PROTOKÓŁ NR 30/04
PROTOKÓŁ NR 30/04
z kontroli przeprowadzonej w Szkole Podstawowej w Domaradzu
w dniu 24 marca 2005r.
Kontrolowana jednostka:
Szkoła Podstawowa w Domaradzu
Rozpoczęcie i zakończenie kontroli
24 marca 2005r. w godz. od 1200 do 1400
Przedmiot kontroli:
Kontrola wydatków świetlicy socjoterapeutycznej za 2004 rok
Kierownik kontrolowanej jednostki:
Maria Janusz – dyrektor Szkoły
Komisja Rewizyjna Rady Gminy Damnica w składzie:
- Franciszek Ciemiński - przewodniczący
- Bożena Cieślicka - członek
- Radosław Dziubek - członek
- Piotr Kostrubiec - członek
Komisja przeprowadziła kontrolę wydatków świetlicy socjoterapeutycznej za 2004r.
W kontroli uczestniczyła i udzielała wyjaśnień – Maria Janusz – dyrektor szkoły oraz Bernadeta Pinkert – główna księgowa.
Komisja stwierdza, co następuje:
Dotacja na działalność świetlicy socjoterapeutycznej przy Szkole Podstawowej w Domaradzu na 2004 rok wynosiła 7.500 zł. Wykorzystanie dotacji na dzień 31.12.2004r. wynosi 6.853,92 zł.
Wydatki w poszczególnych paragrafach przedstawiają się następująco:
§ 4110 Składki na ubezpieczenie społeczne - 541,50 zł.
§ 4120 Składki na Fundusz Pracy - 73,74 zł.
§ 4210 Zakup materiałów i wyposażenia - 1.799,26 zł.
§ 4220 Dożywianie - 450,29 zł.
§ 4240 Zakup pomocy dydaktycznych - 499,26 zł.
§ 4300 Zakup usług pozostałych - 3.489,87 zł.
(wyjazdy na imprezy kulturalne)
W zajęciach świetlicy socjoterapeutycznej uczestniczy 24 dzieci.
Dzieci pracują w 2 grupach po 12 osób.
Zajęcia odbywają się 1 raz w tygodniu tj. w piątek 4 godziny lekcyjne.
Zajęcia w świetlicy prowadzi 2 nauczycieli, którzy posiadają odpowiednie przygotowanie.
W trakcie kontroli Komisja dokonała analizy następujących dokumentów:
1) porozumienie w sprawie przekazania dotacji,
2) rachunki na zakup materiałów i usług – rachunki są w sposób prawidłowy opisywane i podpisywane przez osoby uprawnione, sporządzane są raporty kasowe,
3) karty wydatków – prowadzone są na bieżąco dla każdego paragrafu.
W wyniku szczegółowej analizy w/w dokumentów Komisja stwierdza, iż środki przeznaczone na działalność świetlicy socjoterapeutycznej wydatkowane zostały zgodnie z przeznaczeniem. Dokumentacja księgowa prowadzona jest w sposób przejrzysty i czytelny.
Komisja nie wniosła uwag do kontrolowanego tematu.
Dyrektor szkoły poinformowała Komisję o kontroli przeprowadzonej przez SANEPID w wyniku, której wydane zostały zalecenia w zakresie poprawy stanu sanitarno-technicznego szkoły. Opracowany został harmonogram realizacji prac zaakceptowany przez Wójta Gminy. Na realizację w/w harmonogramu niezbędne są środki finansowe w wysokości ok. 20.000 zł.
Dyrektor szkoły poinformowała także o możliwościach pozyskania środków finansowych z funduszy unijnych. Aby szkoły mogły ubiegać się o takie środki niezbędna jest strategia rozwoju oświaty, której gmina nie posiada.
Komisja po zapoznaniu się ze stanem technicznym obiektu szkoły uważa za zasadne wykonanie prac wyszczególnionych w załączonym harmonogramie.
Na tym protokół zakończono.
Protokół sporządzono w 2 jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden przekazano kierownikowi jednostki kontrolowanej.
Protokółowała Przewodniczący Komisji
Barbara Imińska Franciszek Ciemiński
Kierownik jednostki kontrolowanej:
Maria Janusz – dyrektor szkoły