UCHWAŁA Nr VI/56/2019

RADY GMINY DAMNICA

z dnia 28 lutego 2019r.

 

w sprawie uchwalenia planów pracy stałych komisji Rady Gminy Damnica na 2019 rok

 

            Na podstawie art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity:Dz.U. z 2018r., poz.  994 z późn.zm.[1]) oraz § 47 ust. 1 załącznika Nr 4 do uchwały Nr III/15/2018 Rady Gminy Damnica z dnia 13 grudnia 2018r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Damnica (Dz.Urz. Woj.Pomorskiego z 2019r., poz. 30)

 

uchwala się, co następuje:

 

            § 1. Przyjmuje się plany pracy stałych komisji Rady Gminy Damnica na rok 2019:

  1. Komisji Oświaty i Spraw Społeczno-Socjalnych, stanowiący załącznik nr 1;
  2. Komisji Budżetu i Finansów, stanowiący załącznik nr 2;
  3. Komisji Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Inwestycji, stanowiący załącznik nr 3.

 

            § 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

Przewodniczący

Rady Gminy Damnica

Kazimierz Kozina

 

 

 

 

 

 

 


Załącznik Nr 1

do uchwały Nr VI/56/2019

Rady Gminy Damnica

z dnia 28 lutego 2019r.

P L A N   P R A C Y

KOMISJI  OŚWIATY I SPRAW SPOŁECZNO – SOCJALNYCH NA 2019 ROK

 

Lp.

 

Posiedzenie-

kontrola

 

Temat posiedzenia

 

Termin posiedzenia

Osoby przygotowujące materiały

 

Osoby uczestniczące

 

Uwagi

1

2

3

4

5

6

7

 

1.

 

Posiedzenie

  1. Sporządzenie sprawozdania z pracy Komisji za 2018rok.
  2. Opracowanie planu pracy Komisji na 2019r.

 

Styczeń

Przewodniczący Komisji

 

 

 

2.

 

Posiedzenie

  1. Informacja na temat zakończenia działania Szkoły Podstawowej w Domaradzu ( przekazanie oraz zabezpieczenie obiektu i majątku).
  2. Analiza projektów uchwał na Sesję Rady.

 

Luty

 

Wójt Gminy

 

 

 

3.

 

Posiedzenie

  1. Informacja z pracy Asystenta Rodziny za 2018r.
  2. Przegląd stanu i użytkowania mieszkań socjalnych w miejscowości Damnica.
  3. Analiza projektów uchwał na Sesję Rady.

 

Marzec

 

Kierownik GOPS

 

Wójt Gminy

 

 

4.

 

Wyjazd

  1. Przygotowanie placów zabaw do sezonu wiosenno-letniego i bezpieczeństwo ich użytkowania. Przegląd stanu placów zabaw w terenie.
  2. Analiza projektów uchwał na Sesję Rady.

 

Kwiecień

 

Dyrektor ZGK

 

Wójt Gminy

 

5.

Wyjazd

Funkcjonowanie świetlic wiejskich. Przegląd          świetlic   w terenie.

Maj

Dyrektor CEiK

Wójt Gminy

 

 

6.

 

 

Posiedzenie

 

  1. Analiza i ocena wykonania budżetu gminy za 2018r.
  2. Organizacja wypoczynku letniego dla dzieci i młodzieży z terenu gminy.
  3. Analiza projektów uchwał na Sesję Rady.

 

Czerwiec

Skarbnik Gminy

Wójt Gminy

Dyrektor CEiK

Wójt Gminy

 

 

 

 

 

 

 

7.

 

Posiedzenie

  1. Analiza i opinia wykonania budżetu gminy za                   I półrocze 2019r.
  2. Informacja dyrektorów szkół na temat zajęć pozalekcyjnych oferowanych uczniom w szkołach na nowy rok szkolny 2019/2020.
  3. Zajęcia dla dzieci i młodzieży oferowanie przez CEiK w Damnicy.
  4. Analiza projektów uchwał na Sesję Rady.

 

Wrzesień

Wójt Gminy

Skarbnik Gminy

Dyrektorzy szkół

 

Dyrektor CEiK

Wójt Gminy

 

 

8.

Posiedzenie

  1. Informacja o bieżącej realizacji inwestycji gminnych.
  2. Analiza projektów uchwał na Sesję Rady.

Październik

Wójt Gminy

Wójt Gminy

 

1

2

3

4

5

6

7

 

9.

Posiedzenie

  1. Analiza propozycji stawek podatków lokalnych na 2019r.
  2. Analiza projektów uchwał na Sesję Rady.

 

Listopad

Skarbnik Gminy

Wójt Gminy

 

 

10.

 

Posiedzenie

  1. Analiza i opinia projektu budżetu Gminy na 2019 rok.
  2. Sprawozdanie z pracy Komisji za 2019r.
  3. Opracowanie planu pracy Komisji na 2020r.

2.   Analiza projektów uchwał na Sesję Rady.

 

 

Grudzień

Wójt Gminy

Skarbnik Gminy

 

Wójt Gminy

 

Realizacja poszczególnych tematów może ulec przesunięciu w poszczególnych miesiącach, jak również tematyka posiedzeń może zostać poszerzona o tematy potrzebujące pilnego rozpatrzenia lub aktualizowania o sprawy bieżące. Plan przewiduje uzupełnienia wynikające ze współpracy ze wszystkimi Komisjami Rady w rozwiązywaniu problemów gminy.                                                                                                                                                                                

 

                                                                                                         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik Nr 2

do uchwały Nr VI/56/2019

Rady Gminy Damnica

z dnia 28 lutego 2019r.

P L A N    P R A C Y

KOMISJI BUDŻETU I FINANSÓW NA 2019 ROK

 

Lp.

Posiedzenie - kontrola

 

Temat posiedzenia

Termin posiedzenia

Osoba przygotowująca materiały

Osoby uczestniczące

 

Uwagi

 

1

2

3

4

5

6

7

 

1.

 

Posiedzenie

1. Sprawozdanie z pracy Komisji za 2018r.

2. Opracowanie planu pracy Komisji na 2019r.

Styczeń

Przewodniczący Komisji

 

-

 

 

2.

 

Posiedzenie

Informacja o realizacji zadań z zakresu gospodarki odpadami na terenie gminy.

Luty

Wójt Gminy

Wójt Gminy

 

 

3.

 

Posiedzenie

  1. Organizacja  gospodarki wodno-ściekowej oraz windykacja opłat za wodę i ścieki.
  2. Analiza projektów uchwał na Sesję Rady Gminy.

 

Marzec

 

Dyrektor ZGK

Wójt Gminy

 

Dyrektor ZGK

Wójt Gminy

 

 

4.

 

Posiedzenie

  1. Pozyskiwanie środków zewnętrznych dla gminy. Zadania inwestycyjne i wysokość dopłat oraz udział własny gminy.
  2. Analiza rozliczenia z przyznanych dotacji przez stowarzyszenia za 2018r.
  3. Analiza finansowania funduszu sołeckiego za 2018r.

 

 

Kwiecień

 

 

Wójt Gminy

 

 

Wójt Gminy

 

 

5.

 

Posiedzenie

  1. Analiza i opinia sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2018 rok.
  2. Analiza projektów uchwał na Sesję Rady Gminy.

 

Czerwiec

 

Wójt Gminy

 

Wójt Gminy

 

 

6.

Posiedzenie

  1. Opinia wykonania budżetu gminy za I półrocze 2019r.
  2. Analiza projektów uchwał na Sesję Rady Gminy.

Wrzesień

Wójt Gminy

Wójt Gminy

 

 

7.

 

Posiedzenie

  1. Analiza sprawozdań finansowych jednostek organizacyjnych gminy Damnica.
  2. Analiza projektów uchwał na Sesje Rady Gminy. 

 

Październik

Skarbnik Gminy

Skarbnik Gminy

Wójt Gminy

 

 

8.

Posiedzenie

Analiza propozycji stawek podatków lokalnych na 2020r.

Listopad

Skarbnik Gminy

Wójt Gminy

Wójt Gminy

 

 

9.

 

Posiedzenie

  1. Omówienie projektu budżetu gminy Damnica na 2020r.
  2. Sprawozdanie z pracy Komisji za 2019r.
  3. Opracowanie planu pracy Komisji na 2020r.
  4. Opracowanie opinii o projekcie budżetu gminy Damnica na 2020r.

 

Grudzień

 

 

Skarbnik Gminy

Wójt Gminy

 

Wójt Gminy

 

 

Realizacja poszczególnych tematów może ulec przesunięciu w poszczególnych miesiącach, jak również tematyka posiedzeń może zostać poszerzona o tematy potrzebujące pilnego rozpatrzenia lub aktualizowania o sprawy bieżące.

Plan przewiduje uzupełnienia wynikające ze współpracy ze wszystkimi Komisjami Rady w rozwiązywaniu problemów gminy.

Załącznik Nr 3

do uchwały Nr VI/56/2019

Rady Gminy Damnica

z dnia 28 lutego 2019r.

P L A N   P R A C Y

KOMISJI GOSPODARKI KOMUNALNEJ, ROLNICTWA I INWESTYCJI NA 2019 ROK

 

 

Lp.

 

Posiedzenie –

kontrola

 

Temat posiedzenia

 

Termin posiedzenia

Osoby przygotowujące materiały

 

Osoby uczestniczące

 

Uwagi

1

2

3

4

5

6

7

1.

Posiedzenie

  1. Sprawozdanie z pracy Komisji za 2018 r.
  2. Opracowanie planu pracy Komisji na 2019 r.

Styczeń

Przewodniczący Komisji

 

 

 

2.

 

Posiedzenie

 

  1. Analiza planu zamówień publicznych na rok 2019 r.
  2. Analiza i weryfikacja wniosków Radnych i Sołtysów zgłoszonych w roku kalendarzowym 2018 wraz określeniem ewentualnego harmonogramu ich realizacji w kadencji 2018 – 2023 .
  3. Analiza projektów uchwał na Sesję Rady.

 

Luty

 

 

Wójt Gminy

 

Wójt Gminy

 

3.

Posiedzenie

  1. Analiza i weryfikacja mienia komunalnego stanowiącego własność Gminy Damnica w zakresie przeglądów rocznych i pięcioletnich budynków użyteczności publicznej, w tym przede wszystkim szkól.
  2.   Analiza projektów uchwał na Sesję Rady.

Marzec

Wójt Gminy

Sekretarz Gminy

Dyrektor ZGK

Wójt Gminy

 

 

4.

Wyjazd

 

  1. Przegląd stanu dróg gminnych i powiatowych na terenie Gminy Damnica oraz planowanych bieżących remontów w roku 2019 na terenie Gminy (wizja w ternie).
  2. Przegląd oświetlenia ulicznego oraz wypracowanie opinii w przedmiocie zgłoszonych wniosków o dodatkowe punkty oświetlenia ulicznego.
  3. Analiza projektów uchwał na Sesję Rady.

Kwiecień

Wójt Gminy

ZDP Słupsk

Dyrektor ZGK

Wójt Gminy

Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych Dyrektor ZGK

 

 

5.

 

Posiedzenie

  1. Analiza i ocena bieżących zadań Zakładu Gospodarki Komunalnej w zakresie utrzymania terenów zielonych (harmonogram koszenia, weryfikacja sprzętu i zasobu ludzkiego).
  2. Analiza projektów uchwał na Sesję Rady.

 

 

 

Maj

Wójt Gminy

Skarbnik Gminy

Dyrektor ZGK

Wójt Gminy

Skarbnik Gminy

 

 

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

6.

Posiedzenie

  1. Analiza i ocena wykonania budżetu gminy za 2018 r.
  2. Organizacja gospodarki wodno – ściekowej
    i gospodarki odpadami na terenie gminy (windykacja zaległości w opłatach, wykorzystanie sprzętu)
    – na koniec  I kwartału 2019 r.
  3. Analiza projektów uchwał na Sesję Rady.

Czerwiec

Wójt Gminy

Skarbnik Gminy

Dyrektor ZGK

Wójt Gminy

Skarbnik Gminy

 

 

7.

 

 

Posiedzenie

  1. Analiza i opinia sprawozdania z wykonania budżetu za I półrocze 2019 r.
  2. Analiza projektów uchwał na Sesję Rady.

 

Wrzesień

 

Wójt Gminy

Skarbnik Gminy

Wójt Gminy

Skarbnik Gminy

 

 

8.

 

 

Wyjazd

  1. Przegląd wybranych trzech inwestycji zrealizowanych do dnia 30.09.2019 r. w zakresie dróg, oświetlenia i kanalizacji sanitarnej, na terenie Gminy.
  2. Analiza projektów uchwał na Sesję Rady.

 

Październik

Wójt Gminy

 

Wójt Gminy

 

 

 

9.

 

Posiedzenie

  1. Wypracowanie propozycji stawek podatków i opłat lokalnych na 2020 r.
  2. Analiza projektów uchwał na Sesję Rady.

 

Listopad

Wójt Gminy

Skarbnik Gminy

Wójt Gminy

 

 

10.

 

Posiedzenie

  1. Analiza projektu budżetu gminy na 2020 r.
  2. Wypracowanie opinii Komisji do projektu budżetu na 2020r.
  3. Sprawozdanie z pracy Komisji za 2019r.
  4. Opracowanie planu pracy Komisji na 2020r.

 

Grudzień

Wójt Gminy

Skarbnik Gminy

 

Wójt Gminy

 

Realizacja poszczególnych tematów może ulec przesunięciu w poszczególnych miesiącach, jak również tematyka posiedzeń może zostać poszerzona o tematy potrzebujące pilnego rozpatrzenia lub aktualizowania o sprawy bieżące.

Plan przewiduje uzupełnienia wynikające ze współpracy ze wszystkimi Komisjami Rady w rozwiązywaniu problemów gminy.

 

 

 

 

 


 



[1] Zmiany tekstu jednolitego zostały opublikowane w: Dz. U. z 2018 roku,  poz. 1000, 1349 , 1432 i 2500

 

 

Wytworzył:
Barbara Imińska
Udostępnił:
Śmielak Łukasz
(2019-03-04 14:56:50)
Ostatnio zmodyfikował:
Śmielak Łukasz
(2019-03-04 14:57:08)