PROTOKÓŁ Nr XXIV/12
Sesji Rady Gminy Damnica
w dniu 25 października 2012r.
 
Na stan 15 radnych obecnych było 15 radnych.
 
Przewodniczył – Włodzimierz Kisiel
Protokółowała – Barbara Imińska
 
            Sesję Rady Gminy otworzył o godz. 12:00 Przewodniczący W.Kisiel, który po przywitaniu radnych i gości, na podstawie listy obecności stwierdził quorum radnych do podejmowania prawomocnych uchwał.
Przewodniczący W.Kisiel przywitał zaproszonych gości w osobach:
- Krzysztof Remiszewski – Z-ca kierownika Powiatowego Biura ARiMR,
- Ewa Gartych – specjalista ODR w Strzelinie,
- Adam Jabłoński – specjalista ODR w Strzelinie.
 
Przewodniczący W.Kisiel odczytał wniosek Wójta Gminy Damnica z dnia 22.10.2012r. o wprowadzenie do porządku obrad projektu uchwały w sprawie współfinansowania II etapu (realizacja inwestycji) wspólnej inwestycji pn. Uszczelnienie trzeciej kwatery na składowisku odpadów w Chlewnicy.
Przewodniczący W.Kisiel zwrócił się z pytaniem, kto z radnych jest za wprowadzeniem do porządku obrad wnioskowanego projektu uchwały?
 
Rada jednogłośnie postanowiła wprowadzić do porządku obrad wnioskowany projekt uchwały.
 
Przewodniczący W.Kisiel zwrócił się z pytaniem, czy są jeszcze uwagi lub wnioski do porządku obrad?
Radni nie zgłosili uwag do porządku obrad.
Porządek obrad po wprowadzeniu zmian przedstawia się następująco:
1.      Sprawy regulaminowe:
Ø otwarcie Sesji i stwierdzenie quorum,
Ø przyjęcie porządku obrad,
Ø przyjęcie protokołu z poprzedniej Sesji.
2.      Informacja dotycząca bieżących spraw w rolnictwie.
3.      Informacja Wójta Gminy z pracy w okresie międzysesyjnym.
4.      Informacja z realizacji wniosków zgłoszonych na poprzedniej Sesji.
5.      Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Damnica na 2012r.
6.      Projekt uchwały w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2011-2029.
7.      Projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej Powiatowi Słupskiemu na budowę chodnika przy drogach powiatowych nr 1139G w Karzniczce, nr 1139G w Mianowicach, nr 1140G w Bobrownikach.
8.      Projekt uchwały w sprawie podziału Gminy Damnica na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz ustalenia liczby radnych wybieranych w każdym okręgu.
9.      Projekt uchwały w sprawie zawarcia umowy partnerskiej pomiędzy Powiatem Słupskim a gminami Powiatu Słupskiego.
10. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości - działka Nr 34/4 w m.Bobrowniki.
11. Projekt uchwały w sprawie współfinansowania II etapu (realizacja inwestycji) wspólnej inwestycji pn. Uszczelnienie trzeciej kwatery na składowisku odpadów w Chlewnicy.
12. Interpelacje i zapytania radnych.
13. Wolne wnioski i informacje.
14. Zakończenie Sesji.
 
Protokół z poprzedniej Sesji tj. 13 września 2012r. został sporządzony i opublikowany w BIP.
 
Przewodniczący W.Kisiel zwrócił się z pytaniem do radnych, czy mają uwagi do protokołu z poprzedniej Sesji?
Radni nie wnieśli uwag do protokołu z poprzedniej Sesji.
 
Ad. 2
Przewodniczący W.Kisiel poinformował, iż tematem dzisiejszej Sesji jest informacja na temat bieżących spraw w rolnictwie i oddał głos zaproszonym gościom.
 
