Zarządzenie Nr 32/2006 z dnia 22 sierpnia 2006 r w sprawie przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu za I półrocze 2006 roku
Zarządzenie Nr 32/2006
Wójta Gminy Damnica
z dnia 22 sierpnia 2006 r.
w sprawie przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu za I półrocze 2006 roku.
Na podstawie art. 198 ust. 1 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (tekst jednolity: Dz.U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.) Wójt Gminy Damnica
zarządza, co następuje:
§ 1.
Przedstawiam Radzie Gminy sprawozdanie z wykonania budżetu gminy oraz wykonanie planu zadań zleconych z zakresu administracji rządowej za I półrocze 2006 roku.
§ 2.
Sprawozdanie zamyka się kwotami:
plan wykonanie
DOCHODY 13.282.004,00 zł 6.784.984,84 zł
w tym: dotacje na zadania zlecone z zakresu
administracji rządowej 2.698.780,00 zł 1.302.523,00 zł
WYDATKI 14.782.182,00 zł 6.603.339,52 zł
w tym: na zadania z zakresu
administracji rządowej 2.698.780,00 zł 1.288.466,63 zł
§ 3.
Sprawozdanie wraz z załącznikami i częścią opisową stanowi Załącznik Nr 1 do Zarządzenia, który przesyła się Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Gdańsku.
§ 4.
Informacja o wykorzystaniu środków budżetowych zostanie udostępniona mieszkańcom gminy poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy w Damnicy.
§ 5.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Wójt Gminy Damnica
Grzegorz Jaworski
Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr 32/2006
Wójta Gminy Damnica
z dnia 22 sierpnia 2006 r.
INFORMACJA
WÓJTA GMINY DAMNICA
Z WYKONANIA BUDŻETU ZA I PÓŁROCZE 2006 ROKU
Budżet gminy na 2006 rok został uchwalony w dniu 29 grudnia 2005 r. uchwałą Nr XXXV/204/05 Rady Gminy Damnica i przedstawiał się następująco:
Dochody 12.545.424 zł
Wydatki 14.310.424 zł
Deficyt, który zostanie pokryty z kredytów i pożyczek 1.765.000 zł
Przychody budżetu gminy w kwocie 2.140.000 zł
- kredyty i pożyczki
Rozchody budżetu gminy w kwocie 375.000 zł
spłata kredytów i pożyczek:
- pożyczka z WFOŚiGW na modernizację oczyszczalni ścieków
w Damnicy 100.000 zł
- pożyczka z WFOŚiGW na kanalizację Zagórzyca-Mianowice 65.000 zł
- kredyt w BS na dofinansowanie oświaty 100.000 zł
- pożyczka z WFOŚiGW na kanalizację Sąborze-Paprzyce 60.000 zł
- kredyt w BS na dofinansowanie dróg 50.000 zł
W okresie I półrocza 2006 roku dokonano zmian w budżecie na podstawie decyzji Ministra Finansów oraz Wojewody Pomorskiego. Zmiany wprowadzone były uchwałami Rady, których było 4 oraz zarządzeniami Wójta, których było 8 i przedstawiają się następująco:
§ pismo Krajowego Biura Wyborczego, znak DSŁ.3101-81/2005 o weryfikacji kwoty dochodów i wydatków zmniejszenie o 20 zł na zadania zlecone w zakresie prowadzenia i aktualizacji stałego rejestru wyborców w 2006 roku,
§ pismo Pokorskiego Urzędu Wojewódzkiego z dnia 13.03.2006 r., znak FB.I-3050/8/EP/06 zwiększenie o kwotę 31.829 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie za miesiące styczeń i luty br. świadczeń systemu pomocy materialnej dla ucznia o charakterze socjalnym,
§ pismo Ministra Finansów Nr ST3-4820-5/2006 zawiadamiające o ostatecznych kwotach subwencji w wyniku którego dokonano zmniejszenia subwencji oświatowej o kwotę 14.870 zł,
§ pismo Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego z dnia 12.04.2006 r., znak FB.I-3050/15/BK/06 zwiększenie o kwotę 9.000 zł na wypłatę od 1 stycznia 2006 r. comiesięcznego dodatku do wynagrodzenia w wysokości 250 zł,
§ pismo Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego z dnia 05.05.2006 r., znak FB.I-3050/18/EP/06 o kwotę 36.740 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie realizacji Programu Wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania,
§ pismo Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego z dnia 05.05.2006 r., znak FB.I-3050/17/EP/06 zwiększenie o kwotę 83.144 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie świadczeń realizowanych w ramach systemu pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym w okresie do czerwca 2006 r.,
§ pismo Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego z dnia 13.03.2006 r., znak DROWOŚ.III.3041-4/2005/2006, kwota 30.000 zł na modernizację dróg transportu rolnego,
§ pismo Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego z dnia 27.06.2006 r., znak DKST.I.072.MK/3762/2006 zwiększające o kwotę 4.000 zł program aktywizacji oraz o kwotę 6.000 zł na program powszechnej nauki pływania.
W wyniku wprowadzonych zmian budżet gminy na dzień 30.06.2006 roku przedstawia się następująco:
plan wykonanie %
Dochody 13.282.004,00 zł 6.784.984,84 zł 51,1
Wydatki 14.782.182,00 zł 6.603.339,52 zł 44,7
w tym:
wydatki bieżące 12.130.624,00 zł 6.199.255,19 zł 51,1
wydatki majątkowe 2.651.558,00 zł 404.084,33 zł 15,2
(inwestycyjne)
Deficyt/nadwyżka - 1.500.178,00 zł 181.645,32 zł -
Przychody 2.251.428,00 zł 206.428,00 zł 9,2
Kredyty i pożyczki 2.230.000,00 zł 185.000,00 zł 8,3
Wolne środki 21.428,00 zł 21.428,00 zł 100,0
Rozchody 751.250,00 zł 173.750,00 zł 23,1
Spłata kredytów i pożyczek 751.250,00 zł 173.750,00 zł 23,1
Zmiany wprowadzone w I półroczu 2006 roku po stronie dochodów i wydatków, przychodów i rozchodów miały wpływ na deficyt, który na dzień 30.06.2006 r. wyniósł po stronie planu – 1.500.178,00 zł i przedstawiały się następująco:
- wprowadzono po stronie dochodów kwotę 450.000 zł, która pochodzi ze środków Unii Europejskiej na dofinansowanie budowy Centrum Edukacyjno-Kulturalnego w Damnicy, po stronie rozchodów przeznaczono na spłatę kredytu,
- umorzona została pożyczka z WFOŚiGW w kwocie 86.250 zł,
- wprowadzono kwotę wolnych środków po stronie przychodów i wydatków w wysokości 21.428 zł,
- Zmniejszono kredyt oraz wydatki na budowę Centrum Edukacyjno-Kulturalnego o kwotę 130.000 zł,
- Przyjęto do realizacji budowę szatni sportowej w Damnie, na którą zabezpieczono kredyt w wysokości 220.000 zł.
W I półroczu zaciągnięto 50.000 zł pożyczki na budowę stacji uzdatniania wody w miejscowości Zagórzyca, natomiast pozostałe kredyty i pożyczki uruchomione zostaną w II półroczu na uregulowanie wykonanych zadań.
Po stronie wykonania budżet zamknął się nadwyżką w wysokości 181.645,32 zł.
Zaległości na dzień 30.06.2006 r. z tytułu podatków i opłat w kwocie 524.572,77 zł i dotyczą:
- wpływy z opłat za zarząd użytkowanie i użytkowanie wieczyste
nieruchomości od osób fizycznych 7.802,36 zł
- dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych (czynsz
za wynajem) 11.183,38 zł
- wpływy z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego
przysługującego osobom fizycznym w prawo własności 46,00 zł
- wpływy ze sprzedaży wyrobów i składników majątkowych
(spłata rat za wykup działek zabudowanych) 13.975,40 zł
- podatek od nieruchomości od osób prawnych 61.366,57 zł
- podatek rolny od osób prawnych 13.241,55 zł
- podatek od czynności cywilnoprawnych 28,00 zł
- podatek od nieruchomości od osób fizycznych 168.557,74 zł
- podatek rolny od osób fizycznych 128.932,09 zł
- podatek od środków transportowych od osób prawnych 9.830,00 zł
- podatek od środków transportowych od osób fizycznych 5.177,00 zł
- opłaty za zrzut ścieków od osób fizycznych 93.409,42 zł
- podatek od prowadzonej działalności gospodarczej osób
fizycznych opłacany w formie karty podatkowej 11.023,26 zł
Zaległości wykazywane są narastająco do dnia 30 czerwca 2006 r. Windykacja należności prowadzona jest na bieżąco, upomnienia wystawiane są po każdej racie płatności. W okresie tym wystawiono 624 upomnień oraz 214 tytułów wykonawczych na łączną kwotę 56.775,90 zł.
Skutki udzielonych przez gminę ulg, odroczeń, umorzeń, zwolnień za okres sprawozdawczy (bez ulg i zwolnień ustawowych) wynoszą 769,00 zł. Umorzenia w okresie sprawozdawczym w podatku rolnym to kwota 828,30 zł, z tego osoby fizyczne 828,30 zł. Natomiast w podatku od nieruchomości umorzenia od osób fizycznych wynoszą 5.407,75 zł, a odroczenia 2.761 zł.
Skutki obniżenia górnych stawek podatków obliczone za okres sprawozdawczy wynoszą 203.598 zł.
I. STRUKTURA BUDŻETU GMINY
A. DOCHODY
WYSZCZEGÓLNIENIE |
Plan na 2006 rok |
Wykonanie na dzień 30.06.2006r |
% |
DOCHODY OGÓŁEM: w tym: DOTACJE: - dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami (§ 2010) - dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin) (§ 2030) - dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na inwestycje i zakupy inwestycyjne z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminom ustawami (§ 6310) - dotacje celowe otrzymane z samorządu województwa na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego (§ 6630) Rekompensaty utraconych dochodów w podatkach i opłatach lokalnych (§ 2680) Wpływy z tytułu pomocy finansowej udzielonej między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań bieżących (§ 2710) Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin (związków gmin), powiatów (związków powiatów, samorządów województw, pozyskane z innych źródeł (§ 6290) SUBWENCJE: - część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego, - część wyrównawcza subwencji ogólnej dla gmin, - część równoważąca subwencji ogólnej dla gmin DOCHODY WŁASNE: w tym: - udziały gmin w podatku dochodowym od osób fizycznych (§ 0010) - udział gmin w podatku dochodowym od osób prawnych (§ 0020) - pozostałe dochody |
13.282.004,00 3.187.377,00 2.693.780,00 428.597,00 5.000,00 60.000,00 52.000,00 10.000,00 480.000,00 5.709.231,00 4.173.774,00 1.523.547,00 11.910,00 3.843.396,00 999.393,00 20.000,00 2.824.003,00 |
6.784.984,84 1.626.076,00 1.302.523,00 323.553,00 - - 51.291,00 - - 3.336.210,00 2.568.480,00 761.772,00 5.958,00 1.771.407,84 427.407,00 - 1.447,14 1.345.447,98 |
51,1 51,0 48,4 75,5 - - 98,6 - - 58,4 61,5 50,0 50,0 46,1 42,8 - 47,6 |
Dochody ogółem zostały wykonane w 51,1%. Wykonanie w poszczególnych grupach dochodów przedstawia się następująco:
¨ dotacje w 48,4%
¨ subwencje w 58,4%
¨ dochody własne w 46,1%
Na wykonanie dochodów własnych w 46,1% ma wpływ rozliczenie udziałów gmin w podatku dochodowym od osób prawnych, ponieważ w I półroczu dokonywane są zwroty za rok ubiegły wynikające ze składanych deklaracji oraz brak możliwości wyegzekwowania płatności podatników, którzy nie płacą podatków, a zadłużenie ich rośnie.
B. WYDATKI
w zł
WYSZCZEGÓLNIENIE |
Plan po zmianach na 2006 rok |
Wykonanie I półrocze 2006 roku |
% |
WYDATKI OGÓŁEM: z tego: Wydatki bieżące
- wynagrodzenia, - pochodne od wynagrodzeń, - dotacje, - wydatki na obsługę długu publicznego gminy - pozostałe wydatki Wydatki majątkowe (inwestycyjne) - infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna - drogi - administracja - gospodarka komunalna - kultura i ochrona dziedzictwa narodowego - kultura fizyczna i sport |
14.782.182,00 12.130.624,00 4.696.418,00 999.425,00 411.200,00 75.000,00 5.948.581,00 2.651.558,00 421.558,00 570.000,00 33.000,00 30.000,00 1.317.000,00 280.000,00 |
6.603.339,52 6.199.255,19 2.536.190,26 511.595,88 203.400,00 19.749,67 2.928.319,38 404.084,33 360.827,94 35.595,12 7.496,90 74,70 89,67 - |
44,7 51,1 54,0 51,2 49,5 26,3 49,2 15,2 85,6 6,2 22,7 - - - |
W okresie I półrocza wydatki ogółem zostały wykonane w 44,7%, w tym wydatki bieżące w 51,1%, natomiast wydatki inwestycyjne w 15,2%. Niskie wykonanie wydatków inwestycyjnych wynika z terminów zakończenia inwestycji, które zapisane są w umowach. Zakończenie modernizacji Centrum Edukacyjno-Kulturalnego, a także budowa szatni sportowej przewidziane jest na dzień 31.10.2006 r.
II. WYKONANIE BUDŻETU GMINY WEDŁUG KLASYFIKACJI BUDŻETOWEJ
A. DOCHODY
Dochody w poszczególnych działach przedstawiają się następująco:
010 ROLNICTWO I ŁOWIECTWO
Zaplanowana kwota w tym dziale wynosi 5.000,00 zł, natomiast wykonanie 4.552,25 zł – jest to odpłatność za dzierżawę obwodów łowieckich.
600 TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ
Plan w tym dziale wynosi 31.000 zł i dotyczy wpływów z opłat za zajęcie pasa drogowego oraz dofinansowanie drogi gminnej w Sąborzu. Wpływy w tym dziale przewidziane są w II półroczu br.
700 GOSPODARKA MIESZKANIOWA
Kwota zaplanowana w tym dziale wynosi 159.000,00, natomiast wykonanie wynosi 94.461,31 zł, co stanowi 59,4% i dotyczy:
- wpływy z opłat za zarząd, użytkowanie i użytkowanie
wieczyste nieruchomości 22.235,66 zł
- dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych
Skarbu Państwa lub jednostek samorządowych 12.321,29 zł
- wpływy z tytułu przekształcenia prawa użytkowania
wieczystego przysługującego osobom fizycznym
i prawo własności 6.529,70 zł
- wpływy ze sprzedaży wyrobów i składników majątkowych 50.897,78 zł
- odsetki umowne od sprzedanych lokali
oraz nieterminowych płatności 2.476,88 zł
710 DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWA
W dziale tym planowane są wpływy za rezerwację miejsc na cmentarzu. Na plan 10.000,00zł, wykonanie wynosi 1.500,00 zł, co stanowi 15%.
750 ADMINISTRACJA PUBLICZNA
Na plan 67.850,00 zł, wykonanie wynosi 31.175,74 zł, co stanowi 45,9%, z tego:
- dotacja na zadania zlecone 28.258,00 zł
- wpływy z różnych opłat, wpływy z usług, wpływy z różnych dochodów 2.917,74 zł
751 URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ, KONTROLI I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA
Planowana kwota w tym dziale wynosi 820,00 zł, z tego wykonanie 400,00 zł, na które składa się:
- dotacja na zadania zlecone na aktualizację rejestru wyborców 400,00 zł
756 DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, OD OSÓB FIZYCZNYCH I OD INNYCH JEDNOSTEK NIEPOSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ
Dochody w tym dziale pochodzą z podatków i opłat lokalnych. Na plan w wysokości 3.427.443,00 zł, wykonanie wynosi 1.566.409,18 zł, co stanowi 45,7%, z tego:
- wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych 2.591,77 zł
- wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności
cywilnoprawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób prawnych
i innych jednostek organizacyjnych 680.255,49 zł
- wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od spadków
i darowizn, podatku od czynności cywilnoprawnych oraz podatków
i opłat lokalnych od osób fizycznych 412.659,33 zł
- wpływy z innych opłat stanowiących dochody jednostek
samorządu terytorialnego na podstawie ustaw 44.942,73 zł
- udział gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa 425.959,86 zł
758 RÓŻNE ROZLICZENIA
Na planowaną kwotę 5.716.231,00 zł, wykonano 3.339.814,40 zł, z tego:
- subwencja oświatowa 2.568.480,00 zł
- subwencja wyrównawcza 761.772,00 zł
- subwencja równoważąca 5.958,00 zł
- pozostałe rozliczenia 3.604,40 zł
(odsetki od środków na rachunkach bankowych)
801 OŚWIATA I WYCHOWANIE
W dziale tym zaplanowano kwotę 37.449,00 zł, a wykonano 27.920,95 zł – są to dochody dotyczące odpłatności za przedszkole oraz dochody wykonane przez placówki oświatowe.
851 OCHRONA ZDROWIA
W dziale tym jest zaplanowana kwota 6.000 zł na dofinansowanie nauki pływania; środki te pochodzą z Urzędu Marszałkowskiego. Realizacja programu nastąpi z dniem rozpoczęcia roku szkolnego 2006/2007.
852 POMOC SPOŁECZNA
Dochody w tym dziale wynoszą plan 2.944.910,00 zł i wykonanie 1.482.810,27 zł; są to dotacje na zadania zlecone, dotacje celowe na zadania bieżące i środki na dofinansowanie zadań własnych:
- świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenie emerytalne
i rentowe z ubezpieczenia społecznego 1.163.898,67 zł
- składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacone za osoby
pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej 10.075,00 zł
- zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia
emerytalne i rentowe 143.220,00 zł
- ośrodki pomocy społecznej 46.605,00 zł
- usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze 16.351,60 zł
- pozostała działalność 102.660,00 zł
w tym: dożywianie dzieci 102.660,00 zł
854 EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA
Plan w tym dziale wynosi 114.973,00 zł, natomiast wykonanie 1.149,00 zł – jest to dotacja na pokrycie kosztów pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym.
900 GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA
W dziale tym na plan w kwocie 241.300,00 zł, wykonanie wynosi 118.939,83 zł, z tego:
- wpływy za zrzut ścieków 118.164,53 zł
- pozostałe wpływy 775,30 zł
B. WYDATKI
Realizacja wydatków za okres I półrocza przedstawia się następująco:
010 ROLNICTWO I ŁOWIECTWO
Planowane wydatki w tym dziale wynoszą 448.184,00 zł, natomiast wykonanie 370.419,05 zł, co stanowi 82,6%, z tego:
- wydatki bieżące w kwocie 9.591,11 zł przeznaczone były na wydatki związane z rolnictwem, w tym: 8.494,38 zł to 2% przekazanych wpływów z podatku rolnego na rzecz Izby Rzemieślniczej,
- wydatki inwestycyjne w kwocie 360.827,94 zł przeznaczone były na zadania inwestycyjne zaplanowane w budżecie, w tym:
dokumentacja kanalizacji Bięcino – Budy – Dębniczka – 36.722,00 zł,
uzdatnianie wody w Zagórzycy – 100.340,94 zł,
stacja odwadniania nadmiernego osadu w Bobrownikach – 223.701,00 zł,
dokumentacja wydanej decyzji kanalizacji Domaradz – Stara Dąbrowa – 64,00 zł.
600 TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ
Na plan 644.257,00 wykonanie wynosi 63.026,41 zł. Wydatki bieżące wykonane zostały w kwocie 27.431,29 zł, które dotyczyły wydatków bieżących dróg gminnych oraz remontów dróg gminnych. Wydatki inwestycyjne wykonano w kwocie 35.595,12 zł, ponieważ terminy płatności przypadały w m-cu lipcu br. W dziale tym zaplanowana jest kwota 200.000,00 zł na dofinansowanie inwestycji dróg powiatowych – porozumienie przewiduje rozpoczęcie inwestycji w II półroczu 2006 r.
700 GOSPODARKA MIESZKANIOWA
Wydatki w tym dziale zaplanowano na kwotę 103.000,00 zł, a wydatkowano w kwocie 17.776,73 zł. Wydatki w tym dziale są to wydatki bieżące, które przeznaczone były na wyceny nieruchomości, opłaty notarialne, ogłoszenia prasowe oraz remonty mieszkań w zasobach mieszkaniowych gminy (głównie przejętych od ANR).
710 DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWA
Na plan 20.500,00 zł wykonanie wynosi 16.914,55 zł, które dotyczyły bieżącego utrzymania cmentarza oraz wydatków remontowych na cmentarzu w Damnicy w kwocie 14.671,31 zł.
750 ADMINISTRACJA PUBLICZNA
W dziale tym zaplanowano kwotę 1.166.400,00 zł, a wydatkowano 610.028,45 zł, w tym: wydatki inwestycyjne na zakup komputerów w kwocie 7.496,90 zł. Wydatki bieżące dotyczyły:
¬ wydatki związane z realizacją zadań zleconych 28.258,00 zł
¬ wydatki dotyczące obsługi Rady Gminy 36.835,85 zł
w tym:
- diety radnych 35.945,46 zł
¬ wydatki na działalność Urzędu Gminy 526.624,90 zł
z tego:
- wynagrodzenia pracowników 317.794,21 zł
- wynagrodzenia bezosobowe 8.490,00 zł
- pochodne od wynagrodzeń 59.782,36 zł
- pozostałe wydatki: usługi komputerowe, usługi
radcy prawnego, energia, szkolenia pracowników,
prowizja bankowa, wpłata na PFRON,
ubezpieczenie mienia oraz zakup materiałów 140.558,33 zł
¬ promocja gminy 9.309,70 zł
¬ pozostała działalność 9.000,00 zł
w tym:
- diety sołtysów 9.000,00 zł
751 URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ, KONTROLI I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA
- Wydatki zaplanowane w tym dziale w kwocie 820,00 zł są to wydatki bieżące, które wykonano w kwocie 349,60 zł i dotyczą aktualizacji spisu wyborców.
754 BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
Plan w tym dziale wynosi 48.000 zł, z tego wykonanie 22.824,49 zł, które dotyczy:
- Wydatki na ochotnicze straże pożarne zakres ochrony
przeciwpożarowej: zakup paliwa, koszty utrzymania
pojazdów OSP, ubezpieczenia pojazdów i strażaków,
umowy zlecenie dla kierowców oraz koszty utrzymania remizy
strażackiej 21.484,38 zł
- wydatki związane z obroną cywilną 1.340,11 zł
756 DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, OD OSÓB FIZYCZNYCH I OD INNYCH JEDNOSTEK NIEPOSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIĄZANE Z ICH POBOREM
W dziale tym zaplanowana jest kwota 10.000,00 zł, z tego wykonano 5.180,41 zł, co stanowi 51,8% - są to wydatki dotyczące poboru podatków lokalnych.
757 OBSŁUGA DŁUGU PUBLICZNEGO
Zaplanowane środki w kwocie 80.000,00 zł wykonano w kwocie 19.749,67 zł. Są to wydatki dotyczące prowizji i odsetek od zaciągniętych kredytów i pożyczek. Wykonanie stanowi 24,7% w stosunku do planu jest niskie, ponieważ zaciągnięte kredyty będą w III kwartale br.
801 OŚWIATA I WYCHOWANIE
Na plan 5.897.348,00 zł wykonanie wynosi 3.167.579,51 zł. Są to wydatki bieżące, które dotyczą:
- szkoły podstawowe 1.619.002,75 zł
w tym: wynagrodzenia 1.027.362,81 zł
pochodne od wynagrodzeń 214.793,17 zł
pozostałe wydatki 376.846,77 zł
- oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych 108.191,42 zł
w tym: wynagrodzenia 78.688,79 zł
pochodne od wynagrodzeń 16.130,06 zł
pozostałe wydatki 13.372,57 zł
- przedszkola 108.598,99 zł
w tym: wynagrodzenia 66.892,98 zł
pochodne od wynagrodzeń 11.487,53 zł
pozostałe wydatki 30.218,48 zł
- gimnazja 1.095.506,12 zł
w tym: wynagrodzenia 728.925,94 zł
pochodne od wynagrodzeń 150.949,30 zł
pozostałe wydatki 215.630,88 zł
- dowożenie uczniów do szkół 218.830,43 zł
w tym: wynagrodzenia 70.413,78 zł
pochodne od wynagrodzeń 13.716,73 zł
pozostałe wydatki 134.699,92 zł
- dokształcanie i doskonalenie nauczycieli 14.151,80 zł
- pozostała działalność 3.298,00 zł
851 OCHRONA ZDROWIA
Na plan 63.000,00 zł wykonano wydatki w kwocie 24.407,30 zł. Wydatki te dotyczą realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych wykonywane przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej. Zwalczanie narkomanii – wydatkowano kwotę 1.468,17 zł, natomiast na przeciwdziałanie alkoholizmowi – 22.939,13 zł.
852 POMOC SPOŁECZNA
Na plan 3.452.892,00 zł wydatki wykonano w kwocie 1.628.865,35 zł. Są to wydatki bieżące realizowane przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej:
- składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby
pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej
oraz niektóre świadczenia rodzinne 7.683,98 zł
- zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenie
zdrowotne i społeczne 171.362,60 zł
- dodatki mieszkaniowe 39.525,68 zł
- świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia
emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego 1.156.318,95 zł
- ośrodki pomocy społecznej 138.023,80 zł
w tym: wynagrodzenia 103.825,94 zł
pochodne od wynagrodzeń 18.595,27 zł
- usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze 18.504,78 zł
w tym: wynagrodzenia 13.243,08 zł
pochodne od wynagrodzeń 4.053,78 zł
- pozostała działalność 97.445,56 zł
854 EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA
Na plan w kwocie 114.973,00 zł wykonanie wynosi 93.150,00 zł. Wydatki te są to wydatki bieżące, przeznaczone na pomoc materialną dla uczniów o charakterze socjalnym, obejmujące stypendia i zasiłki szkolne dla uczniów najuboższych.
900 GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA
Wydatki zaplanowane w tym dziale to kwota 641.808,00 zł, natomiast wykonanie 341.389,35 zł, które przedstawiają się następująco:
- gospodarka ściekowa i ochrona wód 112.724,53 zł
- oczyszczanie miast i wsi 21.458,65 zł
- oświetlenie ulic, placów i dróg 137.337,01 zł
- wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków
z opłat i kar za korzystanie ze środowiska 938,41 zł
- wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków
z opłat produktowych 1.198,17 zł
- pozostała działalność 67.732,58 zł
- wydatki inwestycyjne (realizacja inwestycji przewidziana
w II półroczu 2006 r.) 74,70 zł
921 KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO
Na plan 1.637.000,00 zł wykonanie wynosi 155.389,67 zł, z tego:
- dotacja dla GOKiS (Załącznik Nr 3) 105.500,00 zł
- dotacja dla biblioteki (Załącznik Nr 4) 49.800,00 zł
- inwestycje 89,67 zł
W ramach zadania inwestycyjnego zaplanowano budowę Centrum Edukacyjno-Kulturalnego w Damnicy (plan wydatków 1.317.000,00 zł). Zadanie rozpoczęto w II kwartale br. Termin zakończenia – 10.10.2006 r. Płatność w całości po zakończeniu inwestycji.
926 KULTURA FIZYCZNA I SPORT
Zaplanowana kwota w tym dziale wynosi 414.000,00 zł, wykonanie 66.288,98 zł, z tego:
- wydatki inwestycyjne na budowę szatni sportowej w Damnie, brak wykonania,
ponieważ zadanie realizowane w II półroczu 2006 r.
- wydatki bieżące dotyczące utrzymania obiektów sportowych
dofinansowanie sportu masowego i turniejów szkolnych,
zawodów powiatowych, itp. 18.288,98 zł
- przekazane dotacje dla klubów sportowych 48.000,00 zł
Szczegółowy plan i wykonanie wydatków w rozbiciu na działy, rozdziały i paragrafy przedstawia załącznik Nr 2 do niniejszego sprawozdania.
III. REALIZACJA DOTACJI UDZIELONYCH Z GMINY W I PÓŁROCZU 2006 R.
w zł
Dział |
Wyszczególnienie |
Plan |
Wykonanie |
% |
851 |
OCHRONA ZDROWIA - dotacja celowa na dofinansowanie kosztów utrzymania Izby Wytrzeźwień |
1.200 1.200 |
100 100 |
8,3 8,3 |
921 |
KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO - dotacja dla Gminnego Ośrodka Kultury i Sportu (instytucje kultury) - dotacja dla Biblioteki (instytucje kultury) |
320.000 220.000 100.000 |
155.300 105.500 49.800 |
48,5 48,0 49,8 |
926 |
KULTURA FIZYCZNA I SPORT, z tego: - dotacja dla klubu sportowego Damnica - dotacja dla klubu sportowego Domaradz - dotacja dla klubu sportowego Bobrowniki |
90.000 38.000 10.000 34.000 |
48.000 26.000 5.000 17.000 |
53,3 68,4 50,0 50,0 |
IV. ZADANIA Z ZAKRESU ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ
Plan finansowy zadań z zakresu administracji rządowej wg uchwały budżetowej w zakresie dochodów i wydatków wynosił:
- dochody 2.698.800 zł
- wydatki 2.698.800 zł
W wyniku zmian wprowadzonych w trakcie I półrocza, plan zadań zleconych wynosi:
- dochody 2.698.780 zł
- wydatki 2.698.780 zł
OTRZYMANA DOTACJA PRZEDSTAWIA SIĘ NASTĘPUJĄCO:
w zł
Dział |
Wyszczególnienie |
Plan |
Wykonanie |
% |
750 751 852 |
ADMINISTRACJA PUBLICZNA URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ, KONTROLI I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA POMOC SPOŁECZNA |
61.600 820 2.636.360 |
28.258,00 400,00 1.273.865,00 |
45,9 48,8 48,3 |
|
OGÓŁEM: |
2.698.780 |
1.302.523,00 |
|
WYKORZYSTANIE DOTACJI PRZEDSTAWIA SIĘ NASTĘPUJĄCO:
w zł
Dział |
Wyszczególnienie |
Plan |
Wykonanie |
% |
750 751 852 |
ADMINISTRACJA PUBLICZNA URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ, KONTROLI I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA OPIEKA SPOŁECZNA |
61.600 820 2.636.360 |
28.258,00 349.60 1.259.859,03 |
46,3 42,6 47,8 |
|
OGÓŁEM: |
2.698.780 |
1.288.466,63 |
47,7 |
V. FUNDUSZE CELOWE – GFOŚiGW
Podstawą gospodarki finansowej Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej jest roczny plan przychodów i wydatków uchwalony przez Radę Gminy Damnica. Środki GFOŚiGW gromadzone są na odrębnym rachunku bankowym.
Plan przychodów i wydatków funduszu przedstawia się następująco:
plan wykonanie
Przychody:
- stan środków na początek roku 14.000 zł 14.076,80 zł
- wpływy z Urzędu Marszałkowskiego 20.000 zł 8.197,05 zł
Razem: 34.000 zł 22.273,85 zł
Koszty i inne obciążenia:
- zakup materiałów i wyposażenia 4.000 zł 1.316,27 zł
- zakup usług remontowych 24.000 zł 13.729,22 zł
- zakup usług pozostałych 5.000 zł 4,50 zł
- stan środków obrotowych na koniec
okresu sprawozdawczego 1.000 zł 7.223,86 zł
Razem: 34.000 zł 22.273,85 zł
VI. RACHUNKI DOCHODÓW WŁASNYCH
Rachunki dochodów własnych prowadzone są w Zespole Szkół w Damnicy i Zespole Szkół w Zagórzycy, określone zostały Uchwałą Rady Gminy Damnica.
Plan i wykonanie przedstawia się następująco:
Plan Wykonanie
DOCHODY 3.134,59 zł 2.775,44 zł
Dz. 801
rozdz. 80101 822,59 zł 822,17 zł
§ 0920 8,00 zł 7,58 zł
§ 0960 63,00 zł 63,00 zł
Stan środków 751,59 zł 751,59 zł
rozdz. 80110 2.312,00 zł 1.953,27 zł
§ 0920 10,00 zł 0,27 zł
§ 0970 2.302,00 zł 1.953,00 zł
Stan środków - -
WYDATKI 3.134,59 zł 2.775,44 zł
Dz. 801
rozdz. 80101 822,59 zł 822,17 zł
§ 4210 752,00 zł -
§ 4300 20,00 zł 0,09 zł
Stan środków 50,59 zł 822,08 zł
rozdz. 80110 2.312,00 zł 1.953,27 zł
§ 4210 1.912,00 zł 1.554,27 zł
§ 4240 300,00 zł -
§ 4300 100,00 zł 33,88 zł
Stan środków - 365,12 zł