PROTOKÓŁ Nr XXIII/12 w dniu 13 września 2012r.

 

PROTOKÓŁ Nr XXIII/12
Sesji Rady Gminy Damnica
w dniu 13 września 2012r.
 
Na stan 15 radnych obecnych było 14 radnych.
Nieobecna radna: A.Gajewska-Płatkowska.
 
Przewodniczył – Włodzimierz Kisiel
Protokółowała – Barbara Imińska
 
            Sesję Rady Gminy otworzył o godz. 12:00 Przewodniczący W.Kisiel, który po przywitaniu radnych i gości, na podstawie listy obecności stwierdził quorum radnych do podejmowania prawomocnych uchwał.
 
Przewodniczący W.Kisiel odczytał wniosek Wójta Gminy Damnica o wprowadzenie do porządku obrad dwóch projektów uchwał w sprawie wyrażenia woli nabycia nieruchomości do zasobów mienia komunalnego.
 
Przewodniczący W.Kisiel zwrócił się z pytaniem, kto z radnych jest za wprowadzeniem do porządku obrad wnioskowanych projektów uchwał?
 
Rada jednogłośnie postanowiła wprowadzić do porządku obrad wnioskowane projekty uchwał.
 
Przewodniczący W.Kisiel zwrócił się z pytaniem, czy są jeszcze uwagi lub wnioski do porządku obrad?
Radni nie zgłosili uwag do porządku obrad.
Porządek obrad po wprowadzeniu zmian przedstawia się następująco:
1.      Sprawy regulaminowe:
Ø     otwarcie Sesji i stwierdzenie quorum,
Ø     przyjęcie porządku obrad,
Ø     przyjęcie protokołu z poprzedniej Sesji.
2.      Informacja dyrektorów szkół o przygotowaniu placówek oświatowych do rozpoczęcia nowego roku szkolnego 2012/2013.
3.      Informacja Wójta Gminy z pracy w okresie międzysesyjnym.
4.      Informacja z realizacji wniosków zgłoszonych na poprzedniej Sesji.
5.      Informacja z realizacji budżetu gminy za I półrocze 2012r.
6.      Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Damnica na 2012r.
7.      Projekt uchwały w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2011 – 2029.
8.      Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego na sfinansowanie wydatków inwestycyjnych nieznajdujących pokrycia w dochodach własnych budżetu Gminy.
9.      Projekt uchwały w sprawie współfinansowania I etapu (prace projektowe) wspólnej inwestycji pn: Uszczelnienie trzeciej komory na składowisku odpadów w Chlewnicy.
10. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości – lokal mieszkalny Nr 8 w budynku przy ul. Wincentego Witosa 17 w Damnicy.
11. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości – działka Nr 347/1 w m.Damnica na rzecz Zakładu Energetycznego.
12. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości – działka Nr 341/2 w m.Damnica, sprzedaż w drodze przetargu nieograniczonego.
13. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości do zasobów mienia komunalnego gminy – działka Nr 55 w m. Karzniczka.
14. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości do zasobów mienia komunalnego – obiekt Posterunku Policji.
15. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości do zasobów mienia komunalnego – działki Nr 229/3 i 229/6 w obrębie geodezyjnym Damnica.
16. Interpelacje i zapytania radnych.
17. Wolne wnioski i informacje.
18. Zakończenie Sesji.
 
Protokół z poprzedniej Sesji tj. 28 czerwca 2012r. został sporządzony i opublikowany w BIP.
 
Przewodniczący W.Kisiel zwrócił się z pytaniem do radnych, czy mają uwagi do protokołu z poprzedniej Sesji?
Radni nie wnieśli uwag do protokołu z poprzedniej Sesji.
 
Ad. 2
Przewodniczący W.Kisiel - tematem dzisiejszej sesji jest informacja dyrektorów szkół o przygotowaniu placówek oświatowych do rozpoczęcie nowego roku szkolnego 2012/2013.
Proszę dyrektorów poszczególnych placówek oświatowych o przedstawienie informacji.
 