Krzysztof Remiszewski Zastępca Kierownika Powiatowego Biura Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Słupsku przedstawił Radzie informację na temat modulacji dopłat bezpośrednich dla rolnictwa. Zmianę w dopłatach odczują rolnicy, którzy otrzymują dopłaty bezpośrednie w wysokości powyżej 5 tysięcy euro. Natomiast żadnych zmian nie odczują ci rolnicy, którzy otrzymują dopłaty w wysokości do 5 tys. euro.
 
Pani Ewa Gartych i Pan Adam Jabłoński specjaliści z Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Strzelinie przedstawili Radzie strukturę Ośrodków Doradztwa Rolniczego. Zapoznali z formami działania na rzecz rolnictwa min. wspieranie restrukturyzacji, wspieranie rozwoju przedsiębiorstw, szkolenia dla rolników, doradztwo dla rolników.
 
W dalszej części zaproszeni goście odpowiadali na pytania radnych.
 
Ad. 3
Wójt G.Jaworski przedstawił informację z prac w okresie międzysesyjnym
Informacja w załączeniu do niniejszego protokołu.
 
Przewodniczący W.Kisiel zwrócił się z pytaniem do radnych, czy mają pytania do przedstawionej informacji.
 
Radna J.Michalska – wykonana została dokumentacja kosztorysowa na przebudowę ciągu pieszo jezdnego do Zespołu Szkół w Damnicy. Chciałabym zwrócić uwagę na fakt, iż w projekcie nie ma różnicy między wysokością chodnika a wysokością jezdni, krawężnik zaplanowano leżący.  Wobec tego zachodzi obawa, że samochody mijając się będą zjeżdżały na chodnik a tym samym spychały z niego dzieci. Chodnik ten miał zapewnić dzieciom bezpieczeństwo a w tej sytuacji nic się nie zmieni.
 
Wójt G.Jaworski – przed rozpoczęciem budowy chodnika uzgodni się ostatecznie posadowienie wysokości krawężnika.
 
Radna A.Gajewska-Płatkowska - jakiego obiektu dotyczy inwestycja „Wymiana pokrycia dachowego wraz z ociepleniem części poddasza oraz wykonaniem komina spalinowego i przewodów wentylacyjnych”?
 
Wójt G.Jaworski – inwestycja ta dotyczy budynku Urzędu Gminy.
 
Radny Z.Kwaśniewski – w bieżących informacjach Pan Wójt wykazuje, że na drodze powiatowej Mianowice – Zagórzyca przybędzie znaków drogowych. Myślę, że działania Radnych Powiatu i Wójta Gminy spowodują poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego na tym odcinku. Jednocześnie chcę wskazać, iż znak z nazwą miejscowości „Damnica” stoi przed samym wiaduktem a powinien być przed pierwszym budynkiem. W związku z powyższym przy okazji należałoby przestawić ten znak.
 
Radny A.Krzymiński – w związku z zakończeniem budowy kanalizacji sanitarnej w miejscowości Domaradz proszę o udzielenie informacji, kiedy zostanie ona oddana do użytku, kiedy mieszkańcy będą mogli się podłączyć. Proszę także o udzielenie informacji, jaka nawierzchnia zostanie wykonana na drodze w Domaradzu. Będzie to asfalt, czy beton?
 
Wójt G.Jaworski – z chwilą odbioru kanalizacji będziemy sukcesywnie przyłączać. Procedura jest taka, że osoba zainteresowana podłączeniem do kanalizacji występuje do Zakładu Gospodarki Komunalnej o wydanie warunków przyłączenia i podpisanie umowy. Nikt nie powinien włączać się samowolnie. W pierwszej kolejności należy podpisać umowę a przyłącze powinno być odebrane przez pracownika ZGK. Jeżeli chodzi o drogę w Domaradzu to opracowany został kosztorys na całą drogę. Wartość kosztorysowa przekracza zabezpieczone środki w budżecie. Planowana jest nawierzchnia asfaltowa.
 
Radna Powiatu B.Zawadzka – mieszkańcy Damnicy chcą, aby doprowadzić do miejscowości gaz ziemny, który jest dużo tańszy. W informacji Pan Wójt przedstawił, że zgłosiła się firma, która chce doprowadzić gaz płynny a jednocześnie droższy. Czy w związku z tą sytuacją gmina odstąpiła od rozmów z poprzednią firmą?
 
Wójt G.Jaworski – jak przedstawiłem w informacji ofertę przeprowadzenia gazyfikacji miejscowości Damnica złożyło przedsiębiorstwo z Karlina. Jest to firma niezależna, która na własny koszt opracowała koncepcję techniczną gazyfikacji miejscowości Damnica. Nie znam firmy. Jeżeli chodzi o cenę gazu to nie wiem czy jest droższy.
 
Radny Z.Kwaśniewski – firma, która prowadziła rozmowy w temacie gazyfikacji jasno stwierdziła, że na obecnym etapie nie jest zainteresowana podłączeniem żadnej miejscowości. Przewodniczący Rady miał zająć się tym tematem osobiście.
 
Przewodniczący W.Kisiel – osoby i firmy zainteresowane podłączeniem gazu złożyły wnioski, które zostały przekazania do firmy.
 
Radny T.Myszke – należałoby ponowić wniosek o wycięcie drzew przy drodze powiatowej Mianowice – Zagórzyca.
 
Inspektor M.Boryła – z wnioskiem o wycinkę drzew przy drodze powiatowej występuje właściciel drogi czyli Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku a decyzje na wycinkę wydaje Wójt Gminy. Aby ZDP w Słupsku mógł wystąpić z wnioskiem o wycinkę drzew musi uzyskać zgodę Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska na likwidację stanowisk chronionych gatunków porostów.
Dopiero po uzyskaniu takiej zgody właściciel może wystąpić z wnioskiem o wycinkę drzew. W chwili obecnej na każdym drzewie przy drodze powiatowej Mianowice-Zagórzyca występują porosty podlegające częściowej ochronie.
 
Ad. 4
Radni otrzymali informację z realizacji wniosków zgłoszonych na poprzedniej Sesji Rady.
 
Przewodniczący W.Kisiel zwrócił się z pytaniem do radnych, czy mają uwagi do przedstawionej informacji?
Radni nie wnieśli uwag do informacji z realizacji wniosków zgłoszonych na poprzedniej Sesji Rady.
 
Ad. 5
Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Damnica na 2012 rok wraz z uzasadnieniem odczytała Skarbnik U.Perkowska.
 
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?
Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
 
Rada Gminy w składzie 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXIV/164/12 w sprawie zmian w budżecie Gminy Damnica na 2012r.
 
 
Ad. 6
Projekt uchwały w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Damnica na lata 2011 – 2029 wraz z uzasadnieniem odczytała Skarbnik U.Perkowska.
 
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?
Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
 
Rada Gminy w składzie 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXIV/165/12 w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Damnica na lata 2011-2029.
 
Ad. 7
Projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej Powiatowi Słupskiemu na budowę chodnika przy drogach powiatowych nr 1139G w Karzniczce, nr 1139G w Mianowicach, nr 1140G w Bobrownikach wraz z uzasadnieniem odczytała Sekretarz A.Harmacińska.
 
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?
Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
 
Rada Gminy w składzie 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXIV/166/12 w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej Powiatowi Słupskiemu na budowę chodnika przy drogach powiatowych nr 1139G w Karzniczce, nr 1139G w Mianowicach, nr 1140G w Bobrownikach.
 
Ad. 8
Projekt uchwały w sprawie podziału Gminy Damnica na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz ustalenia liczby radnych wybieranych w każdym okręgu wraz z uzasadnieniem odczytała Sekretarz A.Harmacińska.
 
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?
Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
 
Rada Gminy w składzie 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXIV/167/12 w sprawie podziału Gminy Damnica na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz ustalenia liczby radnych wybieranych w każdym okręgu
 
Ad. 9
Projekt uchwały w sprawie zawarcia umowy partnerskiej pomiędzy Powiatem Słupskim a gminami Powiatu Słupskiego wraz z uzasadnieniem odczytała Sekretarz A.Harmacińska.
 
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?
Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
 
Rada Gminy w składzie 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXIV/168/12 w sprawie zawarcia umowy partnerskiej pomiędzy Powiatem Słupskim a gminami Powiatu Słupskiego.
 
Ad. 10
Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości - działka Nr 34/4 w m.Bobrowniki wraz z uzasadnieniem odczytała Inspektor M.Boryła.
 
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?
Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
 
Rada Gminy w składzie 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXIV/169/12 w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości.
 
Ad. 11
Projekt uchwały w sprawie współfinansowania II etapu (realizacja inwestycji) wspólnej inwestycji pn. Uszczelnienie trzeciej kwatery na składowisku odpadów w Chlewnicy wraz z uzasadnieniem odczytała Sekretarz A.Harmacińska.
 
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?
Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
 
Rada Gminy w składzie 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXIV/170/12 w sprawie współfinansowania II etapu (realizacja inwestycji) wspólnej inwestycji pn. Uszczelnienie trzeciej kwatery na składowisku odpadów w Chlewnicy.
 
Ad. 12
 
Radny A.Krzymiński – chciałbym uzyskać informację od Pana Wójta na temat dróg w Domaradzu. Była Komisja i większość radnych widziała w jakim stanie są drogi w Domaradzu. Komisja zdecydowała, że drogi te będą robione. Natomiast Pan Wójt proponuje wykonanie 100 mb drogi. Wobec tego po co była ta komisja. W miejscowości tej od lat nic nie robiono. Cały czas mówiło się że należy poczekać aż zrobiona zostanie kanalizacja. Na kanalizację czekaliśmy kilka lat a teraz następne kilka lat będziemy czekać na drogi. W gminie są miejscowości, w których nie ma kanalizacji a drogi zostały zrobione. Robiono mieszkańcom nadzieję a teraz kiedy kanalizacja jest zakończona proponuje się krótki odcinek. Niech Pan Wójt określi kiedy będą robione drogi w Domaradzu, ile mieszkańcy mają jeszcze czekać. Zakupione zostały wiaty przystanków autobusowych, jednak w Domaradzu nie planuje się wymiany.
 
Wójt G.Jaworski – tematu dróg w Domaradzu nie można było podjąć wcześniej, ponieważ trwała inwestycja budowy kanalizacji, która zostanie zakończona z dniem 30 października br. W budżecie na 2012r. na wykonanie dróg w Domaradzu planuje się kwotę 100tys.zł. W ramach tych środków w bieżącym roku rozpoczniemy modernizację dróg. Nie można jednocześnie budować kanalizacji i utwardzać dróg. Nie podejmę decyzji, aby robić drogę w sytuacji kiedy wiem, że z czasem może się wszystko zapaść po przekopach kanalizacyjnych.
 
Radny Z.Kwaśniewski – Panie Wójcie został Pan wybrany przez mieszkańców gminy w wyborach powszechnych i to Pan jest gospodarzem gminy. To Wójt powinien decydować, jakie drogi i jak zostaną wykonane. Rada zatwierdziła środki na inwestycje drogowe a Wójt jako gospodarz powinien sam decydować jakie drogi w gminie trzeba robić. To jest duży mandat Wójta a nie mandat radnego, który uzyskał 40-50 głosów. Wójt jest gospodarzem gminy i w takich kwestiach powinien decydować. Poszedł Wójt na taki układ, że dyskutuje z nami na temat dróg ale nie powinien tego robić, na jego miejscu nie robiłbym tego. Jak będziemy dyskutować na temat dróg to każdy z nas będzie chciał robić. W Domaradzu robi się kanalizację, sieć wodociągową trzeba zrobić a teraz jeszcze robić drogi. Nie powinniśmy dyskutować na ten temat.
 
Radny R.Nieradko – proszę Pana Wójta o udzielenie informacji na w następujących kwestiach:
1) na jakiej zasadzie zlecono firmie wyrównanie terenu pod plac zabaw w Bobrownikach za tak dużą kwotę. Uważam, że jest to bardzo duży koszt. Można było wykonać to dużo taniej.
2) następna firma robiła ogrodzenie placu zabaw. Wydano na to bardzo dużą kwotę ponad 4.000 zł. Można było wykonać takie ogrodzenie za mniejszą kwotę,
3) z jakich środków opłacany jest pracownik nadzorujący stadion?
4) zakupiony został już samochód strażacki. Z tego, co mi wiadomo większość radnych wnioskowała za zakupem samochodu z napędem na cztery koła. Taki też samochód wskazali sami strażacy. Zakupiony został mniejszy. Podejmując decyzję o zakupie należało wziąć pod uwagę że samochód ten będzie jeździł po różnym i nieraz trudnym terenie a nie w mieście. Może dojść do sytuacji, że ten mały samochód nie dojedzie do pożaru. Nie powinniśmy oszczędzać na straży. Powinniśmy kupić taki samochód, który będzie służył społeczeństwu przez lata.
 
Wójt G.Jaworski – nie jesteśmy w stanie wszystkich zadań realizowanych w ramach funduszu sołeckiego wykonać we własnym zakresie systemem gospodarczym. Dlatego niektóre zadania zlecamy firmom. Informację o poniesionych kosztach przygotuję i przekażę.
 
Dyrektor ZGK G.Grabowski – cała usługa wyplantowania terenu na plac zabaw w Bobrownikach kosztowała ok. 4.200 zł. Usługa ta obejmowała: wyrównanie terenu poprzez pracę koparko-spycharki, usunięcie i wywóz gruzu oraz 2 transporty czystego piasku. Pracownik zajmujący się utrzymaniem stadionu zatrudniony jest w ramach robót interwencyjnych
 
Wójt G.Jaworski – samochód strażacki kupiliśmy taki na jaki nas stać. W specyfikacji do przetargu określone zostały parametry samochodu zgodnie z potrzebami naszej jednostki OSP.
 
Radna M.Wasiak – 18 października br. w szkole w Zagórzycy odbyło się spotkanie, na którym zabrakło gospodarza gminy. W przygotowanie spotkania zaangażowali się uczniowie i nauczyciele a z Urzędu Gminy nikt nie przyjechał.
 
Wójt G.Jaworski – nie jestem w stanie uczestniczyć osobiście w każdym spotkaniu. W tym czasie miałem inne spotkanie, więc nie mogłem być w Zagórzycy. Każda jednostka zaprasza na różne spotkania, uroczystości i w miarę możliwości staram się uczestniczyć. Jeżeli nie mogę uczestniczyć wówczas w zastępstwie uczestniczy Zastępca Wójta lub Sekretarz.
 
Radna A.Sazon – proszę o informację, na jakim etapie są prace związane z budową chodnika przy drodze powiatowej do Wielogłów. Kolejna sprawa, którą chcę poruszyć, to sprawa zorganizowania bezpiecznego zjazdu z drogi krajowej w drogę powiatową do Wielogłów. W ostatnim czasie w miejscu tym były bardzo niebezpieczne kolizje, dlatego należy ten problem rozwiązać. Ponadto w planach należy uwzględnić remont drogi do Paprzyc. Jest to długi odcinek drogi, ale można ją robić małymi odcinkami.
 
Inspektor M.Boryła – występowaliśmy już wcześniej do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z wnioskiem o rozwiązanie zjazdu z drogi krajowej w drogę powiatową do Wielogłów w sposób podobny jak w Mianowicach. Jednak GDDKiA nie widziała potrzeby wprowadzenia takiego rozwiązania z uwagi na małe natężenie ruchu w drogę powiatową. Obecnie wniosek został ponowiony.
 
Radna A.Gajewska-Płatowska – mieszkańcy miejscowości Łebień domagają się dalszej modernizacji drogi powiatowej przez Łebień. W związku z powyższym w imieniu mieszkańców i radnych przekazałam Radnej Powiatu wniosek skierowany do Starosty Słupskiego o położenie nowej nawierzchni na drodze powiatowej Łebień-Stara Dąbrowa,
 
Radny Z.Kwaśniewski – my, jako radni możemy wpłynąć tylko na Wójta Gminy. Dla Starosty kompetentną osobą do prowadzenia rozmów jest Wójt a nie my radni. To Wójt powinien rozmawiać ze Starostą i Radą Powiatu na temat inwestycji na drogach powiatowych.
 
Wójt G.Jaworski – Pani Gajewska-Płatkowska, jako radna i sołtys ma prawo występować z wnioskiem do Starosty Słupskiego w sprawach dotyczących sołectwa i jego mieszkańców.
 
Sekretarz A.Harmacińska – jeżeli złożą Państwo wniosek do Wójta dotyczący drogi powiatowej to i tak zostanie on przez Przewodniczącego Rady przekazany wg właściwości do Starosty.
 
Radna E.Diegner – proszę Pana Wójta o rozważenie możliwości posadowienia 2 wiat przystankowych w miejscowości Damno tj. koło szkoły oraz po przeciwnej stronie istniejącego przystanku.
 
Radny T.Myszke – mostek na rzece w miejscowości Karzniczka wymaga naprawy. Należy zająć się tym tematem jak najszybciej, aby nie dopuścić większego zniszczenia.
Na poprzedniej Sesji padła propozycja, aby przekazywać radnym materiały drogą elektroniczną. Taka forma przekazywania materiałów znacznie ułatwiłaby nam przechowywanie i odszukiwanie otrzymanych materiałów.
 
Sekretarz A.Harmacińska – jeżeli są Państwo zainteresowani taką formą przekazywania materiałów to proszę o podanie adresów e-mail a otrzymają je Państwo także drogą elektroniczną.
 
Radny Z.Kwaśniewski – chciałbym zwrócić uwagę, że na sali obrad nie ma godła państwowego.
 
Radna A.Gajewska-Płatkowska – zgłaszałam wniosek w sprawie zwiększenia ilości hydrantów w miejscowości Strzyżyno. Czy zostało coś zrobione w tym zakresie?
 
Dyrektor ZGK G.Grabowski – temat ten będzie realizowany w przyszłym roku.
 
Radny R.Nieradko – sołtysi składali wniosek o podwyżkę ich diet. Jeżeli nie ma możliwości w roku bieżącym to należałoby zabezpieczyć środki na przyszły rok.
 
Wójt G.Jaworski – diety sołtysów są wydatkiem bieżącym i trudno teraz znaleźć dodatkowe środki na ten cel. Zwiększając środki na diety dla sołtysów należy wskazać źródło finansowania. Wydatki bieżące mogą być finansowane tylko z dochodów własnych.
 
Ad. 13
Nie zgłoszono wniosków.
 
Ad, 14
 
W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący W.Kisiel o godz. 15:50 zamknął obrady XXIV Sesji Rady Gminy Damnica.
 
Na tym protokół zakończono.
 
Protokółowała                                                                                   Przewodniczący
 
Barbara Imińska                                                                               Włodzimierz Kisiel
 
 
Wytworzył:
Barbara Imińska
Udostępnił:
Zagórowska Monika
(2012-11-21 10:23:50)
Ostatnio zmodyfikował:
Jarosiewicz Bartosz
(2012-11-27 07:55:18)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki