UCHWAŁA NR ........../......./18

RADY GMINY DAMNICA

z dnia …. ………………. 2018 r.

 

w sprawie powierzenia Miastu Słupsk wykonywania zadań publicznych w zakresie zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Damnica oraz zasad realizacji i finansowania budowy Schroniska dla Zwierząt w Słupsku

 

Na podstawie art. 10 ust. 1, art. 18 ust. 2 pkt. 12 i art. 74 ustawy z dnia 8 marca 1990 r., o samorządzie gminnym( tj: Dz.U. z 2017 r. poz.1875 z póź.zm1), art. 11 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r., o ochronie zwierząt (tj: Dz.U. z 2017 r. poz. 1840 ) w związku z art. 3 ust.2 pkt.14 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj: Dz.U.z 2017 r. poz. 1289 z późn.zm2. )

 

uchwala się, co następuje:

 

§ 1. 1. Wyraża się zgodę na zawarcie przez Gminę Damnica z innymi samorządami Powiatu Słupskiego następujących Porozumień:

1) w sprawie zasad realizacji i finansowania budowy Schroniska dla Zwierząt w Słupsku,

2) w sprawie powierzenia Miastu Słupsk wykonywania zadań publicznych w zakresie zapobiegania bezdomności zwierząt.

2. Upoważnia się Wójta Gminy Damnica Grzegorza Jaworskiego do zawarcia Porozumień określonych w ust.1, stanowiących załącznik nr 1 i 2 do niniejszej uchwały i do dokonywania w nich zmian.

 

§ 2. Traci moc Uchwała  NR XXXIV/238/17 Rady Gminy Damnica z dnia 29 czerwca 2017r. w sprawie powierzenia Miastu Słupsk wykonywania zadań  publicznych w zakresie  zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy   Damnica oraz   zasad  realizacji  i finansowania budowy Schroniska  dla Zwierząt w Słupsku 

 

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Damnica.

 

§ 4.. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 Przewodniczący

Rady |Gminy Damnica

Kazimierz Kozin

 

__________________________________________

1Zmiany tekstu jednolitego zostały opublikowane w: Dz .U z 2017 r. poz. 2232

2 Zmiany tekstu jednolitego zostały opublikowane w:Dz.U z 2017 r. poz. 2056 i 2422.

 

 

 

 

 

 


Załącznik nr 1

do Uchwały Nr . .2018

Rady Gminy Damnica

z dnia ………… 2018 roku

POROZUMIENIE

w sprawie zasad realizacji i finansowania budowy Schroniska dla Zwierząt
w Słupsku

zawarte w dniu ……………………………………..

pomiędzy:

1. Miastem Słupsk, reprezentowanym przez :

Roberta Biedronia - Prezydenta Miasta Słupska,

przy kontrasygnacie Artura Michałuszka – Skarbnika Miasta Słupska,

pełniącym funkcję Lidera projektu i zwanym dalej „Liderem”,

2. Gminą Słupsk, reprezentowaną przez :

Barbarę Dykier – Wójta Gminy Słupsk,

przy kontrasygnacie Ewy Jasiewicz – Skarbnika Gminy Słupsk,

3. Gminą Miasto Ustka, reprezentowaną przez :

Bartosza Gwóźdź - Sproketowskiego – Zastępcę Burmistrza Miasta Ustka,

przy kontrasygnacie Urszuli Pietrasiewicz – Skarbnika Miasta Ustka,

4. Gminą Ustka, reprezentowaną przez

Annę Sobczuk – Jodłowską – Wójta Gminy Ustka,

przy kontrasygnacie Jadwigi Dic – Skarbnika Gminy Ustka,

5. Gminą Kobylnica, reprezentowaną przez :

Leszka Kulińskiego – Wójta Gminy Kobylnica,

przy kontrasygnacie Izabeli Hubert - Skarbnika Gminy Kobylnica,

6. Gminą Damnica, reprezentowaną przez :

Grzegorza Jaworskiego – Wójta Gminy Damnica

przy kontrasygnacie Urszuli Perkowskiej – Skarbnika Gminy Damnica

7. Gminą Smołdzino, reprezentowaną przez:

Arkadiusza Walacha – Wójta Gminy Smołdzino

przy kontrasygnacie Mileny Żydyk - Skarbnika Gminy Smołdzino

zwanymi dalej „Partnerami

zwanymi łącznie „Stronami”, o następującej treści:

Preambuła

W celu wykonania uchwał organów stanowiących Stron, wyrażających wolę wspólnego działania oraz zważywszy, że nadrzędnym celem współpracy, jest ochrona dziko występującej fauny przed presją ze strony bezpańskich zwierząt z wykorzystaniem elementów infrastruktury interwencyjnej, którego osiągnięcie nastąpi poprzez wspólną realizację inwestycji polegającej na budowie Schroniska dla Zwierząt Strony zawierają porozumienie o następującej treści :

§ 1. Wstęp

1. Celem niniejszego porozumienia jest ustalenie zasad realizacji i finansowania budowy schroniska dla zwierząt w Słupsku wraz z pełną infrastrukturą i wyposażeniem w celu zapewnienia opieki nad zwierzętami bezdomnymi z terenu Miasta Słupska, Gminy Słupsk, Gminy Miasta Ustka, Gminy Ustka, Gminy Kobylnica, Gminy Damnica i Gminy Smołdzino.

2. Schronisko po wybudowaniu umożliwi realizację zadań Gmin w zakresie :

1) opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na zasadach określonych w ustawie o ochronie zwierząt,

2) zapewnienia zbierania, transportu i unieszkodliwiania zwłok bezdomnych zwierząt lub ich części oraz współdziałania z przedsiębiorcami podejmującymi działalność w tym zakresie,

3) znakowania obszarów dotkniętych lub zagrożonych chorobą zakaźną zwierząt.

3. Strony postanawiają, że Miasto Słupsk będzie Liderem projektu polegającego na budowie schroniska dla zwierząt, określonego w ust. 1 powyżej, zwanego dalej Inwestycją.

4. Lider dysponuje gruntem, na którym zostanie zrealizowana Inwestycja.

5. Strony wyrażają wolę zawarcia odrębnych Porozumień mających na celu ustalenie zasad przyszłego funkcjonowania i eksploatacji wybudowanego schroniska oraz zakup przez poszczególnych Partnerów udziałów w działce przeznaczonej pod budowę schroniska.

6. Lider zlecił opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego obiektu schroniska, który po uzyskaniu decyzji pozwolenia na budowę, zostanie wykorzystany do realizacji Inwestycji.

7. W celu realizacji Inwestycji powołany zostanie zespół ds. realizacji Inwestycji, w skład którego wejdą przedstawiciele Lidera oraz co najmniej jeden przedstawiciel każdego z Partnerów.

§ 2.Przygotowanie i realizacja Inwestycji

1. Realizacja robót budowlanych i dostaw wyposażenia zostanie powierzona podmiotom zewnętrznym wyłonionym w drodze postępowań przeprowadzonych w oparciu o Ustawę z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo Zamówień Publicznych (zwanymi dalej : Wykonawcami).

2. Zamówienia, o których mowa w ust.1 udzielone zostaną przez Lidera z zachowaniem wymagań wynikających z przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych.

3. W celu wyłonienia Wykonawców Lider powoła Komisję przetargową.

4. Każdy Partner wyznaczy swojego przedstawiciela do prac Komisji przetargowej.

5. Lider uprawniony będzie do udzielenia zamówień związanych z realizacją Inwestycji podmiotom zewnętrznym.

6. Do obowiązków Lidera będzie należało:

  1. powołanie Komisji przetargowej, odpowiedzialnej za wypracowanie i uzgodnienie Opisu Przedmiotu Zamówienia do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na wyłonienie Wykonawców zamówień,

  2. organizacja pracy Komisji przetargowej,

  3. wyłonienie Wykonawców,

  4. zawarcie umów na roboty i dostawy,

  5. nadzór techniczny nad robotami,

  6. odbiory częściowe i końcowe prac i dostaw,

  7. uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu,

  8. regulowanie płatności z tytułu wykonanych zamówień w ramach środków przeznaczonych na finansowanie zadania,

  9. zabezpieczenie środków na wkład własny oraz środków na spłatę pożyczki,
    w tym środków przekazanych od Partnerów,

  10. przygotowanie dokumentacji i podejmowanie wszelkich niezbędnych czynności zmierzających do zawarcia umowy o dofinansowanie/aneksów do umowy,

  11. zawarcie umowy o dofinansowanie i ewentualnych aneksów do umowy,

  12. rozliczenie finansowe zadania, w tym środków otrzymanych od Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz środków otrzymanych od Partnerów,

  13. archiwizacja dokumentacji projektowej,

  14. współpraca na etapie kontroli prowadzonej przez WFOŚiGW w Gdańsku,

  15. nadzór nad zachowaniem trwałości Projektu, zachowanie stałego kontaktu
    z Partnerami w celu przekazywania bieżących informacji o postępach w realizacji inwestycji i sprawach istotnych mających wpływ na realizację postanowień Porozumienia,

  16. kierowanie pracami zespołu ds. realizacji Inwestycji.

7. Do obowiązków Partnerów będzie należało:

  1. współdziałanie z Liderem przy wykonywaniu powierzonych mu zadań, w tym czynny udział w pracach Komisji przetargowej,

  2. ścisła współpraca z Liderem w celu umożliwienia mu prawidłowego przygotowania, realizacji i rozliczenia projektu,

  3. zabezpieczenie środków na pokrycie wkładu własnego Inwestycji oraz spłatę pożyczki w kwotach wynikających ze struktury finansowania opisanej w § 3,

  4. współpraca na etapie kontroli prowadzonej przez WFOŚiGW w Gdańsku,

  5. udział w pracach zespołu ds. realizacji Inwestycji.

8. Partnerom przysługuje prawo do udziału w: naradach roboczych w istotnych kwestiach inwestycji, odbiorach częściowych i odbiorach końcowych robót i dostaw, przez wyznaczonych przez nich przedstawicieli. Lider ma obowiązek zawiadamiania wyznaczonych przedstawicieli drogą mailową lub telefoniczną o terminach narad i odbiorów.

9. Realizacja Inwestycji planowana jest na lata 2018 – 2019.

10. Zestawienie elementów stanowiących koszty budowy schroniska przedstawia poniższa tabela:

Lp.

Elementy stanowiące koszty budowy i realizacji inwestycji

Wartość [zł]

1.

Koszty robót budowlanych i dostaw

6 215 883,41

2.

Koszt wykonania dokumentacji technicznej

149 322

3.

Koszt przebudowy sieci elektroenergetycznej

24 600

4.

Koszt kampanii informacyjnej

80 000

5.

Koszt przyłączenia do sieci elektroenergetycznej

9 085,64

6.

Koszt przyłączenia do sieci gazowej

6 460,77

7.

Razem

6 485 351,82

11. Rzeczywiste koszty Inwestycji, określone ustępie poprzedzającym oraz wysokość dotacji ustalone zostaną po przeprowadzeniu postępowań przetargowych.

§ 3.Finansowanie porozumienia

1. Lider i Partnerzy ustalają podział kosztów realizacji inwestycji, zgodnie z którym Lider ponosi 50 % wydatków, zaś Partnerzy pozostałe 50 % - według poniższego podziału:

  1. Gmina Słupsk,Gmina Kobylnica, Gmina Ustka, Miasto Ustka –11 % każdy,

  2. Gmina Damnica – 5 %,

  3. Gmina Smołdzino – 1 %.

2. Lider jest w trakcie pozyskania dofinansowania zewnętrznego na realizację Inwestycji w kwocie 1 000 000 zł w formie dotacji ze środków WFOŚiGW, która proporcjonalnie pomniejszy udziały finansowe w formie wkładu własnego poszczególnych Partnerów w realizacji Inwestycji.

3. Lider zaciągnie pożyczkę w kwocie do 2 000 000 zł, którą wraz z Partnerami będzie zobowiązany spłacić w okresie maksymalnie 6 lat od dnia podpisania umowy pożyczki.

4. Partnerzy zobowiązują się dokonać zabezpieczenia środków na spłaty kwot pożyczki wraz z odsetkami zaciągniętej przez Lidera z przeznaczeniem na realizację przedsięwzięcia, w kwotach wynikających z procentowego udziału Partnerów w wartości realizowanego zadania inwestycyjnego, zgodnie z tabelą nr 2, w załączniku nr 1 do Porozumienia.

5. Partnerzy są zobowiązani przekazać Liderowi środki na spłatę rat kapitałowych pożyczki wraz z odsetkami co najmniej na 10 dni roboczych przed terminem spłaty wyznaczonym w umowie o pożyczkę podpisanej z WFOŚiGW w Gdańsku.

6. Środki na spłatę pożyczki przekazane Liderowi przez Partnerów w latach 2018-2023, będą rozliczane na podstawie sprawozdania złożonego przez Lidera w terminie do 31.01 roku następującego po roku, w którym ma nastąpić ich przekazanie. Sprawozdanie będzie zawierać zestawienie wszystkich dowodów wpłaty rat pożyczki, odnoszących się do wydatków związanych z realizacją inwestycji. Do sprawozdania Lider dołączy kopie dowodów wpłaty, o których mowa powyżej.

7. Lider odpowiada za terminową spłatę pożyczki do WFOŚiGW, w terminach i kwotach wskazanych w harmonogramie, jaki zostanie ustalony w umowie pożyczki.

8. W przypadku uzyskania przez Lidera częściowego umorzenia pożyczki, Lider dokona jej ponownego przeliczenia w celu pomniejszenia wkładu własnego każdego z Partnerów na wspólną spłatę pożyczki. Podział kosztów uwzględniający umorzenie części pożyczki zawiera tabela nr 1, w załączniku nr 1 do niniejszego Porozumienia.

9. Partnerzy są zobowiązani zabezpieczyć w budżecie i przekazać Liderowi w formie dotacji celowej - środki na pokrycie pozostałego wkładu własnego, w tym środki z tytułu zwrotu kosztów poniesionych przez Lidera na opracowanie dokumentacji technicznej
w kwotach określonych w tabeli nr 3 (załącznik nr 1 do Porozumienia) .

10. Przekazanie środków przez Partnerów z tytułu zwrotu kosztów poniesionych przez Lidera na opracowanie dokumentacji technicznej nastąpi w terminie do dnia 30.04.2018 r. w kwocie określonej w tabeli nr 1 (załącznik nr 1 do Porozumienia) w formie dotacji celowej.

11. Przekazanie środków na pokrycie wydatków finansowych w ramach wkładu własnego będzie następować w terminie trzech tygodni od dnia pisemnego poinformowania Partnerów przez Lidera o powstaniu nieopłaconych kosztów, udokumentowanych fakturami VAT, w formie dotacji celowej.

12. Środki przekazane na pokrycie pozostałego wkładu własnego będą wykorzystane przez Lidera do dnia 31 grudnia tego roku, w którym nastąpiło ich przekazanie. Środki te zostaną rozliczone przez Lidera w terminie do 15 stycznia roku następującego po roku, w którym ma nastąpić ich wykorzystanie.

13. Niewykorzystane przez Lidera w terminie wskazanym w ust. 12 - środki podlegają zwrotowi w terminie do 31 stycznia roku następującego po roku w którym zostały wypłacone.

14. Środki o których mowa w ust. 6 i ust. 9 zostaną przekazane Liderowi przez Partnerów na konto bankowe Lidera.

15. Szczegółowe zestawienie podziału kosztów realizacji pomiędzy Partnerów a Lidera uwzględniające pożyczkę, dotację oraz środki własne zawiera załącznik nr 1 do niniejszego Porozumienia.

16. Lider zobowiązuje się do aktualizacji kosztów realizacji Inwestycji, zawartych w załączniku nr 1 do Porozumienia, w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy z wykonawcą robót budowlanych.

17. Partnerzy zobowiązani są do uiszczenia odsetek ustawowych za opóźnienie w wypadku nieterminowej spłaty należności określonej w ust. 5, 10 i 11.

§ 4.Obowiązki i odpowiedzialność Lidera

1. Strony postanawiają, że wszelkie roszczenia w stosunku do wyłonionego wykonawcy (wykonawców) wynikające z zawartej umowy o roboty budowlane, jak również wszelkich innych umów, zawieranych z związku z realizacją Inwestycji, będą realizowane przez Lidera.

2. W przypadku gdy w związku z wykonywaniem umowy pomiędzy Liderem a wyłonionym przez niego podmiotami okaże się, że Liderowi przysługują od wykonawców roszczenia z tytułu rękojmi, gwarancji, kar umownych lub inne roszczenia wiążące się z obniżeniem wynagrodzenia (w tym odszkodowawcze), Lider będzie zobowiązany do podjęcia wszelkich kroków prawnych zmierzających do wyegzekwowania tych roszczeń od wykonawcy. Jeżeli roszczenia te będą miały charakter pieniężny i będą wiązały się z zapłatą na rzecz Lidera przez wykonawcę określonej kwoty pieniężnej lub z obniżeniem wynagrodzenia, Lider będzie zobowiązany do proporcjonalnego obniżenia pozostałego wkładu własnego Partnerów stosownie do procentowych udziałów Partnerów, wskazanych w § 3 ust. 1, jednakże tylko w przypadku wyegzekwowania tych roszczeń i należności od wykonawcy. Niniejsze postanowienie tworzy po stronie Partnerów roszczenie w stosunku do Lidera o zapłatę kwoty, obliczonej na zasadach określonych powyżej, obniżonej o koszty poniesione przez Lidera w celu dochodzenia tych należności, a nie zrekompensowane przez wykonawcę, proporcjonalnie do procentowych udziałów Partnerów, wskazanych w § 3 ust. 1 .

3. Strony postanawiają, że w przypadku utraty lub obowiązku zwrotu dotacji, o której mowa w § 3 ust. 2, z przyczyn leżących po stronie Lidera, będą go obciążały wszelkie koszty powstałe z tego tytułu. Powyższe oznacza przede wszystkim, że utrata lub obowiązek zwrotu dotacji z przyczyn określonych powyżej, nie spowoduje zmiany udziałów finansowych poszczególnych Partnerów w realizacji Inwestycji

§ 5.Zmiany w Porozumieniu

1. Zmiany postanowień Porozumienia wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

2. Zgodę na zmianę treści zapisów Porozumienia muszą wyrazić wszyscy Partnerzy i Lider.

3. Porozumienie może być uzupełniane w drodze aneksów. Aneksy muszą być podpisane przez wszystkich Partnerów i Lidera.

§ 6.Postępowanie w sprawach spornych

1. Spory mogące wyniknąć w związku z realizacji Porozumienia Strony będą starały się rozwiązać polubownie.

2. W przypadku niemożności rozstrzygnięcia sporu w trybie określonym w ust. 1 Strony ustalają zgodnie, że spór zostanie poddany pod rozstrzygnięcie sądu właściwego dla Miasta Słupska.

§ 7. Postępowanie w sprawach nieuregulowanych niniejszym Porozumieniem

W sprawach nieuregulowanych Porozumieniem zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa krajowego i wspólnotowego.

§ 8.Postanowienia końcowe

1. Porozumienie sporządzono w siedmiu jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdego Partnera i jednym dla Lidera.

2. Postanowienia niniejszego Porozumienia wchodzą w życie z dniem podpisania.

Lider Projektu: Partnerzy Projektu:

 

Za Miasto Słupsk

Za Gminę Słupsk

Za Gminę Kobylnica

Za Gminę Miasto Ustka

Za Gminę Damnica

Za Gminę Smołdzino

Za Gminę Ustka


Załącznik nr 2

do Uchwały Nr . .2018

Rady Gminy Damnica

z dnia …………… 2018 roku

Porozumienie

zawarte w dniu …......................... w Słupsku

w sprawie powierzenia Miastu Słupsk wykonywania zadań publicznych

w zakresie zapobiegania bezdomności zwierząt

pomiędzy:

Miastem Słupsk

Plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk

reprezentowanym przez Roberta Biedronia - Prezydenta Miasta Słupska,

przy kontrasygnacie Artura Michałuszka – Skarbnika Miasta Słupska,

zwanym dalej „Miastem

a

Gminą Słupsk

ul. Sportowa 34, 76-200 Słupsk

reprezentowaną przez Barbarę Dykier – Wójta Gminy Słupsk,

przy kontrasygnacie Ewy Jasiewicz – Skarbnika Gminy Słupsk,

Gminą Miasto Ustka

ul. Ks. Kard. Stefana Wyszyńskiego 3, 76 – 270 Ustka

reprezentowaną przez Bartosza Gwóźdź – Sproketowskiego – Zastępcę Burmistrza Miasta Ustka,

przy kontrasygnacie Urszuli Pietrasiewicz – Skarbnika Miasta Ustka,

Gminą Ustka

ul. Dunina 24, 76-270 Ustka

reprezentowanym przez Annę Sobczuk-Jodłowską – Wójta Gminy Ustka,

przy kontrasygnacie Jadwigi Dic – Skarbnika Gminy Ustka,

 

 

Gminą Kobylnica

ul. Główna 20, 76-251 Kobylnica

reprezentowaną przez Leszka Kulińskiego – Wójta Gminy Kobylnica,

przy kontrasygnacie Izabeli Hubert - Skarbnika Gminy Kobylnica,

Gminą Damnica

ul. Górna 1, 76-231 Damnica

reprezentowaną przez Grzegorza Jaworskiego – Wójta Gminy Damnica,

przy kontrasygnacie Urszuli Perkowskiej – Skarbnika Gminy Damnica,

Gminą Smołdzino

ul. Kościuszki 3, 76-214 Smołdzino

reprezentowaną przez Arkadiusza Walacha – Wójta Gminy Smołdzino

przy kontrasygnacie Mileny Żydyk- Skarbnika Gminy Smołdzino

zwanymi dalej „Gminami

łącznie zwanymi dalej Stronami

 

Na podstawie art. 74 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym

(Dz. U. z 2017r. Poz. 1875 ze zm.), jak również mając na uwadze treść:

1. uchwały Rady Miejskiej w Słupsku Nr XXXIX/497/17 z dnia 31 maja 2017 roku

2. uchwały Rady Gminy Kobylnica Nr XLII/351/2017 z dnia 22 czerwca 2017 roku

3. uchwały Rady Gminy Słupsk Nr …….. …… z dnia ………………. 2018 roku

4. uchwały Rady Gminy Ustka Nr ........................... z dnia .............................. roku

5. uchwały Rady Gminy Damnica Nr XXXIV/238/17 z dnia 29 czerwca 2017 roku

6. uchwały Rady Miasta Ustka Nr XXXV/313/2017 z dnia 31 maja 2017 roku

7. uchwały Rady Gminy Smołdzino Nr XXXIII/201/2017 z dnia 30 maja 2017 roku ze zm.

Strony postanawiają, co następuje:

 

 

§ 1. Zakres porozumienia

1. Porozumienie zostaje zawarte w związku z realizacją przez Strony wspólnej Inwestycji, polegającej na budowie Schroniska dla zwierząt w Słupsku na działce nr 7/8 przy ulicy Sportowej w Słupsku, określeniem zasad funkcjonowania tego schroniska, oraz przekazaniem Miastu zadań publicznych przez poszczególne Gminy.

2. Gminy powierzają Miastu realizację zadań publicznych określonych w art. 11 ust.1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o ochronie zwierząt (Dz. U z 2017 r., poz. 1840) w związku z art. 3 ust. 2. pkt 14 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2017 r., poz. 1289 ze zm.) w zakresie zapobiegania bezdomności zwierząt oraz zapewniania opieki zwierzętom bezdomnym z terenu Gminy Słupsk, Gminy Kobylnica, Gminy Damnica, Gminy Smołdzino, Gminy Ustka oraz Miasta Ustka.

3. Miasto realizuje powierzone zadania przy udziale Zespołu, składającego się z przedstawicieli Miasta i poszczególnych Gmin, zwanego dalej „Zespołem”.

4. Nie wyklucza się w przyszłości utworzenia Związku Międzygminnego w celu realizacji zadań, o których mowa w ust. 2.

§ 2.Prowadzenie schroniska

1. Zespół uczestniczy w podejmowaniu decyzji o zasadach funkcjonowania schroniska podczas głosowania, proporcjonalnie do udziałów określonych w porozumieniu z dnia ....…... dotyczącym budowy i finansowania inwestycji.

2. Głosowania, o których mowa w ust. 1 odbywać się będą na posiedzeniach Zespołu, w terminach i na zasadach ustalonych przez jego członków.

3. Miasto przeprowadzi konkurs na prowadzenie schroniska dla zwierząt i wyłoni organizację pozarządową na jego prowadzenie w trybie ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2016 poz. 1817 ze zm.).

4. Członkowie Zespołu mogą być członkami komisji konkursowej przy wyborze oferty.

5. Zakłada się, że umowa z podmiotem wyłonionym w trybie ustawy, o której mowa w ust. 3, zawierana będzie na okres nie dłuższy niż 2 lata, z terminem obowiązywania maksymalnie do 30 listopada drugiego roku obowiązywania umowy.

6. Na 6 miesięcy przed zakończeniem umowy, o której mowa w ust. 5, przeprowadzony zostanie audyt finansowy schroniska, który winien wskazać faktyczne koszty funkcjonowania schroniska.

7. Miasto i Gminy będą decydowały o składzie zespołu audytującego. Koszty przeprowadzenia audytu zostaną poniesione przez wszystkie strony porozumienia, proporcjonalnie do wniesionych udziałów.

§ 3.Przyjmowanie zwierząt z Gmin nie objętych Porozumieniem

1. Nie wyklucza się przyjmowania do schroniska zwierząt z innych gmin za zgodą Zespołu, przy czym pierwszeństwo mają zwierzęta z terenu Gmin objętych Porozumieniem.

2. Koszty utrzymania zwierząt w schronisku, o których mowa w ust. 1 będą wyliczone przez organizację pozarządową prowadzącą schronisko, na podstawie faktycznych kosztów ich utrzymywania oraz eksploatacji i funkcjonowania schroniska, przy akceptacji Zespołu.

3. Organizacja pozarządowa prowadząca schronisko podpisuje na każde zwierzę osobno umowy z gminami nie objętymi Porozumieniem na zapewnienie opieki zwierzętom bezdomnym na zasadach określonych w ust. 2, przy akceptacji Zespołu.

4. Realizując umowę z gminami nie objętymi Porozumieniem organizacja prowadząca schronisko nie może dopuścić do jego przepełnienia oraz doprowadzić do pogorszenia warunków bytowych zwierząt w nim przebywających, co powinno zostać uwzględnione w umowie zawieranej z organizacją przez Miasto.

5. Gminy nie objęte Porozumieniem wnoszą stosowną opłatę, która stanowi koszt, o którym mowa w ust. 2 na rzecz organizacji prowadzącej schronisko w terminie określonym w umowie pomiędzy gminą i organizacją pozarządową prowadzącą schronisko, jednak nie później niż 14 dni od przekazania zwierzęcia do schroniska na podstawie rachunku wystawionego przez organizację prowadzącą schronisko.

6. Organizacja prowadząca schronisko składa do Miasta sprawozdania kwartalne z ilości przyjętych zwierząt z gmin nie objętych Porozumieniem i z wysokości kwot stanowiących opłaty, o których mowa w § 3 ust. 2 w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego to sprawozdanie dotyczy.

§ 4.Finansowanie schroniska

1. Strony wskazują, że roczna wysokość dotacji, przekazywanej organizacji pożytku publicznego na prowadzenie schroniska, wynosi orientacyjnie 550.000,00 zł rocznie. Każdorazowo kwota ta zostanie ustalona przy okazji zawierania umowy na prowadzenie schroniska.

2. Faktyczna kwota przekazywanej dotacji będzie wyliczona proporcjonalnie do długości obowiązywania umowy.

3. Miasto deklaruje pokrycie 50 % kosztów funkcjonowania schroniska.

4. Pozostałe 50 %, sfinansują Gminy, proporcjonalnie do udziałów we współwłasności nieruchomości zabudowanej budynkiem schroniska.

5. Przekazanie środków finansowych Gmin nastąpi w formie dotacji celowej na rzecz Miasta w dwóch równych transzach, płatnych do końca lutego oraz do końca czerwca każdego roku.

6. Kwota 550.000,00 zł wynika z aktualnie przekazywanych przez Miasto środków na prowadzenie schroniska. Będzie zmienna i zależna od wyników audytu, o którym mowa w § 2 ust. 6.

7. Kwota dotacji przekazywanej organizacji prowadzącej schronisko będzie pomniejszana o roczną sumę opłat wnoszonych przez gminy nie objęte porozumieniem z tytułu opieki nad zwierzętami.

8. Roczna suma opłat, o których mowa w ust. 7 pomniejsza kwoty dotacji celowych Gmin, o których mowa w ust. 5 oraz koszty Miasta proporcjonalnie do udziałów.

9. Dotację, określoną w ust. 1 organizacja prowadząca schronisko jest zobowiązana wykorzystać i rozliczyć zgodnie z zasadami określonymi w zawartej umowie oraz w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 2077).

10. Strony Porozumienia ustalają, że kwota i odsetki od dotacji niewykorzystanej, dotacji wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem lub pobranej w nienależnej wysokości, podlega zwrotowi Gminom oraz Miastu proporcjonalnie do udziałów we współwłasności nieruchomości zabudowanej budynkiem schroniska.

§ 5.Okres zawarcia porozumienia

1. Porozumienie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2020 roku.

2. Wskazany w ust. 1 termin może zostać zmieniony i dostosowany do terminu oddania do użytkowania nowego obiektu Schroniska dla Zwierząt w Słupsku przy ul. Sportowej (działka nr 7/8, obręb nr 2).

3. Porozumienie zostaje zawarte na czas nieokreślony.

§ 6.Rozwiązanie porozumienia

1. Rozwiązanie Porozumienia może nastąpić w drodze wzajemnych oświadczeń woli Stron Porozumienia w każdym terminie, za zgodą wszystkich Stron Porozumienia.

2. Każda ze Stron może wypowiedzieć swój udział w Porozumieniu za zgodą pozostałych Stron Porozumienia, co skuteczne będzie po upływie 6 (sześciu) lat od daty nabycia ich udziałów w nieruchomości zabudowanej budynkiem schroniska.

§ 7.Zmiany w porozumieniu

Zmiana postanowień porozumienia wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

§ 8.Postępowanie w sprawach spornych

1. Spory mogące wyniknąć w związku z realizacją porozumienia Strony będą starały się rozwiązać polubownie.

2. W przypadku niemożności rozstrzygnięcia sporu w trybie określonym w ust. 1 Strony ustalają zgodnie, że wszelkie spory majątkowe zostaną poddane pod rozstrzygnięcie właściwego sądu.

§ 9.Postępowanie w sprawach nieuregulowanych niniejszym porozumieniem

W sprawach nieuregulowanych porozumieniem zastosowanie mają odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o ochronie zwierząt oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

§ 10.Obowiązek publikacji w Dzienniku Urzędowym

Porozumienie podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego na podstawie art. 13 pkt 6 lit a ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1523). Obowiązek przesłania do publikacji spoczywa na Mieście.

§ 11.Postanowienia końcowe

Porozumienie sporządzono w 7 (siedmiu) jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze Stron Porozumienia.

 

Podpisy uczestników Porozumienia:

Miasto Słupsk Gmina Słupsk

 

Gmina Kobylnica

 

Gmina Miasto Ustka

 

 

Gmina Damnica

 

 

Gmina Smołdzino

 

 

Gmina Ustka

 


Uzasadnienie

W 2016 roku Miasto Słupsk wystąpiło z propozycją w sprawie wyrażenia woli współpracy w zakresie wspólnych działań umożliwiających przystąpienie do kompleksowej realizacji i eksploatacji Schroniska dla Zwierząt w Słupsku w latach 2016-2018. Do realizacji projektu przystąpiły Gminy - Miasto Słupsk, Gmina Słupsk, Gmina Kobylnica, Gmina Ustka, Miasto Ustka oraz Gmina Smołdzino. Planowana wspólnie inwestycja obejmuje budowę schroniska dla zwierząt z pełną infrastrukturą i wyposażeniem, zlokalizowanego na działce nr 7/8 w Słupsku przy ul. Sportowej w rejonie Miejskiej Oczyszczalni Ścieków w celu zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami z terenu Miasta Słupska, Gminy Słupsk, Gminy Kobylnica, Gminy Ustka, Gminy Smołdzino, Gminy Damnica oraz Miasta Ustka. Sposób podziału kosztów związanych z przygotowaniem terenu pod inwestycję, jej realizacją i eksploatacją został określony w stosownych Porozumieniach w sprawie zasad realizacji i finansowania budowy Schroniska dla Zwierząt w Słupsku oraz w sprawie powierzenia Miastu Słupsk wykonywania zadań publicznych w zakresie zapobiegania bezdomności zwierząt.

Obiekt Schroniska dla Zwierząt został pierwotnie zaprojektowany jako zespół sześciu segmentów (A,B,C,D,E,F) zlokalizowanych na działce nr 7/8, przy ul. Sportowej w Słupsku. Pozwolenie na budowę zostało wydane w dniu 26.05.2017r.

Schronisko zostało zaprojektowane na ok. 200 psów i 80 kotów, w podziale na 2 Etapy :

Etap I - budynki A,B,C,D,E

Etap II - budynek F.

Wartość kosztorysowa robót budowlanych Etapu I wynosi :

Etap I 6 016 317,00 zł - roboty budowlane

319 713,00 zł - dostawa wyposażenia

łącznie : 6 336 030,00 zł

Kwota w w/w wysokości została przewidziana na realizację budowy Schroniska.

Zadanie uzyskało dotację w kwocie 1 mln zł oraz pożyczkę korzystnie oprocentowaną w kwocie 2 mln zł z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska. Planowana jest realizacja inwestycji przez Miasto Słupsk (Lider) przy współpracy i współfinansowaniu z pięcioma gminami (Partnerzy) w uzgodnionej proporcji : 50 % Miasto Słupsk, 50 % pozostałe Gminy .

Dwa przetargi przeprowadzone przez Lidera w ubiegłym roku nie zostały rozstrzygnięte. Pierwszy z nich został ogłoszony na cały I Etap, a drugi przetarg – na ograniczony zakres Etapu I (bez budynku D). Wyłączenie budynku D z realizacji wiązało się z koniecznością zagęszczenia psów (w części boksów przyjęto umieszczenie po 3 psy w jednym boksie), dostawienia boksów mobilnych ze starego Schroniska ( ew. dokupienie nowych) oraz ograniczeniem liczby psów do ok. 167. Lider otrzymał zgodę Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska na takie działanie.

Ceny ofert najkorzystniejszych, złożonych w obydwu przetargach, znacznie przewyższały kwotę, która została uzgodniona przez wszystkich partnerów, na realizację zadania i postępowania zostały unieważnione. W związku z tym, w trzecim z kolei przetargu, zmieniona została formuła przetargu na „zaprojektuj (przeprojektuj) i wybuduj” z założeniem, że Wykonawca dokona uzgodnionej z Zamawiającym optymalizacji rozwiązań projektowych całego Etapu I-go (obiekty A,B,C,D,E) oraz wybuduje na podstawie nowego projektu 4 obiekty : A,B,C,E , wraz z zagospodarowaniem terenu. Termin realizacji zadania, łącznie z przeprojektowaniem, został określony na 17 miesięcy od podpisania umowy. Zgodnie z Programem Funkcjonalno Użytkowym, który został załączony do przetargu, zmiany w projekcie nie mogą wpłynąć na znaczne pogorszenie funkcjonalności Schroniska. W trzecim postępowaniu przetargowym, cena najkorzystniejszej oferty (1 z 2-óch), jaka została złożona, mieści się w granicach możliwości finansowych, określonych wspólnie przez Partnerów i opiewa na kwotę 5 998 322,16 zł, a więc na wyposażenie obiektu pozostaje kwota 320 030,00 zł, co jest zgodne z szacowaną wartością wyposażenia. Dostawa wyposażenia odbędzie się drogą odrębnego postępowania.

Wykonawca zaproponował wstępnie m.in. następujące propozycje zmian projektowych:

zamiast dachów płaskich – dachy jednospadowe i zmiana systemu odprowadzenia wód z dachów, zmiana materiału rynien i elewacji, zmiana stolarki okiennej i drzwiowej, zmiana zadaszeń wybiegów dla psów, zmiana ogrodzenia, oświetlenia terenu, zmiana systemu ogrzewania boksów. Zmiany muszą uzyskać akceptację, po przedłożeniu szczegółowych rozwiązań projektowych.

Inwestycja będzie realizowana w latach 2018 – 2019 (jeśli umowa zostanie podpisana w 1szej dekadzie lutego br., to przekazanie do użytkowania nastąpi w lipcu 2019 roku) .

Należy zaznaczyć, że podpisanie umowy z Wykonawcą jest pilne, ze względu na to, że do 28 lutego br. Lider jest zobowiązany przekazać Wojewódzkiemu Funduszowi Ochrony Środowiska m.in. podpisaną umowę wraz z harmonogramem prac.

Wobec powyższego przed podpisaniem umowy z wykonawcą konieczne jest zawarcie przez Gminę Ustka i pozostałych partnerów stosownych Porozumień w sprawie zasad realizacji i finansowania budowy Schroniska dla Zwierząt w Słupsku oraz w sprawie powierzenia Miastu Słupsk wykonywania zadań publicznych w zakresie zapobiegania bezdomności zwierząt, stanowiących załącznik do niniejszej uchwały. Nadmieniam, że poprzednie Porozumienia nie zostały podpisane z uwagi na brak rozstrzygnięcia postępowania przetargowego na realizację przedmiotowego zadania. W związku z tym iż ostatecznie przetarg został rozstrzygnięty oraz zmienił się okres realizacji zadania oraz wydłużył termin jego finansowania przez poszczególnych partnerów, należy ponownie podjąć stosowną uchwałę, której załączniki stanowią nowe projekty Porozumień.

 

 

Sporządziła:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wytworzył:
Barbara Imińska
Udostępnił:
Sipajło Tomasz
(2018-01-26 13:53:55)
Ostatnio zmodyfikował:
Sipajło Tomasz
(2018-01-26 13:57:15)