ZARZĄDZENIE NR 95/2007 z dnia 2 listopada 2007 roku
ZARZĄDZENIE NR 95/2007
WÓJTA GMINY DAMNICA
z dnia 2 listopada 2007 roku
w sprawie powołania i zasad działania komisji ds. likwidacji środków trwałych w Urzędzie Gminy Damnica
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz.U. z 2001 r. Nr 142 poz.159 ze zmianami z 2002 roku Nr 23 poz. 230,Nr 62 poz. 558 , Nr 113 poz. 984,Nr 153 poz. 1271, Nr 214 poz. 1806, z 2003 roku Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568, z 2004 roku Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203, z 2005 roku Nr 102 poz. 1056 ,Nr 172. poz.1441,Nr 175 poz. 1457 , z roku 2006 Nr 17 poz. 128,Nr 181 poz. 1337, z roku 2007 Nr 48 poz. 327 ) oraz art.4 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości ( Dz.U. z 2002 r. Nr 76 poz.694 ze zmianami z 2003 roku Nr 60 poz. 535, Nr 124 poz. 1152 ,Nr 139 poz.1324, Nr 229 poz. 2276 , z 200 m4roku Nr 145 poz. 1535, Nr 146 poz. 1546, Nr 213 poz. 2155, z 2005 roku Nr 10 poz.66, Nr 184 poz. 1539 , Nr 267 poz. 2252r 157 poz. 1119, Nr 208 poz. 1540)
§ 1
Powołuję komisję ds. likwidacji środków trwałych w Urzędzie Gminy Damnica w następującym składzie :
1 .Bartosz Jarosiewicz - przewodniczący
2. Anna Milewczyk - członek
3.Izabella Tomala - członek
zwanej w dalszej części Komisją.
§ 2
- Zadaniem Komisji jest dokonywanie likwidacji zużytych środków trwałych oraz zużytych pozostałych środków trwałych w używaniu o charakterze wyposażenia w Urzędzie Gminy Damnica
- Posiedzenia Komisji odbywać się będą w ostatnim tygodniu kwartału, a w
szczególnych przypadkach w miarę potrzeb.
§ 3
Podstawą rozpoczęcia likwidacji jest wypełnienie przez osobę odpowiedzialną wg zakresu merytorycznego wniosku - wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia, z wyszczególnieniem likwidowanego sprzętu oraz uzasadnieniem co do słuszności wyłączenia go z dalszej eksploatacji.
- Zgłoszony do kasacji sprzęt jest przechowywany i zabezpieczony w
wyznaczonym pomieszczeniu w sposób umożliwiający jego identyfikację.
- Wniosek stanowi jedynie propozycję likwidacji. Winien być podpisany przez osobę, która dysponuje składnikiem majątkowym.
§ 4
- Komisja dokonuje oceny zużytych składników majątku na tej podstawie sporządza protokół likwidacji, w którym przedstawia propozycję sposobu ich likwidacji.
2 Protokół likwidacji sporządza się w 3 jednobrzmiących egzemplarzach(wzór stanowi załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia), oddzielnie dla sprzętu biurowego, oddzielnie dla sprzętu komputerowego oraz środków trwałych .
3 Protokół z przeprowadzonych czynności Komisja przedstawia Wójtowi Gminy i
Skarbnikowi Gminy w celu zaakceptowania propozycji Komisji.
4 Po zakończeniu czynności likwidacyjnych przewodniczący Komisji przekazuje
jeden egzemplarz protokołu osobie, która dysponowała składnikiem majątku w
celu dopełnienia przez tą osobę obowiązku uaktualnienia ewidencji tych
środków.
Drugi egzemplarz protokołu przewodniczący przekazuje do Referatu
Finansowego w celu zdjęcia z ewidencji Urzędu Gminy zlikwidowanego
składnika majątku.
Trzeci egzemplarz pozostaje w dokumentacji Komisji.
§ 5
- Podstawę do ściągnięcia z ewidencji księgowej skasowanych rzeczowych składników majątku stanowi protokół likwidacji wraz z drukiem likwidacji „LT” (wzór stanowi załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia.
- Zabrania się samowolnego wyrzucania sprzętu i wyposażenia biurowego przed sporządzeniem i zatwierdzeniem protokołu likwidacji.
- Komisja dokonuje likwidacji zużytych składników majątku ruchomego w trybie sprzedaży na surowce wtórne, poprzez zniszczenie gdy sprzedaż na surowce wtórne jest bezzasadna bądź unieszkodliwienie w przypadku gdy składniki majątku ruchomego stanowią odpady w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. Nr 62, poz. 628, z późn. zm.).
Utylizacji składników majątku ruchomego dokonują przedsiębiorcy prowadzący działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, którzy uzyskali zezwolenie na prowadzenie tej działalności na podstawie art. 26 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001roku o odpadach, na zlecenie komisji ds. likwidacji.
§ 6
Wykonywanie Zarządzenia powierza się przewodniczącemu komisji likwidacyjnej.
§ 7
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Wójt Gminy Damnica
mgr Maria Janusz
Wytworzył:
Maria Boryła
Udostępnił:
Jarosiewicz Bartosz
(2007-11-15 08:15:00)
Ostatnio
zmodyfikował:
Jarosiewicz Bartosz
(2007-11-15 08:18:01)