UCHWAŁA Nr XVIII/134/08 z dnia 28 lutego 2008 roku w sprawie przystąpienia Gminy Damnica do Lokalnej Grupy Działania - Fundacji Partnerstwo Dorzecze Słupi w charakterze partnera

 
UCHWAŁA Nr XVIII/134/08
Rady Gminy Damnica
z dnia 28 lutego 2008 roku
 
w sprawie przystąpienia Gminy Damnica do Lokalnej Grupy Działania - Fundacji Partnerstwo Dorzecze Słupi w charakterze partnera
 
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 12 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591; zmiany z 2002r. Dz. U. Nr 23, poz. 220; Nr 62, poz. 558; Nr 113, poz.984; Nr 153, poz. 1271; Nr 214, poz. 1806; z 2003r. Nr 80, poz. 717; Nr 162, poz. 1568; z 2004r. Nr 102, poz. 1055; Nr 116, poz. 1203; z 2005r. Nr 172, poz. 1441; Nr 175, poz. 1457, z 2006r. Nr 17, poz. 128; Nr 181, poz. 1337; z 2007r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974; Nr 173, poz. 1218) Rada Gminy Damnica
 
uchwala, co następuje
 
§ 1.
 
Celem aktywnego wkładu w rozwój gospodarczy i społeczny obszarów wiejskich Gmina Damnica przystępuje do Lokalnej Grupy Działania – Fundacji Partnerstwo Dorzecze Słupi
w charakterze partnera. Jednocześnie akceptuje się statut Fundacji Partnerstwo Dorzecze Słupi, który stanowi załącznik do uchwały.
 
§ 2.
 
Upoważnia się Wójta Gminy Damnica do dokonania czynności związanych z przystąpieniem Gminy do Fundacji.
§ 3.
 
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy Damnica.
 
§ 4.
 
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 
 
Przewodniczący
Rady Gminy Damnica
 
Zdzisław Kwaśniewski
 
 
                                                                                               
 
 
Uzasadnienie do Uchwały
 
Dzięki przystąpieniu Gminy Damnica do Partnerstwa Dorzecze Słupi, społeczność lokalna gminy, w tym przedsiębiorcy, osoby prywatne oraz jednostka samorządowa będzie miała możliwość uczestniczyć w ubieganiu się oraz korzystaniu ze środków unijnych
z Programu Leader+. Partnerstwo stanowi bowiem formę porozumienia podmiotów działających na określonym obszarze, odpowiedzialne za realizację wypracowanej wspólnie Lokalnej Strategii Rozwoju skupiając w sobie Partnerów należących do 3 sektorów:
-           publicznego - tzn. miejscowe instytucje reprezentujące administrację rządową i samorządową,
-           społecznego (pozarządowego) - tzn. miejscowe organizacje pozarządowe, zaangażowane w sprawy dotyczące mieszkańców wsi, etc.,
-           gospodarczego (prywatnego) - miejscowe podmioty gospodarcze (firmy, gospodarstwa rolne) oraz organizacje zrzeszające te podmioty i działające w ich interesie.
Partnerstwo musi jednak spełniać podstawowy warunek Programu Leader tzn. reprezentacja sektora publicznego w składzie organu decyzyjnego Partnerstwa nie może przekraczać 50%. Utworzona w ten sposób Lokalna Grupa Działania może otrzymać dotację (tzw. grant globalny) na dofinansowanie ze środków unijnych projektów zarówno z sektora publicznego jak i prywatnego, "wpisujących się" w opracowaną strategię. O podziale środków na poszczególne projekty decyduje samo Partnerstwo.
 
 
 
Załącznik nr 1
do Uchwały Nr XVIII/134/08
Rady Gminy Damnica
z dnia 28 lutego 2008 roku
 
 
tekst jednolity
z dnia 23 maja 2006 roku
 
 
STATUT FUNDACJI
Fundacja Partnerstwo Dorzecze Słupi
 
 
Rozdział I
Postanowienia ogólne
 
§ 1.
 
Fundacja pod nazwą „Fundacja Partnerstwo Dorzecze Słupi” (nazwa skrócona: „Fundacja PDS”) zwana dalej „Fundacją”, ustanowiona przez Gminę Słupsk, ul. Sportowa 34, 76-200 Słupsk, zwaną dalej „Fundatorem”, aktem notarialnym z dnia 29 grudnia 2005 roku, działa na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach (Tekst jednolity: Dz. U. z 1991r. nr 46, poz. 203 z późn. zm.) oraz postanowień niniejszego Statutu.
 
§ 2.
 
Siedzibą Fundacji jest Słupsk.
 
§ 3.
 
1.Terenem działania Fundacji jest obszar Rzeczpospolitej Polskiej, Unii Europejskiej i innych krajów.
2.Obszar „Dorzecza Słupi” obejmuje teren gmin: Borzytuchom, Bytów, Czarna Dąbrówka, Dębnica Kaszubska, Kobylnica, Kołczygłowy, Parchowo, Postomino, Słupsk, Smołdzino, Studzienice, Tuchomie, Ustka.
3.Właściwym ministrem jest minister odpowiedzialny za rozwój obszarów wiejskich (Minister Rolnictwa                   i Rozwoju Wsi).
 
Rozdział II
Cele i zasady działania Fundacji
 
§ 4.
 
1.Celem Fundacji, jest działanie na rzecz rozwoju regionalnego i lokalnego, a w szczególności:
a.            rozwój obszarów wiejskich,
b.            budowanie i promocja wizerunku regionu,
c.            mobilizowanie ludności do wzięcia aktywnego udziału w procesie rozwoju obszarów wiejskich położonych na terenie działania Fundacji,
d.            upowszechnianie i wymiana informacji o inicjatywach związanych z aktywizacją ludności,
e.            wspieranie zrównoważonego rozwoju i ochrona środowiska,
f.              wspieranie rozwoju edukacji dzieci i dorosłych na obszarach wiejskich,
g.            wspierania rozwoju społeczeństwa obywatelskiego, w szczególności rozwoju grup i organizacji społecznych, upowszechniania idei demokracji, samorządności i samorządu,
h.            działanie na rzecz poprawy jakości życia mieszkańców,
i.              wspomaganie rozwoju kultury, sztuki i sportu,
j.               wspieranie rozwoju turystyki, w szczególności agro- i ekoturystyki oraz infrastruktury turystycznej,
k.            wspieranie tożsamości i kultury mniejszości narodowych i grup etnicznych zamieszkujących teren Rzeczypospolitej Polskiej,
l.               zbliżenia między narodem polskim a innymi narodami,
m.          ochrona dziedzictwa kulturowego i wspieranie działań na rzecz odbudowy i kultywowania lokalnych tradycji i sztuki,
n.            wspieranie rozwoju filantropii, wolontariatu i działalności charytatywnej,
o.            wspieranie przedsiębiorczości,
p.            przeciwdziałanie bezrobociu,
q.            zapobieganie wykluczeniu społecznemu,
r.              wspieranie pomocy społecznej i osób niepełnosprawnych,
s.            inicjowanie, animowanie oraz wspieranie lokalnej aktywności społecznej, zawodowej i gospodarczej,
t.              inicjowanie oraz wspieranie działań realizowanych na zasadach partnerstwa,
u.            inicjowanie i wspieranie przedsięwzięć społecznych oraz upowszechnianie rozwoju gospodarki społecznej,
v.             wspieranie rozwoju działań ukierunkowanych na pozyskiwanie i zastosowanie alternatywnych źródeł energii,
w.           wspieranie zastosowania i rozwoju nowych technologii w różnych dziedzinach życia mieszkańców,              w szczególności infrastruktury teleinformatycznej.
 
2.Fundacja prowadzi działalność gospodarczą wyłącznie w zakresie realizacji zadań statutowych                             i na zasadach określonych w Ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie z dnia                           24 kwietnia 2003 roku.
 
§ 5.
 
Fundacja działając na rzecz rozwoju obszarów wiejskich, uwzględnia promocję oraz ochronę środowiska                    i walorów naturalnych krajobrazu oraz zasobów historyczno – kulturowych, rozwój turystyki oraz popularyzację i rozwój produkcji wyrobów regionalnych.
 
§ 6.
 
1.Fundacja jest Organizacją Pożytku Publicznego w rozumieniu odrębnych przepisów.
2.W ramach działalności Fundacji nie jest możliwe:
a.                             udzielanie pożyczek lub zabezpieczania zobowiązań majątkiem Fundacji w stosunku do Partnerów, pracowników oraz osób, z którymi pracownicy pozostają w związku małżeńskim albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia albo są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, zwanych dalej "osobami bliskimi",
b.                             przekazywania majątku Fundacji na rzecz Partnerów, członków organów lub pracowników oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, w szczególności jeżeli przekazanie to następuje bezpłatnie lub na preferencyjnych warunkach,
c.                              wykorzystywania majątku na rzecz Partnerów, członków organów lub pracowników oraz ich osób bliskich na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, chyba że to wykorzystanie bezpośrednio wynika ze statutu,
d.                             zakup na szczególnych zasadach towarów lub usług od członków organów Fundacji, pracowników Fundacji, osób bliskich (w rozumieniu § 15 pkt. 1) wymienionych podmiotów, w których uczestniczą Partnerzy, członkowie jej organów lub pracownicy lub ich osoby bliskie,
e.                             zakup na szczególnych zasadach towarów lub usług od podmiotów, w których uczestniczą osoby wskazane w ust. d.
 
§ 7.
 
1.Katalog działalności statutowej nieodpłatnej i odpłatnej wg Klasyfikacji PKD opracowuje Zarząd.
2.Fundacja realizuje swój cel w szczególności poprzez:
a.      organizowanie i finansowanie przedsięwzięć o charakterze informacyjnym lub szkoleniowym, w tym w szczególności seminariów, szkoleń, konferencji i konkursów, imprez kulturalnych, sportowych, rekreacyjnych, takich jak festiwale, targi, pokazy i wystawy, służących zwłaszcza promocji regionu                i jego tożsamości kulturowej,
b.      organizowanie i finansowanie działalności propagandowej, promocyjnej, informacyjnej                              i poligraficznej, w tym:
- opracowywanie i druk broszur, folderów, plakatów,
- opracowywanie i rozpowszechnianie materiałów audiowizualnych,
- tworzenie stron internetowych,
- przygotowywanie i rozpowszechnianie innych materiałów o charakterze reklamowym lub promocyjnym,
c.      organizowanie i finansowanie bezpłatnego doradztwa w zakresie przygotowywania projektów inwestycyjnych związanych z realizacją wypracowanej strategii,
d.      współpracę i wymianę doświadczeń z instytucjami publicznymi i organizacjami pozarządowymi, osobami fizycznymi i prawnymi, inicjatywami obywatelskimi działającymi w zakresie objętym celem Fundacji na poziomie krajowym i międzynarodowym,
e.      organizowanie i finansowanie punktów informacji, wymiany doświadczeń, doradztwa, poradnictwa i wsparcia organizacji pozarządowych oraz inicjatyw obywatelskich,
f.        organizowanie koncertów, wystaw, festiwali, spotkań integracyjnych, programów radiowych i telewizyjnych,
g.      prowadzenie działalności naukowo-badawczej,
h.      organizowanie konkursów i stypendiów, przedsięwzięć wymiany młodzieży,
i.        wykorzystanie w swej działalności internetu, filmu, multimediów i innych nowoczesnych                             i innowacyjnych środków przekazu,
j.         wspieranie innych osób prawnych oraz osób fizycznych, których działalność jest zbieżna z celami Fundacji,
k.      ustanawianie odznak i medali honorowych oraz przyznawanie ich wraz z wyróżnieniami osobom fizycznym, prawnym, jednostkom organizacyjnym nie posiadającym osobowości prawnej zasłużonym dla celów Fundacji lub dla samej Fundacji,
l.         podejmowanie innych zadań sprzyjających rozwojowi turystyki,
m.    prowadzenie innych działań służących realizacji celów statutowych.
 
