Gminy Damnica na 2011 rok
 
1)                 Materiały planistyczne należy bezwzględnie opracować zgodnie z założeniami, o których mowa w niniejszym zarządzeniu, na formularzach przeznaczonych dla danej jednostki organizacyjnej, odrębnie dla każdego rozdziału klasyfikacji budżetowej.
2)                 Dochody (przychody) i wydatki (rozchody) należy ujmować w szczególności wynikającej                       z rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz.U. Nr 37, poz. 207, z późn. zm.).
3)                 W częściach materiałów planistycznych, przeznaczonych na objaśnienia i kalkulacje konieczne jest przedstawienie objaśnień i kalkulacji odrębnych dla każdego paragrafu dochodów (przychodów) i wydatków oraz wyczerpujących objaśnień i kalkulacji odrębnych dla każdego źródła dochodów (przychodów) w paragrafie i każdego typu zakupu lub usługi w paragrafie wydatkowym, ze szczególnym uwzględnieniem czynników kształtujących wzrost lub spadek projektowanych wielkości w stosunku do przewidywanego wykonania na dzień 31.12.2010 roku. Przewidywane wykonanie na dzień 31.12.2010 roku ma stanowić wielkość realną, tj. wielkość planu na 30.09.2010 roku skorygowaną o kwoty, co do których zachodzą przesłanki, że nie zostaną wykonane w ramach planu 2010 roku.
4)                 Jednostki organizacyjne realizujące zadania własne, których obowiązek dofinansowania środkami z dotacji celowych z budżetu państwa wynika z ustaw szczegółowych, ujmują w materiałach planistycznych odrębnie wydatki finansowane ze środków własnych i odrębnie wydatki finansowane z dotacji celowych. Podziału wydatków na źródła finansowania należy dokonać przy wykorzystaniu wiedzy o spodziewanych kwotach dotacji, np. na podstawie obowiązujących standardów kalkulacji tych kwot, sprawozdań lub wniosków złożonych do właściwych dysponentów części budżetu państwa. Materiał planistyczny będzie podlegał uaktualnieniu po otrzymaniu informacji o projektowanych kwotach dotacji celowych z budżetu państwa na 2011 rok.
5)                 Zabraniam zawyżania projektowanych wydatków. Zasada realnego ujmowania                                        w materiałach projektowanych wydatków jest bezwzględnie obowiązująca.
6)                 Zabraniam projektowania wydatków bez podstawy wskazującej na ich przyszłe wydatkowanie zgodnie z prawem.
7)                 Polecam przestrzeganie zasad opracowania materiałów planistycznych określonych                     w niniejszym zarządzeniu.
 
 
 

 
  
 
 
Załącznik Nr 5
do Zarządzenia Nr 86/2010
Wójta Gminy Damnica
z dnia 30 września 2010 roku
 
Zakres prac, terminy oraz miejsca składania materiałów planistycznych do projektu budżetu Gminy na 2011 rok.
 
1.                  Materiały planistyczne należy składać na drukach załączonych do zarządzenia, pobranych ze strony http://ug.damnica.ibip.pl/katalog "zarządzenia Wójta" w sekretariacie Urzędu Gminy w nieprzekrczalnym terminie do 15 października 2010 roku.
2.                  Zobowiązuje się dysponentów do złożenia wszystkich druków, wpisując adnotację "nie dotyczy" na drukach, które ich nie dotyczą.
3.                  Dostępna jest możliwość dołączenia innych druków, które zdaniem kierowników jednostek organizacyjnych gminy, bądż kierowników referatów czy pracowników merytorycznych są niezbędne przy projektowaniu budżetu.
4.                  Należy doączyć ponadto inne druki wynikajace między innymi z ustawy o finansach publicznych, które należy uwzglednić przy opracowaniu projektu prognozy budzetu na rok 2011:
  • wydatki majątkowe jednoroczne oraz wynikających z zatwierdzonych na lata 2011 – 2013 limitów na wieloletnie programy inwestycyjne wraz z częścią opisową i składa w sekretariacie Urzędu Gminy po zaakceptowaniu przez Wójta Gminy – (pracownik ds inwestycji),
  • zadań realizowanych w ramach programów i projektów dofinansowanych ze środków pochodzących z budzetu Unii Europejskiej oraz dofinansowanych z innych żródeł (pracownik ds. pozyskiwania środków unijnych),
  • zestawienie wydatków na realizację programu profilaktyki rozwiazywania problemów alkoholowych i w zakresie profilaktyki narkomanii (pracownik GOPS przy współudziale Przwidniczącego Komisji ds. Rozwizywania Problemów Alkoholowych)
  • zestawienie wydatków na ochronę środowiska.
5. Dysponenci złożą plany finansowe zakładowego funduszu świadczeń socjalnych na rok 2011 z uwzględnieniem – przychodów i wpływów za udzielane pożyczki mieszkaniowe, remontowe, odsetki oraz rozchodów zgodnie z ustawą z dnia 4 marca 1994 roku o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (Dz. U. Nr 70, poz. 335 z późn. zm.).
6. Zobowiązuje się pracownika ds. pozyskiwania środków środków unijnych do uzględnienia w budżecie roku 2011 wniosków jednostek niezaliczanych do sektora finansów publicznych na realizację zadań własnch gminy, którym mogą być udzielone dotacje.
7. Zobowiązuje się pracowników Refratu Finansowego ds wymiaru podatków i opłat i księgowości podatkowej do zebrania materiałów i propozycji celem określenia stawek podatków i opłat lokalnych oraz ulg i zwolnień podatkowych odrębnymi uchwałami. Podstawa prawna – ogłoszenie przez Prezesa GUS średnch cen żyta dla celów podatkowych oraz określenie przez Ministra Finansów maksymalnych stawek podatków i opłat lokalnych.
8. Zobowiązuje się wszystkie jednostki organizacyjne Gminy oraz referaty i pracowników na samodzielnych stanowiskach Urzędu Gminy do przygotowania materiałów i wzajemej współpracy. Pracownicy na samodzielnch stanowiskach przygotowują materiały planistyczne zgodne z zakresem zadań wykonywanch na danym stanowisku.
 
 
Wytworzył:
Dorota Bałukonis
Udostępnił:
Jarosiewicz Bartosz
(2010-10-01 15:15:36)
Ostatnio zmodyfikował:
Jarosiewicz Bartosz
(2010-10-01 15:19:27)