ZARZĄDZENIE NR 162/2023 WÓJTA GMINY DAMNICA z dnia 5 grudnia 2023 r. w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji w 2023 roku

ZARZĄDZENIE NR 162/2023

WÓJTA GMINY DAMNICA

z dnia 5 grudnia 2023 r.

w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji w 2023 roku

 

Na podstawie art. 26 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r., poz. 120 ze zm.), art. 31 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r., poz. 40 ze zm.), „Instrukcji w sprawie gospodarki majątkiem trwałym, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie” stanowiącej załącznik nr 9 do Zarządzenia Nr 85/2020 Wójta Gminy Damnica z dnia 16 czerwca 2020 r. w sprawie wprowadzenia dokumentacji przyjętych zasad (polityki) rachunkowości w Urzędzie Gminy Damnica oraz załącznika nr 2 do Zarządzenia nr 11/2021 Wójta Gminy Damnica z dnia 15 stycznia 2021 r. zmieniające zarządzenie w sprawie wprowadzenia dokumentacji przyjętych zasad (polityki) rachunkowości w Urzędzie Gminy Damnica

 

zarządza się, co następuje:

 

§ 1. Przeprowadzić pełną inwentaryzację składników majątkowych w: Urzędzie Gminy Damnica oraz Jednostce Ochotniczej Straży Pożarnej w Damnicy, w terminie od dnia 12 grudnia 2023 r. do dnia 12 stycznia 2024 r., zgodnie z załączonym harmonogramem.

 

§ 2. Powołać Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej oraz członków tej komisji, w następującym składzie:

  1. Izabela Rak – Przewodnicząca Komisji,

  2. Halina Ambros – członek komisji,

  3. Katarzyna Dąbrowska – członek komisji.

 

§ 3. Inwentaryzacją należy objąć następujące składniki majątkowe:

1) drogą spisu z natury:

            a) druki ścisłego zarachowania,

            b) środki trwałe i wyposażenie (bez gruntów i praw),

c) środki trwałe i wyposażenie będące własnością innych jednostek (bez gruntów),

d) zapasy paliwa i opału,

e) środki pieniężne w kasie (w formie protokołu kasy),

f) depozyty, akcje, obligacje, bony i inne papiery wartościowe,

2) drogą potwierdzenia sald:

a) środki pieniężne znajdujące się na rachunkach bankowych, kredyty bankowe oraz wyemitowane papiery wartościowe,

b) należności (z wyłączeniem należności spornych, wątpliwych, publicznoprawnych i od osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych), w tym udzielone pożyczki,

            c) składniki majątkowe własne powierzone innym kontrahentom,

3) drogą weryfikacji danych:

            a) grunty stanowiące mienie komunalne,

b) wartości niematerialne i prawne,

c) środki trwałe trudno dostępne oglądowi,

d) środki trwałe w budowie,

e) należności sporne i wątpliwe,

f) należności i zobowiązania wobec pracowników,

g) należności i zobowiązania z tytułów publiczno-prawnych,

h) należności i zobowiązania wobec osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych.

 

§ 4. 1. Powołuje się zespołu spisowe celem przeprowadzenia inwentaryzacji, w następującym składzie:

  1. Zespół spisowy nr 1:

- Paulina Musiał – przewodnicząca,

- Adam Nowakowski – członek,

- Magdalena Kondratowicz – członek,

  1. Zespół spisowy nr 2:

- Natalia Szefer – przewodnicząca,

- Magda Lehmann – członek,

- Małgorzata Więcek – członek,

c) Zespół spisowy nr 3:

- Magdalena Stoltman – przewodnicząca,

- Łukasz Śmielak – członek,

- Joanna Jarominiak – członek,

d) Zespół spisowy nr 4:

- Anna Konopa – przewodnicząca,

- Martyna Licow – członek,

- Barbara Imińska – członek.

4.2. Zakres i terminy prac poszczególnych zespołów spisowych określa załączony harmonogram.

4.3. W przypadku nieobecności podczas czynności spisowych, któregoś z członków zespołu spisowego, Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej może oddelegować w zastępstwie do prac spisowych, członka z powołanej Komisji Inwentaryzacyjnej.

 

§ 5. Zobowiązuje się Komisję Inwentaryzacyjną:

- przed rozpoczęciem inwentaryzacji do pobrania arkuszy spisowych z Referatu Finansowego oraz przeszkolenia zespołów spisowych,

- do przestrzegania ogólnie obowiązujących przepisów o inwentaryzacji oraz zasad i sposobu postepowania określonych w instrukcji inwentaryzacyjnej,

- do sporządzenia rozliczenia inwentaryzacji,

- do przekazania kompletnej dokumentacji inwentaryzacyjnej do Referatu Finansowego
w terminie 4 dni po zakończeniu spisu celem dokonania i wyceny i rozliczeń.

 

§ 6. Do obowiązków Zespołów spisowych należy w szczególności:

- przeprowadzenia inwentaryzacji przy czynnym udziale osób materialnie odpowiedzialnych

- zapoznanie się z obowiązującą w Urzędzie instrukcją inwentaryzacyjną oraz udział w szkoleniu przed rozpoczęciem inwentaryzacji,

- pobranie przed rozpoczęciem spisu arkuszy spisu z natury,

- pobranie od osób materialnie odpowiedzialnych oświadczeń wstępnych i końcowych,

- przeprowadzenie spisu z natury w określonym terminie,

- ustalenie rzeczywistej ilości poszczególnych składników majątku poprzez ich przeliczenie, zważenie, zmierzenie oraz ujęcie ustalonej ilości w arkuszu spisu z natury,

- terminowe przekazanie wypełnionych arkuszy spisu z natury przewodniczącemu komisji inwentaryzacyjnej oraz wszelkich informacji o stwierdzonych w toku czynności spisowych nieprawidłowościach.

§ 7. Osoby powołane w skład zespołu spisowego ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwe, dokładne i rzetelne przeprowadzenie inwentaryzacji, zgodne ze stanem faktycznym.

 

§ 8. Zobowiązuje się pracowników Urzędu Gminy w Damnicy do zapewnienia harmonijnej pracy zespołów spisowych.

 

§ 9. Wykonanie zarządzenia powierza się Skarbnikowi Gminy i Sekretarzowi Gminy.

 

§ 10. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

 

 

 

Załącznik

 

 

 

W Ó J T        

Andrzej Kordylas

 

 

 

 

 

 

 

Wytworzył:
Izabela Rak
(2023-12-05)
Udostępnił:
Konopa Anna
(2023-12-13 09:00:23)
Ostatnio zmodyfikował:
Konopa Anna
(2024-01-12 09:25:15)