§ 8.
 
Fundacja może używać okrągłej i/lub podłużnej pieczęci oraz posiadać własne logo.
 
 
Rozdział III
Majątek i dochody Fundacji
 
§ 9.
 
Majątek Fundacji stanowi fundusz założycielski w kwocie pieniężnej 1000 zł (słownie: jeden tysiąc złotych) pokryty w całości przez Fundatora oraz środki finansowe, nieruchomości i ruchomości nabyte przez Fundację w toku jej działania.
 
§ 10.
 
Fundacja odpowiada za swoje zobowiązania całym swoim majątkiem.
 
§ 11.
 
1.Dochody Fundacji pochodzą w szczególności z:
a.                  darowizn, spadków i zapisów; w przypadku powołania fundacji do dziedziczenia Zarząd składa oświadczenie o przyjęciu spadku z dobrodziejstwem inwentarza i tylko wówczas, gdy w chwili składania tego oświadczenia jest oczywiste, że stan czynny spadku znacznie przewyższa dług spadkowy.
b.                  subwencji i dotacji,
c.                  dochodów ze zbiórek i imprez publicznych,
d.                  dochodów z majątku,
e.                  odsetek od lokat kapitałowych,
f.                    odpisów od podatku przekazywanych w trybie art. 27 Ustawy o działalności pożytku publicznego  i o wolontariacie,
g.                  działalności gospodarczej,
h.                  opłat uzyskanych od Partnerów,
i.                    wkładów nowych fundatorów.
2.Z tytułu udziału w Fundacji Partnerzy wnoszą opłaty roczne w wysokości ustalonej w drodze uchwały podjętej przez Radę Fundacji z wyłączeniem podmiotów, którym inne przepisy zabraniają przekazywania środków finansowych na rzecz fundacji. Opłaty roczne nie podlegają zwrotowi.
 
Rozdział IV
Organy Fundacji
 
§ 12.
 
Organami Fundacji są:
 
1.Forum Partnerów,
2.Rada Fundacji,
3.Zarząd Fundacji.
 
§ 13.
 
1.Organem opiniotwórczym i wspierającym pracę Fundacji jest Forum Partnerów.
2.Partnerem jest osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, rolniczą lub agroturystyczną, osoba prawna, jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która podpisze deklarację partnerską oraz posiada siedzibę lub prowadzi działalność na terenie Dorzecza Słupi, przyjęta do Partnerstwa na mocy uchwały Zarządu. Powyższy zapis w zakresie uchwały Zarządu nie dotyczy Partnerów składających deklarację na pierwszym posiedzeniu Forum Partnerów, bezpośrednio po utworzeniu Fundacji.
3.Forum Partnerów pełni funkcję doradczą dla pozostałych organów Fundacji.
4.Partnerzy działający na terenie jednej gminy, tworzą Koło gminne i wspólnie dokonują wyboru swoich maksymalnie trzech przedstawicieli do Rady Fundacji, w tym maksymalnie jednego z sektora publicznego, przy czym przedstawiciele sektora publicznego w sumie nie mogą stanowić więcej niż 50% ogólnego składu Rady Fundacji. Wybory są tajne.
5.Forum Partnerów wybiera Radę Fundacji na posiedzeniu kół gminnych i koła ponadlokalnego, zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy Partnerów danego koła, z zachowaniem zasad opisanych w § 13, pkt. 4 niniejszego statutu. W przypadku braku quorum wyboru Rady dokonuje się na następnym posiedzeniu zwykłą większością głosów bez względu na liczbę obecnych Partnerów.
6.W skład Forum Partnerów mogą także wchodzić partnerzy działający na obszarze większym niż 1 gmina, skupieni w odrębnym jednym Kole ponadlokalnym. Koło takie wybiera maksymalnie trzech przedstawicieli do Rady Fundacji, w tym maksymalnie jednego z sektora publicznego, przy czym przedstawiciele sektora publicznego w sumie nie mogą stanowić więcej niż 50% ogólnego składu Rady Fundacji. Wybory są tajne.
7.Forum Partnerów opiniuje strategię, budżet Fundacji, regulaminy, proponuje projekty i przygotowuje je do realizacji.
8.Forum Partnerów nadaje honorowe członkostwo Fundacji osobom fizycznym, prawnym, jednostkom organizacyjnym nie posiadającym osobowości prawnej – za szczególne zasługi dla Fundacji. Uchwała                w przedmiocie nadania honorowego członkostwa zapada zwykłą większością głosów.
9.Członkostwo w Forum Partnerów wygasa w przypadku:
  1. rezygnacji z udziału w Partnerstwie,
  2. nieopłacenia opłat za co najmniej 1 rok,
  3. odwołania przez Radę Fundacji.
10.Forum Partnerów obraduje na sesjach, przynajmniej 1 raz w roku. Sesję zwołuje Przewodniczący Rady Fundacji.
11.Partnerzy mogą wykonywać prawo głosu.
12.Wygaśnięcie członkostwa w Forum Partnerów powoduje wygaśnięcie wszelkich praw z tym związanych,             w tym uczestnictwa w organach Fundacji.
13.Członek Forum Partnerów lub jego przedstawiciel w organach mają mandat do członkostwa w pozostałych organach fundacji do czasu przeprowadzenia wyborów uzupełniających.
 
§ 14.
 
1.Rada Fundacji składa się z od 5 do 42 osób.
2.Rada Fundacji jest uprawniona do zmiany statutu Fundacji na posiedzeniu w głosowaniu bezwzględną większością głosów, przy obecności co najmniej połowy członków Rady, przy czym głos wstrzymujący jest głosem oddanym. W przypadku braku odpowiedniej liczby uprawnionych do głosowania, wyznacza się kolejny termin posiedzenia, najwcześniej na 14 dni po pierwszym terminie posiedzenia Rady. W takim przypadku uchwały zapadają bez względu na liczbę obecnych członków Rady.
3.Rada Fundacji może powoływać ze swego składu komisje lub grupy robocze, które wyłaniają ze swego grona przewodniczącego.
4.Decyzje o powoływaniu i odwołaniu Prezydium Rady Fundacji, powoływaniu i odwoływaniu członków Zarządu Fundacji, udzielaniu absolutorium i votum zaufania dla Zarządu podejmuje Rada Fundacji na posiedzeniu w głosowaniu tajnym, bezwzględną większością głosów, przy obecności co najmniej połowy członków Rady, przy czym głos wstrzymujący jest głosem oddanym W przypadku braku odpowiedniej liczby uprawnionych do głosowania, wyznacza się kolejny termin posiedzenia, najwcześniej na 14 dni po pierwszym terminie posiedzenia Rady. W takim przypadku uchwały zapadają bez względu na liczbę obecnych członków Rady.
5.Rada jest organem kadencyjnym. Okres kadencji wynosi 3 lata. Po zakończeniu kadencji członkostwo                 w Radzie wygasa bez potrzeby podjęcia uchwały w przedmiocie odwołania.
 
§ 15.
 
1.Członkowie Rady Fundacji lub Komisji Rewizyjnej nie mogą być jednocześnie członkami Zarządu lub pozostawać z członkami Zarządu w stosunku podległości z tytułu zatrudnienia lub pozostawać z członkami Zarządu w związku małżeńskim, albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia albo być związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli – osoby te zwane są dalej "osobami bliskimi”.
2.Członkiem Prezydium Rady, Komisji Rewizyjnej oraz Zarządu Fundacji nie mogą być także osoby mające wyłącznie bezpośredni i osobisty interes gospodarczy związany z działalnością Fundacji lub „osoby bliskie”, wymienione w § 15 pkt 1.
3.Członkowie Rady i Zarządu Fundacji nie mają prawa podejmowania uchwał w sprawach dotyczących bezpośrednio ich samych lub „osób bliskich”, wymienionych w § 15 pkt 1 oraz osób, z którymi łączy ich interes gospodarczy. W przypadku, gdy zakaz wskazany w zd. 1 powoduje nie możność osiągnięcia wymaganego kworum, stosowne dyskusje lub uchwały podejmuje się bez wymogu zachowania kworum.
 
§ 16.
 
1.Do zadań Rady Fundacji należy:
a)                             uchwalanie na wniosek Zarządu kierunków i programów działania Fundacji,
b)                             uchwalanie budżetu Fundacji,
c)                             powoływanie i odwoływanie członków Zarządu Fundacji oraz Komisji Rewizyjnej,
d)                             zatwierdzanie przedkładanych przez Zarząd zasad wewnętrznej organizacji Fundacji,
e)                             opiniowanie i zatwierdzanie projektu strategii opracowanej przez Zarząd,
f)                               rozpatrywanie rocznych sprawozdań Zarządu Fundacji,
g)                             zatwierdzanie sprawozdania finansowego Fundacji, po uzyskaniu opinii Komisji Rewizyjnej,
h)                             udzielanie Zarządowi rocznego absolutorium,
i)                               opiniowanie projektów i podejmowanie decyzji o ich finansowaniu w ramach działalności Fundacji,
j)                                podejmowaniu uchwał w sprawie rocznego votum zaufania dla Zarządu,
k)                             ustalanie liczby członków Zarządu Fundacji,
l)                                uchwalanie regulaminów organów Fundacji.
2.Rada Fundacji bezwzględną większością głosów powołuje spośród swoich członków Komisję Rewizyjną               w składzie 3 osób, która jest statutowym, kolegialnym organem kontroli i nadzoru Fundacji.
3.Komisja Rewizyjna nie podlega Zarządowi Fundacji.
4.Uchwały Komisji Rewizyjnej zapadają bezwzględną większością głosów.
5.Członkowie Komisji Rewizyjnej:
m)                           nie mogą być członkami organu zarządzającego ani pozostawać z nimi w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub podległości z tytułu zatrudnienia,
n)    nie byli skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwo z winy umyślnej,
o)    mogą otrzymywać z tytułu pełnienia funkcji w takim organie zwrot uzasadnionych kosztów lub wynagrodzenie w wysokości nie wyższej niż określone w art. 8 pkt 8 ustawy z dnia 3 marca 2000 r.                 o wynagradzaniu osób kierujących niektórymi podmiotami.
6.Do zadań i uprawnień Komisji Rewizyjnej należy:
p)                             opiniowanie sprawozdania finansowego Fundacji,
q)                             sprawowanie nadzoru i kontroli nad działalnością Fundacji,
r)                               występowanie do Zarządu Fundacji z wnioskami pokontrolnymi,
s)                             zwoływanie Rady Fundacji,
t)                               opiniowanie wniosków o udzielenie absolutorium Zarządowi Fundacji,
u)                             opiniowanie innych spraw wnioskowanych przez Zarząd,
v)                              składanie Radzie Fundacji rocznego sprawozdania ze swojej działalności,
w)                            współpraca z organami kontrolnymi podmiotów trzecich,
x)                              wykonywanie swoich zadań i uprawnień za pomocą osób trzecich,
y)                              żądanie od organów Fundacji lub jej pracowników złożenia pisemnych lub ustnych wyjaśnień, niezwłocznego udostępniania wszelkiej dokumentacji.
 
§ 17.
 
1.Rada wybiera ze swego grona Prezydium liczące do 3 osób zajmujące się obsługą Rady Fundacji, w tym Przewodniczącego Rady lub Zastępcę Przewodniczącego Rady lub Sekretarza Rady. Funkcje członków Prezydium oraz sposób ich wskazania oraz wymagania związane z parytetem płci określa Regulamin Rady.
2.Przewodniczący Rady zwołuje posiedzenia Rady z własnej inicjatywy lub na wniosek co najmniej ¼ aktualnej liczby członków Rady Fundacji. Posiedzenia Rady zwoływane są także na wniosek Zarządu.
3.W posiedzeniach Rady uczestniczy Prezes Zarządu Fundacji lub wyznaczony przez niego inny członek Zarządu.
4.Rada może na pierwszym posiedzeniu uchwalić regulamin swojego działania oraz regulamin pracy Zarządu.
 
§ 18.
 
Uchwały Rady zapadają zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy członków, w tym przy obecności Przewodniczącego lub Zastępcy Przewodniczącego Rady. W przypadku braku quorum uchwały zapadają na następnym posiedzeniu zwykłą większością głosów bez względu na liczbę obecnych członków. Przy równej ilości głosów decyduje głos Przewodniczącego.
 
§ 19.
 
1.Zarząd Fundacji składa się z od 3 do 5 osób: Prezesa, Wiceprezesa, Sekretarza, Skarbnika oraz zwykłego członka Zarządu powoływanych i odwoływanych przez Radę Fundacji.
2.W składzie Zarządu Fundacji przedstawiciele sektora publicznego nie mogą stanowić więcej niż 50% składu Zarządu.
3.Zarząd Fundacji przedkłada Komisji Rewizyjnej coroczne sprawozdanie ze swej działalności za rok ubiegły,              w terminie do 15 lutego każdego bieżącego roku.
4.Zarząd jest organem kadencyjnym. Okres kadencji wynosi 3 lata. Po zakończeniu kadencji członkostwo               w Zarządzie wygasa, jednak nie wcześniej niż z chwilą powołania nowego Zarządu.
5.W pracach Zarządu mogą uczestniczyć z głosem doradczym zaproszeni przez Zarząd członkowie Rady Fundacji.
 
§ 20.
 
1.Zarząd jest organem wykonawczym uchwał Rady Fundacji. Do Zarządu należy kierowanie działalnością Fundacji i reprezentowanie jej na zewnątrz w sprawach nie zastrzeżonych dla pozostałych organów Fundacji, a w szczególności:
a.                        wnioskowanie w sprawie uchwalenia rocznych i wieloletnich programów działania Fundacji,
b.                        sprawowanie zarządu majątkiem Fundacji,
c.                        opracowywanie strategii działania Fundacji,
d.                        realizacja przyjętych programów działania Fundacji,
e.                        zwoływanie posiedzeń Rady Fundacji,
f.                          przygotowywanie porządku obrad na posiedzeniach Rady Fundacji,
g.                        ustalanie regulaminu Biura Fundacji,
h.                        powoływanie kierownika Biura Fundacji,
i.                          ustalanie wielkości zatrudnienia i zasad wynagradzania pracowników Biura Fundacji.
2.Stosunek pracy z osobami zatrudnionymi w Fundacji zawiera Prezes Zarządu. Stosunek pracy z członkami Zarządu zawiera Komisja Rewizyjna.
 
§ 21.
 
Zarząd podejmuje uchwały zwykłą większością głosów. Przy równej ilości głosów decyduje głos Prezesa Zarządu.
 
 
 
 
§ 22.
 
Oświadczenia woli w imieniu Fundacji składają łącznie dwaj członkowie Zarządu. Oświadczenia woli związane             z rozporządzeniem prawem lub zaciągnięciem zobowiązania o wartości przekraczającej 100.000,00 zł (sto tysięcy złotych) wymagają działania trzech członków zarządu.
 
§ 23.
 
1.        Prawo wyboru do organów Fundacji następuje spośród Partnerów.
2.Pełnienie funkcji w organach Fundacji jest nieodpłatne. Członkowie organów Fundacji mogą otrzymać zwrot kosztów związanych z pełnieniem funkcji w organach Fundacji zgodnie z regulaminem uchwalonym przez Radę Fundacji. 
3.Członkiem Zarządu Fundacji nie może być osoba skazana prawomocnym wyrokiem za przestępstwo popełnione umyślnie.
4.Partnerzy oraz członkowie Rady Fundacji mogą wykonywać prawa głosu przez pełnomocnika. Pełnomocnictwo musi zostać udzielone na piśmie pod rygorem nieważności i złożone do protokołu najpóźniej przed rozpoczęciem obrad lub podjęciem czynności, które obejmuje. Pełnomocnictwo może być udzielone do wykonywania prawa głosu tylko na jednym zgromadzeniu.
 
§ 24.
 
1.Do czasu ukonstytuowania się organów Fundacji kadencje pełnią organy tymczasowe, powołane przez Fundatora w drodze uchwały Wójta Gminy Słupsk:
  1. tymczasowy Zarząd Fundacji liczący od 2 do 5 osób,
  2. tymczasowa Rada Fundacji licząca co najmniej 5 osób.
2.Organy tymczasowe są zobowiązane podjąć starania zmierzające do niezwłocznego ukonstytuowania się organów Fundacji, co stanowi ich podstawowe zadanie.
3.Po ukonstytuowaniu się organów Fundacji kadencja organów tymczasowych automatycznie wygasa.
 
 
Rozdział V
Postanowienia końcowe
 
§ 25.
 
1.Fundację powołuje się na czas nieoznaczony.
2.Dla efektywnego realizowania swoich celów Fundacja może połączyć się z inną organizacją pozarządową.
3.Fundacja ulega likwidacji w razie osiągnięcia celu, dla którego została powołana lub w razie wyczerpania się jej środków finansowych i majątku.
 
§ 26.
 
Doręczenia zawiadomień w zakresie określonym niniejszym statutem, a zwłaszcza dotyczące posiedzeń organów dokonuje się w sposób pozwalający udokumentować wysłanie zawiadomienia przez adresata.
 
§ 27.
 
Decyzję w przedmiocie połączenia i likwidacji Fundacji podejmuje Rada Fundacji w głosowaniu większością 2/3 głosów, przy obecności co najmniej połowy członków Rady, przy czym głos wstrzymujący jest głosem oddanym W przypadku braku odpowiedniej liczby uprawnionych do głosowania, wyznacza się kolejny termin posiedzenia, najwcześniej na 14 dni po pierwszym terminie. W przypadku braku quorum decyzje zapadają na następnym posiedzeniu w głosowaniu większością 2/3 głosów bez względu na liczbę obecnych członków.
 
§ 28.
 
Majątek pozostały po likwidacji Fundacji przekazuje się na cele zbieżne z celami Fundacji. Szczegółową uchwałę w tym zakresie podejmie Rada Fundacji w trybie określonym w § 27.
 
 
 
§ 29.
 
1.Statut wchodzi w życie z dniem podpisania.
2.Zmiany w statucie wchodzą w życie z chwilą ich podjęcia.
 
 
*******
 
 
23 maja 2006 r.
Wytworzył:
Agnieszka Dudek
Udostępnił:
Jarosiewicz Bartosz
(2008-03-05 14:56:53)
Ostatnio zmodyfikował:
Jarosiewicz Bartosz
(2008-03-05 15:00:27)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki