ZARZĄDZENIE NR 111/2016

WÓJTA GMINY DAMNICA

z dnia 20 września 2016 r.

 

w sprawie powołania komisji do przeprowadzenia przeglądu materiałów zawierających informacje niejawne

 

Na podstawie art. 6 ust. 2 i 4 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (t.j. Dz. z 2016 r.  poz. 1167) oraz art. 30 ust. 1 i art. 31 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r., poz. 446)

 

zarządza się, co następuje:

§ 1.  Powołuje się komisję do przeprowadzenia przeglądu wytwarzanych i przechowywanych w Urzędzie Gminy Damnica materiałów zawierających informacje niejawne w następującym składzie:

1)      Izabella Tomala – przewodniczący komisji;

2)      Andżelika Harmacińska – członek komisji;

3)      Barbara Imińska – członek komisji.  

 

§ 2.  Do zadań komisji, o której mowa w § 1, należy:

1)      przeprowadzenie przeglądu materiałów wytworzonych w Urzędzie Gminy zawierających informacje niejawne,

2)      wyodrębnienie materiałów, o których mowa w pkt 1, wymagających zmiany lub zniesienia klauzuli tajności,

3)       sporządzenie protokołów prac Komisji i przedstawienie ich do akceptacji Wójtowi Gminy.

 

§ 3.  Wprowadza się do stosowania regulamin pracy komisji stanowiący załącznik do zarządzenia.

 

§ 4. W terminie do 28 października 2016 r. komisja ustali, czy wytwarzane materiały zawierające informacje niejawne spełniają przesłanki ochrony i sporządzi ze swoich prac protokół, który będzie podstawą do zniesienia lub utrzymania klauzuli tajności.

 

§ 5. Wykonanie zarządzenia powierza się pełnomocnikowi ds. ochrony informacji niejawnych.

 

§ 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 


 

 

Załącznik

do Zarządzenia  Nr 111/2016

Wójta Gminy Damnica

z  dnia 20 września 2016 r.

 

REGULAMIN

PRACY KOMISJI DO PRZEPROWADZENIA PRZEGLĄDU MATERIAŁÓW

I DOKUMENTÓW NIEJAWNYCH W URZĘDZIE GMINY DAMNICA

1.      Cel przeglądu

Dokonanie zmiany lub zniesienia klauzuli przechowywania materiałów niejawnych.

 

2.      Organizacja przeglądu

Weryfikacje przeprowadza komisja wyznaczona Zarządzeniem Wójta Gminy.    W skład komisji wchodzą osoby posiadające certyfikaty bezpieczeństwa  o klauzulach równych materiałom podlegającym weryfikacji.

 

3.      Zakres przeglądu

Dokumentacja niejawna przechowywana w Urzędzie.

 

4.      Dokumentowania wyników przeglądu

Protokół z wyników prac komisji przewodniczący  przedłoży Wójtowi do akceptacji    w terminie do 28 października 2016 r. Zaakceptowany protokół stanowić będzie podstawę do zniesienia klauzuli tajności.

5.      Protokół z wyników prac komisji powinien zawierać propozycje postępowania

 

Protokół z wyników prac komisji powinien zawierać propozycje postępowania    z dokumentacją po zdjęciu klauzuli niejawności. Nieaktualne materiały niejawne powinny zostać komisyjnie zniszczone, a wobec dokumentacji z której zdjęto klauzulę niejawności należy zastosować przepisy rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów   z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U.  Nr 14, poz. 67).

Wytworzył:
Izabella Tomala
Udostępnił:
Sipajło Tomasz
(2016-09-30 13:38:17)
Ostatnio zmodyfikował:
Sipajło Tomasz
(2016-09-30 13:40:09)