w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2010 rok

 

Uchwała Nr ......./........./10

Rady Gminy Damnica

z dnia 29 września 2010r.


 

w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2010 rok


 

Na podstawie art. 35 ustawy z dnia 10 maja 1990r. przepisy wprowadzające ustawę o samorządzie gminnym i ustawę o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 32, poz. 191 z późn. zm.)


 

Rada Gminy Damnica

uchwala, co następuje:


 

§1

Dokonuje się w budżecie gminy po stronie dochodów zwiększenia o kwotę 50 109 zł zgodnie z tabelą nr 1 do niniejszej uchwały.

§2

Dokonuje się w budżecie gminy po stronie wydatków zmniejszenia o kwotę 143 003 zł zgodnie z tabelą nr 2 do niniejszej uchwały.

§3

Dokonuje się zmiany załącznika nr 1, 2, 4 i 11 do Uchwały Nr XLVI/314/10 Rady Gminy Damnica z dnia 27 stycznia 2010 roku w sprawie uchwalenia budżetu gminy Damnica na 2010 rok

 zgodnie z załącznikiem nr 1, 2, 3 i 4 do niniejszej uchwały.

§4

Ustala się deficyt budżetu gminy Damnica na 2010 rok w wysokości 3 431 005 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z zaciągniętych kredytów i pożyczek.

§5

Budżet gminy Damnica na 2010 rok po dokonanych zmianach wynosi:


 

Dochody ogółem:

17 610 862

w tym:


 

1) dochody bieżące

17 339 017

z tego na zadania z zakresu administracji rządowej

3 262 693

2) dochody majątkowe

271 845


 

Wydatki ogółem:

21 041 867

w tym:


 

1) wydatki bieżące

16 278 370

z tego z zakresu administracji rządowej

3 262 693

2) wydatki majątkowe

4 763 497


 

Przychody ogółem:

4 867 138

w tym:


 

- kredyty i pożyczki zaciągnięte na rynku krajowym

2 920 932

- przychody na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków z budżetu UE

987 721

- przychody z tytułu innych rozliczeń krajowych

958 485


 

Rozchody ogółem:

1 436 133

w tym:


 

- kredyty i pożyczki do spłaty

1 069 856

- spłaty pożyczek otrzymanych na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środkówz budżetu UE

336 027

- udzielone kredyty i pożyczki

30 250


 

§6


 

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Damnica.


 

§7


 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega opublikowaniu na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy w Damnicy.


 


 


 


 


 


 


 


 

Przewodniczący

Rady Gminy Damnica


 


 

Zdzisław Kwaśniewski


 


 


 

 


 


 


 


 


 





 


 


 


 


 

UZASADNIENIE

Tabela Nr 1

Po stronie dochodów:


 

1. W dziale 400 – "Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę" – rozdziale 40002 – "Dostarczanie wody" – dokonuje się zwiększenia o 550 zł w związku z wykonaniem ponadplanowych dochodów z tytułu odsetek od nieterminowych wpłat należności za wodę.


 

2. W dziale 600 – "Transport i łączność" – rozdziale 60016 – "Drogi publiczne gminne" – dokonuje się zwiększenia o 3 020 zł w związku z wykonaniem ponadplanowych dochodów z tytułu zajęcia pasa drogowego oraz odsetek od zaległych wpłat z tego tytułu.


 

3. W dziale 700 - "Gospodarka mieszkaniowa" - rozdziale 70005 - "Gospodarka gruntami i nieruchomościami" – dokonuje się zwiększenia o kwotę 204 zł w związku z wyższym od planowanego wykonaniem dochodów z tytułu odsetek od zaległości i kosztów upomnień za dzierżawę, raty ze sprzedaży nieruchomości oraz z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego gruntów przysługującego osobom fizycznym w prawo własności.


 

4. W dziale 750 - "Administracja publiczna" - rozdziale 75023 - "Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu)" - dokonuje się zwiększenia o 1 800 zł w związku z wyższym od planowanego wykonaniem dochodów z tytułu zwrotu kosztów upomnień w związku z prowadzonym postępowaniem windykacyjno – egzekucyjnym od zaległości podatkowych oraz wniesioną opłatą za wynajem samochodu osobowego Dacia LOGAN przez GOPS w Damnicy na cele statutowe jednostki.


 

5. W dziale 756 - "Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem":

  • rozdziale 75601 – "Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych" – dokonuje się zmniejszenia planu o 40 zł z tytułu odsetek od zaległości z wpływów z podatku dochodowego od osób fizycznych w związku z brakiem wykonania i przenosi się go do rozdziału 75616,

  • rozdziałe 75615 - "Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilnoprawnych, podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych" - dokonuje się zwiększenia o kwotę 1 435 zł w związku z wykonaniem dochodów ponadplanowych z tytułu wpływy z Urzędów Skarbowych podatku od czynności cywilnoprawnych (plan przeniesiono z rozdziału 75616),

  • rozdziale 75616 - "Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilnoprawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych" - dokonuje się zmniejszenia planu w rozdziale na łączną kwotę 1 395 zł w związku:

    - ze zwiększeniem planu o 2 000 zł z tytułu podatku od spadku i darowizn, króry wpływa z Urzędów Skarbowych,

    - ze zmniejszeniem planu finansowego o 3 435 zł z tytułu podatku od czynności cywilnoprawnych – wykonanie będzie mniejsze od pierwotnie planowanego,

    - ze zwiększeniem planu o 40 zł z tytułu odsetek od zaległości z tego tytułu opóźnienia w przekazywaniu wpłat przez Urzędy Skarbowe z tytułu podatków od spadków i darowizn oraz podatku od czynności cywilnoprawnych,

  • rozdziale 75618 – "Wpływy z innych opłat stanowiacych dochody jednostek samorządu terytorialnego na podstawie ustaw" – dokonuje się zwiększenia o 10 464zł w związku z:

    - wpływem kwoty 11 464 zł opłaty koncesyjnej w związku ze zmianą decyzji z 2009r. (zmiana terminu obowiązywania koncesji) na poszukiwanie i rozpoznanie złóż ropy naftowej i gazu ziemnego w rejonie „Słupsk” na podstawie art. 86 ust. 1 Prawa geologicznego i górniczego,

    - zmniejszeniem planu po stronie dochodów o 1 000 zł z tutułu opłat za wpis i zmianę wpisu do ewidencji działalności gospodarczej. Począwszy od 2010r. ustawa zniosła odpłatność za wpis w związku z powyższym gmina nie osiągnie z tego tytułu dochodów.

     

6. W dziale 801 – "Oświata i wychowanie"

  • rozdziale 80101 – "Szkoły podstawowe" - dokonuje się zwiększenia o 20 684 zł w związku z wpływem dotacji celowej w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich. Gmina 8 marca 2010r. zgodnie z umową nr UDA-RPPM.09.01.00-00-046/09-00 podpisaną z Urzędem Marszałkowskim złożyła pierwszy wniosek o płatność pośrednią. Wniosek dotyczył zwrotu 85% kosztów kwalifikowanych poniesionych do 2009r. inwestycji pn. "Adaptacja budynku administracji i rozbudowa na przedszkole gminne w Zespole Szkół w Damnicy". Wniosek został zweryfikowany i wnioskowana kwota została przelana na konto gminy.

  • rozdziale 80113 - "Dowożenie uczniów do szkół" – dokonuje się zwiększenia o 5 020 zł z tytułu refundacji przez Powiatowy Urząd Pracy wynagrodzenia wypłaconego w listopadzie i grudniu 2009r. opiekunkom zatrudnionym do dowozu dzieci do szkół oraz z tytułu odsetek od nieterminowej wpłaty należności za wynajem autobusu.


 

7. W dziale 852 - "Pomoc społeczna" - rozdziale 85212 - "Świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego" - dokonuje się zwiększenia o kwotę 1 076 zł w związku z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej, czyli realizacją dochodów Skarbu Państwa z tytułu prowadzenia postępowania egzekucyjnego dotyczącego wypłaconej zaliczki alimentacyjnej i funduszu alimentacyjnego od dłużników alimentacyjnych prowadzone przez GOPS oraz komorników. Z tego tytułu j.s.t. należne jest wynagrodzenie w wysokości 50% z tytułu zaliczki alimentacyjnej i 40% z funduszu alimentacyjnego zrealizowanych dochodów.


 

8. W dziale 900 – "Gospodarka komunalna i ochrona środowiska" – rozdziale 90017 – "Zakłady gospodarki komunalnej" – dokonuje się zwiększenia o 7 291 zł w związku z wpływem opłaty za wynajm ciągnika oraz zwrotem podatku VAT za 2009r. wynikajągo ze złożonej deklaracji za miesiąc grudzień.


 


 

Tabela Nr 2

Po stronie wydatków:


 

1. W dziale 010 – "Rolnictwo i łowiectwo" – rozdziale 01010 – "Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi"- dokonuje się przeniesienia środków pomiędzy czwartą cyfrą w paragrafie dotyczy inwestycji pn. "Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Domaradz, Stara Dąbrowa". Kwota 1 500 zł z wydatków własnych niekwalifikowanych została przeniesiona do wydatków kwalifikowanych 1 125 zł refundowanych z budżetu unii europejskiej oraz 375 zł wydatki kwalifikowane wkład własny gminy.


 

2. W dziale 400 – "Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę" – rozdziale 40002 – "Dostarczanie wody" – dokonuje się zwiększenia o 12 905 zł na zakup energii elektrycznej na potrzeby hydrofornii. Środki pochodzą ze zwiększenia dochodów w planie Zakładu Gospodarki Komunalnej w Damnicy.


 


 

3. W dziale 600 – "Transport i łączność" - rozdziale 60016 – "Drogi publiczne gminne" - dokonuje się zwiększenia o 20 000 zł wartość zadania inwestycjnego pn. "Drogi gminne" w związku z koniecznością zabezpieczenia planu na realizację inwestycji dotyczy drogi gminnej w m. Wiszno. Zwiększenie nakładów inwestycyjnych wynika z planu wykonania około 680 mb odcinka drogi wraz z wjazdami. Do wykonania inwestycji potrzebne jest okło 310 m³ betonu, co stanowi wartość około 78 665,60 zł (310x253,76 zł).


 

4. W dziale 700 - "Gospodarka mieszkaniowa" - rozdziale 70005 - "Gospodarka gruntami i nieruchomościami" – dokonuje się zmiany paragrafu klasyfikacji budżetowej z zakupów inwestycyjnych 6060 na zadanie inwestycyjne 6050. Zmiana dotyczy zadania realizowanaego w ramach środków Funduszu Sołeckiego i dotyczy biblioteki w miejscowości Damno.


 

5. W dziele 754 – "Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa" – w rozdziale 75412 – "Ochotnicze straże pożarne"dokonuje się zwiększenia wydatków o 2 868 zł na wynagrodzenia bezosobowe dla komendanta Ochotniczej Straży Pożarnej i kierowców – konserwatorów.


 

6. W dziale 801 – "Oświata i wychowanie":

  • rozdziale 80101 – "Szkoły podstawowe" - dokonuje się przeniesienia środków pomiędzy czwartą cyfrą w paragrafie dotyczy inwestycji pn. "Adaptacja budynku administracyjnego i rozbudowa na przedszkole gminne w Zespole Szkół w Damnicy". Kwota 8 zł z wydatków kwalifikowanych wkład własny została przeniesiona do wydatków niekwalifikowanych wkład własny.

  • rozdziale 80113 - "Dowożenie uczniów do szkół" – dokonuje się zwiększenia o 30 230 zł w związku z koniecznością zabezpieczenia planu na zakup biletów dla 150 uczniów dojeżdzających od 1 września do szkoły autobusem firmy PKS oddanym do użytkowania dla Zakładu Gospodarki Komunalnej w Damnicy.


 

7. W dziale 900 – "Gospodarka komunalna i ochrona środowiska" – rozdziale 90015 – "Oświetlenie ulic, placów i dróg" – dokonuje się zwiększenia planu wydatków o 77 000 zł w związku z koniecznością realizacji zadania w zakresie oświetlenia ulicznego. Ze śroków tych zostaną dokonane płatności za zakup energii elektrycznej w celu oświetlenia terenu gminy (50 000 zł) oraz opłaty za konserwację oświetlenia ulicznego (27 000 zł).


 

Załącznik Nr 1


 

Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2010-2012":


 

1. Dokonuje się przeniesienia środków pomiędzy czwartą cyfrą w paragrafie dotyczy inwestycji pn. "Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Domaradz, Stara Dąbrowa". Kwota 1 500 zł z wydatków własnych niekwalifikowanych została przeniesiona do wydatków kwalifikowanych 1 125 zł refundowanych z budżetu unii europejskiej oraz 375 zł wydatki kwalifikowane wkład własny gminy.


 

2. Dokonuje się zmiany nazwy zadania inwestycyjnego pierwotnie brzmiącego "Rozbudowa Ośrodka Zdrowia w Starej Dąbrowie wraz z zakupem wyposażenia" na zadanie "Przebudowa Ośrodka Zdrowia w Starej Dąbrowie wraz z zakupem wyposażenia". Zmiana nazwy zadania inwestycyjnego wynika z konieczności dokonania poprawek do złożonego wniosku aplikacyjnego w ramach konkursu z Regionalnego Programu Operacyjnego, działania 9.2 Lokalna infrastruktura ochrony zdrowia, do którego gmina została wezwana.


 

3. Dokonuje się przeniesienia środków pomiędzy czwartą cyfrą w paragrafie dotyczy inwestycji pn. "Adaptacja budynku administracyjnego i rozbudowa na przedszkole gminne w Zespole Szkół w Damnicy". Kwota 8 zł z wydatków kwalifikowanych wkład własny została przeniesiona do wydatków niekwalifikowanych wkład własny.


 

4. Wprowadzono nowe zadanie inwestycyjne o łącznej wartości 110 000 zł pn. "Budowa biblioteki w miejscowości Damno", które będzie realizowane w latach 2010-2011. W 2010r. planowane wydatki to kwota 23 365 zł, a w 2011 – 86 635 zł. Zadnie planowane jest do realizacji ze środków Sołectwa Damno w ramach Funduszu Sołeckiego na lata 2010-2011. W roku 2010 sołectwo posiada środki w wysokości 23 365 zł, a w 2011r. - 25 919 zł. Są to jednak środki niewystarczające na realizację przedmiotowego zadania. Koszt kontenera o powierzchni ok. 40 m² wynosi ok 75 000 zł. Do tego należy doliczyć koszt dokumentacji projektowej, koszt przyłączy, przygotowania placu pod bibliotekę, parking i wjazd na posesję ok 35 000 zł. Środki na zadanie będą pochodziły ze środków Sołectwa Damno w wysokości ok 49 284 zł (Fundusz Sołecki 2010 i 2011 rok) pozostała kwota wkład gminy w realizację inwestycji w wysokości ok 60 716 zł. Ostateczny koszt zostanie określony po przetargu na jego realizację.


 


 

Załącznik Nr 2


 

Zadania inestycyjne w 2010 roku":


 

1. Dokonuje się zwiększenia planu zadania inwestycyjnego pn. "Drogi gminne" o 20 000 zł w związku z planowaną realizacją zadania dotyczącą drogi gminnej w m. Wiszno. Zwiększenie nakładów inwestycyjnych wynika z planu wykonania około 680 mb odcinka drogi wraz z wjazdami. Do wykonania inwestycji potrzebne jest okło 310 m³ betonu, co stanowi wartość około 78 665,60 zł (310x253,76 zł).


 

2. Skreśla się z przewidzianych do realizacji zadań inwestycyjnych na 2010r. zadania pn. "Zakup kontenera na bibliotekę w miejscowości Damno" i dokonuje się przeniesienia tego zadania i zmiany nazwy na "Budowa biblioteki w miejscowości Damno" realizowanego ze środków Funduszu Sołeckiego w wysokości 23 365 zł do załącznika Nr 1 limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2010-2012.


 


 

Załącznik Nr 3


 

Przychody i rozchody budżetu w 2010 roku” dokonano zwiększenia przychodów z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek o kwotę 92 894 zł w związku ze zwiększeniem wydatków inwestycyjnych o 20 000 zł oraz zwiększeniem wydatków bieżących o 72 894 zł, króre pokryte zostaną wolnymi środkami wcześniej przeznaczonymi na wydatki inwestyczyjne.


 


 

Załącznik Nr 4


 

Wydatki na przedsięwzięcia realizowane w ramach Funduszu Sołeckiego w 2010 roku”


 

1. Dokonuje się zmiany nazwy zadania na "Budowa biblioteki w miejscowości Damno" oraz zmiany paragrafu klasyfikacji budżetowej z paragrafu 6060 na 6050.


 

2. Dokonuje się zmiany klasyfikacji budżetowej zadań "Budowa boiska sportowego w m. Budy", "Budowa boiska do piłki siatkowej i piłki koszykowej w m. Sąborze" oraz "Budowa boiska do piłki kosztkowej w m. Strzyżyno" z paragrafu 4300 – zakup usług na paragraf 4210 – zakup materiałów i wyposażenia.

Wytworzył:
Dorota Bałukonis
Udostępnił:
Jarosiewicz Bartosz
(2010-09-24 15:24:33)
Ostatnio zmodyfikował:
Jarosiewicz Bartosz
(2010-09-24 15:27:35)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki