Protokół Nr LI/10

 

                                                                      
PROTOKÓŁ NR LI/10
Sesji Rady Gminy Damnica
w dniu 30 czerwca 2010r.
 
 
Na stan 15 radnych obecnych było 12 radnych.
Nieobecni radni: M.Haładej, K.Kołkowska, Z.Pawłowski.
 
Przewodniczył – Zdzisław Kwaśniewski
Protokółowała – Barbara Imińska
 
            Sesję Rady Gminy Damnica otworzył o godz. 13:00 Przewodniczący Z.Kwaśniewski, który po przywitaniu radnych i gości stwierdził quorum radnych do podejmowania prawomocnych uchwał.
Przewodniczący Z.Kwaśniewski zwrócił się do radnych z pytaniem, czy mają uwagi lub wnioski do proponowanego porządku obrad.
 
Radny W.Cymek – wnioskuję, aby pkt 4 porządku obrad - ocena rocznej działalności oraz dalsze prognozy Zakładu Gospodarki Komunalnej w Damnicy, przenieść na następną Sesję. Materiały w tym temacie otrzymaliśmy dopiero dziś, nie mieliśmy czasu zapoznać się z nimi. Na przyszłość wszystkie materiały na Sesję powinniśmy otrzymywać na 7 dni przed planowanym terminem Sesji.
 
Przewodniczący Z.Kwaśniewski – tak się przyjęło, że w określonym terminie wpływają do nas materiały na Sesję. Wcześniej nie zgłaszaliśmy potrzeby przekazania informacji w terminie wcześniejszym. Wobec tego została przygotowana i przekazana radnym w dniu dzisiejszym. Kto z radnych jest za przyjęciem wniosku zgłoszonego przez radnego W.Cymka?
 
W wyniku głosowania – 9 głosami „za” i 3 głosami „wstrzymującymi się” Rada Gminy Damnica postanowiła zdjąć z porządku obrad pkt 4 - ocena rocznej działalności oraz dalsze prognozy Zakładu Gospodarki Komunalnej w Damnicy i przenieść go pod obrady następnej Sesji.
 
Porządek obrad po wprowadzeniu zmian przedstawia się następująco:
1.      Sprawy regulaminowe:
Ø otwarcie Sesji i stwierdzenie quorum,
Ø przyjęcie porządku obrad,
Ø przyjęcie protokołu z poprzedniej Sesji.
2.      Informacja Wójta Gminy z pracy w okresie międzysesyjnym.
3.      Informacja z realizacji wniosków i interpelacji zgłoszonych na poprzedniej Sesji.
4.      Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2010r.
5.      Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego na sfinansowanie wydatków inwestycyjnych nieznajdujących pokrycia w dochodach własnych budżetu Gminy.
6.      Projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Słupskiemu na przebudowę drogi powiatowej Nr 1141G.
7.      Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia bilansu instytucji kultury na 2009 rok.
8.      Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przedłużenie na okres powyżej trzech lat dzierżawy nieruchomości gminnych.
9.      Projekt uchwały w sprawie przyznania pierwszeństwa w nabyciu i wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości.
10. Interpelacje i zapytania radnych
11. Wolne wnioski i informacje.
12. Zakończenie Sesji.
 
Protokoły z poprzednich Sesji tj. 19.05.2010r. oraz 28.05.2010r. przyjęte zostały jednogłośnie, radni nie wnieśli uwag do ich treści.
 
Ad. 2
Wójt M.Janusz przedstawiła informację z pracy w okresie międzysesyjnym.
Informacja w załączeniu do niniejszego protokołu.
 
Radny R.Dziubek- umorzono postępowanie w sprawie przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięcia polegającego na budowie stacji telefonii komórkowej w Damnicy. Czy to znaczy, że nie ma potrzeby przeprowadzenia takiej oceny?
 
Wójt M.Janusz – określona została potrzeba przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko. Przedsięwzięcie to jednak nie podlega takiemu raportowi. Informacja taka wpłynęła do nas z województwa i na tej podstawie postępowanie zostało umorzone ze względu na jego bezprzedmiotowość.
 
Radny R.Dziubek – to znaczy, że inwestycja ta będzie realizowana i nie możemy nic zrobić?
 
Wójt M.Janusz – niestety, zrobiliśmy wszystko, co jest możliwe. Wspominałam wcześniej, że prawdopodobnie raport ten nie będzie wymagany i tak się stało. Wydział Ochrony Środowiska potwierdził, że raport nie jest wymagany a my tym sposobem tylko przeciągnęliśmy termin realizacji inwestycji.
 
Radny K.Kozina – mieszkańcy mogą zaprotestować odnośnie realizacji tej inwestycji.
 
Wójt M.Janusz – takie postępowanie, jeżeli chodzi o mieszkańców jest zupełnie inne. Nie ma ono nic wspólnego z raportem oddziaływania na środowisko.
 
Radny R.Dziubek – skoro jest taka możliwość zaprotestowania przez mieszkańców to może należałoby to wykorzystać. Kolejne pytanie dotyczy budowy gazociągu przebiegającego przez naszą gminę. W informacji zapisane jest, że prowadzona była dyskusja publiczna z mieszkańcami w Urzędzie Gminy. Nie wiem nic o takiej dyskusji i jej wyniku.
 
Wójt M.Janusz – przeprowadzenie dyskusji jest jednym z elementów procedury prowadzonych zmian. Jeżeli prowadzone są zmiany w planie zagospodarowania przestrzennego to w każdym przypadku występuje element dyskusji społecznej. Postępowanie w tym zakresie jest następujące. Wójt wydaje obwieszczenie informujące o miejscu, czasie i temacie takiej dyskusji. Rozsyłane jest do poszczególnych sołectw i rozpowszechniane w ten sposób wśród mieszkańców. Najczęściej wygląda to w ten sposób, że albo ktoś jest albo nikogo nie ma. Niestety w tym spotkaniu nikt nie uczestniczył, mimo iż było zagwarantowane pomieszczenie oraz udział pracownika UG i inwestora.
 
Przewodniczący Z.Kwaśniewski – w punkcie 3 ppkt 6 informacji – wydano decyzję dotyczącą warunków zabudowy dla inwestycji o znaczeniu lokalnym dla działki nr 231 w obrębie geodezyjnym Zagórzyca dotyczącej budowy 20 domów jednorodzinnych. Czy mogłaby Pani Wójt przybliżyć nam ten temat? Czy faktycznie na tej działce ma być budowanych 20 domów.
 
Wójt M.Janusz – właściciel tej działki jest zainteresowany wybudowaniem tam 20 domów jednorodzinnych.
 
Przewodniczący Z.Kwaśniewski – czy jest to działka od Zagórzycy w kierunku Karzniczki?
 
Wójt M.Janusz – nie jestem w stanie wypowiadać się teraz o dokładnej lokalizacji tej działki. Dokładnej informacji udzielę na następnej Sesji.
 
Ad. 3
Informacja z realizacji interpelacji i wniosków zgłoszonych na poprzedniej Sesji.
W załączeniu do niniejszego protokołu.
 
Przewodniczący Z.Kwaśniewski – wszyscy radni i sołtysi otrzymali informację z realizacji interpelacji i wniosków. Czy jest potrzeba czytania tej informacji? Czy radni mają uwagi do informacji?
 
Wójt M.Janusz – radni składający interpelacje na piśmie otrzymali także odpowiedzi pisemne.
 
Radni odstąpili od czytania powyższej informacji, nie wnieśli uwag do jej treści.
 
Ad. 4
Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy przedstawiła zgodnie z uzasadnieniem Skarbnik D.Bałukonis.
 
Przewodniczący Z.Kwaśniewski - uchwała oraz uzasadnienie do uchwały omówione zostało na posiedzeniach Komisji Rady. W projekcie tym jest dużo zmian. Komisje długo dyskutowały na ten temat. Jeżeli Państwo radni otrzymali projekt uchwały ze zmianami zgłoszonymi na posiedzeniach Komisji to uważam, że nie ma potrzeby czytania uzasadnienia. Chcę tylko dopowiedzieć. Do budżetu wprowadza się nowe zadanie inwestycyjne pn. termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej ( obiekty Zespołów Szkół, SP w Domaradzu oraz OSP, GOPS, Urząd Gminy). Budynek OSP planowany jest do remontu, rozbudowy, ale nie zaszkodzi jak zostanie ocieplony. Jest to duże zadanie do realizacji na najbliższe lata. Radni w czasie posiedzeń Komisji pozytywnie ustosunkowali się do jego realizacji. Niektóre zadania inwestycyjne w zakresie wodociągów oraz kanalizacji zostały ujęte, jako jedno kompleksowe rozwiązanie gospodarki wodno-ściekowej. Wcześniej zadanie to było rozbite na kilka a w tej chwili ujęte została, jako jedno duże zadanie. Na takie zadanie jest większa możliwość uzyskania środków zewnętrznych. Jeżeli wystąpimy z dużym projektem to będą większe szanse. Dlatego dyskutowaliśmy w czasie posiedzeń Komisji, że trochę potrwa wykonanie takiego projektu. W Łojewie planowano wykonanie kanalizacji w 2010r. a w tej sytuacji zadanie to zostanie przesunięte i miarę możliwości będzie realizowane w ramach tego dużego projektu.
Czy są jeszcze uwagi do projektu uchwały?
 
Wójt M.Janusz – zastanawialiśmy się czy ujmować OSP czy nie. Plany są takie, że będzie to rozbudowa. Docieplenie obecnego budynku nie będzie miało nic wspólnego z rozbudową.
 
Rada Gminy w składzie 12 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr LI/352/10 w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2010r.
 
Obrady Sesji opuściła radna W.Kucharska.
Stan Rady – 11 radnych.
 
Ad. 5
Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego na sfinansowanie wydatków inwestycyjnych nieznajdujących pokrycia w dochodach własnych budżetu Gminy przedstawiła zgodnie z uzasadnieniem Skarbnik D.Bałukonis.
 
Przewodniczący Z.Kwaśniewski – projekt uchwały został omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?
Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
 
Rada Gminy w składzie 11 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr LI/353/10 w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego na sfinansowanie wydatków inwestycyjnych nieznajdujących pokrycia w dochodach własnych budżetu Gminy.
 
Ad. 6
Projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Słupskiemu na przebudowę drogi powiatowej Nr 1141G przedstawiła zgodnie z uzasadnieniem Skarbnik D.Bałukonis.
 
Przewodniczący Z.Kwaśniewski – projekt uchwały został omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?
 
Radny W.Cymek – na poprzedniej Sesji rozmawialiśmy o możliwości zamiany realizacji tych dróg. Musimy mieć jednak na uwadze, aby nie uciekła nam droga Stara Dąbrowa – Bobrowniki. Jest z nami Pani radna powiatu. Prośba z naszej strony, aby pilotowała Pani w powiecie żeby ta droga znalazła się w planach na przyszły rok.
 
Radna Powiatu B.Zawadzka – wspólnie z radnym Z.Studzińskim dołożymy wszelkich starań, aby droga ta znalazła się w planach i była realizowana jej przebudowa.
 
Przewodniczący Z.Kwaśniewski – myślę, że zgodnie z wypowiedzią dyrektora ZDP w Słupsku w ciągu pół roku upora się ze sprawami projektowymi związanymi z tą drogą i w roku 2011 będzie realizowana. Proszę Panią radną, aby pamiętała także o pozostałych drogach na terenie gminy a szczególnie o drodze przez Bięcino. Na razie nie ma możliwości remontu tej drogi, ale należy o niej pamiętać. Stan tej drogi jest straszny.
 
Rada Gminy w składzie 11 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr LI/354/10 w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Słupskiemu na przebudowę drogi powiatowej Nr 1141G.
 
Ad. 7
Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia bilansu instytucji kultury za 2009 rok przedstawiła zgodnie z uzasadnieniem Skarbnik D.Bałukonis.
 
Przewodniczący Z.Kwaśniewski – projekt uchwały został omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?
Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
 
Rada Gminy w składzie 11 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr LI/355/10 w sprawie zatwierdzenia bilansu instytucji kultury za 2009r.
 
Ad. 8
Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przedłużenie na okres powyżej trzech lat dzierżawy nieruchomości gminnych przedstawiła zgodnie z uzasadnieniem Sekretarz A.Harmacińska.
 
Przewodniczący Z.Kwaśniewski – projekt uchwały został omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?
Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
 
Rada Gminy w składzie 11 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr LI/356/10 w sprawie wyrażenia zgody na przedłużenie na okres powyżej trzech lat dzierżawy nieruchomości gminnych.
 
Ad. 9
Projekt uchwały w sprawie przyznania pierwszeństwa w nabyciu i wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości przedstawiła zgodnie z uzasadnieniem Sekretarz A.Harmacińska.
 
Przewodniczący Z.Kwaśniewski – projekt uchwały został omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?
Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
 
Rada Gminy w składzie 11 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr LI/357/10 w sprawie przyznania pierwszeństwa w nabyciu i wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości.
 
 
 
Ad. 10
 
Radna J.Kornecka – na poprzedniej Sesji była dyskusja na temat przesunięcia chodnika w Damnie, aby wykonać tam barierki. Czy poczyniono już jakieś działania w tym zakresie? Kolejna sprawa. Na początku kadencji rozmawialiśmy o wykonaniu wjazdu do szkoły w Damnie dla autobusu szkolnego. Kilkakrotnie była mowa, że będzie to zrobione m.in. miały być wykorzystane do tego płytki przewiezione z Damnicy. Chciałabym dowiedzieć się czy dojdzie do realizacji tego czy nie. Z tego, co się orientuję to Pani dyrektor zaczyna sama coś robić w tej sprawie. Z rozmowy z Panią dyrektor wiem, że Pani Wójt potwierdziła, że zostanie to zrobione. Jaka jest przyczyna, że do tej pory nie zostało to zrobione, czy poszło to po prostu w zapomnienie. Proszę o wyjaśnienie.
 
Wójt M.Janusz – w zakresie chodnika są uzgodnienia z Zarządem Dróg Powiatowych w Słupsku. Uzgodnienia te dotyczą zarówno chodnika w Damnie jak i chodnika w Mianowicach. Powiat deklaruje zakup materiału natomiast przez nas zostanie to wykonane. W związku z tym są dalsze działania. Wśród tych zmian w budżecie, które dziś Państwo przyjęliście jest przeniesienie środków na usługę. Jeżeli będzie to realizowane to razem z powiatem z podziałem – powiat materiał a my wykonanie. Tak jak powiedział Pan Ożarek zadanie to będzie realizowane w tym roku.
Natomiast, jeżeli chodzi o wykonanie zjazdu przy szkole w Damnie to w tej sprawie cały czas coś się dzieje. Szkoła złożyła dokumenty do uzgodnienia tego zjazdu z drogi powiatowej. W tej chwili trwa procedura uzgodnienia zjazdu. W pierwszej kolejności należy ten zjazd zlokalizować i przygotować dokumenty pod względem technicznym a dopiero później można taki zjazd wykonać. Informowałam, że na dzień 1 lipca br. jest odbiór kanalizacji na ulicy Szkolnej i Lipowej w Damnicy. Należy zamknąć inwestycję, dokonać jej odbioru, usunąć usterki gwarancyjne i dopiero możemy rozdysponować materiał. Potrzeba tu jeszcze odrobinę cierpliwości. Każdy element tego działania jest uzgadniany ze szkołą i na bieżąco wiemy, na jakim etapie są sprawy związane z uzgodnieniem przejścia.
 
Przewodniczący Z.Kwaśniewski – szkoda tylko, że tak długo to trwa, rozmowy na ten temat są już od bardzo dawna i myślę powinnyśmy się doczekać finału.
 
Radny R.Nieradko – chciałbym zapytać Panią Wójt o chodnik w Bobrownikach. Miał być robiony w tym roku. Sprawa tego chodnika ciągnie się już 1,5 roku. Była też rozmowa z Panem Ożarkiem w tej sprawie.
 
Wójt M.Janusz – na ten temat nie posiadam żadnych informacji, jest to droga  powiatowa i na dzień dzisiejszy nie ma żadnych uzgodnień. Jeżeli będzie deklaracja ZDP na piśmie w sprawie tego chodnika w Bobrownikach to zostanie to dołączone. Na chwilę obecną nie mam takiej deklaracji.
 
Radny R.Nieradko – mam pytanie odnośnie wykaszania trawy. Czy we wszystkich miejscowościach, gdzie jest wykaszana trawa jest ona po wykoszeniu zostawiona? W Bobrownikach została wykoszona skarpa, trawa rozrzucona po jezdni. Wydzwaniałem kilka razy do dyrektora z prośbą o wykoszenie. Trawa została wykoszona, ale do dnia dzisiejszego nie została sprzątnięta.
 
Wójt M.Janusz – proszę o sprecyzowanie pytania na piśmie. Pytanie to zostanie skierowane do dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej, jako osoby bezpośrednio nadzorującej.
 
Przewodniczący Z.Kwaśniewski – do takich prac można wykorzystać osoby, które mają do odpracowania godziny społeczno użyteczne. Gdyby osoby te zostały włączone do prac wówczas można uniknąć takich sytuacji.
 
Radny W.Cymek – chciałbym poruszyć sprawę składowania odpadów na nieczynnym wysypisku śmieci w Damnicy. Wysypisko to już od jakiegoś czasu jest nieczynne. Teren został uporządkowany i wyrównany. Prawdopodobnie pracownicy Zakładu Gospodarki Komunalnej wywieźli tam gałęzie i liście. Zostało to zrzucone w jednym miejscu. Nie twierdzę, że nie można takich rzeczy tam wywieźć, ale należało to rozplantować i wyrównać teren a nie zostawić takie hałdy. Nie powinniśmy dawać takiego przykładu mieszkańcom. Proszę Panią Wójt o zainteresowanie się tą sprawą.
 
Ad. 11
 
Przewodniczący Z.Kwaśniewski – chciałbym złożyć następujący wniosek. Z 4 na 5 listopada 2009r. spłonął pałac w Karzniczce. Z tego, co słyszymy właściciel tego obiektu chce wystąpić do Oddziału Urzędu Ochrony Zabytków w Słupsku o wykreślenie go z rejestru zabytków. Pałac Puttkamerów zbudowany w XVIII wieku jako pałac wodny był jednym z najcenniejszych obiektów zabytkowych na Pomorzu Środkowym. Dlatego uważam, że zanim taką decyzję podejmą władze tj. Konserwator Zabytków oraz minister właściwy w tym zakresie powinniśmy podjąć działania ratowania tego obiektu. Powinniśmy spróbować może uda się jakimiś sposobami doprowadzić do odbudowy i przywrócenia stanu pierwotnego tego obiektu. W ślad za tym chcę przedstawić Radzie konkretny wniosek w tym zakresie, który chcę skierować do Pani Wójt.
„Wniosek Rady Gminy Damnica z dnia 30 czerwca 2010r. dotyczący pałacu w Karzniczce. Pałac Puttkamerów zbudowany w Karżniczce w XVIII wieku jako zamek wodny był jednym z najcenniejszych zabytków na Pomorzu Środkowym.
Powyższy pałac w nocy z 4 na 5 listopada 2009r. spłonął. Właściciel wymienionego pałacu wystąpił do Słupskiego Oddziału Urzędu Ochrony Zabytków o wykreślenie pałacu z listy zabytków. Rada Gminy w Damnicy stoi na stanowisku, że wymieniony pałac należy odbudować.
W związku z powyższym Rada Gminy Damnica zobowiązuje Wójta Gminy Damnica do podjęcia wszystkich możliwych działań zmierzających do odbudowy pałacu i przywrócenia do pierwotnego stanu”.
Szanowni radni, jeżeli zechcecie zaakceptować ten wniosek będę wdzięczny.
 
Sołtys Z.Zagórowski – popieram ten wniosek. Gmina powinna przejąć i odbudować ten pałac.
 
Radna J.Kornecka – jestem za tym wnioskiem. Jednak jest to prywatny obiekt. Nie możemy zmusić osoby prywatnej do odbudowy pałacu.
 
Przewodniczący Z.Kwaśniewski – nie zmusimy do obudowy ale jakieś działania powinniśmy podjąć.
 
Radny R.Dziubek – decyzja co się stanie z tym pałacem leży w gestii ministerstwa i Konserwatora Zabytków.
 
Wójt M.Janusz – wniosek taki został już przez właściciela skierowany do Ministra.
 
Przewodniczący Z.Kwaśniewski – mam świadomość, że niewiele możemy zrobić, ale póki Minister nie podejmie decyzji powinniśmy coś zrobić w tym zakresie.
 
Wójt M.Janusz – zgodnie z przedstawionym wnioskiem są daleko idące konsekwencje. Jeżeli mówimy o procesie odbudowy to możemy to realizować na własnych obiektach. W związku z tym jest równoznaczny z upoważnieniem mnie do podjęcia działań odkupienia tego obiektu. Tak daleko idący jest ten wniosek. Intencją tego wniosku jest żeby zasygnalizować wspólnie fakt, że nie zgadzamy się na wykreślenie tego pałacu z rejestru zabytków. Gdyby wniosek został w taki sposób sformułowany to piszemy natychmiast wspólny list intencyjny do konserwatora, do ministra, że my, jako społeczność lokalna nie wyrażamy zgody na wykreślenie pałacu z rejestru zabytków. Uważam, że byłoby to działanie bardzo konkretne. Jeżeli wniosek zostanie sformułowany tak jak przedstawił go Przewodniczący to będę musiała Państwu odmówić ze względów finansowych.
 
Przewodniczący Z.Kwaśniewski – jest to oczywiste i dlatego proponuję następującą treść ostatniego zdania wniosku: :”w związku z powyższym Rada Gminy w Damnicy zobowiązuje Wójta Gminy Damnica do podjęcia wszystkich możliwych działań do utrzymania pałacu w rejestrze zabytków”.
Kto z radnych jest za przyjęciem tego wniosku?
 
Rada Gminy Damnica w wyniku głosowania jednogłośnie przyjęła wniosek przedstawiony przez Przewodniczącego Z.Kwaśniewskiego a dotyczący pałacu w Karzniczce.
 
Sołtys Z.Zagórowski –proszę Panią Wójt, aby wystąpić do Zarządu Dróg Powiatowych o Słupsku o obniżenie chodnika przy ulicy Witosa w Damnicy na wysokości sklepu Pana Wrzoska. Chodnik i krawężnik w tym miejscu jest wysoki i osoby niepełnosprawne oraz kobiety z wózkami mają problemy z przejściem. Druga sprawa. W Damnicy na ulicy Ogrodowej przed skrzyżowaniem z ulicą Polną jakaś firma budowlana wysypała gruz. Należałoby doprowadzić do uprzątnięcia tego gruzu.
 
Radny W.Cymek – podobna sytuacja jest przy drodze z Damnicy do Karzniczki (przedłużenie ulicy Dolnej). Prawdopodobnie jakaś firma budowlana z Damnicy wysypała tam całą hałdę gruzu. Należałoby ustalić kto to zrobił i zobowiązać do uprzątnięcia.
 
Radny R.Dziubek – mam pytanie do sołtysa z Damnica Pana Zagórowskiego. Mieszkańcy Damnicy pytają się mnie, dlaczego w gablocie soleckiej wisi tylko plakat jednego kandydata na prezydenta a drugiego nie.
 
Sołtys Z.Zagórowski – mam takie prawo. W gablocie wiszą urzędowe pisma a skoro było miejsce to powiesiłem plakat.
 
Wójt M.Janusz – z żadnego sztabu wyborczego nie zwrócono się do nas o udostępnienie tablic ogłoszeniowych.
 
Radny I.Kopczyk – skoro są takie problemy z gruzem to uważam, że byłaby potrzeba wyznaczenia na terenie gminy miejsca do składowania gruzu.
 
Radna J.Kornecka – jeżeli macie Państwo potrzebę wywiezienia gruzu to wystarczy przedzwonić do ZGK. Na drugi dzień podstawiają przyczepę i wywożą. Trzeba tylko odrobinę cierpliwości. Nie widzę w tym problemu.
 
Mieszkaniec J.Okliński – proszę o wyjaśnienie sprawy przydziału mieszkania dla mojej rodziny. Posiadam wyrok eksmisji z mieszkania w Damnie. Mieszkanie to opuściłem i miałem otrzymać mieszkanie w Karzniczce. Mieszkania tego nie otrzymałem. Pani Wójt powiedziała mi, że mam sobie wynająć mieszkanie a gmina będzie opłacać czynsz. Tak zrobiłem. Wynająłem mieszkanie i od ponad roku płacę czynsz w wysokości 500 zł. Gmina nie zapłaciła nawet złotówki. Nie stać mnie na opłacanie tak wysokiego czynszu. Pani Wójt odsyła mnie do Rady Gminy. Nie wiem już, co mam robić. Chciałbym uzyskać odpowiedź, kiedy otrzymam mieszkanie.
 
Przewodniczący Z.Kwaśniewski – znam Pana sprawę osobiście i większość radnych też zna. Przychodził Pan do mnie i nawet padło takie stwierdzenie, że skierowała Pana do mnie Pani Wójt w sprawie przydziału mieszkania. Powiedziałem Panu, że Przewodniczący Rady nie jest decydentem w sprawie przydziału mieszkań. Nie ma takiej możliwości. Powiedział Pan, że ma Pan obiecane przez Panią Wójt mieszkanie w budynku, w którym obecnie mieści się przedszkole. Powiedziałem Panu, że jest to nierealne. Jeszcze nie ma decyzji, co do przeznaczenia tego budynku. Będzie to decyzja Rady Gminy. To Rada Gminy zdecyduje o przeznaczeniu budynku po przedszkolu. Jeżeli będzie decyzja Rady Gminy, że budynek ten należy przeznaczyć na mieszkania wówczas Pani Wójt zdecyduje, komu przydzieli te mieszkania. Nie Rada Gminy przydziela mieszkania tylko Pani Wójt.
 
Wójt M.Janusz – oczywiście skierowałam Pana Oklińskiego do Przewodniczącego Rady, ale z pytaniem, dlaczego w 2010r. nie będą realizowane mieszkania w Karzniczce. Dlaczego inwestycja ta została przesunięta z roku 2010 na rok 2011. Z takimi pytaniami skierowałam Pana Oklińskiego do Przewodniczącego Rady. Chciałabym odwołać się do rozmów prowadzonych w czasie, kiedy zapadła decyzja o budowie przedszkola. Już wtedy rozmawialiśmy na ten temat, że ten budynek ewentualnie przeznaczyć na mieszkania socjalne. Jest to na dzień dzisiejszy największa potrzeba. Sytuacja Pana Oklińskiego jest faktycznie sytuacją, która pod względem prawnym jest zupełnie inna niż pozostałe, dlatego, że są dwa wyroki eksmisyjne nałożone na gminę i muszą być wykonane w pierwszej kolejności. My, jako gmina nie możemy uchylać się od wykonania tych wyroków, bo to jest wyrok sądowy nałożony na gminę. Decyzja ta musi być wykonana. To nie jest tak, że Wójt przydziela mieszkania. Powołana jest komisja, która sprawdza stan faktyczny, dokonuje spisu, sporządza raport i przedkłada propozycję Wójtowi. Nie jest to decyzja jednoosobowa Wójta. Uważam, że najważniejszym problemem jest problem ludzi, którzy nie mają mieszkania. Praktycznie Państwo zaakceptowaliście propozycję przekształcenia budynku po przedszkolu na mieszkania socjalne. Pytaliście mnie Państwo ile mieszkań tam będzie. A teraz nagle wszystko się odwraca. Nikt z Państwa do dnia dzisiejszego nie złożył do mnie wniosku z inną propozycją. Może macie Państwo inną propozycję tylko zapomnieliście mnie o tym poinformować. A może to tylko tali zbieg słów. Była taka słowna propozycja a w momencie opuszczenia przedszkola decyzja ta zostanie przyjęta w formie oficjalnej.
 
Przewodniczący Z.Kwaśniewski – Panie Okliński radni wiedzą, że potrzebuje Pan mieszkania i trzeba Panu pomóc. Skoro wyprowadził się Pan z miejsca, w którym Pan mieszkał i obiecano Panu pomoc finansową w opłacie za mieszkanie, które Pan znalazł to trzeba to egzekwować.
 
Wójt M.Janusz – pomoc finansowa leży w gestii Ośrodka Pomocy Społecznej i nie trzeba nic egzekwować.
 
Przewodniczący Z.Kwaśniewski – bez względu na to czy gmina czy GOPS trzeba pomóc Panu Oklińskiemu i nie powinno być w tym zakresie dyskusji. Tak jak powiedziałem. Rada Gminy nie jest władna przydzielić mieszkanie, ale wszyscy jesteśmy zgodni, że trzeba Panu pomóc. Jeżeli nie ma możliwości przydzielenia dla Pana mieszkania to trzeba pomóc finansowo. Natomiast to, co powiedziała Pani Wójt odnośnie budynku po przedszkolu to była wyłącznie sugestia Pani Wójt. Przedszkola nowego jeszcze nie ma i daleka jest droga do tego. Nie było w tym temacie żadnej decyzji Rady Gminy. Uważam, że jeżeli budynek ten zwolni się na początku przyszłego roku to będzie bardzo dobrze i wtedy przyszła Rada zdecyduje o jego przeznaczeniu a nie Pani Wójt. To, że Pani Wójt sugerowała żeby zrobić tam mieszkania to wcale nie znaczy, że one tam będą. Rada Gminy nie wypowiedziała się w tym temacie i nie podjęła żadnej decyzji. Nie można Panu Oklińskiemu obiecywać mieszkania w październiku czy listopadzie po przedszkolu, ponieważ żeby przeznaczyć na mieszkania to trzeba ten budynek zaadaptować. Jednak, aby przystosować go na mieszkania to trzeba mieć środki w budżecie. W budżecie na 2010r. nie ma środków na to przedsięwzięcie. Dlatego nierealne jest przydzielenie mieszkania Panu Oklińskiemu w budynku przedszkola.
 
Radna J.Kornecka – rozmawiałam z Panem Oklińskim na ten temat. Jestem w komisji mieszkaniowej. Takich spraw jak Pana Oklińskiego jest wiele. Są podania osób, które także mają wyroki eksmisji. Miałabym propozycję mieszkania dla Pana Oklińskiego. Pani Wójt. Należałoby porozmawiać w Damnie z Panem Bartodziejem, który zajmuje mieszkanie komunalne. Pan Bartodziej byłby chętny przejść na mieszkanie po Panu Kasicy. Natomiast Panu Wilkowskiemu z Damna przydzieliliśmy mieszkanie po Robakach w Bobrownikach. Pan Wilkowski opuści mieszkanie w Damnie. Jest tam jeden pokój, ale mieszkanie jest bardzo ładne. Może Pan Bartodziej wyrazi zgodę, aby przejść do tego mieszkania a mieszkanie Pana Bartodzieja przydzielić Panu Oklińskiemu.
 
Pan Okliński – dlaczego mi nikt nie zaproponował tych wolnych mieszkań? Pan Wilkowski otrzymuje już kolejne mieszkanie.
 
Radna J.Kornecka - kiedy komisja mieszkaniowa jeździła i sprawdzała warunki mieszkaniowe w celu przydziału mieszkania po Panu Diegnerze to nikt nie zadeklarował, że wykona remont we własnym zakresie. Zrobił to tylko Pan Wilkowski.
 
Wójt M.Janusz – to nie była propozycja gminy. Z taką propozycją wystąpił Pan Wilkowski. Nikt nie broni Panu, mógł Pan także wystąpić z taką propozycją. Pan Wilkowski zostawia swoje mieszkanie w Damnie w bardzo dobrym stanie i zdecydował się przejść na mieszkanie zdewastowane. Zadeklarował, że wyremontuje to mieszkanie. Jednak koszty remontu są bardzo duże. Wobec tego ZGK zakupi okna i drzwi. Pozostałe prace wykona Pan Wilkowski. Każdy ma możliwość wystąpienia z taką propozycją. Jeżeli mieszkanie jest zdewastowane to logika podpowiada, aby przydzielić osobie, która deklaruje wykonanie remontu. Panu Oklińskiemu udzieliłam odpowiedzi, że otrzyma mieszkanie jak tylko takie się pojawi.
 
Przewodniczący Z.Kwaśniewski – doskonale rozumiemy sytuację. Dlatego wnioskuję o zorganizowanie spotkania komisji mieszkaniowej z udziałem Kierownika GOPS w celu rozwiązania problemu Pana Oklińskiego.
 
Sołtys R.Zieliński – na poprzedniej Sesji Pan Ożarek powiedział, że do końca maja będą połatane dziury w drogach powiatowych. Jest koniec czerwca a dziury nadal są i się powiększają. Droga przez Świecichowo jest w strasznym stanie. Najgorszy jest odcinek drogi przed Świecichowem oraz od pałacu do bloków. Dziury są duże i niebezpieczne dla pojazdów.
 
Wójt M.Janusz – w sesji Rady uczestniczą radni powiatowi, którzy są bezpośrednimi przedstawicielami powiatu na terenie naszej gminy. Takie sprawy należy zgłaszać radnym powiatowym. Nie może być tak, że tylko przez etap gminy będziemy opiekować się wszystkimi drogami zarówno gminnymi jak i powiatowymi. Wójt nie może odpowiadać za wszystko. Po to mamy przedstawicieli powiatu.
 
Sołtys B.Piskuła – po ostatnich opadach deszczu w miesiącu maju i czerwcu w drodze Dąbrówka – Strzyżyno powstały dziury i wyrwy takiej wielkości, że ciężko przejechać ciągnikiem. Rolnicy mają problem z dojechaniem do swoich pól. Drogą tą można jechać 6–8 km na godzinę. W jednym miejscu powstała bardzo głęboka wyrwa, którą tylko częściowo zasypano. Prośba o poprawienie stanu tej drogi.
 
Wójt M.Janusz – przekażę tę sprawę do Zakładu Gospodarki Komunalnej. Ponadto chciałabym dodać, iż współpraca pomiędzy sołtysem a ZGK układa się bardzo dobrze. Przy tej okazji chciałabym wspomnieć jeszcze o jednej bardzo smutnej rzeczy. Osoby, które są praktycznie przedstawicielami gminy nie informują o zaistniałej sytuacji. Wyrwa, która powstała praktycznie po przejściu trąby powietrznej między Dąbrówką a Strzyżynem. Nie jedna osoba o tym wiedziała, czekali i nie zadzwonili do Urzędu, że coś się stało i trzeba to zabezpieczyć. Pierwszą osobą, która że cos tam się stało był Pan sołtys Piskuła i dokonał zgłoszenia. Okazało się, że wiedzieli inni na ten temat, czekali cały dzień i nikt nie zadzwonił. Gdyby było to w piątek to był do dyspozycji cały sprzęt gospodarki komunalnej. Można było wówczas, chociaż w jakiś sposób zabezpieczyć. I tutaj chciałabym podziękować sołtysowi. To nie była tylko pomoc związana z zawiadomieniem, była to pomoc konkretna w formie sprzętu. Trudno uwierzyć, ale w tę jedną wyrwę weszło 12 przyczep gruzu. Dlatego trudno mi zrozumieć, że ktoś widząc coś takiego nie zawiadomił nas.
 
Wiceprzewodniczący R.Dziubek odczytał pismo mieszkańców sołectwa Domaradz dotyczące wyjaśnienia sprawy dotyczącej realizacji inwestycji w ramach funduszu sołeckiego polegającej na czyszczeniu stawu w Domaradzu.
 
Przewodniczący Z.Kwaśniewski – pod pismem podpisali się mieszkańcy sołectwa Domaradz. Kwestii tej dziś nie rozstrzygniemy. Myślę, że informacja na ten temat będzie dokładniejsza jak przedstawimy ją na następnej Sesji.
 
Wójt M.Janusz – chciałabym odnieść się do poszczególnych zapisów przedstawionego pisma. Zgodnie z zapisami, które znajdują się w protokole a protokół został odebrany przez radę sołecką i Panią sołtys dokładnie jest zapisane, co wchodzi w zakres prac. Państwo dostaliście wniosek i pisze tam bardzo wyraźnie, że wniosek ten nie może ulec zmianie. W związku z tym jest zapisana rekultywacja stawku polegająca na oczyszczeniu stawku z wodorostów, z
wodorośli, pogłębienie stawku oraz zabezpieczenie skarpy wokół stawu poprzez osuszenie przed osuwaniem się ziemi. Wobec tego proszę Panią sołtys o wyjaśnienie skąd wzięło się, że mają być zakupione ławki i krzewy. Państwo nie zapisaliście tego we wniosku. Prowadzimy wyjaśnienia łącznie z Regionalną Izbą Obrachunkową. My także byliśmy przekonani, że będzie można w jakiś sposób rozszerzyć to, co zostało już zapisane. Ale nie. Nie ma możliwości dokonania żadnej zmiany w tym wniosku. W związku z tym realizowany może być tylko ten zakres, który został zapisany. Należało się skontaktować, bo odpowiedź na to była. Niestety nikt się ze mną nie skontaktował w tej sprawie. Nie ma możliwości dokonania zakupów typu trawa, ławki, krzewy. Można to zrobić, ale dopiero przy składaniu wniosku we wrześniu 2010r. Obecnie jest realizacja wniosku z ubiegłego roku. Kolejna sprawa. Na dzień 9 lipca br. prosimy o spotkanie rad sołeckich a nie tylko sołtysów, ponieważ wydatkowanie środków finansowych z funduszów sołeckich jest tak samo obwarowane jak wydatkowanie środków z budżetu. Za brak właściwej realizacji środków z funduszu sołeckiego nie odpowiada sołtys czy rada sołecka tylko Wójt i Skarbnik pojadą na dyscyplinę finansów publicznych. Dlatego musi być dodatkowe spotkanie z radami sołeckimi, aby wyjaśnić jeszcze raz zasady realizacji funduszu sołeckiego. Rady sołeckie muszą wiedzieć, że może być realizacja tylko tego, co zostało zapisane we wniosku. Taka jest interpretacja Regionalnej Izby Obrachunkowej, która nie podlega dyskusji. Dlatego nie będę tłumaczyła się z czegoś, czego nie ma na piśmie. Kolejna sprawa. Mam obawy jak w ogóle Domaradz rozliczy tę inwestycję. Pani sołtys. Pani do dnia dzisiejszego nie dostarczyła dwóch podstawowych dokumentów, których brak nie pozwoli nam na zamknięcie inwestycji. Najpierw należy dostarczyć wymagane dokumenty a dopiero będzie można przystąpić do wyjaśniania czegokolwiek. Nie mamy harmonogramu rzeczowo finansowego i zakresu prac własnych. Do dnia dzisiejszego tego nie ma, otrzymaliśmy tylko listę obecności z zebrania z dnia 13.08.2009r. Jeżeli coś jest niewyjaśnione to zasadą jest, aby przyjść i zapytać. Jeżeli chodzi o zakres prac to protokół z dnia 25.05.2010r. jasno określa, co robi wykonawca a co mieszkańcy. Zgodnie z tym protokołem musi to być wykonane. Jeżeli otrzymam harmonogram rzeczowo finansowy dopiero będzie można przystąpić do rozliczenia inwestycji. Domaradz jest pierwszym sołectwem, które realizuje inwestycję i wszystkie niejasności wyjaśniane są na przykładzie sołectwa w Domaradzu. Inne sołectwa będą miały znacznie prościej i łatwiej, bo każde sołectwo ma już informację, co wolno a czego nie wolno. Chciałabym powiedzieć jeszcze jedno. Pracownikami Urzędu Gminy jest Pan Krupiński i Pan Huras. Tam gdzie powinni się pojawić to w momencie deklaracji wykonawcy do odbioru prac i oni pojawili się dokładnie w tym momencie. Zarzucanie, że żaden urzędnik nie pojawił się tam jest bezzasadne. Wychodzi na to, że środkami dysponujecie Państwo, nakazujecie zrobić, wykonanie i rozliczenie to gmina, przejęcie odpowiedzialności też gmina. Fundusz sołecki ma w sobie jedno. To musi być wspólne działanie zarówno jednej strony jak i drugiej. Jest to zarazem aktywizacja mieszkańców. Fundusz ten ma aktywizować a nie stawiać coraz większe wymagania wobec pracowników gospodarki komunalnej lub pracowników Urzędu. To jest działalność lokalna a za taka działalność odpowiadają rady sołeckie. Do tej pory nie mam na piśmie, że Domaradz cokolwiek wykonał.
 
Radna B.Jarzmicka – mieszkańcy Domaradza zrobili bardzo dużo i nie tylko ja tak uważam.
 
Wójt M.Janusz – tak ale nie mamy tego na piśmie.
 
Radna B.Jarzmicka – w Urzędzie jest Pan Krupiński odpowiedzialny za fundusz sołecki i jeżeli czegoś nie wiemy albo coś robimy źle to on powinien nas pokierować.
 
Wójt M.Janusz – rozmawiałam z pracownikami na ten temat i informacje są zupełnie inne. Co innego jest ustalane a na następny dzień decyzję Państwo zmieniacie. Uzgodnienia ani z jednego dnia ani z drugiego dnia nie nabierają z Państwa strony formy pisemnej. Następują one zbyt szybko. Najprościej jest określenie na piśmie, co w ramach posiadanych środków robimy, co robią mieszkańcy. Nie problem jest w tym, że mieszkańcy się nie zaangażowali. Problem jest w tym, że żądacie Państwo rozliczenia nie zgodnego z tym, co sami złożyliście.
 
Radna B.Jarzmicka – mieszkańcy Domaradza wystąpili do gminy o przycięcie drzew. Sami przycięli 9 potężnych drzew, własnym sprzętem. Drzewa teraz są ładnie przycięte. Ponadto 4 ciągniki cały dzień woziły ziemię. Pani Wójt doskonale o tym wie. Mieszkańcy sami przychodzili i pracowali. Wkład pracy mieszkańców z pewnością jest wyższy niż to, co dała gmina. Stawek nie został wyczyszczony z zarośli. Zarośla jak rosły tak nadal rosną. Cały środek stawku jest zielony od wodorośli. Prace nie zostały należycie wykonane.
 
 
Przewodniczący Z.Kwaśniewski – z tego, co zostało tu przedstawione wynika, że jest to problem i nie rozstrzygniemy tego dzisiaj. Dobrze byłoby, aby faktycznie zamknęło się to w ramach rady sołeckiej. Pani Wójt stwierdza jednoznacznie, że jest to wspólne zadanie. Uważam, że realizacja powinna dobywać się przy maksymalnym wsparciu i pomocy pracownika Urzędu. Rada sołecka nie musi znać się na wszystkim. Jest to nowa sprawa i trzeba tym ludziom pomóc. Nie wyobrażam sobie realizacji tych zadań bez maksymalnego wsparcia ze strony pracowników Urzędu. Proponuję, aby nie kontynuować teraz tego tematu, bo do niczego nie dojdziemy. Jest potrzeba zorganizowania spotkania rad sołeckich i dokładnego wyjaśnienia tematu.
 
Sołtys Cz.Wysota – brzegi stawku są ładnie zrobione ale środek nie. Mieszkańcy chcą, aby za środki, które zostały zakupić krzewy i ławki. Rada sołecka powiedziała, że nie podpisze odbioru, bo stawek nie jest dobrze wyczyszczony.
 
Wójt M.Janusz – to, o czym Pani mówi nie mieści się we wniosku, ale dobrze, że zostało to wyjaśnione.
 
Radny W.Cymek – w piśmie jest jasno napisane, że stawek ma być oczyszczony z wodorośli. Skoro nie zrobiono tego jak należy to nie trzeba było zapłacić wykonawcy. To nie rada sołecka powinna przyjeżdżać do Urzędu, żeby uzyskać informacje tylko pracownik Urzędu powinien być tam na miejscu. Pracownik Urzędu powinien służyć pomocą radzie sołeckiej.
 
Wójt M.Janusz – sołtysi otrzymali komplet dokumentów: wnioski, formularze, uchwały rad sołeckich. Mówienie o tym, że pracownik Urzędu czegoś nie zrobił jest bezzasadne. Z protokoły z zebrania będzie wynikać, kiedy to wszystko zostało sołtysom przekazane. Gotowe druki wymagające tylko wypisania. Jeżeli ktoś ma problem z wypisaniem to wystarczy wykonać telefon do Urzędu. Pracownicy Urzędu pracują w określonych godzinach pracy. Natomiast żadne spotkanie sołtysów nie odbywa się do godziny 15 bo nie ma możliwości uczestnictwa sołtysów i rad sołeckich. To nie jest tak, że ten pracownik na każde moje zawołanie, jako pracodawcy ma być. Ani ten pracownik ani ja nie wiemy o tym, że ktoś potrzebuje pomocy. Nikt z Domaradza nie zgłosił nam, że potrzebuje pomocy. Więc skąd pracownik może wiedzieć, kto i co potrzebuje. W tym momencie to nie jest wina pracownika, że tak się stało.
 
Radny W.Cymek – Pani Wójt. Niektórzy Pani pracownicy bardzo nas lekceważą na sesjach, na posiedzeniach komisji. Pani Sekretarz. Maluje Pani cały czas jakieś kratki. Po co Pani tu w ogóle przychodzi. Przecież w ten sposób to tylko marnuje Pani swój czas. Z Pani zachowania wynika, że nie jest Pani tu potrzebna.
 
Sekretarz A.Harmacińska – robię to, bo po prostu nie potrafię siedzieć bezczynnie. Nie przeszkadza mi to w słuchaniu Państwa. Jeżeli ma Pan zastrzeżenia do mojej pracy to proszę o wskazanie konkretnych uwag. Nie życzę sobie takich uwag na forum publicznym.
 
Sołtys R.Zieliński – było zebranie sołtysów w temacie funduszu sołeckiego. Każdy sołtys otrzymał komplet dokumentów. Następnie zrobiłem zebranie w sołectwie. Na zebranie zaprosiłem Pana Krupińskiego, który wszystko nam wyjaśnił i u nas nie ma tego problemu.
Kiedy będzie budowana droga betonowa w Świecichowie?
 
Wójt M.Janusz – wszystkie drogi w ramach funduszu sołeckiego będą realizowane razem z budową dróg transportu rolniczego.
 
Przewodniczący Z.Kwaśniewski – na sesji Rady Gminy w dniu 21 kwietnia br. Rada Gminy przegłosowała wniosek o zatrudnienie radcy prawnego na potrzeby Rady Gminy. Odpowiedź Pani Wójt jest odmowna. Mam opinię radcy prawnego w tej sprawie. Opinię taką przedłożę Pani Wójt i poinformuję Radę, co dalej z realizacją tego wniosku.
 
Przewodniczący Z.Kwaśniewski odczytał rezygnację radnego A.Zaryczańskiego z funkcji radnego Gminy Damnica.
 
Rada Gminy w składzie 11 radnych – 10 głosami „za” i 1 głosem „wstrzymującym” podjęła uchwałę w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego A.Zaryczańskiego.
 
Dyrektor GOKiS M.Folusiak – przekazał zaproszenie na piknik rodzinny, który odbędzie się dnia 03 lipca br. na stadionie w Damnicy. Piknik organizowany jest z myślą o dzieciach rozpoczynających wakacje. Będzie wiele atrakcji oraz pokazów. Cała impreza odbywać się będzie pod hasłem „trzeźwe wakacje – bezpieczne wakacje”.
 
Przewodniczący Z.Kwaśniewski – na organizację tej imprezy radni przekazali z własnych środków kwotę 750 zł.
 
Dyrektor GOKiS M.Folusiak – podziękował radnym za pomoc finansową i zaangażowanie w organizację pikniku rodzinnego.
 
Wójt M.Janusz – przekazała zaproszenie na oficjalne otwarcie nowej szatni na stadionie, które odbędzie się także 03 lipca br. o godz. 14:00. Jest to zarazem zaproszenie przekazane przez Zespół Sportowy Damnica.
Wójt M.Janusz poinformowała, że w związku z zajściem, jakie miało miejsce na zebraniu wiejskim w Domaradzu prowadzone jest postępowanie przez Komisariat Policji w Główczycach a nadzorowane przez Prokuraturę Rejonową w Słupsku.
 
Ad. 12
W związku z wyczerpaniem porządku obrad o godz. 16:30 zamknął obrady LI Sesji Rady Gminy Damnica.
 
Na tym protokół zakończono.
 
Protokółowała                                                                                   Przewodniczący
 
Barbara Imińska                                                                               Zdzisław Kwaśniewski
Wytworzył:
Barbara Imińska
Udostępnił:
Zagórowska Monika
(2010-08-16 12:58:17)
Ostatnio zmodyfikował:
Zagórowska Monika
(2010-08-16 12:59:16)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki