PROTOKÓŁ Nr XXVI/12 w dniu 06 grudnia 2012r.
PROTOKÓŁ Nr XXVI/12
Sesji Rady Gminy Damnica
w dniu 06 grudnia 2012r.
Na stan 15 radnych obecnych było 14 radnych.
Nieobecny radny: Z.Zieliński.
Przewodniczył – Włodzimierz Kisiel
Protokółowała – Barbara Imińska
Sesję Rady Gminy otworzył o godz. 16:00 Przewodniczący W.Kisiel, który po przywitaniu radnych i gości, na podstawie listy obecności stwierdził quorum radnych do podejmowania prawomocnych uchwał.
Przewodniczący W.Kisiel przywitał zaproszonych gości w osobach:
- Pan Wojciech Sznajder – przedstawiciel firmy ELWOZ z Sierakowic
- Pan Zbigniew Sułek – przedstawiciel firmy ELWOZ z Sierakowic
Przewodniczący W.Kisiel zwrócił się z pytaniem do radnych, czy są uwagi lub wnioski do proponowanego porządku obrad?
Radni nie wnieśli uwag do przedstawionego porządku obrad.
Porządek obrad przedstawia się następująco:
1. Sprawy regulaminowe:
Ø otwarcie Sesji i stwierdzenie quorum,
Ø przyjęcie porządku obrad.
2. Prezentacja dotycząca systemu gospodarki odpadami.
3. Wystąpienie przedstawiciela firmy ELWOZ z Sierakowic prowadzącego regionalną instalację do przetwarzania odpadów komunalnych – składowisko odpadów w Chlewnicy.
4. Projekt uchwały w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Damnica.
5. Projekt uchwały w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów.
6. Projekt uchwały w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
7. Projekt uchwały w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawki tej opłaty.
8. Projekt uchwały w sprawie wzoru deklaracji wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości, w tym terminu i miejsca składania deklaracji.
9. Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Damnica na 2012r.
10. Projekt uchwały w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Damnica na lata 2011 – 2029.
11. Projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej w Damnicy.
12. Zakończenie Sesji.
Ad. 2
Inspektor ds. Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami B.Obert przedstawiła prezentację dotyczącą nowego systemu gospodarki odpadami.
Prezentacja przybliżyła zadania samorządu oraz obowiązki właścicieli nieruchomości wynikające z ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity:Dz.U. z 2012r. poz.391).
Ad. 3
Przedstawiciele firmy ELWOZ z Sierakowic Pan Wojciech Sznajder oraz Pan Zbigniew Sułek
omówili zadania regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, którą dla Gminy Damnica jest składowisko odpadów w Chlewnicy.
W dalszej części zaproszeni goście odpowiadali na pytania radnych i sołtysów.
Ad. 4
Projekt uchwały w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Damnica wraz z uzasadnieniem odczytała Inspektor B.Obert.
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?
Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
Rada Gminy w składzie 14 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXVI/185/12 uchwały w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Damnica.
Ad. 5
Projekt uchwały w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów wraz z uzasadnieniem odczytała Inspektor B.Obert.
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?
Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
Rada Gminy w składzie 14 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXVI/186/12 w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów.
Ad. 6
Projekt uchwały w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wraz z uzasadnieniem odczytała Inspektor B.Obert.
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?
Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
Rada Gminy w składzie 14 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXVI/187/12 w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Ad. 7
Projekt uchwały w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawki tej opłaty wraz z uzasadnieniem odczytała Inspektor B.Obert.
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?
Radny R.Nieradko – na posiedzeniu Komisji analizowaliśmy metody ustalenia opłaty tj. metoda od osoby i metoda od gospodarstwa. Na terenie gminy 46% to rodziny od 1 do 3 osób w rodzinie a 35% to rodziny 5 osobowe i więcej. Przemawia to za przyjęciem metody naliczania opłaty od osoby.
Sołtys J.Dawidowski – opłata ta jest wysoka, będzie dużym obciążeniem dla mieszkańców. Niektórych rodziny będą miały problem z zapłaceniem.
Sekretarz A.Harmaciska przedstawiła wymogi ustawy w zakresie opłaty za gospodarowanie odpadami.
Rada Gminy w składzie 14 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXVI/188/12 w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawki tej opłaty.
Ad. 8
Projekt uchwały w sprawie wzoru deklaracji wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości, w tym terminu i miejsca składania deklaracji wraz z uzasadnieniem odczytała Inspektor B.Obert.
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?
Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
Rada Gminy w składzie 14 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXVI/189/12 w sprawie wzoru deklaracji wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości, w tym terminu i miejsca składania deklaracji.
Salę obrad opuściła radna M.Wasiak. Stan Rady – 13 radnych.
Ad. 9
Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Damnica na 2012r. wraz z uzasadnieniem odczytała Skarbnik U.Perkowska.
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?
Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
Rada Gminy w składzie 14 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXVI/190/12 w sprawie zmian w budżecie Gminy Damnica na 2012r.
Ad. 10
Projekt uchwały w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Damnica na lata 2011 – 2029 odczytała wraz z uzasadnieniem Skarbnik U.Perkowska.
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?
Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
Rada Gminy w składzie 14 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXVI/191/12 w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Damnica na lata 2011 – 2029.
Ad. 11
Projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej w Damnicy wraz z uzasadnieniem odczytała Sekretarz A.Harmacińska.
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?
Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
Rada Gminy w składzie 14 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXVI/192/12 w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej w Damnicy.
Rada Gminy uznała skargę za bezzasadną.
Radna A.Gajewska-Płatkowska odczytała odpowiedź jaką Starosta Słupski udzielił na jej wniosek w sprawie kontynuacji modernizacji drogi powiatowej przez miejscowość Łebień. W informacji wskazany jest koszt modernizacji drogi oraz propozycja realizacji inwestycji przy współfinansowaniu przez Gminę Damnica. Brak jest informacji o terminie rozpoczęcia inwestycji.
Wiceprzewodniczący K.Kozina – obecnie przyjęliśmy do realizacji drogi w Bięcinie. Po zakończeniu tej inwestycji możemy przystąpić do modernizacji drogi przez miejscowość Łebień.
Wójt G.Jaworski – odpowiedź Starostwa jest pozytywna. Akceptują realizację tej inwestycji. Jednak trudno jest określić kiedy będzie realizowana. Odcinek drogi jest długi i inwestycja będzie kosztowna. Trzeba będzie wygospodarować niezbędny udział finansowy, aby możliwie szybko podjąć w/w zadanie. Sprawa jest bezsporna, iż tę inwestycję należy wspólnie z powiatem wykonać.
Radny Z.Kwaśniewski – nikt z nas nie kwestionuje, że drogę tę trzeba robić. Jednak w pierwszej kolejności powinniśmy zakończyć drogę w Bięcinie.
Sołtys R.Zieliński – kiedy zostaną zwiększone diety dla sołtysów.
Wiceprzewodniczący K.Kozina – Komisja Oświaty i Spraw Społeczno-Socjalnych złożyła wniosek do projektu budżetu na 2013 rok o zwiększenie środków z przeznaczeniem na podwyżkę diet dla sołtysów.
Sołtys T.Budniak podziękował Radzie Gminy i Wójtowi Gminy za wykonaną inwestycję drogową w miejscowości Zagórzyca.
Ad. 12
W związku z wyczerpaniem porządku obrad o godz. 17:45 Przewodniczący W.Kisiel zamknął obrady XXVI Sesji Rady Gminy Damnica.
Na tym protokół zakończono.
Protokółowała Przewodniczący
Barbara Imińska Włodzimierz Kisiel