Zespół Szkół w Damnicy – informację przedstawił dyrektor Pan Andrzej Kordylas.
Informacja w załączeniu do niniejszego protokołu.
Radni nie wnieśli uwag do przedstawionej informacji.
 
Zespół Szkół w Damnie – informację przedstawiła dyrektor Joanna Rusak.
Informacja w załączeniu do niniejszego protokołu.
Radni nie wnieśli uwag do przedstawionej informacji.
 
Zespół Szkół w Zagórzycy – informację przedstawił dyrektor Robert Nowak.
Informacja w załączeniu do niniejszego protokołu.
Radni nie wnieśli uwag do przedstawionej informacji.
 
 
Szkoła Podstawowa w Domaradzu – informację przedstawiła dyrektor Elżbieta Kołtun.
Informacja w załączeniu do niniejszego protokołu.
Radni nie wnieśli uwag do przedstawionej informacji.
 
Dyrektorzy szkół odpowiadali na pytania radnych i osób uczestniczących.
 
Ad. 3
Wójt G.Jaworski przedstawił informację z pracy w okresie międzysesyjnym.
Informacja w załączeniu do niniejszego protokołu – załącznik Nr 1.
 
Radny R.Nieradko – na poprzedniej Sesji zgłosiłem wniosek do Pana Wójta o wykoszenie przyległego terenu do boiska w Damnie a nie o wykoszenie boiska. Otrzymałem odpowiedź, że nie ma potrzeby wykoszenia płyty boiska a ja zwracałem się o wykoszenie terenu przyległego do boiska. Dyrektor ZGK odpisał, że Zespół dysponuje kosiarką więc powinien sam wykaszać trawę. Owszem wykaszamy sami przy pomocy firmy Farm Frites. Faktem jest że skarpa została wykoszona ale tydzień przed sesją a ja prosiłem o to od maja.
 
Dyrektor ZGK G.Grabowski – otrzymałem wniosek podpisany przez Pana Przewodniczącego i zrealizowałem go zgodnie z jego treścią. Pracownicy ZGK wykosili pobocza dróg w miejscowości natomiast pracownicy szkoły wykosili teren wokół boiska. Sprawę wykaszania trawy i zabezpieczenia środków finansowych na ten cel należy omówić przy planowaniu budżetu na następny rok. Ponadto ZGK powinien otrzymywać informacje co, gdzie i kiedy się odbywa, aby ewentualnie pomóc w organizacji. Dysponujemy pracownikami i wszystkie sprawy można załatwić.
 
Radny R.Nieradko – jeżeli mówimy o finansach to dla Damnicy są zabezpieczone środki na wykoszenie stadionu, na zabezpieczenie meczy, na zakup budek dla zawodników. Natomiast dla Damna nie ma środków na wykoszenie trawy.
 
Wójt G.Jaworski – Zespół Polonez Bobrowniki tak jak Zespół Damnica otrzymuje na swoją działalność dotację z budżetu gminy. Mimo, iż Zespół Bobrowniki spadł w rozgrywkach do niższej ligi kwota dotacji nie została zmniejszona, więc można powiedzieć, że Zespół otrzymał większe środki niż powinien. Zespół nie ponosi kosztów związanych z utrzymaniem szatni tj. energia, sprzątanie, ogrzewanie a są to znaczne koszty. Stadion w Damnicy wykorzystywany jest nie tylko przez Zespół Sportowy, ale także na organizację imprez gminnych. Zakupiono wiaty dla zawodników na stadion w Damnicy, ponieważ był to wymóg warunkujący dopuszczenie boiska do rozgrywek. Klub Sportowy w Damnicy awansował do klasy okręgowej, co wiąże się z większymi wymogami dotyczącymi wyposażenia stadionu.
 
 
 
Ad. 4
Wiceprzewodniczący K.Kozina odczytał informację z realizacji wniosków zgłoszonych na poprzedniej Sesji.
Informacja w załączeniu do niniejszego protokołu – załącznik Nr 2.
 
Radni nie wnieśli uwag do przedstawionej informacji.
 
Ad. 5
Informację o przebiegu wykonania budżetu oraz kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej w tym o przebiegu realizacji przedsięwzięć za I półrocze 2012r. przedstawiła Skarbnik U.Perkowska.
 
Z analizy realizacji budżetu za I półrocze 2012r. wynika, iż wskaźnik wykonania dochodów wynosi 51,68% a wydatków 43,86%.
Realizacja wydatków przebiegała prawidłowo. Wykonano je w 43,86% w stosunku do planu. Wydatki bieżące stanowią 93,28% wykonania, natomiast wydatki majątkowe w 6,72%. Niski poziom wykonania zadań inwestycyjnych jest wynikiem realizacji inwestycji, których termin zakończenia przypada w II półroczu 2012r.
 
Radni nie wnieśli uwag do przedstawionej informacji.
 
Ad. 6
Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Damnica na 2012r. odczytała wraz z uzasadnieniem Skarbnik U.Perkowska.
 
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji.
Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?
Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
 
Rada Gminy w składzie 13 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXIII/154/12 w sprawie zmian w budżecie Gminy Damnica na 2012r.
 
Ad. 7
Projekt uchwały w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2011-2029 odczytała wraz z uzasadnieniem Skarbnik U.Perkowska.
 
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji.
Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?
Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
 
Rada Gminy w składzie 14 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXIII/155/12 w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2011-2029.
 
Ad. 8
Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego na sfinansowanie wydatków inwestycyjnych nieznajdujących pokrycia w dochodach własnych budżetu Gminy odczytała wraz z uzasadnieniem Skarbnik U.Perkowska.
 
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji.
Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?
 
Radny T.Myszke – planując środki na zakup samochodu strażackiego należałoby także zabezpieczyć środki na jego wyposażenie.
 
Wójt G.Jaworski – na zakup samochodu strażackiego zgodnie w wymogami ogłoszony zostanie przetarg. W specyfikacji określone zostaną wymogi jakim powinien odpowiadać samochód. Być może że w ramach planowanych środków uda nam się kupić samochód łącznie z wyposażeniem.
 
Rada Gminy w składzie 14 radnych – 13 głosami „za” i 1 głosem „wstrzymującym się” podjęła uchwałę Nr XXIII/156/12 w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego na sfinansowanie wydatków inwestycyjnych nieznajdujących pokrycia w dochodach własnych budżetu Gminy.
 
Ad. 9
Projekt uchwały w sprawie współfinansowania I etapu (prace projektowe) wspólnej inwestycji pn: Uszczelnienie trzeciej komory na składowisku odpadów w Chlewnicy odczytała wraz z uzasadnieniem Sekretarz A.Harmacińska.
 
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji.
Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?
Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
 
Rada Gminy w składzie 14 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXIII/157/12 w sprawie w sprawie współfinansowania I etapu (prace projektowe) wspólnej inwestycji pn: Uszczelnienie trzeciej komory na składowisku odpadów w Chlewnicy.
 
 
 
Ad. 10
Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycia nieruchomości – lokal mieszkalny Nr 8 w budynku przy ul. Wincentego Witosa 17 w Damnicy odczytała wraz z uzasadnieniem Inspektor M.Boryła.
 
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji.
Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?
Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
Rada Gminy w składzie 14 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXIII/158/12 w sprawie wyrażenia zgody na zbycia nieruchomości.
 
Ad. 11
Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycia nieruchomości – działka Nr 347/1 w m.Damnica na rzecz Zakładu Energetycznego odczytała wraz z uzasadnieniem Inspektor M.Boryła.
 
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji.
Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?
Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
 
Rada Gminy w składzie 14 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXIII/159/12 w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości.
 
Ad. 12
Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycia nieruchomości – działka Nr 341/2 w m.Damnica odczytała wraz z uzasadnieniem Inspektor M.Boryła.
 
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji.
Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?
Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
 
Rada Gminy w składzie 14 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXIII/160/12 w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości.
 
Ad. 13
Projekt uchwały w sprawie wyrażenia woli nabycia nieruchomości do zasobów mienia komunalnego gminy – działka Nr 55 w m. Karzniczka odczytała Inspektor M.Boryła.
 
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji.
Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?
Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
 
Rada Gminy w składzie 14 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXIII/161/12 w sprawie wyrażenia woli nabycia nieruchomości do zasobów mienia komunalnego gminy.
 
Ad. 14
Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości do zasobów mienia komunalnego – obiekt Posterunku Policji odczytała Inspektor M.Boryła.
 
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji.
Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?
 
Wójt G.Jaworski – Komendant Miejski Policji w Słupsku wystąpił z pismem informując, iż Komenda Miejska Policji przystąpiła do analizy zasadności funkcjonowania w strukturach Komendy Miejskiej Policji w Słupsku Posterunków Policji. Z uzyskanych informacji wynika, że dąży się do likwidacji małych Posterunków Policji lub ich łączenia. Zachodzi obawa likwidacji Posterunku Policji w Damnicy i przyłączenia naszej gminy do Komisariatu Policji w Słupsku. Aby móc uzasadnić utrzymanie funkcjonowania posterunku Komendant Miejski oczekuje ze strony samorządu deklaracji współuczestniczenia w bieżącym jego utrzymaniu lub przejęcia przez gminę budynku posterunku do zasobów gminy. Komendant Miejski oczekuje partycypowania gminy w kosztach stałych utrzymania budynku posterunku tj. m.in.: w kosztach zakupu opału i zatrudnienia w sezonie palacza, zwolnienia z podatku od nieruchomości, opłat za media. Nie mamy jednak gwarancji, że przystępując do współuczestniczenia w bieżącym utrzymaniu budynku Komendant Miejski po jakimś czasie nie podejmie decyzji o likwidacji Posterunku Policji w Damnicy. W związku z powyższym przygotowany został projekt uchwały w sprawie przejęcia obiektu do zasobów gminy, ponieważ w terminie do 21 września br. jesteśmy zobowiązani poinformować Komendanta Miejskiego o naszym stanowisku.
 
Rada Gminy w składzie 14 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXIII/162/12 w sprawie wyrażenia woli nabycia nieruchomości zabudowanej Posterunkiem Policji do zasobów mienia komunalnego gminy.
 
Ad. 15
Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości do zasobów mienia komunalnego – działki Nr 229/3 i 229/6 w obrębie geodezyjnym Damnica odczytała wraz z uzasadnieniem Inspektor M.Boryła.
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji.
Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?
Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
 
Rada Gminy w składzie 14 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXIII/163/12 w sprawie wyrażenia woli nabycia nieruchomości do zasobów mienia komunalnego gminy.
 
Ad. 16
 
Radny A.Krzymiński – uzyskałem informację, że świetlica wiejska w Domaradzu ma działać tylko bo końca bieżącego roku? Czy Pan Wójt mógłby to wyjaśnić? Jaki jest sens budowania nowych świetlic w Sąborzu, Mianowicach czy Karzniczce skoro dąży się do zamknięcia tych istniejących.
 
Wójt G.Jaworski – nikt nie likwiduje świetlicy w Domaradzu. Faktem jest, że w okresie wakacji zajęcia odbywały się w szkole ze względu na organizację półkolonii dla dzieci rolników z wyżywieniem. Obiekt szkoły posiada zezwolenie SANEPID-u na prowadzenie tego typu zajęć.
 
Radny Z.Zieliński – z funduszu sołeckiego został zakupiony sprzęt sportowy m.in. do gry w piłkę siatkową, który miał zostać zamontowany na placu zabaw w Wiatrowie. Dowiedziałem się, że jednak nie zostanie tam zamontowany.
 
Wójt G.Jaworski – zakupiony sprzęt jest sprzętem profesjonalnym i na jego zamontowanie musi być odpowiednie miejsce. Na placu zabaw w Wiatrowie jest za mało miejsca i dlatego nie może zostać tam zamontowany. Przygotowane zostanie inne miejsce, gdzie będzie można ten sprzęt zamontować.
 
Radny R.Nieradko – czy prowadził Pan Wójt rozmowy z dyrektorem ZDP w Słupsku w temacie budowy chodników przy drogach powiatowych? Mamy informację, że od marca tj. od złożenia wniosku nikt się tym tematem nie interesował.
 
Wójt G.Jaworski – to nie jest tak jak radny mówi. Odpowiedni wniosek został złożony do Starostwa Powiatowego. Na dzień dzisiejszy Rada Powiatu nie podjęła jeszcze uchwały. Prawdopodobnie jest to związane z brakiem środków.
 
Radny T.Myszke – dokonać przeglądu oświetlenia ulicznego w Karzniczce i uzupełnić lampy, które nie świecą. W dalszym ciągu egzekwować od właściciela spalonego pałacu uporządkowania i zabezpieczenia terenu.
Poprawić stan nawierzchni na drogach gminnych: Damnica – Karżniczka oraz Damnica – Łężyca.
 
Sekretarz A.Harmacińska – w informacji międzysesyjnej w miesiącu czerwcu br. otrzymali Państwo informację dotyczącą obowiązków jakie Konserwator Zabytków nałożył na właściciela spalonego pałacu, określony został także termin wykonania prac. Z naszej strony nic więcej nie możemy zrobić.
 
Radna M.Wasiak – odpowiedź Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad Oddział w Gdańsku w temacie zamontowania sygnalizacji świetlnej w Mianowicach nie zadawala mnie. Generalna Dyrekcja wskazuje w odpowiedzi, że na przejściu dla pieszych utworzony został azyl dla pieszych, który powinien stworzyć warunki bezpiecznego przejścia przez jezdnię. Jednak wielokrotnie wysepka ta została zniszczona przez pojazdy wymuszające pierwszeństwo. Pieszy nie czuje się bezpieczny na przejściu dla pieszych. Uważam, że zasadnie jest zamontowanie sygnalizacji świetlnej. Po raz kolejny zwracam uwagę na potrzebę remontu drogi do bloków w Mianowicach. Płyty są nierówne, wystające i bardzo łatwo może dojść do nieszczęścia. Myślę, że lepiej poprawić stan tej drogi niż płacić odszkodowanie za wypadek. Bardzo dziękuję Panu dyrektorowi ZGK za przygotowanie placu na piknik rodzinny w Mianowicach.
 
Radny A.Krzymiński – zgłaszam wniosek o doprowadzenie boiska sportowego w Domaradzu do stanu umożliwiającego prowadzenie rozgrywek sportowych.
 
Kierownik GOPS B.Orlicka – chciała bym zwrócić Państwa uwagę na potrzeby naszych mieszkańców. Do Ośrodka Pomocy Społecznej zgłasza się coraz więcej osób oczekujących pomocy. Są to zarówno rodziny jak i osoby samotne. W wielu przypadkach zgłaszają się do nas dzieci naszych podopiecznych, które nie mają zatrudnienia i już zakładają własne rodziny. Osób takich będzie przybywało a naszym zadaniem jest udzielenie im pomocy zarówno finansowej, materialnej jak i psychologicznej.
 
Ad. 17
Nie zgłoszono wniosków.
 
Ad. 18
W związku z wyczerpaniem porządku obrad o godz. 15:30 Przewodniczący W.Kisiel zamknął obrady XXIII Sesji Rady Gminy Damnica.
 
Na tym protokół zakończono.
 
Protokółowała                                                                         Przewodniczący
Barbara Imińska                                                                    Włodzimierz Kisiel
 
 
 

Wytworzył:
Barbara Imińska
Udostępnił:
Jarosiewicz Bartosz
(2012-10-19 11:56:14)
Ostatnio zmodyfikował:
Jarosiewicz Bartosz
(2012-10-19 11:59:42)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki