Zarządzenie Nr 32/2006 z dnia 22 sierpnia 2006 r w sprawie przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu za I półrocze 2006 roku

Zarządzenie Nr 32/2006

Wójta Gminy Damnica

z dnia 22 sierpnia 2006 r.

 

w sprawie przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu za I półrocze 2006 roku.

 

            Na podstawie art. 198 ust. 1 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (tekst jednolity: Dz.U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.) Wójt Gminy Damnica

 

zarządza, co następuje:

 

§ 1.

 

Przedstawiam Radzie Gminy sprawozdanie z wykonania budżetu gminy oraz wykonanie planu zadań zleconych z zakresu administracji rządowej za I półrocze 2006 roku.

 

§ 2.

 

Sprawozdanie zamyka się kwotami:

 

                                                                                                plan                         wykonanie

DOCHODY                                                              13.282.004,00 zł           6.784.984,84 zł

w tym: dotacje na zadania zlecone z zakresu

              administracji rządowej                                 2.698.780,00 zł              1.302.523,00 zł

 

WYDATKI                                                               14.782.182,00 zł           6.603.339,52 zł

w tym: na zadania z zakresu

              administracji rządowej                                 2.698.780,00 zł              1.288.466,63 zł

 

 

§ 3.

 

Sprawozdanie wraz z załącznikami i częścią opisową stanowi Załącznik Nr 1 do Zarządzenia, który przesyła się Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Gdańsku.

 

§ 4.

 

Informacja o wykorzystaniu środków budżetowych zostanie udostępniona mieszkańcom gminy poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy w Damnicy.

 

§ 5.

 

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

Wójt Gminy Damnica

Grzegorz Jaworski

 


 

                                                                                                                        Załącznik Nr 1

                                                                                                                        do Zarządzenia Nr 32/2006

                                                                                                                        Wójta Gminy Damnica

                                                                                                                        z dnia 22 sierpnia 2006 r.

 

INFORMACJA

WÓJTA GMINY DAMNICA

Z WYKONANIA BUDŻETU ZA I PÓŁROCZE 2006 ROKU

 

       Budżet gminy na 2006 rok został uchwalony w dniu 29 grudnia 2005 r. uchwałą Nr XXXV/204/05 Rady Gminy Damnica i przedstawiał się następująco:

 

Dochody                                                                                                                   12.545.424 zł

Wydatki                                                                                                                     14.310.424 zł

Deficyt, który zostanie pokryty z kredytów i pożyczek                           1.765.000 zł

Przychody budżetu gminy w kwocie                                                                2.140.000 zł

- kredyty i pożyczki

Rozchody budżetu gminy w kwocie                                                                   375.000 zł

spłata kredytów i pożyczek:                                                                            

- pożyczka z WFOŚiGW na modernizację oczyszczalni ścieków

  w Damnicy                                                                                                                 100.000 zł

- pożyczka z WFOŚiGW na kanalizację Zagórzyca-Mianowice                     65.000 zł

- kredyt w BS na dofinansowanie oświaty                                                           100.000 zł

- pożyczka z WFOŚiGW na kanalizację Sąborze-Paprzyce                               60.000 zł

- kredyt w BS na dofinansowanie dróg                                                                           50.000 zł

 

            W okresie I półrocza 2006 roku dokonano zmian w budżecie na podstawie decyzji Ministra Finansów oraz Wojewody Pomorskiego. Zmiany wprowadzone były uchwałami Rady, których było 4 oraz zarządzeniami Wójta, których było 8 i przedstawiają się następująco:

§    pismo Krajowego Biura Wyborczego, znak DSŁ.3101-81/2005 o weryfikacji kwoty dochodów i wydatków zmniejszenie o 20 zł na zadania zlecone w zakresie prowadzenia i aktualizacji stałego rejestru wyborców w 2006 roku,

§    pismo Pokorskiego Urzędu Wojewódzkiego z dnia 13.03.2006 r., znak FB.I-3050/8/EP/06 zwiększenie o kwotę 31.829 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie za miesiące styczeń i luty br. świadczeń systemu pomocy materialnej dla ucznia o charakterze socjalnym,

§    pismo Ministra Finansów Nr ST3-4820-5/2006 zawiadamiające o ostatecznych kwotach subwencji w wyniku którego dokonano zmniejszenia subwencji oświatowej o kwotę 14.870 zł,

§    pismo Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego z dnia 12.04.2006 r., znak FB.I-3050/15/BK/06 zwiększenie o kwotę 9.000 zł na wypłatę od 1 stycznia 2006 r. comiesięcznego dodatku do wynagrodzenia w wysokości 250 zł,

§    pismo Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego z dnia 05.05.2006 r., znak FB.I-3050/18/EP/06 o kwotę 36.740 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie realizacji Programu Wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania,

§    pismo Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego z dnia 05.05.2006 r., znak FB.I-3050/17/EP/06 zwiększenie o kwotę 83.144 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie świadczeń realizowanych w ramach systemu pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym w okresie do czerwca 2006 r.,

§    pismo Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego z dnia 13.03.2006 r., znak DROWOŚ.III.3041-4/2005/2006, kwota 30.000 zł na modernizację dróg transportu rolnego,

§    pismo Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego z dnia 27.06.2006 r., znak DKST.I.072.MK/3762/2006 zwiększające o kwotę 4.000 zł program aktywizacji oraz o kwotę 6.000 zł na program powszechnej nauki pływania.

 

W wyniku wprowadzonych zmian budżet gminy na dzień 30.06.2006 roku przedstawia się następująco:

                                                                       plan                             wykonanie                                %

Dochody                                          13.282.004,00 zł               6.784.984,84 zł                           51,1

Wydatki                                            14.782.182,00 zł               6.603.339,52 zł                            44,7

w tym:

wydatki bieżące                                  12.130.624,00 zł               6.199.255,19 zł                           51,1

wydatki majątkowe                              2.651.558,00 zł                       404.084,33 zł                        15,2

(inwestycyjne)

Deficyt/nadwyżka                                 - 1.500.178,00 zł                      181.645,32 zł                       -

Przychody                                           2.251.428,00 zł                      206.428,00 zł                        9,2

Kredyty i pożyczki                                   2.230.000,00 zł                       185.000,00 zł                      8,3

Wolne środki                                                   21.428,00 zł                  21.428,00 zł                        100,0

Rozchody                                               751.250,00 zł                      173.750,00 zł                     23,1

Spłata kredytów i pożyczek             751.250,00 zł                          173.750,00 zł                        23,1

 

Zmiany wprowadzone w I półroczu 2006 roku po stronie dochodów i wydatków, przychodów i rozchodów miały wpływ na deficyt, który na dzień 30.06.2006 r. wyniósł po stronie planu – 1.500.178,00 zł i przedstawiały się następująco:

-          wprowadzono po stronie dochodów kwotę 450.000 zł, która pochodzi ze środków Unii Europejskiej na dofinansowanie budowy Centrum Edukacyjno-Kulturalnego w Damnicy, po stronie rozchodów przeznaczono na spłatę kredytu,

-          umorzona została pożyczka z WFOŚiGW w kwocie 86.250 zł,

-          wprowadzono kwotę wolnych środków po stronie przychodów i wydatków w wysokości 21.428 zł,

-          Zmniejszono kredyt oraz wydatki na budowę Centrum Edukacyjno-Kulturalnego o kwotę 130.000 zł,

-          Przyjęto do realizacji budowę szatni sportowej w Damnie, na którą zabezpieczono kredyt w wysokości 220.000 zł.

 

W I półroczu zaciągnięto 50.000 zł pożyczki na budowę stacji uzdatniania wody w miejscowości Zagórzyca, natomiast pozostałe kredyty i pożyczki uruchomione zostaną w II półroczu na uregulowanie wykonanych zadań.

Po stronie wykonania budżet zamknął się nadwyżką w wysokości 181.645,32 zł.

 

Zaległości na dzień 30.06.2006 r. z tytułu podatków i opłat w kwocie 524.572,77 zł i dotyczą:

-         wpływy z opłat za zarząd użytkowanie i użytkowanie wieczyste

nieruchomości od osób fizycznych                                                                  7.802,36 zł

-         dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych (czynsz

za wynajem)                                                                                        11.183,38 zł

-         wpływy z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego

przysługującego osobom fizycznym w prawo własności                                    46,00 zł

-          wpływy ze sprzedaży wyrobów i składników majątkowych

(spłata rat za wykup działek zabudowanych)                                                    13.975,40 zł

-         podatek od nieruchomości od osób prawnych                                                   61.366,57 zł

-         podatek rolny od osób prawnych                                                                           13.241,55 zł

-         podatek od czynności cywilnoprawnych                                                                     28,00 zł

-         podatek od nieruchomości od osób fizycznych                                                 168.557,74 zł

-         podatek rolny od osób fizycznych                                                             128.932,09 zł

-         podatek od środków transportowych od osób prawnych                                9.830,00 zł

-         podatek od środków transportowych od osób fizycznych                                5.177,00 zł

-         opłaty za zrzut ścieków od osób fizycznych                                                      93.409,42 zł

-         podatek od prowadzonej działalności gospodarczej osób

fizycznych opłacany w formie karty podatkowej                           11.023,26 zł

 

       Zaległości wykazywane są narastająco do dnia 30 czerwca 2006 r. Windykacja należności prowadzona jest na bieżąco, upomnienia wystawiane są po każdej racie płatności. W okresie tym wystawiono 624 upomnień oraz 214 tytułów wykonawczych na łączną kwotę 56.775,90 zł.

Skutki udzielonych przez gminę ulg, odroczeń, umorzeń, zwolnień za okres sprawozdawczy (bez ulg i zwolnień ustawowych) wynoszą 769,00 zł. Umorzenia w okresie sprawozdawczym w podatku rolnym to kwota 828,30 zł, z tego osoby fizyczne 828,30 zł. Natomiast w podatku od nieruchomości umorzenia od osób fizycznych wynoszą 5.407,75 zł, a odroczenia 2.761 zł.

Skutki obniżenia górnych stawek podatków obliczone za okres sprawozdawczy wynoszą 203.598 zł.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I.                   STRUKTURA BUDŻETU GMINY

A. DOCHODY

 

WYSZCZEGÓLNIENIE

Plan

na 2006 rok

Wykonanie

na dzień

30.06.2006r

%

DOCHODY OGÓŁEM:

w tym:

 

DOTACJE:

-          dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami (§ 2010)

-          dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin) (§ 2030)

-          dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na inwestycje i zakupy inwestycyjne z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminom ustawami  (§ 6310)

-          dotacje celowe otrzymane z samorządu województwa na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego (§ 6630)

 

Rekompensaty utraconych dochodów w podatkach i opłatach lokalnych (§ 2680)

 

Wpływy z tytułu pomocy finansowej udzielonej między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań bieżących (§ 2710)

 

Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin (związków gmin), powiatów (związków powiatów, samorządów województw, pozyskane z innych źródeł (§ 6290)

 

SUBWENCJE:

-          część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego,

-          część wyrównawcza subwencji ogólnej dla gmin,

-          część równoważąca subwencji ogólnej dla gmin

 

DOCHODY WŁASNE:

w tym:

-          udziały gmin w podatku dochodowym od osób fizycznych (§ 0010)

-          udział gmin w podatku dochodowym od osób prawnych (§ 0020)

-          pozostałe dochody

 

13.282.004,00

 

 

3.187.377,00

 

 

 

2.693.780,00

 

 

428.597,00

 

 

 

5.000,00

 

 

 

60.000,00

 

 

52.000,00

 

 

 

10.000,00

 

 

 

480.000,00

 

5.709.231,00

 

4.173.774,00

1.523.547,00

11.910,00

 

3.843.396,00

 

 

999.393,00

 

20.000,00

2.824.003,00

6.784.984,84

 

 

1.626.076,00

 

 

 

1.302.523,00

 

 

323.553,00

 

 

 

-

 

 

 

-

 

 

51.291,00

 

 

 

-

 

 

 

-

 

3.336.210,00

 

2.568.480,00

761.772,00

5.958,00

 

1.771.407,84

 

 

427.407,00

 

- 1.447,14

1.345.447,98

51,1

 

 

51,0

 

 

 

48,4

 

 

75,5

 

 

 

-

 

 

 

-

 

 

98,6

 

 

 

-

 

 

 

-

 

58,4

 

61,5

50,0

50,0

 

46,1

 

 

42,8

 

-

47,6

 

 

Dochody ogółem zostały wykonane w 51,1%. Wykonanie w poszczególnych grupach dochodów przedstawia się następująco:

¨      dotacje w 48,4%

¨      subwencje w 58,4%

¨      dochody własne w 46,1%

Na wykonanie dochodów własnych w 46,1% ma wpływ rozliczenie udziałów gmin w podatku dochodowym od osób prawnych, ponieważ w I półroczu dokonywane są zwroty za rok ubiegły wynikające ze składanych deklaracji oraz brak możliwości wyegzekwowania płatności podatników, którzy nie płacą podatków, a zadłużenie ich rośnie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

B. WYDATKI

                                                                                                                                    w zł

WYSZCZEGÓLNIENIE

Plan po

zmianach

na 2006 rok

Wykonanie

I półrocze 2006 roku

%

WYDATKI OGÓŁEM:

z tego:

Wydatki bieżące

-         wynagrodzenia,

-         pochodne od wynagrodzeń,

-         dotacje,

-         wydatki na obsługę długu publicznego gminy

-         pozostałe wydatki

Wydatki majątkowe (inwestycyjne)

-         infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna

-         drogi

-         administracja

-         gospodarka komunalna

-         kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

-         kultura fizyczna i sport

14.782.182,00

 

12.130.624,00

4.696.418,00

999.425,00

411.200,00

75.000,00

5.948.581,00

2.651.558,00

421.558,00

570.000,00

33.000,00

30.000,00

1.317.000,00

280.000,00

6.603.339,52

 

6.199.255,19

2.536.190,26

511.595,88

203.400,00

19.749,67

2.928.319,38

404.084,33

360.827,94

35.595,12

7.496,90

74,70

89,67

-

44,7

 

51,1

54,0

51,2

49,5

26,3

49,2

15,2

85,6

6,2

22,7

-

-

-

 

W okresie I półrocza wydatki ogółem zostały wykonane w 44,7%, w tym wydatki bieżące w 51,1%, natomiast wydatki inwestycyjne w 15,2%. Niskie wykonanie wydatków inwestycyjnych wynika z terminów zakończenia inwestycji, które zapisane są w umowach. Zakończenie modernizacji Centrum Edukacyjno-Kulturalnego, a także budowa szatni sportowej przewidziane jest na dzień 31.10.2006 r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II.                 WYKONANIE BUDŻETU GMINY WEDŁUG KLASYFIKACJI BUDŻETOWEJ

 

A.  DOCHODY

Dochody w poszczególnych działach przedstawiają się następująco:

 

010 ROLNICTWO I ŁOWIECTWO

Zaplanowana kwota w tym dziale wynosi 5.000,00 zł, natomiast wykonanie 4.552,25 zł – jest to odpłatność za dzierżawę obwodów łowieckich.

 

600 TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ

Plan w tym dziale wynosi 31.000 zł i dotyczy wpływów z opłat za zajęcie pasa drogowego oraz dofinansowanie drogi gminnej w Sąborzu. Wpływy w tym dziale przewidziane są w II półroczu br.

 

700 GOSPODARKA MIESZKANIOWA

Kwota zaplanowana w tym dziale wynosi 159.000,00, natomiast wykonanie wynosi 94.461,31 zł, co stanowi 59,4% i dotyczy:

-         wpływy z opłat za zarząd, użytkowanie i użytkowanie

wieczyste nieruchomości                                                                                             22.235,66 zł

-         dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych

Skarbu Państwa lub jednostek samorządowych                                          12.321,29 zł

-         wpływy z tytułu przekształcenia prawa użytkowania

wieczystego przysługującego osobom fizycznym                                                                  

i prawo własności                                                                                                              6.529,70 zł

-         wpływy ze sprzedaży wyrobów i składników majątkowych                         50.897,78 zł

-         odsetki umowne od sprzedanych lokali

oraz nieterminowych płatności                                                                                  2.476,88 zł

 

710 DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWA

W dziale tym planowane są wpływy za rezerwację miejsc na cmentarzu. Na plan 10.000,00zł, wykonanie wynosi 1.500,00 zł, co stanowi 15%.

 

 

 

750 ADMINISTRACJA PUBLICZNA

Na plan 67.850,00 zł, wykonanie wynosi 31.175,74 zł, co stanowi 45,9%, z tego:

-         dotacja na zadania zlecone                                                                                   28.258,00 zł

-          wpływy z różnych opłat, wpływy z usług, wpływy z różnych dochodów      2.917,74 zł

 

751 URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ, KONTROLI  I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA

Planowana kwota w tym dziale wynosi 820,00 zł, z tego wykonanie 400,00 zł, na które składa się:

-          dotacja na zadania zlecone na aktualizację rejestru wyborców                      400,00 zł

 

756 DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, OD OSÓB FIZYCZNYCH I OD INNYCH  JEDNOSTEK NIEPOSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ

Dochody w tym dziale pochodzą z podatków i opłat lokalnych. Na plan w wysokości 3.427.443,00 zł, wykonanie wynosi 1.566.409,18 zł, co stanowi 45,7%, z tego:

-         wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych                                          2.591,77 zł

-         wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności

cywilnoprawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób prawnych

i innych jednostek organizacyjnych                                                           680.255,49 zł

-         wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od spadków

i darowizn, podatku od czynności cywilnoprawnych oraz podatków

i opłat lokalnych od osób fizycznych                                                          412.659,33 zł

-         wpływy z innych opłat stanowiących dochody jednostek

samorządu terytorialnego na podstawie ustaw                                            44.942,73 zł

-         udział gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa           425.959,86 zł

 

758 RÓŻNE ROZLICZENIA

Na planowaną kwotę 5.716.231,00 zł, wykonano 3.339.814,40 zł, z tego:

-         subwencja oświatowa                                                                           2.568.480,00 zł

-         subwencja wyrównawcza                                                                       761.772,00 zł

-         subwencja równoważąca                                                                       5.958,00 zł

-         pozostałe rozliczenia                                                                             3.604,40 zł

(odsetki od środków na rachunkach bankowych)

 

801 OŚWIATA I WYCHOWANIE

W dziale tym zaplanowano kwotę 37.449,00 zł, a wykonano 27.920,95 zł – są to dochody dotyczące odpłatności za przedszkole oraz dochody wykonane przez placówki oświatowe.

851 OCHRONA ZDROWIA

W dziale tym jest zaplanowana kwota 6.000 zł na dofinansowanie nauki pływania; środki te pochodzą z Urzędu Marszałkowskiego. Realizacja programu nastąpi z dniem rozpoczęcia roku szkolnego 2006/2007.

 

852 POMOC SPOŁECZNA

Dochody w tym dziale wynoszą plan 2.944.910,00 zł i wykonanie 1.482.810,27 zł; są to dotacje na zadania zlecone, dotacje celowe na zadania bieżące i środki na dofinansowanie zadań własnych:

-         świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenie emerytalne

i rentowe z ubezpieczenia społecznego                                            1.163.898,67 zł

-         składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacone za osoby

pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej                       10.075,00 zł

-         zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia 

emerytalne i rentowe                                                                   143.220,00 zł

-         ośrodki pomocy społecznej                                                                         46.605,00 zł

-         usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze                              16.351,60 zł

-         pozostała działalność                                                                                    102.660,00 zł

w tym: dożywianie dzieci                                                                 102.660,00 zł

 

854 EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA

Plan w tym dziale wynosi 114.973,00 zł, natomiast wykonanie 1.149,00 zł – jest to dotacja na pokrycie kosztów pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym.

 

900 GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA

W dziale tym na plan w kwocie 241.300,00 zł, wykonanie wynosi 118.939,83 zł, z tego:

-          wpływy za zrzut ścieków                                                                                         118.164,53 zł

-          pozostałe wpływy                                                                                                                  775,30 zł

 

 

 

 

 

 

 

 

B.   WYDATKI

Realizacja wydatków za okres I półrocza przedstawia się następująco:

 

010 ROLNICTWO I ŁOWIECTWO

Planowane wydatki w tym dziale wynoszą 448.184,00 zł, natomiast wykonanie 370.419,05 zł, co stanowi 82,6%, z tego:

-         wydatki bieżące w kwocie 9.591,11 zł przeznaczone były na wydatki związane z rolnictwem, w tym: 8.494,38 zł to 2% przekazanych wpływów z podatku rolnego na rzecz Izby Rzemieślniczej,       

-         wydatki inwestycyjne w kwocie 360.827,94 zł przeznaczone były na zadania inwestycyjne zaplanowane w budżecie, w tym:

Ÿ   dokumentacja kanalizacji Bięcino – Budy – Dębniczka – 36.722,00 zł,

Ÿ   uzdatnianie wody w Zagórzycy – 100.340,94 zł,

Ÿ   stacja odwadniania nadmiernego osadu w Bobrownikach – 223.701,00 zł,

Ÿ   dokumentacja wydanej decyzji kanalizacji Domaradz – Stara Dąbrowa – 64,00 zł.

 

600 TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ

Na plan 644.257,00 wykonanie wynosi 63.026,41 zł. Wydatki bieżące wykonane zostały w kwocie 27.431,29 zł, które dotyczyły wydatków bieżących dróg gminnych oraz remontów dróg gminnych. Wydatki inwestycyjne wykonano w kwocie 35.595,12 zł, ponieważ terminy płatności przypadały w m-cu lipcu br. W dziale tym zaplanowana jest kwota 200.000,00 zł na dofinansowanie inwestycji dróg powiatowych – porozumienie przewiduje rozpoczęcie inwestycji w II półroczu 2006 r.

 

700 GOSPODARKA MIESZKANIOWA

Wydatki w tym dziale zaplanowano na kwotę 103.000,00 zł, a wydatkowano w kwocie 17.776,73 zł. Wydatki w tym dziale są to wydatki bieżące, które przeznaczone były na wyceny nieruchomości, opłaty notarialne, ogłoszenia prasowe oraz remonty mieszkań w zasobach mieszkaniowych gminy (głównie przejętych od ANR).

 

710 DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWA

Na plan 20.500,00 zł wykonanie wynosi 16.914,55 zł, które dotyczyły bieżącego utrzymania cmentarza oraz wydatków remontowych na cmentarzu w Damnicy w kwocie 14.671,31 zł.

 

 

 

750 ADMINISTRACJA PUBLICZNA

W dziale tym zaplanowano kwotę 1.166.400,00 zł, a wydatkowano 610.028,45 zł, w tym: wydatki inwestycyjne na zakup komputerów w kwocie 7.496,90 zł. Wydatki bieżące dotyczyły:

¬        wydatki związane z realizacją zadań zleconych      28.258,00 zł

¬        wydatki dotyczące obsługi Rady Gminy            36.835,85 zł

w tym:

- diety radnych                          35.945,46 zł    

¬        wydatki na działalność Urzędu Gminy                 526.624,90 zł

z tego:

- wynagrodzenia pracowników                           317.794,21 zł

- wynagrodzenia bezosobowe                8.490,00 zł

- pochodne od wynagrodzeń                    59.782,36 zł

- pozostałe wydatki: usługi komputerowe, usługi

  radcy prawnego, energia, szkolenia pracowników,

  prowizja bankowa, wpłata na PFRON,

  ubezpieczenie mienia oraz zakup materiałów          140.558,33 zł

¬        promocja gminy                          9.309,70 zł

¬        pozostała działalność                          9.000,00 zł

w tym:

- diety sołtysów                           9.000,00 zł

 

751 URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ, KONTROLI          I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA

-         Wydatki zaplanowane w tym dziale w kwocie 820,00 zł są to wydatki bieżące, które wykonano w kwocie 349,60 zł i dotyczą aktualizacji spisu wyborców.

 

754 BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA

Plan w tym dziale wynosi 48.000 zł, z tego wykonanie 22.824,49 zł, które dotyczy:

-          Wydatki na ochotnicze straże pożarne zakres ochrony

przeciwpożarowej: zakup paliwa, koszty utrzymania

pojazdów OSP, ubezpieczenia pojazdów i strażaków,

umowy zlecenie dla kierowców oraz koszty utrzymania remizy

strażackiej                                                                                                    21.484,38 zł

-          wydatki związane z obroną cywilną                                                           1.340,11 zł

 

756 DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, OD OSÓB FIZYCZNYCH I OD INNYCH JEDNOSTEK NIEPOSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIĄZANE Z ICH POBOREM

W dziale tym zaplanowana jest kwota 10.000,00 zł, z tego wykonano 5.180,41 zł, co stanowi 51,8% - są to wydatki dotyczące poboru podatków lokalnych.

 

757 OBSŁUGA DŁUGU PUBLICZNEGO

Zaplanowane środki w kwocie 80.000,00 zł wykonano w kwocie 19.749,67 zł. Są to wydatki dotyczące prowizji i odsetek od zaciągniętych kredytów i pożyczek. Wykonanie stanowi 24,7% w stosunku do planu jest niskie, ponieważ zaciągnięte kredyty będą w III kwartale br.

 

801 OŚWIATA I WYCHOWANIE

Na plan 5.897.348,00 zł wykonanie wynosi 3.167.579,51 zł. Są to wydatki bieżące, które dotyczą:

-         szkoły podstawowe                                                                          1.619.002,75 zł

w tym: wynagrodzenia                                                                      1.027.362,81 zł

            pochodne od wynagrodzeń                                        214.793,17 zł

            pozostałe wydatki                                                                          376.846,77 zł

-         oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych                         108.191,42 zł

w tym: wynagrodzenia                                                                           78.688,79 zł

            pochodne od wynagrodzeń                                          16.130,06 zł

            pozostałe wydatki                                                                            13.372,57 zł

-         przedszkola                                                                                          108.598,99 zł

w tym: wynagrodzenia                                                                           66.892,98 zł

            pochodne od wynagrodzeń                                          11.487,53 zł

            pozostałe wydatki                                                                            30.218,48 zł

-         gimnazja                                                                                           1.095.506,12 zł

w tym: wynagrodzenia                                                                         728.925,94 zł

            pochodne od wynagrodzeń                                        150.949,30 zł

            pozostałe wydatki                                                                          215.630,88 zł

-         dowożenie uczniów do szkół                                                      218.830,43 zł

w tym: wynagrodzenia                                                                           70.413,78 zł

            pochodne od wynagrodzeń                                          13.716,73 zł

            pozostałe wydatki                                                                          134.699,92 zł

-         dokształcanie i doskonalenie nauczycieli                                  14.151,80 zł

-         pozostała działalność                                                                      3.298,00 zł

851 OCHRONA ZDROWIA

Na plan 63.000,00 zł wykonano wydatki w kwocie 24.407,30 zł. Wydatki te dotyczą realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych wykonywane przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej. Zwalczanie narkomanii – wydatkowano kwotę 1.468,17 zł, natomiast na przeciwdziałanie alkoholizmowi – 22.939,13 zł.

 

852 POMOC SPOŁECZNA

Na plan 3.452.892,00 zł wydatki wykonano w kwocie 1.628.865,35 zł. Są to wydatki bieżące realizowane przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej:

-         składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby

pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej

oraz niektóre świadczenia rodzinne                                                7.683,98 zł

-         zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenie

zdrowotne i społeczne                                                                  171.362,60 zł

-         dodatki mieszkaniowe                                                                     39.525,68 zł

-         świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia

emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego         1.156.318,95 zł

-         ośrodki pomocy społecznej                                                     138.023,80 zł

w tym: wynagrodzenia                                                                      103.825,94 zł

            pochodne od wynagrodzeń                                       18.595,27 zł

-         usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze      18.504,78 zł

w tym: wynagrodzenia                                                                        13.243,08 zł

            pochodne od wynagrodzeń                                         4.053,78 zł

-         pozostała działalność                                                                 97.445,56 zł

 

854 EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA

Na plan w kwocie 114.973,00 zł wykonanie wynosi 93.150,00 zł. Wydatki te są to wydatki bieżące, przeznaczone na pomoc materialną dla uczniów o charakterze socjalnym, obejmujące stypendia i zasiłki szkolne dla uczniów najuboższych.

 

900 GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA

Wydatki zaplanowane w tym dziale to kwota 641.808,00 zł, natomiast wykonanie 341.389,35 zł, które przedstawiają się następująco:

-         gospodarka ściekowa i ochrona wód                                                     112.724,53 zł

-         oczyszczanie miast i wsi                                                                                      21.458,65 zł

-         oświetlenie ulic, placów i dróg                                                                    137.337,01 zł

-         wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków

z opłat i kar za korzystanie ze środowiska                                                938,41 zł

-          wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków

z opłat produktowych                                                                                           1.198,17 zł

-         pozostała działalność                                                                                67.732,58 zł

-         wydatki inwestycyjne (realizacja inwestycji przewidziana

    w II półroczu 2006 r.) 74,70 zł

 

921 KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO

Na plan 1.637.000,00 zł wykonanie wynosi 155.389,67 zł, z tego:

-         dotacja dla GOKiS (Załącznik Nr 3)                                                          105.500,00 zł

-         dotacja dla biblioteki (Załącznik Nr 4)                                                              49.800,00 zł

-         inwestycje                                                                                                                          89,67 zł

W ramach zadania inwestycyjnego zaplanowano budowę Centrum Edukacyjno-Kulturalnego w Damnicy (plan wydatków 1.317.000,00 zł). Zadanie rozpoczęto w II kwartale br. Termin zakończenia – 10.10.2006 r. Płatność w całości po zakończeniu inwestycji.

 

926 KULTURA FIZYCZNA I SPORT

Zaplanowana kwota w tym dziale wynosi 414.000,00 zł, wykonanie 66.288,98 zł, z tego:

-         wydatki inwestycyjne na budowę szatni sportowej w Damnie, brak wykonania,  

ponieważ zadanie realizowane w II półroczu 2006 r.

-         wydatki bieżące dotyczące utrzymania obiektów sportowych

dofinansowanie sportu masowego i turniejów szkolnych,

zawodów powiatowych, itp.                                                                               18.288,98 zł

-         przekazane dotacje dla klubów sportowych                                                   48.000,00 zł

 

Szczegółowy plan i wykonanie wydatków w rozbiciu na działy, rozdziały i paragrafy przedstawia załącznik Nr 2 do niniejszego sprawozdania.

 

 

 

 

 

 

 

 

III.              REALIZACJA DOTACJI UDZIELONYCH Z GMINY W I PÓŁROCZU 2006 R.

w zł

Dział

Wyszczególnienie

Plan

Wykonanie

%

851

OCHRONA ZDROWIA

-          dotacja celowa na dofinansowanie kosztów utrzymania Izby Wytrzeźwień

 

1.200

 

1.200

100

 

100

8,3

 

8,3

 

921

KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO

-          dotacja dla Gminnego Ośrodka Kultury i Sportu (instytucje kultury)

-          dotacja dla Biblioteki (instytucje kultury)

 

320.000

 

220.000

100.000

 

155.300

 

105.500

49.800

 

48,5

 

48,0

49,8

 

926

KULTURA FIZYCZNA I SPORT, z tego:

-          dotacja dla klubu sportowego Damnica

-          dotacja dla klubu sportowego Domaradz

-          dotacja dla klubu sportowego Bobrowniki

90.000

38.000

10.000

34.000

48.000

26.000

5.000

17.000

53,3

68,4

50,0

50,0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV.             ZADANIA Z ZAKRESU ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ

 

Plan finansowy zadań z zakresu administracji rządowej wg uchwały budżetowej w zakresie dochodów i wydatków wynosił:

-         dochody                                                                    2.698.800 zł

-         wydatki                                                                       2.698.800 zł

W wyniku zmian wprowadzonych w trakcie I półrocza, plan zadań zleconych wynosi:

-         dochody                                                                    2.698.780 zł

-         wydatki                                                                       2.698.780 zł

 

 

OTRZYMANA DOTACJA PRZEDSTAWIA SIĘ NASTĘPUJĄCO:

                                                                                                                                                w zł

Dział

Wyszczególnienie

Plan

Wykonanie

%

750

 

751

 

 

 

852

ADMINISTRACJA PUBLICZNA

 

URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ, KONTROLI I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA

 

POMOC SPOŁECZNA

61.600

 

 

 

820

 

2.636.360

28.258,00

 

 

 

400,00

 

1.273.865,00

 

45,9

 

 

 

48,8

 

48,3

 

OGÓŁEM:

2.698.780

1.302.523,00

 

 

 

WYKORZYSTANIE DOTACJI PRZEDSTAWIA SIĘ NASTĘPUJĄCO:

                                                                                                                                                w zł

Dział

Wyszczególnienie

Plan

Wykonanie

%

750

 

751

 

 

 

852

ADMINISTRACJA PUBLICZNA

 

URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ, KONTROLI I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA

 

OPIEKA SPOŁECZNA

 

61.600

 

 

 

820

 

2.636.360

28.258,00

 

 

 

349.60

 

1.259.859,03

 

46,3

 

 

 

42,6

 

47,8

 

OGÓŁEM:

2.698.780

1.288.466,63

47,7

 

 

 

 

 

V.               FUNDUSZE CELOWE – GFOŚiGW

 

Podstawą gospodarki finansowej Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej jest roczny plan przychodów i wydatków uchwalony przez Radę Gminy Damnica. Środki GFOŚiGW gromadzone są na odrębnym rachunku bankowym.

 

Plan przychodów i wydatków funduszu przedstawia się następująco:

                                                                                                   plan                            wykonanie            

Przychody:                                                                            

-         stan środków na początek roku                            14.000 zł                  14.076,80 zł           

-         wpływy z Urzędu Marszałkowskiego              20.000 zł                    8.197,05 zł     

Razem:                                                                   34.000 zł                     22.273,85 zł

 

Koszty i inne obciążenia:                                                            

-         zakup materiałów i wyposażenia                                      4.000 zł                       1.316,27 zł

-         zakup usług remontowych                                     24.000 zł                  13.729,22 zł           

-         zakup usług pozostałych                                         5.000 zł                              4,50 zł

-         stan środków obrotowych na koniec

okresu sprawozdawczego                                       1.000 zł                       7.223,86 zł               

            Razem:                                                                   34.000 zł                     22.273,85 zł

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VI.             RACHUNKI DOCHODÓW WŁASNYCH

 

Rachunki dochodów własnych prowadzone są w Zespole Szkół w Damnicy i Zespole Szkół w Zagórzycy, określone zostały Uchwałą Rady Gminy Damnica.

Plan i wykonanie przedstawia się następująco:

 

                                                                                                     Plan                Wykonanie

DOCHODY                                                                           3.134,59 zł               2.775,44 zł

Dz. 801

rozdz. 80101                                                                             822,59 zł                       822,17 zł

            § 0920                                                                                8,00 zł                   7,58 zł

            § 0960                                                                              63,00 zł                           63,00 zł

Stan środków                                                                            751,59 zł                       751,59 zł

 

rozdz. 80110                                                                             2.312,00 zł     1.953,27 zł

            § 0920                                                                                 10,00 zł                  0,27 zł

            § 0970                                                                            2.302,00 zł     1.953,00 zł

Stan środków                                                                                    -                                   -

 

WYDATKI                                                                                 3.134,59 zł    2.775,44 zł

Dz. 801

rozdz. 80101                                                                             822,59 zł                       822,17 zł

            § 4210                                                                            752,00 zł                                -

            § 4300                                                                              20,00 zł                             0,09 zł

Stan środków                                                                              50,59 zł                         822,08 zł

 

rozdz. 80110                                                                             2.312,00 zł     1.953,27 zł

            § 4210                                                                           1.912,00 zł     1.554,27 zł

            § 4240                                                                               300,00 zł                    -

            § 4300                                                                               100,00 zł              33,88 zł

Stan środków                                                                                    -                           365,12 zł

 

 


 

 

Wytworzył:
Jadwiga Dic
Udostępnił:
Jarosiewicz Bartosz
(2006-09-13 09:48:02)
Ostatnio zmodyfikował:
Jarosiewicz Bartosz
(2006-09-13 10:01:35)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki