PROTOKÓŁ NR III/10 W dniu 15 grudnia 2010r.

 

PROTOKÓŁ NR III/10
Sesji Rady Gminy Damnica
W dniu 15 grudnia 2010r.
 
 
Na stan 15 radnych obecnych było 15 radnych.
 
Przewodniczył – Włodzimierz Kisiel
Protokółowała – Barbara Imińska
 
            Sesję Rady Gminy Damnica otworzył o godz. 13:00 Przewodniczący W.Kisiel, który po przywitaniu radnych i gości stwierdził quorum radnych do podejmowania prawomocnych uchwał.
Przewodniczący W.Kisiel zwrócił się z pytaniem do radnych, czy maja uwagi lub wnioski do przesłanego porządku obrad.
Radni nie zgłosili uwag do porządku obrad.
 
Porządek obrad Sesji przedstawia się następująco:
1.      Sprawy regulaminowe:
Ø     otwarcie Sesji i stwierdzenie quorum,
Ø     przyjęcie porządku obrad,
Ø     przyjęcie protokołu z poprzedniej Sesji.
2.      Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2010r.
3.      Projekt uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy Damnica.
4.      Interpelacje i zapytania radnych.
5.      Wolne wnioski i informacje.
6.      Zakończenie Sesji.
 
Przewodniczący W.Kisiel zwrócił się z pytaniem do radnych czy mają uwagi do protokołów z Sesji Rady Nr I/10 i II/10 w dniu 30 listopada 2010r.
Radni nie wnieśli uwag do w/w protokołów z Sesji Rady Gminy.
 
Ad. 2
Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2010r. wraz z uzasadnieniem odczytała Skarbnik D.Bałukonis.
 
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został omówiony na wspólnym posiedzeniu Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały.
 
Radny Z.Kwaśniewski – w czasie wspólnego posiedzenia Komisji mówiłem o kwotach wprowadzanych do budżetu m.in. na administracje państwową w dziele 750. Chciałbym jeszcze dopowiedzieć, że poprzednia Rada Gminy w dniu 30 czerwca 2010r. przyjęła uchwałę, w której zwiększono środki na wynagrodzenia w administracji. Chciałbym skierować pytanie do Pani Skarbnik. Ile pracownicy samorządowi dostali nagrody czy premii. Na jaką kwotę ogółem wypłacono nagrody? Mam informacje, że były to kwoty od 1500zł. do 3000 zł. Drugie pytanie to, w jakim terminie pieniądze zostały wypłacone? Konkretnie przed wyborami czy po wyborach?
 
Skarbnik D.Bałukonis – nagrody zostały wypłacone ogółem na kwotę około 33.000 zł. Wypłata nastąpiła po wyborach.
 
Przewodniczący W.Kisiel – czy są jeszcze uwagi do projektu uchwały. Skoro nie ma uwag przystępujemy do głosowania.
 
Rada Gminy w składzie 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr III/6/10 w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2010r.
 
 
Ad. 3
Projekt uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia dla Wójta Gminy Damnica wraz z uzasadnieniem odczytała Sekretarz A.Harmacińska.
 
Przewodniczący W.Kisiel – proszę przewodniczącego Komisji Budżetu i Finansów o przedstawienie wniosku Komisji w tym temacie.
 
Radny A.Krzymiński – Komisja Budżetu i Finansów jeszcze raz dokonała analizy poszczególnych składników wynagrodzenia, które zostały zaproponowane na wspólnym posiedzeniu Komisji. Komisja Budżetu i Finansów wnioskuje następująco:
-         wynagrodzenie zasadnicze – 5.000 zł.
-         dodatek funkcyjny – 1.700 zł.
-         Dodatek specjalny 20% – 1.340 zł.
-         Dodatek za wieloletnią pracę – 1.000 zł.
Razem – 9.040 zł.
 
Przewodniczący W.Kisiel – zgłoszone zostały dwa wnioski w temacie ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy. Pierwszy wniosek zgodnie z projektem uchwały oraz drugi wniosek zgłoszony przez Komisję Budżetu i Finansów. Przystępujemy do głosowania.
 
G ł o s o w a n i e:
 
I wniosek projekt uchwały – 15 głosów „przeciw”
II wniosek Komisji Budżetu i Finansów – 15 głosów „za”
 
Rada Gminy w składzie 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr III/7/10 w sprawie ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy Damnica.
 
 
Ad. 4
Radni nie zgłosili interpelacji i wniosków.
 
 
 
Ad. 6
 
Sołtys Cz.Wysota – W Domaradzu już od października nie ma wiaty przystanku autobusowego. Poprzednia została całkowicie zniszczona przez samochód, który w nią wjechał. Kiedy możemy spodziewać się postawienia nowej wiaty?
 
Radny K.Kozina – chciałbym zgłosić wniosek, aby rzeczy ustalane przez Komisję Komunalną były także ustalane przez pozostałe Komisje. Słyszę, że chcecie Państwo robić światła. W poprzedniej kadencji też tak było i tak się stało, że światła były robione w tych miejscowościach, z których byli radni z Komisji Komunalnej. Nie chcę, aby w tej kadencji sytuacja ta się powtórzyła. Chciałbym, aby w rozmowach uczestniczyli wszyscy radni.
 
Przewodniczący W.Kisiel – uważam, że jest to słuszna uwaga.
 
Radny A.Krzymiński – chciałbym ustosunkować się do sprawy oświetlenia. Wnioskowałem o wykonanie oświetlenia na kolonii Domaradz. Jest to mała miejscowość przyłączona do Domaradza. Jest tam droga betonowa. Mieszkają tam rodziny z dziećmi, które chodzą do szkoły w Domaradzu. Nie dość, że chodzą po zaspach, bo droga nie jest odśnieżona to jeszcze po ciemku, bo droga nie jest oświetlona. Przez ostatnie lata na terenie Domaradza nie było nic zrobione. Można zapytać obecnych tutaj radnych poprzedniej kadencji, co Pani radna poprzedniej kadencji zrobiła dla miejscowości. Praktycznie nic. Dlatego zgłosiłem taki wniosek, bo tym ludziom też coś się należy.
 
Radny K.Kozina – w zakresie oświetlenia pozostały jeszcze do zrealizowania zadania z poprzedniej kadencji. Powinniśmy przyjąć jakąś kolejność.
 
Radny Z.Kwaśniewski – Panie przewodniczący Krzymiński zobaczymy, co Pan zrobi po 4 latach. Dlatego proszę, aby radnej takiej opinii nie wystawiać. Panie przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Inwestycji wnioski zgłoszone przez Komisję są nierealne do zrealizowania w tym roku budżetowym. Chyba, że zdejmie Pan jakąś inwestycję. Uważam, że trzeba to przedyskutować i przemyśleć.
 
Radny A.Krzymiński – nie chce rozliczać poprzednich radnych. Zrobią to nasi wyborcy. Powiedziałem tylko to, co było.
 
Wiceprzewodniczący R.Nieradko – na Komisji komunalnej nikt nie ustalał, co i gdzie będzie robione. Wójt sam zaproponował, aby zgłaszać wnioski do projektu budżetu, jakich zmian oczekujemy. Każda Komisja miała możliwość zgłoszenia wniosków do projektu budżetu. Nikt nie ustalał, co będzie robione w Bobrownikach lub Domaradzu.
 
Wójt G.Jaworski – w projekcie budżetu na 2011 rok są zapisy bez wykonania. Powinny być jednak zapisane odpowiednie projekty np. planuje się środki na budowę dróg bez określenia, jakie to będą drogi. Proponuję przyjąć zasadę, że będę przedstawiał do konsultacji Państwa propozycje poszczególnych zadań. Komisje wypracują propozycje, która przeanalizuję i przedstawię ostateczną wersje do Państwa akceptacji. Jeżeli Państwo wybiorą zadanie i zaakceptują wówczas zadanie zostanie przyjęte do realizacji. W taki sposób powinno to być realizowane. Jeżeli w ciągu roku będę chciał dokonać zmian w planie finansowo-rzeczowym wówczas będę wnioskował o te zmiany do Rady. Przede wszystkim będę wnioskował tam, gdzie będą możliwości aplikowania o środki zewnętrzne. Może tak być w przypadku budowy ośrodka zdrowia w Damnie. Na dzień dzisiejszy są dwa projekty – na budowę w Damnie i na modernizacje w Bobrownikach. W projekcie budżetu pozostawiłbym tak jak jest zapisane. Natomiast dopiero w momencie zbierania wniosków i uruchomienia procedury zastanowimy się, który wariant jest dla nas korzystniejszy. Może być tak, że zostaną uruchomione środki na modernizację a na budowę nowego nie będzie. Wówczas trzeba będzie podjąć decyzję, czy dokonujemy zmiany tej inwestycji i przystępujemy do modernizacji ośrodka w Bobrownikach.
Radna A.Sazon – w Sąborzu należałoby wykonać oświetlenie działek. Wybudowane zostały tam nowe domy i nie ma żadnego oświetlenia.
 
Radna M.Wasiak – w Mianowicach przy blokach lampa jest na prywatnej działce i oświetla prywatną budowę. 14 października br. złożony został wniosek do Zakładu Energetycznego o zdjęcie tej lampy, ponieważ oświetla prywatny teren a gmina z to płaci. Lampa ta miała zostać zamontowana na słupie na placu zabaw. Do dziś nic nie zostało zrobione. Uważam, że dwa miesiące to wystarczająco dużo czasu na załatwienie tego.
 
Radna A.Gajewska-Płatkowska – jak jest już mowa o oświetleniu to także chciałabym zgłosić wniosek w tym temacie. W Łebieniu jest świetlica, przy świetlicy jest plac zabaw. Aby dzieci czuły się tam bezpiecznie oraz żeby nie zostało to wszystko zdewastowane należałoby tam także zamontować lampę. Kolejna sprawa. Miejscowość Łebień jest miejscowością rozległą ma ok. 2,5 km. a tylko w jednym miejscu są pojemniki na surowce wtórne. Należałoby zwiększyć ilość tych pojemników. Mieszkańcy segregują śmieci. Osobno szkło, osobno plastik a firma opróżniająca pojemniki wsypuje to wszystko razem do jednego samochodu. Po co w takim razie segregować śmieci. Zapytałam kierowcę samochodu, dlaczego tak robią. Odpowiedział mi, że to nie moja sprawa. W Strzyżynie wiata na przystanku PKP zniszczona jest zupełnie. Młodzież i dzieci czekają na pociąg w śniegu, stoją pod gołym niebem, na deszczu. Ławka jest tak wysoko usytuowana, że starsi ludzie nie mogą usiąść. Ponadto po peronie jeżdżą samochody i należałoby tam ustawić jakieś barierki, aby ludzie nie musieli uciekać w zaspy. Kolejna sprawa. Warto byłoby wrócić do płotków ustawianych wzdłuż dróg, aby wiatr nie zwiewał śniegu z pól na drogi.
 
Radna A.Sazon – w Sąborzu jest świetlica, z której mieszkańcy praktycznie nie mogą korzystać. Remont jest kosztowny i nieopłacalny. Słyszałam, ze poprzednia Pani Wójt składała do Powiatu wniosek o remont świetlic.
 
Skarbnik D.Balukonis – do Powiatu złożony został wniosek na termomodernizację obiektów użyteczności publicznej. Nie dotyczył on świetlic.
 
Wójt G.Jaworski – w Sąborzu świetlica jest wydzierżawiona i użytkowana, jako sklep.
 
Radna A.Sazon - wieś jest za przywróceniem świetlicy. Natomiast osoba prowadząca sklep niech sobie wynajmie inny lokal.
 
Radny Z.Kwaśniewski – proponuję wprowadzić zasadę, aby radni nie występowali w roli sołtysów. Większość spraw poruszanych przez radnych dotyczy sołtysów. Tego typu sprawy zgłaszają sołtysi. Wójt w najbliższym czasie zorganizuje zebranie sołtysów i na takim zebraniu sołtysi zgłaszają tego typu sprawy.
Radni powinni stosować się do wymogów Statutu Gminy § 38 . Interpelacje i wnioski należy składać w formie pisemnej na ręce Przewodniczącego Rady.
 
Radny T.Myszke – mam pytanie do Pana Wójta. Czy w kwestii gospodarki wodno-ściekowej jaka obejmuje Karzniczkę i wszystkie podłączenia pod Karzniczkę ścieki, czy skierowano pisma do ekspertów w jakim kierunku pójść z rozwiązaniem tego problemu.
 
Wójt G.Jaworski – w pierwszej kolejności czekam na przyjęcie budżetu na 2011 rok. Z chwilą przyjęcia budżetu procedury w tym zakresie zostaną uruchomione. W chwilo obecnej musimy skupić się na budżecie i wprowadzeniu do niego poprawek. Dopiero zgodnie z przyjętym budżetem mogę przystąpić do realizacji zadań. Nie mogę uruchomić procedury przetargowej na zadanie, jeżeli budżet nie jest zatwierdzony. Dlatego najlepiej zatwierdzić budżet jeszcze w tym roku a od nowego roku przystąpić do jego realizacji.
Ad. 7
 
W związku z wyczerpaniem porządku obrad o godz. 14:00 Przewodniczący W.Kisiel zamknął obrady III Sesji Rady Gminy Damnica.
 
Na tym protokół zakończono.
 
Protokółowała                                                                                     Przewodniczący
 
Barbara Imińska                                                                                     Włodzimierz Kisiel
Wytworzył:
Barbara Imińska
Udostępnił:
Jarosiewicz Bartosz
(2010-12-28 09:53:43)
Ostatnio zmodyfikował:
Jarosiewicz Bartosz
(2010-12-28 09:56:38)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki