PROTOKÓŁ NR XI/11 w dniu 08 września 2011r.

 

 
PROTOKÓŁ NR XI/11
Sesji Rady Gminy Damnica
w dniu 08 września 2011r.
 
Na stan 15 radnych obecnych było 15 radnych.
 
Przewodniczył – Włodzimierz Kisiel
Protokółowała – Barbara Imińska
 
            Sesję Rady Gminy Damnicy otworzył o godz. 12:00 Przewodniczący W.Kisiel, który po przywitaniu radnych i gości stwierdził quorum radnych do podejmowania prawomocnych uchwał.
 
Przewodniczący W.Kisiel odczytał wniosek Wójta Gminy Damnica o wprowadzenie do porządku obrad Sesji projektu uchwały w sprawie realizacji projektu pn. „Razem lepiej – wyrównanie szans edukacyjnych uczniów klas I-III w Gminie Damnica” dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
 
Rada Gminy w wyniki głosowania jednogłośnie postanowiła wprowadzić do porządku obrad wnioskowany projekt uchwały.
 
Przewodniczący W.Kisiel zwrócił się z pytaniem do radnych, czy mają jeszcze uwagi lub wnioski do porządku obrad radni nie wnieśli uwag do porządku obrad.
 
Porządek obrad po wprowadzeniu zmian przedstawia się następująco:
1.      Sprawy regulaminowe:
Ø     otwarcie Sesji i stwierdzenie quorum,
Ø     przyjęcie porządku obrad,
Ø     przyjęcie protokołu z poprzedniej Sesji.
2.      Informacja dyrektorów szkół o przygotowaniu placówek oświatowych do rozpoczęcia nowego roku szkolnego 2011/2012.
3.      Informacja Wójta Gminy z pracy w okresie międzysesyjnym oraz z realizacji wniosków zgłoszonych na poprzedniej Sesji.
4.      Informacja o przebiegu wykonania budżetu oraz o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowego, w tym o przebiegu realizacji przedsięwzięć za I półrocze 2011r.
5.      Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2011r.
6.      Projekt uchwały w sprawie udzielania i rozmiaru obniżek tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze w szkołach oraz określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych pedagoga szkolnego i logopedy.
7.      Projekty uchwał w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości.
8.      Projekty uchwał w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości do zasobów mienia komunalnego.
9.      Projekt uchwały w sprawie uchylenia w części uchwały Nr VII/32/11 Rady Gminy Damnica z dnia 24 marca 2011r. w sprawie przystąpienia do opracowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w gminie Damnica – obręby geodezyjne Damnica Leśnictwo oraz Damnica.
10. Projekt uchwały w sprawie ustalenia regulaminu głosowania w wyborach ławników do sądów powszechnych.
11. Projekt uchwały w sprawie wyboru ławników do sądów powszechnych na kadencję 2012-2015.
12. Projekt uchwały w sprawie realizacji projektu pn. „Razem lepiej – wyrównanie szans edukacyjnych uczniów klas I-III w Gminie Damnica” dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
13. Interpelacje i zapytania radnych.
14. Wolne wnioski i informacje.
15. Zakończenie Sesji.
 
Protokół z poprzedniej Sesji tj. 30.06.2011r. został sporządzony i opublikowany w BIP.
Przewodniczący W.Kisiel zwrócił się z pytaniem do radnych, czy mają uwagi do protokołu z poprzedniej sesji.
Radni nie wnieśli uwag do protokołu z poprzedniej sesji, protokół został przyjęty.
 
Ad. 2
Informację o przygotowaniu placówek oświatowych do rozpoczęcia nowego roku szkolnego 2011/2012 przedstawili dyrektorzy poszczególnych szkół.
 
Zespół Szkół w Damnie – informację przedstawiła dyrektor Joanna Rusak.
Informacja w załączeniu do niniejszego protokołu.
 
Radny Z.Kwaśniewski – w informacji nie wspomniała Pani dyrektor o zabezpieczeniu środków finansowych do końca roku budżetowego. Czy wystarczy Pani środków na wynagrodzenia i opał do końca roku budżetowego?
 
Dyrektor J.Rusak – nie dysponuję dokładną kwotą. Po wstępnej analizie budżetu szkoły wiemy już, że zabraknie nam środków. Na dzień dzisiejszy nie mamy już środków na niektórych paragrafach.
 
Szkoła Podstawowa w Domaradzu – informację przedstawiła dyrektor Elżbieta Kołtun.
Informacja w załączeniu do niniejszego protokołu.
 
Radny Z.Kwaśniewski - w szkole zatrudnionych jest 14 pracowników pedagogicznych. Ilu z nich zatrudnionych jest na niepełnym etacie?
 
Dyrektor E.Kołtun – 5 nauczycieli. Są to nauczyciele zatrudnieni nawet na 1 godzinę np. nauczyciel przygotowania do życia w rodzinie na 1 godzinę. Jest to nauczyciel, który do nas przyjeżdża, ponieważ nie znalazłam chętnego nauczyciela do zrobienia kursu.
 
Zespół Szkół w Damnicy – informację przedstawił dyrektor Andrzej Kordylas.
Informacja w załączeniu do niniejszego protokołu.
Radni nie wnieśli uwag do przedstawionej informacji.
 
Zespół Szkół w Zagórzycy – informację przedstawił dyrektor Robert Nowak.
Informacja w załączeniu do niniejszego protokołu.
 
 
Radna M.Wasiak – czy program, o którym mówi Pan w informacji będzie dla wszystkich uczniów, czy tylko dla wybranych?
Dyrektor R.Nowak – program ten będzie realizowany w klasach I – III.
Ad. 3
Wójt G.Jaworski przedstawił informację z pracy w okresie międzysesyjnym oraz z realizacji wniosków zgłoszonych na poprzedniej Sesji.
Informacja w załączeniu do niniejszego protokołu.
Radna Powiatu B.Zawadzka – mieszkańcy Damnicy złożyli pismo do Przewodniczącego Rady o podjęcie działań umożliwiających podłączenie miejscowości Damnica do projektowanej sieci gazociągu.  Czy możemy uzyskać jakieś informacje na ten temat.
Wójt G.Jaworski – na następną sesję możemy zaprosić dyrektora firmy Gaz System, który szczegółowo przedstawi temat. Opracowany jest projekt budowy gazociągu, który będzie przebiegał przez teren gminy. W perspektywie czasu z pewnością będzie możliwość włączenia Damnicy do gazociągu. Na dzień dzisiejszy projekt jest na etapie uzgodnień.
Radny K.Kozina – w informacji Pan Wójt podaje, że do budżetu a na 2012 rok uwzględniony zostanie wniosek wymiany sieci wodociągowej w Strzyżynie od wiaduktu kolejowego w kierunku Państwa Kurach. Uważam, że taki wniosek nie powinien wejść do budżetu na 2012r. Powinniśmy realizować to, co przyjęliśmy. Są miejscowości na terenie gminy, które nie mają kanalizacji a wprowadzamy coś żeby wymienić na nowe.
Wójt G.Jaworski – w Strzyżynie jest sieć wodociągowa. Na całym dole miejscowości jest wybudowana nowa sieć. Natomiast za torami kolejowymi jest stary odcinek sieci. Można wprowadzić wymianę części sieci, nie zachodzi tam potrzeba opracowania planu, dokumentacji. W informacji nie piszę, że się wprowadza do budżetu na 2012r rok tylko, że się rozpatrzy przy planowaniu budżetu. Utrzymanie tej sieci należy do zadań ZGK a na dzień dzisiejszy nie ma większych awarii. Chciałbym, aby Państwo mnie zrozumieli. Opracowujemy dokumentacje projektowe na kilka zadań, ale to nie znaczy, że wszystkie wejdą do realizacji w 2012r. Musimy mieć przygotowane projekty. Będzie możliwość uzyskania jakiegoś dofinansowania to musimy mieć przygotowany projekt. Ponadto tam, gdzie są problemy z utrzymaniem hydroforni chce je zlikwidować jak np. w Zagórzyczkach gdzie są zalecenia SANEPID-u i włączyć do Zagórzycy. Zgadzam się z Panem radnym, że trzeba realizować to, co zostało przyjęte i tam gdzie są pilniejsze potrzeby. Natomiast, jakie zadania wprowadzimy do realizacji na 2012 rok tak naprawdę jeszcze nie wiem, ale na pewno w pierwszej kolejności te zadania, które wymagają budowy sieci.
Ad. 4
Informację o przebiegu wykonania budżetu oraz o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowego, w tym o przebiegu realizacji przedsięwzięć za I półrocze 2011r. przedstawiła Skarbnik D.Bałukonis.
Informacja w załączeniu do niniejszego protokołu.
Przewodniczący W.Kisiel – informacja została szczegółowo omówiona na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają uwagi do przedstawionej informacji?
Radni nie wnieśli uwag do przedstawionej informacji.

Ad. 5
Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2011 rok wraz z uzasadnieniem odczytała Skarbnik D.Bałukonis.
Radny A.Krzymiński – chciałbym złożyć wniosek o  wycofanie z budżetu realizacji budowy schodów na skarpie w Damnicy a w zamian wprowadzić wylanie betonem drogi gminnej w Domaradzu działka Nr 11/9. Drogą tą nie będzie prowadzona kanalizacja. Jest ona w fatalnym stanie a została zniszczona podczas prac przy stawku w ubiegłym roku. Dlatego składam taki wniosek.
Radna E.Diegner – bardzo wysoka kwota zwiększenia na ZGK w tym na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń. Pokryte to ma być ze sprzedaży papierów wartościowych.
Skarbnik D.Bałukonis – były tzw. wolne środki w wysokości 200 tys.zł. Jest to rozliczenie ubiegłoroczne i wprowadza się po stronie przychodów. Środki te wprowadzone zostały na inwestycje i pokrywały wydatki inwestycyjne. Nie możemy z kredytów, pożyczek i obligacji pokrywać wydatków bieżących. Wydatki bieżące pokrywa się dochodami bieżącymi i wolnymi środkami. Wolne środki, które były na inwestycjach zostały przeniesione na bieżące wydatki  i na inwestycje trzeba będzie zaciągnąć więcej obligacji. Po rozliczeniu przetargowym będę zupełnie inne kwoty na inwestycjach i to, że zwiększamy o te 167.000 zł. to nie jest jednoznaczne, że te pieniądze weźniemy.
Radny K.Kozina –  wniosek radnego Krzymińskiego nie był omawiany na Komisjach. Nie wiem jak to się stało, ale na komisjach głosowaliśmy nad schodami, pierwszy raz słyszę taki wniosek. Dlatego uważam, że wniosek ten powinien być złożony na następnej Sesji i przegłosowany.
Skarbnik D.Bałukonis – wykonanie w tej chwili tego niewielkiego odcinka drogi o wartości 20.000zł. wiąże się z dużymi nakładami. Musimy ogłosić odrębny przetarg, ponieważ drogi betonowe już robiliśmy. Gdyby ten wniosek wpłynął o wiele wcześniej i byłaby taka możliwość to w tej ogólnej puli zamówilibyśmy więcej betonu.
Insp.d.s.nieruchomości M.Boryła – zmieniły się zasady budowy dróg i na wnioskowany odcinek drogi musimy mieć pozwolenie na budowę. Natomiast pozwolenie na budowę wiąże się z opracowaniem projektu. Od tego roku są inne zasady budowy dróg. Na każdą drogę żużlową musimy mieć pozwolenie na budowę. Na drodze w Domaradzu jest sam żużel, nie ma nawierzchni betonowej lub brukowej, którą byśmy uzupełniali. Droga ta jest typową drogą gruntową. Jest to inwestycja celu publicznego i nie robi się jej w miesiąc tylko cała procedura trwa co najmniej 4 miesiące. Na drogę do Zagórzyczek  stosujemy tzw. specjalną ustawę i jest trochę uproszczona procedura, która i tak trwa 3 miesiące. Generalnie procedura trwa 4 miesiące i nie zdążymy przygotować w tym roku. Natomiast schody wykonujemy na zgłoszenie a nie na pozwolenie. Wg zgłoszenia procedura trwa 2 tygodnie.
Wójt G.Jaworski – zadania inwestycyjne w drogownictwie realizujemy zgodnie z harmonogramem przyjętym przez Radę Gminy na sesji dnia 6 maja br. Jeżeli Pan chce żeby zdjęć z budżetu zadanie to można to zrobić ale nie wprowadzać nowego. Jest zbyt mało czasu na przeprowadzenie procedury przetargowej. Schody możemy realizować na zgłoszenie, ponieważ inaczej jest to przedłużenie ciągu pieszego. Nie wiemy jeszcze do końca, czy na wnioskowanym odcinku drogi w Domaradzu nie będzie przebiegała kanalizacja. Droga jest najlepszym pasem przebiegu kanalizacji.
Radny Z.Kwaśniewski – zgłoszony wniosek dotyczy drogi w Domaradzu na odcinku od świetlicy do posesji radnego A.Krzymińskiego.
Radny T.Myszke – temat inwestycji drogowych omawiany był na Sesji i przyjęliśmy plan. Taki zmiany powinny być omawiane na Komisji. Dziś szkoda naszego czasu na dyskusję na ten temat.
W związku ze złożonymi wyjaśnieniami radny A.Krzymiński wycofał zgłoszony wniosek.
Rada Gminy w składzie 15 radnych – 14 głosami „za” i 1 głosem wstrzymującym podjęła uchwałę Nr XI/58/11 w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2011 rok.
Ad. 6
Projekt uchwały w sprawie udzielania i rozmiaru obniżek tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze w szkołach oraz określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych pedagoga szkolnego i logopedy wraz z uzasadnieniem odczytała Sekretarz A.Harmacińska.
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni maję uwagi do projektu uchwały.
Radni ni wnieśli uwag do projektu uchwały.
Rada Gminy w składzie 15 radnych podjęła uchwałę Nr XI/59/11 w sprawie udzielania i rozmiaru obniżek tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze w szkołach oraz określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych pedagoga szkolnego i logopedy.
Ad. 7
I.Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości – działka Nr 147/6 w Strzyżynie wraz z uzasadnieniem odczytała inspektor ds. gospodarki nieruchomościami M.Boryła.
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały zostały szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni maję uwagi do projektu uchwały?
Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
Rada Gminy w składzie 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XI/60/11 w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości – działka Nr 147/6 w Strzyżynie.

II. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości – działka Nr 182/12 w Damnicy wraz z uzasadnieniem odczytała inspektor ds. gospodarki nieruchomościami M.Boryła.
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały zostały szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni maję uwagi do projektu uchwały?
Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
Rada Gminy w składzie 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XI/61/11 w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości – działka Nr 182/12 w Damnicy.

Ad. 8
I. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości do zasobów mienia komunalnego – działka nr 217 w Zagórzycy, 295/3 w Damnicy, 9/1 w Damnie wraz z uzasadnieniem odczytała inspektor ds. gospodarki nieruchomościami M.Boryła.
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwał został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni maję uwagi do projektu uchwały?
Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
Rada Gminy w składzie 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XI/62/11 w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości do zasobów mienia komunalnego – działki Nr 217 w Zagórzycy, 295/3 w Damnicy, 9/1 w Damnie.
II. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości do zasobów mienia komunalnego – działka nr 78/3 w Starej Dąbrowie wraz z uzasadnieniem odczytała inspektor ds. gospodarki nieruchomościami M.Boryła.
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwał został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni maję uwagi do projektu uchwały?
Radny Z.Kwaśniewski – projekt uchwały zakłada uregulowanie spraw związanych z realizacją sieci kanalizacyjno-wodociągowej m.in. w Damnicy na ulicy Polnej.
W związku z tym mam pytanie do Pana Wójta. Jak przewiduje się poprawić sieć kanalizacyjno-wodociągową na ulicy Polnej do posesji Nr 5? Jeżeli poprowadzi się droga zwyczajową czyli przez grunt prywatny, czy Pan Wójt przewiduje przejęcie tej drogi? Właściciele wymienionej posesji i gruntu przez który przechodzi droga zwyczajowa są zainteresowani przekazaniem tej drogi do mienia komunalnego. Wymienieni zwracali się o to już w 2007 roku do ówczesnej Pani Wójt.
Wójt G.Jaworski – jeżeli właściciel nieruchomości wyrazi zgodę na przejście kanalizacji przez jego grunt to tak można poprowadzić. Projektant przygotowujący projekt kanalizacji musi uzyskać zgodę właściciela działki na przejście kanalizacji przez jego grunt. Natomiast jeżeli właściciel działki nie wyrazi takiej zgody to inwestycja może być zaprojektowana do granicy tej działki.
Rada Gminy w składzie 15 radnych – 14 głosami „za” i 1 głosem „wstrzymującym” podjęła uchwałę Nr XI/63/11 w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości do zasobów mienia komunalnego – działka Nr 78/3 w Starej Dąbrowie.

Ad. 9
Projekt uchwały w sprawie uchylenia w części uchwały Nr VII/32/11 Rady Gminy Damnica z dnia 24 marca 2011r. w sprawie przystąpienia do opracowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w gminie Damnica – obręby geodezyjne Damnica Leśnictwo oraz Damnica wraz z uzasadnieniem odczytała inspektor ds. gospodarki nieruchomościami M.Boryła.
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwał został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni maję uwagi do projektu uchwały?
Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
 
Rada Gminy w składzie 15 radnych podjęła uchwałę Nr XI/64/11 w sprawie uchylenia w części uchwały Nr VII/32/11 Rady Gminy Damnica z dnia 24 marca 2011r. w sprawie przystąpienia do opracowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w gminie Damnica – obręby geodezyjne Damnica Leśnictwo oraz Damnica.
Przewodniczący W.Kisiel ogłosił 10 min. przerwy.
Po przerwie.
Ad. 11
Projekt uchwały w sprawie ustalenia regulaminu głosowania w wyborach ławników do sądów powszechnych odczytała wraz z uzasadnieniem Sekretarz A.Harmacińska.
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwał został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni maję uwagi do projektu uchwały?
Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
Rada Gminy w składzie 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XI/65/11 w sprawie ustalenia regulaminu głosowania w wyborach ławników do sądów powszechnych.
Ad. 12
Sekretarz A.Harmacińska odczytała opinię Zespołu o zgłoszonych kandydatach na ławników.
Opinia w załączeniu do niniejszego protokołu.
Następnie spośród radnych dokonano wyboru komisji skrutacyjnej, która przeprowadzi głosowanie w sprawie wyboru ławników do Sądu Rejonowego.
 
Zgłoszeni kandydaci do komisji skrutacyjnej:
1. Ewa Diegner
2. Małgorzata Wasiak
3. Anna Gajewska-Płatkowska
Rada Gminy jednogłośnie zaakceptowała zgłoszony skład komisji skrutacyjnej.
Komisja skrutacyjna przygotowała i rozdała karty do głosowania.
Po przeprowadzonym akcie głosowania przewodnicząca komisji skrutacyjnej odczytała protokół głosowania.
Protokół komisji skrutacyjnej w załączeniu do niniejszego protokołu.
W wyniku głosowania tajnego ławnikami do Sądu Rejonowego w Słupsku wybrane zostały następujące osoby:
1) Pani Lucyna Grota – orzekanie w sprawach z zakresu prawa pracy,
2) Pani Małgorzata Ewa Cymek-Dudzik – do orzekania w zakresie spraw pozostałych.
Sekretarz A.Harmacińska odczytała projekt uchwały w sprawie wyboru ławników do sądów powszechnych na kadencję 2012-2015.
Rada Gminy w składzie 25 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XI/66/11  w sprawie wyboru ławników do sądów powszechnych na kadencję 2012-2015.
Ad. 13
Projekt uchwały w sprawie realizacji projektu pn. „Razem lepiej – wyrównanie szans edukacyjnych uczniów klas I-III w Gminie Damnica” dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki odczytała wraz z uzasadnieniem Sekretarz A.Harmacińska.
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwał został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni maję uwagi do projektu uchwały?
Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
Rada Gminy w składzie 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XI/67/11 w sprawie realizacji projektu pn. „Razem lepiej – wyrównanie szans edukacyjnych uczniów klas I-III w Gminie Damnica” dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Ad. 14
Przewodniczący W.Kisiel -  w ostatnim czasie na terenie gminy mieliśmy dwa pożary. Pierwszy miał miejsce w Łebieniu u Pana Felczaka, gdzie spaleniu uległ budynek gospodarczy. Chciałbym podziękować radnej Annie Gałewskiej-Płatkowskiej, która przeprowadziła zbiórkę pieniędzy dla poszkodowanych. Panu Wójtowi G.Jaworskiem i Pani kierownik GOPS B.Orlickiej za okazaną pomoc. Panu dyrektorowi ZGK G.Grabowskiemu za pomoc w uprzątnięciu pogorzeliska. W imieniu Rady Gminy wystąpiłem do Pana Dariusza Plaga dyrektora firmy Poltarex w Damnicy o przekazanie poszkodowanemu materiałów na konstrukcję dachu. Pan dyrektor pozytywnie odpowiedział na nasz wniosek za co bardzo dziękuję. Kolejny pożar miał miejsce w miejscowości Karzniczka gdzie spaleniu uległ budynek mieszkalny i ucierpiały 3 rodziny. Rodziny te nie zostały bez pomocy. W imieniu Rady Gminy dziękuję Panu Wójtowi i Pani kierownik GOPS za przekazanie kwoty 12 tys.zł. Panu dyrektorowi ZGK za zorganizowanie pomocy przy sprzątaniu pogorzeliska. Księdzu proboszczowi Henrykowi Jereczek za przeprowadzenie zbiórki pieniędzy dla poszkodowanych. SDOO w Karzniczce za udostępnienie transportu. Szczególnie dziękuję radnym, którzy nie pozostali obojętni i przekazali dla poszkodowanych swoje diety w wysokości 5.460 zł. Bardzo dziękuję radnym za ten gest. W chwili przekazania pieniędzy od Rady Gminy zobowiązałem Panią Mejer do przedstawienia faktur na materiały budowlane na tę kwotę.
A.Mejer – w dniu 24 czerwca br. nasze życie w mgnieniu oka stanęło na głowie. Po pierwszych chwilach radości z faktu, że nikomu nic się nie stało nadszedł moment załamania. Kiedy zobaczyliśmy że spłonął bądź został zalany cały dorobek naszego życia. Patrzenie na dogasające szczątki mebli, ubrania, pamiątki rodzinne wywołało w nas szok. To były chwile, których nie zrozumie nikt, kogo podobna tragedia nie dotknęła. Na szczęście radni Gminy Damnica złożyli deklarację pomocy. Wkrótce za tym słowa przerodziły się w czyny. W imieniu rodzin pogorzelców i własnym składam gorące podziękowania dla radnych Gminy Damnica za wyjątkowe zaangażowanie w niesieniu pomocy osobom i rodzinom poszkodowanym wskutek pożaru. Serdecznie gratuluję Państwu postawy. Dziękuję wszystkim ze szczerego serca. Również chcemy podziękować Wójtowi Gminy Damnica i Pani Kierownik GOPS za dotychczasową pomoc. W zeszłym tygodniu złożyliśmy pismo o dalszą pomoc finansową. Byli byśmy wdzięczni za przychylność i pomoc w zakupie blachy na dach, bo została nam do zapłacenia kwota 7.000 zł. plus odnowa i remonty mieszkań. Jest to dla naszych rodzin jeszcze duże obciążenie finansowe.
Wiceprzewodniczący R.Nieradko odczytał wniosek mieszkańców miejscowości Damnica o podjęcie działań umożliwiających  podłączenie miejscowości Damnica do planowanej sieci gazociągu.
Przewodniczący W.Kisiel – wniosek został podpisany przez 305 mieszkańców miejscowości Damnica. Zgodnie z sugestią Pana Wójta na następną Sesję zaproszę dyrektora Gaz System i będziemy dyskutować na temat podłączenia nie tylko Damnicy ale całej gminy.
Radny T.Myszke – wiem, że w roku bieżącym nie ma już środków na remonty dróg. Jednak uważam że w ramach bieżących napraw należałoby poprawić odcinek drogi gminnej Damnica – Karzniczka oraz drogi brukowej Karzniczka-Bięcino. Drogi te a szczególnie do Bięcina są w złym stanie, trudno nimi przejechać. Zasadnym byłoby poprawienie ich nawierzchni.
Uważam, iż w dalszym ciągu należy wymagać od właściciela pałacu w Karzniczce odpowiedniego zabezpieczenia terenu. Na dzień dzisiejszy teren nie jest zabezpieczony i stwarza zagrożenie szczególnie dla dzieci.
Radny Z.Kwaśniewski – w miejscu spalonego pałacu w Karzniczce stworzyła się jedno wielkie śmietnisko. Jest tam niesamowita ilość śmieci, jest to coś strasznego. Nie zdziwię się jeżeli w lokalnej prasie pojawi się artykuł na ten temat. Nie wiem jak ale trzeba zmusić właściciela do uprzątnięcia terenu.
Radna A.Gajewska-Płatkowska – składałam wniosek dotyczący utworzenia przystanku PKP w Łebieniu. W związku z tym mam pytanie?
1) Czy przesłano wniosek do Urzędu Marszałkowskiego w sprawie akceptacji lokalizacji przystanku i ujęcie go w rozkładzie jazdy na trasie Gdańsk – Słupsk?
2) Czy opracowano analizę celowości utworzenia przystanku?
3) Czy został złożony skompletowany w całości wniosek o zmianę dokumentacji?
Kolejna sprawa którą poruszałam to sprawa przebudowy zjazdu z drogi krajowej w drogę powiatową w kierunku Starej Dąbrowy. Wiemy, że jest to niebezpieczny zjazd, dochodzi tam do wielu wypadków i kolizji. Czy w tej sprawie coś się ruszyło? Skoro wykonano rozjazdy w miejscowości Mianowice i Potęgowo to znaczy że na drodze tej jest duże natężenie ruchu.
M.Boryła – w sprawie lokalizacji przystanku kolejowego w Łebieniu wszystkie dokumenty zostały złożone w Urzędzie Marszałkowskim. Dostaliśmy tylko informację, że zostały one przesłane z jednego wydziału do drugiego i na razie jest cisza w tym temacie.
Natomiast wniosek dotyczący przebudowy zjazdu z drogi krajowej w kierunku Starej Dąbrowy został złożony i jest ponaglany od 9 lat. Nie mamy wpływu na realizacje wnioski, nie od nas to zależy. Powołana została specjalna komisja , która stwierdziła że na większego zagrożenia na tym odcinku drogi. Nie chodzi o ilość użytkowników drogi tylko pod uwagę brana jest ilość samochodów skręcających w drogę powiatową. Analizy celowości budowy takich zjazdów dokonuje Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad. Możemy ewentualnie wnioskować o ograniczenie prędkości na tym odcinku.
Radna A.Sazon – jak realizowany jest wniosek dotyczący poszerzenia drogi do miejscowości Wielogłowy i budowy chodnika przy tej drodze? Czy jest możliwość wykonania tego chodnika?

Radna B.Krawczewska – czy jest możliwość pociągnięcia wody na cmentarz w Damnie. Brak wody jest uciążliwy szczególnie dla osób starszych.
Wójt G.Jaworski – możliwość jest ale jakim kosztem. Do cmentarza nie ma sieci wodociągowej i aby doprowadzić tam wodę należałoby położyć sieć .
Radna M.Wasiak – zgłosiła następujące wnioski:
1) Wykonać poszerzenie pasa drogowego drogi dojazdowej do osiedla domów jednorodzinnych w Mianowicach (od przystanku w kierunku bloków) na działce Nr 21/1,
2) Zamontować lampę oświetleniową na osiedlu domów wielorodzinnych w Mianowicach na działce 135/2, która oświetli drogę gminną,
3) Wykonać nowy chodnik dla pieszych przy drodze powiatowej miejscowości Mianowice na odcinku od skrzyżowania drogi krajowej Nr 6 z drogą powiatową w kierunku Główczyc do końca terenu zabudowanego.
Radny T.Myszke – sprawy inwestycyjne powinniśmy omawiać przy planowaniu budżetu a nie na Sesji. Dziś jest strata czasu na taką dyskusję.
Wójt G.Jaworski – zgłoszone przez radną zadania należy składać w ramach wniosków do projektu budżetu i wówczas można prowadzić dyskusję w tym temacie.
Właściciel działki w Mianowicach wystąpił o wydanie warunków zabudowy dla tej działki ale to jeszcze  nie oznacza, że ogrodzi działkę i nie będzie przejścia.
Natomiast chodnik do Wielogłów owszem. W poprzednich latach wydzielona została działka przy drodze powiatowej w kierunku Wielogłów o szerokości 4m na której miał być zbudowany chodnik do wsi. Nie jest to celowe, ponieważ należałoby wyciąć drzewa po jednej stronie drogi aby poszerzyć jezdnię. W chwilo obecnej jezdnia droga jest za wąska i nie ma możliwości poszerzenia. Dlatego chodnik należałoby wykonać po prawej stronie drogi, ponieważ jest tam więcej miejsca.
Radna A.Gajewska-Płatkowska – w roku bieżącym ma być jeszcze realizowany odcinek drogi powiatowej. Na jakim odcinku i czy termin zakończenia do 30 września br. jest realny.
Wójt G.Jaworski – w roku bieżącym ma być realizowany odcinek od osiedla w Bobrownikach do lasu w kierunku Łebienia. Na odcinku tym położona zostanie nowa nawierzchnia. Ogłoszony został już przetarg na wykonawstwo.
Radna M.Wasiak – poprawić stan nawierzchni na drodze w Mianowicach na odcinku od przystanku do bloków. Na drodze tej są płyty, które są nierównie. Droga ta miała być poprawiona w okresie jesiennym.
Ad. 15
Sołtys R.Zieliński – poprawić stan drogi gminnej Świecichowo – Wiatrowo. Droga jest nieprzejezdna. Zasypać duże dziury, wyrównać i doprowadzić do przejezdności. Kolejna sprawa to chciałbym się dowiedzieć kiedy sołtysi dostaną tablice informacyjne? Nie mamy gdzie wieszać pism i informacji. Ponadto chciałbym poruszyć problem planu lekcji i organizacji dowozu do szkoły w Damnicy dla małych dzieci z klas I-III. Są to małe dzieci a w szkole są już o 7:00 i czekają na rozpoczęcie lekcji do godziny 9:00. Natomiast do domu wracają o godz. 16:00. Jest to bardzo długo jak na takie małe dzieci. Czy nie można tego jakoś inaczej zorganizować?
Dyrektor ZGK G.Grabowski – wyjaśnił temat organizacji dowozu dzieci do szkół i poinformował, iż temat ten zostanie uregulowany w najbliższym czasie tj. do końca przyszłego tygodnia.
Sołtys G.Krenciszek – w Karzniczce znowu jest odór z kanalizacji. Czy robi się coś żeby to zlikwidować. Jakie są plany związane z oczyszczalnią w Karzniczce?
Dyrektor ZGK G.Grabowski – omówił zasady funkcjonowania oczyszczalni ścieków w Karzniczce oraz plany dotyczące modernizacji tej oczyszczalni.

Wiceprzewodniczący R.Nieradko odczytał pisma:
1) Zakładu Gospodarki Komunalnej w Damnicy w sprawie nieczynnego wyrobiska piasku w Łebieniu,
2) Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej w Słupsku – zaproszenie do wizyty studyjnej na terenie Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów w Bierkowie.

Ad. 15
W związku z wyczerpaniem porządku obrad o godz. 16:20 Przewodniczący W.Kisiel zamknął obrady XI Sesji Rady Gminy Damnica
 
Na tym protokół zakończono.
Protokółowała                                            Przewodniczący
Barbara Imińska                                        Włodzimierz Kisiel
 
 
 
 

 
Wytworzył:
Barbara Imińska
Udostępnił:
Jarosiewicz Bartosz
(2011-10-17 10:37:11)
Ostatnio zmodyfikował:
Jarosiewicz Bartosz
(2011-11-22 11:47:25)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki