PROTOKÓŁ NR I/06 w dniu 23 listopada 2006r.

PROTOKÓŁ NR I/06
Sesji Rady Gminy Damnica
w dniu 23 listopada 2006r.
 
            Pierwszą Sesję Rady Gminy Damnica V kadencji otworzył i prowadził do momentu wyboru Przewodniczącego Rady Gminy radny senior Pan Walter Cymek.
Prowadzący obrady powitał radnych gminy i osoby zaproszone na sesję oraz stwierdził, iż zgodnie z listą obecności w sesji uczestniczy 14 radnych, co stanowi quorum radnych, przy którym Rada Gminy może obradować i podejmować prawomocne uchwały.
 
            Przewodnicząca Gminnej Komisji Wyborczej Pani Maria Boryła wręczyła radnym zaświadczenia o wyborze na radnego Rady Gminy Damnica.
 
Następnie przystąpiono do ceremonii złożenia ślubowanie przez nowo wybranych radnych.
Przed przystąpieniem do ślubowania prowadzący obrady przypomniał, iż radny nie może być karany prawomocnym wyrokiem sądu chyba, że skazanie uległo zatarciu z mocy prawa. Jeżeli wśród radnych jest osoba skazana prawomocnym wyrokiem sądu winna zrzec się mandatu radnego.
 
            Prowadzący obrady odczytał treść roty ślubowania, a najmłodsza wiekiem radna Pani Katarzyna Jarzmicka wyczytywała kolejno z listy obecności nazwiska radnych, którzy wypowiadali słowo „Ślubuję”.
Z chwilą złożenia ślubowania radni objęli mandat radnego Rady Gminy Damnica.
 
Ad. 4
 
Prowadzący obrady odczytał proponowany porządek obrad przygotowany przez zwołującego sesję Przewodniczącego Rady poprzedniej kadencji:
 
1.      Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2.      Wręczenie zaświadczeń o wyborze na radnego.
3.      Ślubowanie radnych.
4.      Ustalenie porządku obrad.
5.      Wybór Przewodniczącego Rady Gminy Damnica:
a)     zgłaszanie kandydatów na funkcję Przewodniczącego Rady Gminy,
b)     powołanie Komisji Skrutacyjnej,
c)      przyjęcie Regulaminu wyboru Przewodniczącego Rady Gminy,
d)     prezentacja (wystąpienia) kandydatów,
e)     przeprowadzenie głosowania,
f)        podjęcie uchwały stwierdzającej wybór.
6.      Przejęcie przez Przewodniczącego Rady Gminy prowadzenia sesji od Radnego Seniora.
7.      Wybór Wiceprzewodniczącego Rady Gminy;
a)     zgłaszanie kandydatów na funkcję Wiceprzewodniczącego Rady Gminy,
b)     powołanie Komisji Skrutacyjnej,
c)      przyjęcie Regulaminu wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Gminy,
d)     prezentacja (wystąpienia) kandydatów,
e)     przeprowadzenie głosowania,
f)        podjęcie uchwały stwierdzającej wybór.
8.      Wybór Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Damnica.
9.      Wybór stałych Komisji Rady Gminy Damnica.
10.Wolne wnioski .
11.Zakończenie sesji.
 
W.Cymek – czy są uwagi do proponowanego porządku obrad?
 
M.Pawłowski – zgłaszam wniosek o skreślenie z porządku obrad dzisiejszej Sesji punktu Nr 8 i Nr 9 tj. wybór Komisji Rewizyjnej oraz wybór stałych Komisji Rady.
 
Z.Kwaśniewski – proszę radnego o uzasadnienie swojego wniosku.
 
M.Pawłowski – nie mieliśmy możliwości dokładnego zapoznania się z otrzymanymi materiałami tj. Statutem Gminy oraz ustawą. Zbyt krótki termin zawiadomienia o sesji. Nie pozwala mi to świadome podejmowanie decyzji. Wobec wyborców jestem zobowiązany do efektywnej i świadomej pracy i dlatego chciałbym dokładnie zapoznać się z otrzymanymi materiałami.
 
W.Cymek – w związku ze zgłoszonym wnioskiem przystąpimy do jego przegłosowania.
Kto jest za skreśleniem z porządku obrad punktu Nr 8 i Nr 9 tj. wybór Komisji Rewizyjnej oraz stałych Komisji Rady?
Stwierdzam, że za skreśleniem punktów 8 i 9 z porządku obrad głosowało 4 radnych.
Kto jest przeciw wprowadzaniu zmian do porządku obrad?
Stwierdzam, że przeciw wprowadzaniu zmian do porządku obrad głosowało 10 radnych.
Stwierdzam, że wniosek radnego Marka Pawłowskiego nie uzyskał wymaganej większości.
 
Rada Gminy Damnica ustaliła porządek obrad I sesji.
 
Ad. 5   Wybór Przewodniczącego Rady Gminy Damnica
 
W.Cymek – proszę o zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego Rady Gminy Damnica.
 
J.Kornecka – zgłaszam kandydaturę radnego Zdzisława Kwaśniewskiego.
 
Radny Zdzisław Kwaśniewski wyraził zgodę na kandydowanie.
 
W związku z tym, iż nie zgłoszono więcej kandydatów prowadzący obrady zaproponował zamknięcie listy kandydatów na Przewodniczącego Rady Gminy Damnica.
 
W wyniku głosowania – 10 głosami „za” i 4 głosami „wstrzymującymi” postanowiła zamknąć listę kandydatów na Przewodniczącego Rady Gminy Damnica.
 
Następnie przystąpiono do wyboru Komisji Skrutacyjnej.
 
Zgłoszeni kandydaci do Komisji Skrutacyjnej:
  1. Jarzmicka Katarzyna,
  2. Sobisz Urszula,
  3. Nieradko Ryszard.
 
Zgłoszeni kandydaci wyrazili zgodę na pracę w Komisji Skrutacyjnej.
 
W wyniku głosowania – 10 głosami „za” i 4 głosami „wstrzymującymi” Rada Gminy powołała Komisję Skrutacyjną w składzie jak wyżej.
 
Przewodniczący obrad ogłosił 10 minutową przerwę w celu ukonstytuowania się Komisji oraz przygotowania regulaminu głosowanie i kart do głosowania.
 
Po przerwie przewodniczący Komisji Skrutacyjnej odczytał Regulamin głosowania wyboru radnego na Przewodniczącego Rady Gminy Damnica.
 
Rada Gminy w składzie 14 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr I/1/06 w sprawie przyjęcia regulaminu głosowania wyboru radnego na Przewodniczącego Rady Gminy Damnica.
 
Prowadzący obrady poprosił kandydata na Przewodniczącego Rady Gminy radnego Zdzisława Kwaśniewskiego o zaprezentowanie się Radzie.
 
Z.Kwaśniewski – posiadam odpowiednie przygotowanie do sprawowania tej funkcji. Mam wykształcenie wyższe pedagogiczne oraz podyplomowe zarządzanie oświatą. W poprzedniej kadencji Rady pełniłem funkcję wiceprzewodniczącego Rady oraz przewodniczącego Komisji Budżetu i Finansów, ponadto byłem członkiem Komisji Oświaty i Spraw Społeczno-Socjalnych. Wielokrotnie reprezentowałem Przewodniczącego Rady na zewnątrz.
 
Komisja Skrutacyjna rozdała karty go głosowania na Przewodniczącego Rady Gminy.
 
Po przeprowadzonym akcie głosowania Komisja Skrutacyjna podliczyła głosy i ustaliła wynik głosowania.
Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej odczytał protokół z przeprowadzonego tajnego głosowania.
Protokół w załączeniu do niniejszego protokołu.
 
W głosowaniu tajnym bezwzględną większością głosów w obecności, co najmniej połowy ustawowego składu Rady Przewodniczącym Rady Gminy Damnica wybrany został Zdzisław Kwaśniewski.
 
Rada Gminy w składzie 14 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr I/2/06 w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Gminy Damnica.
 
Prowadzący obrady pogratulował nowo wybranemu Przewodniczącemu Rady Gminy Damnica i przekazał prowadzenie dalszej części obrad.
Przewodniczący Rady Pan Zdzisław Kwaśniewski podziękował za wybór i przystąpił do realizacji dalszej części porządku obrad.
 
 
Ad. 6 Wybór Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Damnica
 
Przewodniczący – proszę o zgłaszanie kandydatów na Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Damnica.
 
Zgłoszeni kandydaci:
  1. Dziubek Radosław – wyraża zgodę na kandydowanie,
  2. Kucharska Wanda – nie wyraża zgody na kandydowanie.
 
Przewodniczący – proszę kandydata o zaprezentowanie się Radzie.
 
R.Dziubek – posiadam wykształcenie wyższe pedagogiczne, radny poprzedniej kadencji. Pracowałem w Komisji Rewizyjnej oraz Komisji Budżetu i Finansów.
 
Komisja Skrutacyjna przygotowała karty do głosowania na wiceprzewodniczącego Rady i rozdała radnym
Po przeprowadzonym akcie głosowania Komisja Skrutacyjna podliczyła głosy i ustaliła wynik głosowania.
Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej odczytał protokół z przeprowadzonego głosowania.
Protokół w załączeniu do niniejszego protokołu.
 
W głosowaniu tajnym bezwzględną większością głosów w obecności, co najmniej połowy ustawowego składu Rady Wiceprzewodniczącym Rady Gminy Damnica wybrany został Radosław Dziubek.
 
Rada Gminy w składzie 14 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr I/3/06 w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Damnica.
 
Wiceprzewodniczący Rady Gminy podziękował za wybór.
 
I.Kopczyk – na podstawie art. 30 Statutu Gminy zgłaszam wniosek o przerwanie obrad sesji. Radni bardzo późno otrzymali zawiadomienia o sesji i nie są przygotowani do pracy nad dalszymi punktami.
 
W.Cymek – proponuję kontynuować obrady.
 
M.Pawłowski – wybraliśmy Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego Rady. Rada może w tym stanie pracować, a Komisje możemy wybrać na kolejnej sesji.
 
Przewodniczący – wnioski są bezzasadne, ponieważ na początku sesji przyjęliśmy porządek obrad i nie ma podstaw do przerwania obrad. Przystępujemy, zatem do realizacji porządku obrad.
 
 
 
Ad. 8 Wybór Komisji Rewizyjnej
 
Przewodniczący – Komisja Rewizyjna jest 4 osobowa. Przewodniczącego Komisji wybiera Rada. Proszę o zgłaszanie kandydatów na przewodniczącego Komisji.
 
I.Kopczyk – zgłaszam kandydaturę radnej Wandy Kucharskiej.
 
W.Cymek – zgłasza kandydaturę radnej Barbary Jarzmickiej. Pani Jarzmicka posiada średnie wykształcenie, jest sołtysem wsi, prowadzi działalność gospodarczą. Ponadto udziela się społecznie i uważam, że jest odpowiednią osobą na przewodniczącą Komisji Rewizyjnej.
 
Radca prawny – przypominam, że przewodniczących Komisji wybiera się ze składu Komisji, więc w pierwszej kolejności należy powołać skład Komisji.
 
Zgłoszeni kandydaci do Komisji Rewizyjnej:
  1. Wanda Kucharska,
  2. Barbara Jarzmicka,
  3. Ryszard Nieradko,
  4. Janina Kornecka,
  5. Walter Cymek,
  6. Radosław Dziubek.
 
W wyniku przeprowadzonego głosowania jawnego poszczególni kandydaci otrzymali następującą ilość głosów:
  1. Wanda Kucharska – 5 głosów „za”
  2. Barbara Jarzmicka – 13 głosów „za”
  3. Ryszard Nieradko - 3 głosy „za”
  4. Janina Kornecka – 8 głosów „za”
  5. Walter Cymek - 9 głosów „za”
  6. Radosław Dziubek – 12 głosów „za”
 
W skład Komisji Rewizyjnej weszli radni:
  1. Barbara Jarzmicka,
  2. Janina Kornecka,
  3. Walter Cymek,
  4. Radosław Dziubek.
 
W.Cymek – na przewodniczącą Komisji proponuję radną Barbarę Jarzmicką.
Radna Barbara Jarzmicka wyraża zgodę na kandydowanie.
 
M.Pawłowski – zgłaszam kandydaturę radnego Radosława Dziubek.
Radny Radosław Dziubek nie wyraża zgody na kandydowanie.
 
W wyniku głosowania – 10 głosami „za” i 4 głosami „wstrzymującymi” na przewodniczącą Komisji Rewizyjnej wybrana została radna Barbara Jarzmicka.
 
Rada Gminy w składzie 14 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr I/4/06 w sprawie wyboru Komisji Rewizyjnej.
 
Ad. 9  Wybór stałych Komisji Rady Gminy.
 
Przewodniczący – proponuję, aby w pierwszej kolejności wybrać przewodniczących Komisji. Następnie w przerwie każdy radny przypisze się do odpowiedniej Komisji. Każdy radny może należeć do dwóch Komisji, Komisje są 5-cio osobowe.
 
I.Kopczyk – czy Komisje wybiera się tak samo jak Komisję Rewizyjną?
 
Radca prawny – powinniście się Państwo dobrać w odpowiednich Komisjach.
 
I.Kopczyk – proponuję, aby najpierw wybrać skład Komisji a dopiero ze składu Komisji wyprać przewodniczącego.
 
Z.Kwaśniewski – aby organizacyjnie wyszło dobrze to uważam, że w pierwszej kolejności należy wybrać przewodniczących Komisji.
 
Radca prawny – Rada wybiera skład Komisji a przewodniczących wybiera się spośród radnych wybranych do pracy w Komisji.
 
Z.Kwaśniewski – ustawa o samorządzie gminnym daje Radzie swobodę w wyborze Komisji.
 
Radca prawny - tryb powołania Komisji reguluje Statut Gminy.
 
Przewodniczący Rady ogłosił 10 minutową przerwę w obradach.
 
Po przerwie Rada przystąpiła do powołania składów Komisji.
 
Zgłoszono następujących kandydatów do poszczególnych Komisji Rady, którzy w wyniku głosowania jawnego otrzymali odpowiednią ilość głosów:
 
Komisja Budżetu i Finansów:
 
1. Kozina Kazimierz                              - 10 głosów „za”
2. Cymek Walter                        - 10 głosów „za”
3. Urszula Sobisz                                    - 9 głosów „za”
4. Gerula Ewa                            - 12 głosów „za”
5. Dziubek Radosław                  - 11 głosów „za”
6. Kopczyk Ireneusz                     -   3 głosów „za”
 
W skład Komisji Budżetu i Finansów weszli radni:
1. Kozina Kazimierz                             
2. Cymek Walter                       
3. Urszula Sobisz                                   
4. Gerula Ewa                           
5. Dziubek Radosław     
 
Przewodniczącym Komisji wybrany został radny Walter Cymek.
 
 
Komisja Oświaty i Spraw Społeczno - Socjalnych :
 
1. Kornecka Janina                                    - 10 głosów „za”
2. Jarzmicka Katarzyna                  - 10 głosów „za”
3. Pawłowski Zbigniew                    - 10 głosów „za”
4. Kozina Kazimierz                              - 9 głosów „za”
5. Gerula Ewa                            - 4 głosy „za”
6. Sobisz Urszula                                   - 9 głosów „za”
7. Kwaśniewski Zdzisław                     - 10 głosów „za”
8. Kopczyk Ireneusz                     - 6 głosów „za”
 
W skład Komisji Oświaty i Spraw Społeczno-Socjalnych weszli radni:
 
1. Kornecka Janina                                   
2. Jarzmicka Katarzyna                 
3. Pawłowski Zbigniew                   
4. Kozina Kazimierz
5. Kwaśniewski Zdzisław
 
Przewodniczącą Komisji wybrana została radna Kornecka Janina.
 
Komisja Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Inwestycji:
 
1. Nieradko Ryszard                      - 11 głosów „za”
2. Kopczyk Ireneusz                     - 5 głosów „za”
3. Zaryczański Adam             - 11 głosów „za”
4. Kucharska Wanda                       - 13 głosów „za”
5. Haładej Mirosław                                - 11 głosów „za”
6. Sobisz Urszula                                   - 8 głosów „za”
 
W skład Komisji Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Inwestycji weszli radni:
 
1. Nieradko Ryszard                     
2. Zaryczański Adam
3. Kucharska Wanda                      
4. Haładej Mirosław                               
5. Sobisz Urszula                                  
 
Przewodniczącym Komisji wybrany został radny Nieradko Ryszard.
 
Rada Gminy w składzie 14 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr I/5/06 w sprawie wyboru stałych Komisji Rady Gminy.
 
Radca prawny – zgodnie z art. 18a ust. 2 wiceprzewodniczący Rady nie może być członkiem Komisji Rewizyjnej. W związku z powyższym należy zmienić uchwałę w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej poprzez wykreślenie z jej składu Pana Radosława Dziubka, który został wybrany wiceprzewodniczącym Rady. Ponadto jeden z radnych nie został powołany do składu żadnej Komisji.
 
Z.Pawłowski – proponuję wykreślić ze składu Komisji Rewizyjnej radnego Radosława Dziubka w na jego miejsce powołać radnego Ireneusza Kopczyka.
 
Rada Gminy w wyniku głosowania – 11 głosami „za” i 3 głosami „wstrzymującymi” postanowiła wykreślić ze składu Komisji Rewizyjnej radnego Radosława Dziubka i powołać w skład Komisji radnego Ireneusza Kopczyka.
Skład Komisji Rewizyjnej po zmianach przedstawia się następująco:
  1. Barbara Jarzmicka – przewodnicząca Komisji,
  2. Walter Cymek – członek Komisji,
  3. Ireneusz Kopczyk – członek Komisji,
  4. Janina Kornecka – członek Komisji.
 
Rada Gminy w składzie 14 radnych jednogłośnie uchyliła podjętą uchwałę w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej i podjęła uchwałę w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej w składzie jak wyżej.
 
Ad. 10  Wolne wnioski
 
W.Cymek – podziękował za wybór na przewodniczącego Komisji. Zaproponował, aby wypracować stałą formę pracy Komisji tj. w godzinach pracy Urzędu Gminy. Komisje będą spotykać się 1- 2 razy w miesiącu.
 
Przewodniczący – zaproponował, aby wypracować także termin odbywania Sesji tj. dzień i godzinę tak, aby pasował wszystkim radnym.
 
Skarbnik Gminy – bardzo pilną sprawą na dzień dzisiejszy jest uchwalenie stawek podatków na 2007r. Ostateczny termin, kiedy musimy przekazać uchwały do publikacji w Dzienniku Urzędowym to 14 grudzień. Przekazane po tym terminie nie zostaną do końca roku opublikowane.Dlatego do 14 grudnia musiałaby odbyć się następna Sesja.
 
Radca prawny – optymalnym terminem następnej jest 11 grudzień. Natomiast kolejne Sesje będą zwoływane już w trybie ustawowym.
 
Przewodniczący – przed sesją powinne spotkać się Komisje, które mogą dużo wnieść do projektów uchwał. Proszę przewodniczących Komisji o uzgodnienie terminów spotkań Komisji.
 
Ad. 11
 
W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady o godz. 1500 zamknął obrady I Sesji Rady Gminy Damnica.
 
Na tym protokół zakończono.
 
Protokółowała                                                                                 Przewodniczący
 
Barbara Imińska                                                                                  Zdzisław Kwaśniewski
 
Wytworzył:
Barbara Imińska
Udostępnił:
Jarosiewicz Bartosz
(2006-11-28 11:41:18)
Ostatnio zmodyfikował:
Jarosiewicz Bartosz
(2006-11-28 11:42:50)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki