PROTOKÓŁ NR LII/10 w dniu 25 sierpnia 2010 r.

 

PROTOKÓŁ NR LII/10
Sesji Rady Gminy Damnica
w dniu 25 sierpnia 2010r.
 
Na stan 14 radnych obecnych było 11 radnych.
Nieobecni radni: K.Kołkowska, E.Gerula, R.Nieradko.
 
Przewodniczył – Zdzisław Kwaśniewski
Protokółowała – Barbara Imińska
 
            Sesję Rady Gminy Damnica otworzył o godz. 13:00 Przewodniczący Z.Kwaśniewski, który po przywitaniu radnych i gości stwierdził quorum radnych do podejmowania prawomocnych uchwał.
Przewodniczący Z.Kwaśniewski zwrócił się z pytaniem do radnych czy mają uwagi lub wnioski do proponowanego porządku obrad.
Radni nie zgłosili uwag do porządku obrad.
W związku z tym, iż na sali nie ma jeszcze dyrektorów szkół, którzy uczestniczą w naradzie Przewodniczący Z.Kwaśniewski złożył wniosek, aby pkt 5 porządku obrad przenieść na koniec Sesji.
Radni jednogłośnie zaakceptowali wniosek zgłoszony przez Przewodniczącego Z.Kwaśniewskiego.
 
Po wprowadzeniu zmian porządek obrad przedstawia się następująco:
1.      Sprawy regulaminowe:
Ø     otwarcie Sesji i stwierdzenie quorum,
Ø     przyjęcie porządku obrad,
Ø     przyjęcie protokołu z poprzedniej Sesji.
2.      Informacja Wójta Gminy z pracy w okresie międzysesyjnym.
3.      Informacja z realizacji wniosków i interpelacji zgłoszonych na poprzedniej Sesji.
4.      Ocena rocznej działalności oraz dalsze prognozy Zakładu Gospodarki Komunalnej w Damnicy.
5.      Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2010r.
6.      Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki w Banku Gospodarstwa Krajowego na wyprzedzające finansowanie projektu pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Domaradz, Stara Dąbrowa” realizowanego w ramach Działania 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 – 2013.
7.      Informacja dyrektorów szkół o przygotowaniu placówek oświatowych do rozpoczęcia nowego roku szkolnego 2010/2011.
8.      Interpelacje i zapytania radnych.
9.      Wolne wnioski i informacje.
10. Zakończenie Sesji.
 
Przewodniczący Z.Kwaśniewski zwrócił się z pytaniem do radnych, czy mają uwagi lub wnioski do protokołu z poprzedniej Sesji.
Radni nie wnieśli uwag do protokołu z poprzedniej Sesji.
 
Ad. 2
Wójt M.Janusz przedstawiła informację z pracy w okresie międzysesyjnym.
Informacja w załączeniu do niniejszego protokołu.
 
Przewodniczący Z.Kwaśniewski – dnia 18 maja br. do Wójta Gminy Damnica wpłynęło pismo Pani Zdzisławy Krakowiak zam. Damnica dotyczące przeprowadzenia wizji lokalnej na działce Nr 91 i oszacowania strat spowodowanych pracami prowadzonymi przez inwestora na tej działce. Kolejne pisma w tej sprawie złożone zostały do Wójta w dniach 10.08.2010r. oraz 14.08.2010r. Powyższe pisma Pani Zdzisława Krakowiak przekazała także do wiadomości dla Przewodniczącego Rady Gminy. W związku z tym, iż do dnia dzisiejszego do Rady Gminy Damnica nie wpłynęła żadna informacja o sposobie załatwienia sprawy poruszonej w pismach proszę o udzielenie informacji o sposobie załatwienia powyższej sprawy lub przekazanie kserokopii pism przesłanych Pani Zdzisławie Krakowiak. Pismo stosowne przekażę Pani Wójt.
 
Wójt M.Janusz – odpowiedź na to znajduje się w dzisiejszej informacji z pracy w okresie międzysesyjnym.
 
Radna J.Kornecka – wydano decyzję ustalającą warunki zabudowy dla zjazdu z drogi powiatowej na działce nr 187/9 w Damnie. O jaką działkę chodzi? Czy jest to działka przy szkole?
 
Wójt M.Janusz – po zapoznaniu się z mapą sytuacyjną będę mogła udzielić odpowiedzi na tytanie, ponieważ tych postępować jest bardzo dużo.
 
Radny I.Kopczyk – czego dotyczył przegląd międzygwarancyjny inwestycji „Rozbudowa kanalizacji sanitarnej i wodociągowej w Damnicy”?
 
Wójt M.Janusz – spotkanie z wykonawcą i przekazanie wykonawcy usterek, które są do wykonania, uzgodnienia i wyznaczenie terminu ich realizacji to dokładnie dotyczy tej sprawy. Sama osobiście po otrzymaniu pisma od Pani Krakowiak poinformowałam o spotkaniu w dniu 01 lipca br. wszystkich stron, czyli wykonawca, właściciele poszczególnych działek oraz przedstawiciele Urzędu Gminy. Wszystkie strony w tym spotkaniu uczestniczyły, spisany został protokół pokontrolny. W protokole tym zostały wskazane i uwzględnione wnioski właścicieli działek. Trwa jeszcze termin usunięcia zgłoszonych usterek i nie mogę przedstawić protokołu końcowego.
 
Radny Z.Pawłowski – chciałbym podkreślić intensywność prywatnych inwestycji realizowanych w okolicy miejscowości Zagórzyca. Agencja ma w tej okolicy sporo areału i można występować o przekazanie i może właśnie w tym kierunku należy iść.
 
Wójt M.Janusz – ustalony jest termin spotkania z dyrektorem Agencji m.in. nie tylko w sprawie pozyskania terenów, ale są inwestorzy, którzy są zainteresowani albo postawieniem zakładu albo rozbudową istniejącego.
 
Przewodniczący Z.Kwaśniewski – na poprzedniej Sesji prowadziliśmy dyskusję w temacie realizowanej inwestycji w sołectwie Domaradz. Wójt M.Janusz złożyła w tej sprawie obszerne wyjaśnienie, które wszyscy radni otrzymali. Czy są pytania w tej sprawie?
 
Radna B.Jarzmicka – mieszkańcy Domaradza czuja się oszukani. Inwestycja ta nie została wykonana prawidłowo, stawek nie został oczyszczony do końca. Nie można tego tak zostawić.
 
Ad. 3
Informacja z realizacji wniosków i interpelacji zgłoszonych na poprzedniej Sesji.
 
Ad. 4
Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej w Damnicy A.Tkacz przedstawił informację na temat działalności ZGK za 2009 rok oraz prognozy dalszej działalności.
Szczegółowa informacja w załączeniu do niniejszego protokołu.
 
W dalszej części dyrektor ZGK A.Tkacz odpowiadał na pytania radnych.
 
Radna J.Kornecka - poruszyła temat  płatności za wodę i ścieki. Obecnie odbiorcy otrzymują faktury z 3 miesięcznym wyprzedzeniem. Mieszkańcy są zdezorientowani, nie mogą zrozumieć, dlaczego płacą więcej niż wynika ze zużycia wody i mają wiele uwag na temat rozliczania zużycia wody. Jeżeli nalicza się z wyprzedzeniem, to na podstawie, jakiego wskaźnika, jak się to wylicza. Z faktur, które otrzymujemy nic nie wynika, w fakturach są błędy. Niektórzy mieszkańcy twierdzą, że w takiej sytuacji nie będą wogóle płacić. Ponadto taki sposób rozliczenia nie jest zgodny z umową, którą wszyscy podpisali. W umowie jest zapisane, że ilość pobranej wody określa się na podstawie wskazań wodomierza
 
Dyr.ZGK A.Tkacz – taki sposób rozliczania zużycia wody prowadzony jest w wielu gminach. Naliczenia robione są na podstawie średniego miesięcznego zużycia wody w 2009r. Wcześniej nie stosowano takiego naliczania, ponieważ ZGK nie posiadał bazy danych   
 
Księgowa ZGK – dokładne rozliczenie zużycia wody nastąpiło dopiero w momencie odczytu stanu liczników na koniec czerwca. Pierwsze rachunki są praktycznie na minusie. Osoby, które miały nadpłatę mają to uwzględnione w kolejnych fakturach. Na początku roku było wiele wątpliwości, ale każdy, kto przyszedł do nas uzyskał szczegółowe wyjaśnienie na temat zasad rozliczania zużycia wody. Na dzień dzisiejszy jest bardzo dużo nadpłat.
 
Dyr.ZGK A.Tkacz – przyjęliśmy taki system, że na 3 miesiące robimy prognozę zużycia wody i na koniec trzeciego miesiąca jest odczyt wodomierza. Faktury są weryfikowane i jeżeli jest nadpłata to na fakturze to jest. Nie ma problemu z osobami, które nie mają wodomierzy. Natomiast w przypadku wodomierzy jest tak, że czasami zużyje się więcej wody a czasami mniej, ale jest to weryfikowane. Jeżeli ktoś w ciągu 3 miesięcy otrzyma faktury ze zużyciem 20 m3 wody a faktycznie zużyje tylko 10 m3 to nastąpi nadpłata i w kolejnej fakturze zostanie to uwidocznione. Obecnie otrzymaliście Państwo 3 faktury i na nich jest już uwidoczniona nadpłata za okres poprzedni. Jest to także wyjście do osób, które chcą płacić np. za pół roku lub za cały rok. Jest to pewne ułatwienie dla odbiorców. Można zapłacić za jedną fakturę, ale można też zapłacić jednorazowo za trzy faktury. Wcześniej nie było takiej możliwości. Ten system jest kompromisem między tymi, co chcą płacić, co miesiąc a tymi, co chcą płacić raz na jakiś czas. Jeżeli ktoś ma jakieś uwagi, wątpliwości to w każdej chwili może przyjść i wszystko wyjaśnimy.
 
Radny W.Cymek – poruszył następujące sprawy:
1)      jeden z autobusów szkolnych jest w remoncie już od miesiąca maja br. Dlaczego ten remont tak długo trwa?
2)      sprawa posypywania dróg piaskiem w okresie zimy. Należy zwrócić uwagę, aby cała droga była posypana a nie tylko środek.
3)      składowanie odpadów w pojemnikach na surowce wtórne. Pojemniki te są ciągle przepełnione, mimo iż są często opróżniane. Do pojemników tych wrzucane są różne śmieci tylko nie to, co trzeba. Należy na to zwrócić uwagę.
4)      budynek starego nadleśnictwa w Damnicy – dach tego budynku porośnięty jest mchem i należy go zabezpieczyć przed zimą, chociaż tą część dachu nad mieszkaniami komunalnymi. W budynku tym są mieszkania komunalne, więc także do nas należy dbałość o stan tego budynku.
 
Przewodniczący Z.Kwaśniewski – radny W.Cymek poruszył sprawę autobusu szkolnego. Proszę o wyjaśnienie, dlaczego ten autobus nie jeździ. Jakie są kwestie, że został on wyłączony z dowozu uczniów.
 
Dyr.ZGK A.Tkacz – sprawę autobusu szkolnego za chwilę wyjaśnię. Jeżeli chodzi o rozsiewacz piasku to został on w tej chwili praktycznie rozebrany i można powiedzieć, że nie do końca był dobrze ustawiony. W ubiegłym roku na tyle na ile mogliśmy staraliśmy się robić. Myślę, że w tym roku będzie znacznie lepiej. Jeżeli uda się zaoszczędzić trochę pieniędzy to może uda się kupić jakiś lepszy sprzęt. Natomiast, jeżeli chodzi o pojemniki to jest to słuszna uwaga. Wszyscy chyba zauważyli, co się dzieje. Coraz częściej trzeba opróżniać te pojemniki. Dwa razy w miesiącu nie wystarcza żeby zachować czystość. Świadomość ludzi nie jest jeszcze na tyle duża, aby te pojemniki wykorzystywać zgodnie z ich przeznaczeniem. Trudno jest tego dopilnować. Problem ten dotyczy nie tylko naszej gminy. W przyszłym roku trzeba będzie jeszcze więcej tych pojemników postawić i częściej je opróżniać. Trzeba będzie rozważyć zwiększenie nakładów na wywóz właśnie tych pojemników.
W budynku w Damnicy przy ulicy Witosa 17 są dwa mieszkania komunalne. Zakład Komunalny nie może wydatkować środków na remont mieszkań prywatnych, gdyż jest to niezgodne z przepisami. Część dachu nad mieszkaniami komunalnymi została w ubiegłym roku wyremontowana, natomiast w tym roku jeszcze poprawiono. Nic więcej nie możemy zrobić.
 
Wójt M.Janusz – aby przystąpić do remontu dachu na tym budynku potrzebna jest zgoda właścicieli. Jedno z mieszkań, które stanowi własność prywatną ma nieuregulowane sprawy spadkowe. Ponadto właściciel mieszkania nie zamieszkuje tam. Jest to skomplikowana sprawa wymagająca długiego postępowania administracyjnego. Część lokatorów bardzo rzeczowo podeszła do sprawy remontu i udziału finansowego. Potwierdzam, iż na dzień dzisiejszy w budynku tym są tylko dwa mieszkania komunalne.
 
Dyr.ZGK A.Tkacz – sprawa autobusu szkolnego. W połowie czerwca nastąpiła awaria autobusu, poważna awaria tzn. zatarł się silnik. Ekspertyza wykonana w zakładzie remontowym            wykazała, że urwał się smok tzn. urządzenie zasysające olej. Koszt naprawy silnika jest w granicach 30.000 zł. Wartość rynkowa autobusu wacha się w granicach 50.000zł. Do miesiąca kwietnia w ten autobus zainwestowano już 12.500 zł. Dalsze inwestowanie mija się z celem. Nawet, jeżeli wykonamy jego remont za 30.000zł to nie ma pewności, że uda się sprzedać ten autobus. W tej chwili na rynku jest bardzo dużo innych autobusów w znacznie lepszym stanie. Większość gmin wystawia te autobusy na sprzedaż, dlatego, że są skarbonkami. Zacząłem rozglądać się za innymi rozwiązaniami. Na obecną chwilę z dniem 1 września na trasie obsługiwanej przez autobus, który ma awarię będzie utworzona regularna linia autobusowa PKS, czyli Święcichowo, Bięcino przez Damnicę do Zagórzycy, Wielogłów i powrót. Będzie to linia przeznaczona do dowozu dzieci, ale także będą mogli korzystać z niej mieszkańcy. Koszt po stronie Zakładu za miesiąc będzie około 8.000 do 9.000 zł. ponieważ trzeba będzie zakupić bilety dla dzieci. Przeliczając zeszłoroczne nakłady tj. na kierowcę, paliwo, remonty, ubezpieczenia, badania techniczne za okres 10 m-cy trzeba było ponieść nakłady na ten autobus ok. 11.000 miesięcznie. Natomiast PKS podstawia swój autobus i my       nie martwimy się o nic. Jeżeli chodzi o kierowcę tego autobusu to jest porozumienie, że kierowca będzie jeździł tym autobusem a PKS będzie refundował jego wynagrodzenie w części średniego wynagrodzenia w PKS-ie. Przy takiej postawie PKS-u jest to dla nas bardzo korzystna oferta. Dodatkowym plusem są kursy dla obsługiwanych miejscowości, z których mogą korzystać także mieszkańcy.
 
Wójt M.Janusz – PKS przeszedł reorganizację i nie jest już spółką. Słupski PKS podlega obecnie Staroście Słupskiemu. Dlatego ten rodzaj współpracy w tym roku jest możliwy. Jest to najkorzystniejsze dla nas rozwiązanie zarówno pod względem finansowym jak pod względem organizacyjnym. Autobus będzie zajeżdżał bezpośrednio pod szkołę w Damnicy i Zagórzycy. W przypadku zmian w planie lekcyjnym są także w stanie dostosować odpowiednio kursy.
 
Radny R.Dziubek – jako radny działam na rzecz społeczeństwa i jest to dla mnie niepokojąco dziwne, że nastąpiła awaria autobusu i nie stać nas na jego naprawę. Posiłkujemy się takimi ekstremalnymi rozwiązaniami.
 
Dyr.ZGK A.Tkacz – jest wiele gmin, które organizują dowóz we własnym zakresie, ale jest też wiele gmin, które zlecają tę usługę na zewnątrz, gdyż nie chcą brać na siebie zwiększonych kosztów. Jeżeli będzie idea zakupu nowego autobusu to będzie to wydatek ok. 450.000 zł. Ponadto każdego roku wzrasta koszt zakupu paliwa i inne koszty. Przy obecnym rozwiązaniu zaoszczędzamy ok. 3.000 – 4.000 zł. miesięcznie.
 
Przewodniczący Z.Kwaśniewski – niektóre wydatki ZGK są oczywiste i bez dotacji nic nie da się zrobić. W informacji brakuje kalkulacji za 2009 rok kosztów wody i odprowadzenia ścieków. Gdybyśmy taką kalkulację otrzymali wówczas informacja byłaby bardziej czytelna.
 
Dyr.ZGK A.Tkacz – koszty te są rozpisane w kilku rozdziałach i paragrafach. Następnym razem kalkulacja taka zostanie sporządzona.
 
Radna B.Jarzmicka – dlaczego w Domaradzu tak jak w innych miejscowościach nie jest wykaszana trawa? W Domaradzu mieszkańcy sami wykaszają trawę. Kiedy będzie zrobiona droga przy stawku w Domaradzu?
 
Dyr.ZGK A.Tkacz – kosiarka była w Domaradzu dwa razy. Niestety nie jesteśmy w stanie nadążyć z wykaszaniem wszystkich miejscowości na bieżąco.
Droga przy stawku będzie robiona w najbliższym czasie jak pozwolą na to warunki. Obecnie musi ona trochę obeschnąć.
 
Przewodniczący Z.Kwaśniewski - co jest przyczyną, że w Damnicy, co najmniej raz w tygodniu z kranu leci brudna woda?
 
Dyr.ZGK A.Tkacz – przyczyną tego jest fakt, iż studnie w Damnicy są już stare. Należałoby zastanowić się nad modernizacją stacji i zamontowaniem odżelażaczy albo przy tej technologii, która jest wybicie nowej studni. Nowa studnia nie gwarantuje jednak, w 100% że co jakiś czas nie będzie pojawiała się brudna woda tzn. zabarwiona związkami żelaza. W operacie wodno prawnym oraz decyzji SANEPID-u dopuszcza się ujęcie w Damnicy do użytkowania. W Damnicy niezbędna jest budowa stacji uzdatniania wody, dałoby to znacząca poprawę jakości wody. Pozostaje jeszcze kwestia sieci przesyłowej. Rury są stare, związki żelaza osadzają się na rurach i przy zakłóceniach przepływu wody związki te uwalniają się. Staramy się raz na dwa miesiące czyścić sieć poprzez odkręcanie hydrantów. Są to jednak sposoby doraźne skutecznie tylko 1,5 do 2 miesięcy.
 
Ad. 5
Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2010r. przedstawiła zgodnie z uzasadnieniem Skarbnik D.Bałukonis.
 
Przewodniczący Z.Kwaśniewski – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy są jeszcze uwagi do projektu uchwały?
 
Radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały.
 
Rada Gminy w składzie 11 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr LII/359/10 w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2010r.
 
Ad. 6
Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki w Banku Gospodarstwa Krajowego na wyprzedzające finansowanie projektu pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Domaradz, Stara Dąbrowa” realizowanego w ramach Działania 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 – 2013 przedstawiła zgodnie z uzasadnieniem Skarbnik D.Bałukonis.
 
Przewodniczący Z.Kwaśniewski – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy są jeszcze uwagi do projektu uchwały?
 
Radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały.
 
Rada Gminy w składzie 11 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr LII/360/10 w sprawie zaciągnięcia pożyczki w Banku Gospodarstwa Krajowego na wyprzedzające finansowanie projektu pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Domaradz, Stara Dąbrowa” realizowanego w ramach Działania 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 – 2013.
 
Ad. 7
Dyrektorzy poszczególnych szkół przedstawili informację na temat przygotowania placówek do rozpoczęcia nowego roku szkolnego 2010/2011.
 
Szkoła Podstawowa w Domaradzu – informację przedstawiła dyrektor Elżbieta Kołtun.
Informacja w załączeniu do niniejszego protokołu.
Radni nie wnieśli uwag do przedstawionej informacji.
 
Zespół Szkół w Damnicy – informację przedstawił dyrektor Andrzej Kordylas.
Informacja w załączeniu do niniejszego protokołu.
Radni nie wnieśli uwag do przedstawionej informacji.
 
Zespół Szkół w Zagórzycy – informację przedstawił dyrektor Robert Nowak.
Informacja w załączeniu do niniejszego protokołu.
Radni nie wnieśli uwag do przedstawionej informacji.
 
Zespół Szkół w Damnie – informację przedstawiła dyrektor Joanna Rusak.
Informacja w załączeniu do niniejszego protokołu.
Radni nie wnieśli uwag do przedstawionej informacji.
 
Ad. 8
 
Radny W.Cymek – chciałbym się dowiedzieć, co się dzieje ze starą salą Domu Kultury, jak jest wykorzystana? Nic się tam nie dzieje, dlaczego tak jest.
Piknik rodzinny zorganizowany przez sołtysa w Damnicy był wielkim niewypałem, mieszkańcy w ogóle nie przyszli. Nie działa rada sołecka. Sołtys wszystkim zajmował się sam, nie miał żadnej pomocy. Damnica jest specyficzną miejscowością, nic tu nie wychodzi a ludzie są wiecznie niezadowoleni.
Na ulicy Lipowej w Damnicy ustawiony jest pojemnik na odzież używaną. Kto ustawił ten pojemnik? Nie jest on opróżniany, wrzucane są do niego śmieci. Lokalizacja tego pojemnika też nie jest właściwa. Dobrą rolę w tym zakresie pełni GOPS, gdzie każdy może przynieść zbędną odzież i jest ona rozdysponowana wśród potrzebujących. Należy zainteresować się tym.
Na ulicy Korczaka przy drodze stawiane są samochody. Są to w większości samochody pracowników Ośrodka Szkolno-Wychowawczego. Mieszkańcy tej ulicy skarżą się, że samochody te bardzo często utrudniają dojazd do ich posesji. Ponadto osoby odprowadzające dzieci do Przedszkola nie mają gdzie zatrzymać samochodu. OSzW powinien zapewnić parking dla samochodów pracowników.
Zlecono wykonanie trzech lamp solarowych w Bobrownikach. Zostały one zamontowane a po pewnym czasie jedna została zdjęta. Jeżeli już tak miało się stać to należało zdemontować tę ostatnią lampę przy rzece a nie tę ze skrzyżowania, która była najbardziej potrzebna. Ponadto skoro w budżecie nie było środków na oświetlenie Pani Wójt mogła zwrócić się do Rady o przeznaczenie środków na ten cel.
 
Wójt M.Janusz – jeżeli chodzi o wykorzystanie sali to odsyłam do dyrektora GOKiS-u, który udzieli informacji na ten temat. Nie jestem w stanie udzielić informacji na temat pikniku sołeckiego. Dotyczy to działalności rady sołeckiej i sołtysa. Sołtys zwrócił się do Urzędu Gminy o pomoc w przywiezieniu zespołu i taką pomoc otrzymał. Nie mam wpływu na działania sołtysa. Była propozycja, że imprezę tę poprowadzi GOKiS jednak sołtys nie przyjął propozycji i zdecydował, że poprowadzi imprezę sołectwo. Nie można powiedzieć, że sołtys nie otrzymał pomocy. Zarówno ze strony Urzędu Gminy jak i GOKiS-u była deklaracja pomocy. Każde sołectwo decyduje samodzielnie o tym, kiedy i jak organizuje piknik. Znając środowisko Damnicy można było przewidzieć, że piknik ten będzie wielką porażką. Mieszkańcy Damnicy przyzwyczajeni są do udziału w imprezach o charakterze gminnym i nie biorą udziału w imprezach sołeckich.
Pojemnik na odzież używaną jest własnością PCK, który zwrócił się o wskazanie w Damnicy miejsca gdzie mogliby go ustawić. Jest to tylko kwestia jego umiejscowienia. Jeżeli stanowi on problem estetyczny to można po prostu zrezygnować z tego pojemnika.
Sprawa parkowania samochodów pracowników OSzW przy ulicy Korczaka przekazana zostanie do rozwiązania dla dyrektora OSzW w Damnicy.
Natomiast, jeżeli chodzi o lampę w Bobrownikach to nie miałam wpływu na to, kiedy i którą lampę wykonawca zdemontuje. Wykonawca nie powiadomił nas o demontażu lampy. Postępowanie takie jest nie tylko w stosunku do naszej gminy, taka praktykę wykonawca stosuje już od wielu lat.
 
Przewodniczący Z.Kwaśniewski – na temat demontażu lampy w Bobrownikach rozmawiałem z wykonawcą i uzyskałem zupełnie inne informacje niż te, które przekazała nam Pani Wójt. Nie chcę jednak dziś tego poruszać.
 
Radny K.Kozina – na działce przy szkole w Damnie powstaje dzikie śmietnisko. Wiemy, kto jest za to odpowiedzialny. Jest tam mnóstwo szkła, puszek po piwie i innych śmieci. Z placu tego korzystają dzieci szkolne i trzeba szybko zareagować. Należy zgłosić sprawę na policję, aby zmusili tego pana do uprzątnięcia śmieci.
 
Wójt M.Janusz – w temacie tym prowadzone jest już postępowanie administracyjne. Gromadzona jest dokumentacja potwierdzająca takie śmietnisko a następnie jest moment wezwania do uprzątnięcia śmieci. Wskazany zostaje termin i musimy ten czas odczekać. Następnym krokiem jest skierowanie sprawy na policję.
 
Radny R.Dziubek – w tej sprawie należy rozmawiać konkretnie i rzeczowo. Zgłosić sprawę bezpośrednio na policję.
 
Wójt M.Janusz – 90% mieszkańców wie, kto śmieci i czyje to są śnieci. Jednak potrzebny jest pracownik Urzędu, aby przenieść sprawę z Urzędu na policję. Każdy mieszkaniec może zgłosić taka sprawę bezpośrednio na policję, może to zrobić anonimowo. Nie trzeba wówczas czekać. Urząd Gminy musi jednak przeprowadzić postępowanie administracyjne.
 
Przewodniczący Z.Kwaśniewski – powiat ziemski słupski realizował program mający na celu doposażenie OSP. W ramach programu była możliwość uzyskania samochodu bojowego dla OSP o wartości 600 tys.zł. przy udziale finansowym gminy 100 tys.zł. Część gmin powiatu uczestniczyła w tym programie. Czy gmina Damnica także uczestniczyła w programie?
 
Wójt M.Janusz – uczestniczyłam w spotkaniu zorganizowanym w Starostwie w Słupsku w temacie realizacji tego programu. Również na piśmie w porozumieniu ze strażą pożarną złożony został wniosek w zakresie interesującym naszą straż pożarną. Podstawową potrzebą naszej straży są środki na remont. Pierwszy etap realizacji zadania na etapie powiatu opiera się także na strategii bezpieczeństwa całego powiatu. Podstawowym kierunkiem wskazanym w strategii jest zakup sprzętu. Straż pożarna w Damnicy, jako priorytet określiła warunki, w jakich straż się znajduje. Pozyskanie w tej chwili nowego sprzętu, czyli uzyskanie dofinansowania na zakup nowego sprzętu niewiele daje, ponieważ nie ma gdzie tego sprzętu schować. Utrzymana została obietnica potwierdzona przez komendanta straży pożarnej w Słupsku, że jeżeli zostanie przeprowadzony remont wówczas straż na etapie Słupska i województwa będzie wnioskowała o przyznanie samochodu. Dlatego jesteśmy w tym programie z nieco innymi założeniami.
 
Przewodniczący Z.Kwaśniewski – zgłaszam interpelacje w sprawach, które już wcześniej poruszałem:
1)      czy podjęto kolejne działania w sprawie usytuowania Zakładu Gospodarki Komunalnej w Damnicy w obiektach po byłej bazie OTL w Damnicy? Nadmieniam, że Rada Gminy Damnica w dniu 29 kwietnia 2009r. zobowiązała Wójta Gminy do podjęcia działań, aby ZGK usytuować na terenie po byłej bazie OTL w Damnicy.
2)      Czy podjęto kolejne działania zmierzające do umożliwienia usytuowania na działce Nr 233/3 przy ulicy Konopnickiej w Damnicy kompleksu sportowego „Orlik”?
 
R.Nowak – czy ulica M.Konopnickiej w Damnicy będzie w przyszłości remontowana?
 
Wójt M.Janusz – droga jest na odcinku do budynku szkoły. Natomiast dalej teren jest sklasyfikowany, jako las i nie mamy możliwości wykonania remontu drogi na tym odcinku.
 
Wójt M.Janusz przekazała dla wszystkich zaproszenie na dożynki gminne, które odbędą się w niedzielę o godz. 14:00 na stadionie w Damnicy.
 
Przewodniczący Z.Kwaśniewski – z ulotki, którą wszyscy otrzymaliśmy wynika, że organizatorem dożynek jest Wójt Gminy i Rada Gminy. Jako przewodniczący Rady na temat organizacji tego święta nic nie wiem. Nie wiem, jaki jest program dożynek, nikt ze mną na ten temat nie rozmawiał. Do dnia dzisiejszego nie wiem czy Przewodniczący będzie zabierał głos w części oficjalne dożynek czy też nie. Uważam, że w tych kwestiach należało się spotkać i dokonać uzgodnień. Nie powinno być sytuacji, że o wszystkim dowiaduję się z ulotki.
 
Wójt M.Janusz – Panie Przewodniczący każda decyzja dotycząca Pana udziału w dożynkach zostanie przyjęta i uszanowana. Jest to impreza organizowana od wielu lat i obowiązują te same procedury.
 
Przewodniczący Z.Kwaśniewski przypomniał radnym o obowiązku złożenia oświadczeń majątkowych na koniec kadencji w terminie do 12 września 2010r.
 
 
 
Ad. 9
 
W związku z wyczerpaniem porządku obrad o godz. 16:30 Przewodniczący Z.Kwaśniewski zamknął obrady LII Sesji Rady Gminy Damnica.
 
Na tym protokół zakończono.
 
Protokółowała                                                            Przewodniczący
 
Barbara Imińska                                                         Zdzisław Kwaśniewski
Wytworzył:
Barbara Imińska
Udostępnił:
Jarosiewicz Bartosz
(2010-09-20 11:39:10)
Ostatnio zmodyfikował:
Jarosiewicz Bartosz
(2010-09-20 12:02:52)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki