PROTOKÓŁ Nr XXV/12 w dniu 22 listopada 2012r.
PROTOKÓŁ Nr XXV/12
Sesji Rady Gminy Damnica
w dniu 22 listopada 2012r.
Na stan 15 radnych obecnych było 15 radnych.
Przewodniczył – Włodzimierz Kisiel
Protokółowała – Barbara Imińska
Sesję Rady Gminy otworzył o godz. 12:00 Przewodniczący W.Kisiel, który po przywitaniu radnych i gości, na podstawie listy obecności stwierdził quorum radnych do podejmowania prawomocnych uchwał.
Przewodniczący W.Kisiel przywitał zaproszonych gości w osobach:
- Pan Stefan Dołżycki – radca prawny ANR GNiA w Słupsku.
Przewodniczący W.Kisiel odczytał wniosek Wójta Gminy Damnica z dnia 19.11.2012r. o wprowadzenie do porządku obrad następujących projektów uchwał:
1) projekt uchwały zmieniający uchwałę nr XXIV/168/12 w sprawie zawarcia umowy partnerskiej pomiędzy Powiatem Słupskim a gminami Powiatu Słupskiego,
2) projekt uchwały zmieniający uchwałę nr XXIV/166/12 w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej Powiatowi Słupskiemu na budowę chodnika przy drogach powiatowych nr 1139G w Karzniczce, nr 1139G w Mianowicach, nr 1140G w Bobrownikach.
Przewodniczący W.Kisiel zwrócił się z pytaniem, kto z radnych jest za wprowadzeniem do porządku obrad wnioskowanych projektów uchwał?
Rada jednogłośnie postanowiła wprowadzić do porządku obrad wnioskowane projekty uchwał.
Przewodniczący W.Kisiel zwrócił się z pytaniem, czy są jeszcze uwagi lub wnioski do porządku obrad?
Radni nie zgłosili uwag do porządku obrad.
Porządek obrad po wprowadzeniu zmian przedstawia się następująco:
1. Sprawy regulaminowe:
Ø otwarcie Sesji i stwierdzenie quorum,
Ø przyjęcie porządku obrad,
Ø przyjęcie protokołu z poprzedniej Sesji.
2. Informacja z bieżących spraw w rolnictwie.
3. Informacja Wójta Gminy z pracy w okresie międzysesyjnym.
4. Informacja z realizacji wniosków zgłoszonych na poprzedniej Sesji.
5. Informacja z analizy oświadczeń majątkowych.
6. Projekt uchwały w sprawie obniżenia ceny skupu żyta jako podstawy wymiaru podatku rolnego na 2013 rok.
7. Projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2013r.
8. Projekt uchwały w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości.
9. Projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych oraz zwolnienia od tego podatku w 2013r.
10. Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia na 2013 rok taryf opłat za wodę pobieraną z urządzeń zbiorowego zaopatrzenia w wodę i za ścieki wprowadzone do zbiorczych urządzeń kanalizacyjnych na terenie gminy Damnica.
11. Projekt uchwały w sprawie podziału Gminy Damnica na stałe obwody głosowania, ustalenie ich numerów, granic i siedzib obwodowych komisji wyborczych.
12. Projekt uchwały w sprawie określenia warunków i trybu finansowania zadań własnych Gminy Damnica w zakresie sprzyjania rozwojowi sportu.
13. Projekt uchwały zmieniającej uchwałę Nr XV/93/11 w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w gminie Damnica w części obrębów geodezyjnych Bobrowniki, Dąbrówka oraz Wiszno.
14. Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów obejmujących część obrębu geodezyjnego Dąbrówka.
15. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości do zasobów mienia komunalnego.
16. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przedłużenie na okres lat trzech dzierżawy nieruchomości.
17. Projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej w Damnicy.
18. Projekt uchwały zmieniający uchwałę nr XXIV/168/12 w sprawie zawarcia umowy partnerskiej pomiędzy Powiatem Słupskim a gminami Powiatu Słupskiego,
19. Projekt uchwały zmieniający uchwałę nr XXIV/166/12 w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej Powiatowi Słupskiemu na budowę chodnika przy drogach powiatowych nr 1139G w Karzniczce, nr 1139G w Mianowicach, nr 1140G w Bobrownikach.
20. Interpelacje i zapytania radnych.
21. Wolne wnioski i informacje.
22. Zakończenie Sesji.
Protokół z poprzedniej Sesji tj. 25 października 2012r. został sporządzony i opublikowany w BIP.
Przewodniczący W.Kisiel zwrócił się z pytaniem do radnych, czy mają uwagi do protokołu z poprzedniej Sesji?
Radni nie wnieśli uwag do protokołu z poprzedniej Sesji.
Ad. 2
Przewodniczący W.Kisiel poinformował, iż tematem dzisiejszej Sesji jest m.in. informacja na temat bieżących spraw w rolnictwie i oddał głos przedstawicielowi ANR.
Stefan Dołżycki radca prawny ANR GNiA w Słupsku przedstawił informację na temat zasad i warunków sprzedaży gruntów z zasobów Agencji Nieruchomości Rolnych.
W dalszej części spotkania Pan Stefan Dołżycki odpowiadał na pytania radnych i osób uczestniczących.
Ad. 3
Wójt G.Jaworski przedstawił informację z pracy w okresie międzysesyjnym.
Informacja w załączeniu Nr 1 do niniejszego protokołu.
Wójt G.Jaworski odpowiadał na pytania radnych.
Ad. 4
Radni otrzymali informację z realizacji wniosków zgłoszonych na poprzedniej Sesji Rady.
Przewodniczący W.Kisiel zwrócił się z pytaniem do radnych, czy mają uwagi do przedstawionej informacji?
Radna E.Diegner – zgłaszając wniosek o zamontowanie wiat na przystankach autobusowych w Damnie miałam na myśli przystanek dla dojeżdżających w kierunku Słupska oraz przystanek koło szkoły. Nie chodzi mi o wyburzenie istniejącego przystanku.
Ad. 5
Przewodniczący W.Kisiel przedstawił informację z analizy oświadczeń majątkowych złożonych według stanu na dzień 31 grudnia 2011r.
Informacja w załączeniu do niniejszego protokołu.
Ad. 6
Projekt uchwały w sprawie obniżenia ceny skupu żyta jako podstawy wymiaru podatku rolnego na 2013 rok wraz z uzasadnieniem odczytała Skarbnik U.Perkowska.
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?
Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
Rada Gminy w składzie 15 radnych 12 głosami „za” i 3 głosami „wstrzymującymi” podjęła uchwałę Nr XXV/171/12 w sprawie obniżenia ceny skupu żyta jako podstawy wymiaru podatku rolnego na 2013 rok.
Rada Gminy obniżyła cenę skupu żyta jako podstawę obliczenia podatku rolnego na 2013r. z kwoty 75,86 zł do kwoty 65,00 zł. za 1 kwintal żyta.
Ad. 7
Projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2013r. wraz z uzasadnieniem odczytała Skarbnik U.Perkowska.
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?
Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
Rada Gminy w składzie 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXV/172/12 w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2013r.
Ad. 8
Projekt uchwały w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości wraz z uzasadnieniem odczytała Skarbnik U.Perkowska.
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?
Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
Rada Gminy w składzie 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXV/173/12 w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości.
Ad. 9
Projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych oraz zwolnienia od tego podatku w 2013r. wraz z uzasadnieniem odczytała Skarbnik U.Perkowska.
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?
Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
Rada Gminy w składzie 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXV/174/12 w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych oraz zwolnienia od tego podatku w 2013r.
Ad. 10
Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia na 2013 rok taryf opłat za wodę pobieraną z urządzeń zbiorowego zaopatrzenia w wodę i za ścieki wprowadzone do zbiorczych urządzeń kanalizacyjnych na terenie gminy Damnica wraz z uzasadnieniem odczytał dyrektor ZGK G.Grabowski.
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?
Radny K.Kozina – nie mam uwag do projektu uchwały. Chcę tylko zwrócić uwagę, że podwyżka taryf za wodę i ścieki jest znaczna.
Dyrektor ZGK G.Grabowski – na posiedzeniach Komisji wyjaśniłem szczegółowo jakie czynniki mają wpływ na wzrost taryf za wodę i ścieki. Wzrosły koszty związane z produkcją wody, koszty utrzymania ujęć wodnych. Ponadto wpływ mają koszty związane z usuwaniem awarii sieci wodociągowej. Kalkulacja stawek nie zawiera zysku tylko oparta jest na faktycznie poniesionych kosztach. Wnioskuję o wzrost taryfy za wodę w wysokości 14% dla odbiorców z wodomierzami i 16% dla odbiorców bez wodomierzy.
Radny R.Nieradko – wzrost taryf za wodę wnioskowany przez dyrektora ZGK jest bardzo duży. Uważam, że wzrost o 6 – 7% byłby wystarczający. Wiemy dokładnie, co nas czeka w przyszłym roku w związku z wprowadzeniem podatku śmieciowego. Do tego taki duży wzrost taryf za wodę i ścieki. Będzie to duże obciążenie dla mieszkańców. Na Sesji Rady w dniu 26 kwietnia br. radny K.Kozina wypowiedział się następująco „…Nie wiem czy wszyscy Państwo czytaliście sprawozdanie z wykonania budżetu za 2011 rok. Zapisane tam jest, że sami obniżyliśmy podatki na ok. 400 tys.zł. Do tego niższa jest subwencja oświatowa. Musimy się zastanowić, co chcemy. Czy niższe podatki, czy więcej inwestycji.” Natomiast na Komisjach był wniosek dotyczący ustalenia stawki podatku rolnego w wysokości 70 zł. a nie jak przedstawiono 65 zł. Dziś nikt tego nie przedstawił.
Radny K.Kozina – Komisje mogły wypracować własną propozycję stawki podatku rolnego i zgłosić wniosek na sesji.
Radny K.Kwaśniewski – na terenie gminy jest 16 ujęć wody. Jest to bardzo dużo. Wniosek o zmniejszenie liczby ujęć wody powinien być nadal aktualny, powinniśmy wrócić do tego tematu. Utrzymanie takiej ilości ujęć jest bardzo kosztowne.
Radny T.Myszke – na posiedzeniu Komisji poruszyłem problem zbyt dużego wzrostu taryf za wodę. Będzie to duże obciążenie dla mieszkańców, nie każdy będzie w stanie płacić tak wysokich opłat. Ponadto wzrastają także stawki za ścieki.
Radna M.Wasiak – uważam, że powinniśmy dziś przyjąć taryfy za wodę i ścieki przedstawione przez dyrektora ZGK. W ubiegłym roku umówiliśmy się, że podwyżka taryf rozłożona będzie na 2 lata, aby wzrost opłat nie był tak drastyczny dla mieszkańców.
Radny A.Krzymiński - stawki za wodę i ścieki przez kilka lat nie były podnoszone. Powinniśmy zobowiązać dyrektora, aby nie popełnić kolejny raz takiego błędu. Należy radnym każdego roku przedstawić szczegółową kalkulację kosztów.
Radny Z.Kwaśniewski – Rada Gminy poprzedniej kadencji nie podejmowała uchwały w sprawie taryf za wodę i ścieki, ponieważ ówczesny dyrektor ZGK nie wystąpił z wnioskiem.
Przewodniczący W.Kisiel poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia na 2013 rok taryf opłat za wodę pobieraną z urządzeń zbiorowego zaopatrzenia w wodę i za ścieki wprowadzone do zbiorczych urządzeń kanalizacyjnych na terenie gminy Damnica.
W wyniku głosowania – 12 głosami „za”, 2 głosami „przeciw” (R.Nieradko, Z.Zieliński) oraz 1 głosem „wstrzymującym” (T.Myszke) Rada Gminy podjęła uchwałę Nr XXV/175/12 w sprawie zatwierdzenia na 2013 rok taryf opłat za wodę pobieraną z urządzeń zbiorowego zaopatrzenia w wodę i za ścieki wprowadzone do zbiorczych urządzeń kanalizacyjnych na terenie gminy Damnica.
Ad. 11
Projekt uchwały w sprawie podziału Gminy Damnica na stałe obwody głosowania, ustalenie ich numerów, granic i siedzib obwodowych komisji wyborczych wraz z uzasadnieniem odczytała Sekretarz A.Harmacińska.
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?
Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
Rada Gminy w składzie 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXV/176/12 w sprawie podziału Gminy Damnica na stałe obwody głosowania, ustalenie ich numerów, granic i siedzib obwodowych komisji wyborczych.
Ad. 12
Projekt uchwały w sprawie określenia warunków i trybu finansowania zadań własnych Gminy Damnica w zakresie sprzyjania rozwojowi sportu wraz z uzasadnieniem odczytała Sekretarz A.Harmacińska.
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?
Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
Rada Gminy w składzie 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXV/177/12 w sprawie określenia warunków i trybu finansowania zadań własnych Gminy Damnica w zakresie sprzyjania rozwojowi sportu.
Ad. 13
Projekt uchwały zmieniającej uchwałę Nr XV/93/11 w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w gminie Damnica w części obrębów geodezyjnych Bobrowniki, Dąbrówka oraz Wiszno wraz z uzasadnieniem odczytała Sekretarz A.Harmacińska.
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?
Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
Rada Gminy w składzie 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXV/178/12 zmieniającą uchwałę Nr XV/93/11 w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w gminie Damnica w części obrębów geodezyjnych Bobrowniki, Dąbrówka oraz Wiszno.
Ad. 14
Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów obejmujących część obrębu geodezyjnego Dąbrówka wraz z uzasadnieniem odczytała Sekretarz A.Harmacińska.
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?
Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
Rada Gminy w składzie 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXV/179/12 w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów obejmujących część obrębu geodezyjnego Dąbrówka.
Ad. 15
Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości do zasobów mienia komunalnego odczytała wraz z uzasadnieniem Inspektor M.Boryła.
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?
Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
Rada Gminy w składzie 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXV/180/12 w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości do zasobów mienia komunalnego.
Ad. 16
Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przedłużenie na okres lat trzech dzierżawy nieruchomości wraz z uzasadnieniem odczytała Inspektor M.Boryła.
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?
Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
Rada Gminy w składzie 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXV/181/12 w sprawie wyrażenia zgody na przedłużenie na okres lat trzech dzierżawy nieruchomości.
Ad. 17
Projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej w Damnicy wraz z uzasadnieniem odczytała Sekretarz A.Harmacińska.
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?
Radny R.Nieradko - czy skargą tą nie powinna zająć się Komisja Komunalna? W poprzedniej kadencji takimi sprawami zajmowała się właśnie Komisja Komunalna.
Przewodniczący W.Kisiel – skarga została przekazana zgodnie ze Statutem.
Sołtys R.Zieliński – czy nie można tego tematu w jakiś sposób rozwiązać?
Wójt G.Jaworski – jest to konflikt sąsiedzki i wszystko toczy się wokół tego.
Dyrektor ZGK G.Grabowski – w dniu 24 września br. Państwo Porębscy dokonali wykopu studzienki kanalizacyjnej zlokalizowanej na terenie ich posesji oraz części kolektora. Następnie zasypali to miejsce ziemią. Zadaniem ZGK jest odbiór ścieków z nieruchomości, gdzie podpisane są umowy. W związku z tym, że sieć kanalizacyjna została uszkodzona a właściciele utrudniali wejście na posesję w celu naprawy uszkodzenia odbioru ścieków z sąsiedniej posesji należało dokonać w inny sposób.
Spotkałem się z radą sołecką sołectwa Bięcino i przedstawiłem powyższy problem.
Rada Gminy w składzie 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXV/182/12 w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej w Damnicy.
Skarga uznana została za bezzasadną.
Ad. 18
Projekt uchwały zmieniający uchwałę nr XXIV/168/12 w sprawie zawarcia umowy partnerskiej pomiędzy Powiatem Słupskim a gminami Powiatu Słupskiego wraz z uzasadnieniem odczytała Sekretarz A.Harmacińska.
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?
Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
Rada Gminy w składzie 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXV/183/12 zmieniającą uchwałę nr XXIV/168/12 w sprawie zawarcia umowy partnerskiej pomiędzy Powiatem Słupskim a gminami Powiatu Słupskiego.
Ad. 19
Projekt uchwały zmieniający uchwałę nr XXIV/166/12 w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej Powiatowi Słupskiemu na budowę chodnika przy drogach powiatowych nr 1139G w Karzniczce, nr 1139G w Mianowicach, nr 1140G w Bobrownikach wraz z uzasadnieniem odczytała Sekretarz A.Harmacińska.
Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?
Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
Rada Gminy w składzie 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXV/184/12 zmieniającą uchwałę nr XXIV/166/12 w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej Powiatowi Słupskiemu na budowę chodnika przy drogach powiatowych nr 1139G w Karzniczce, nr 1139G w Mianowicach, nr 1140G w Bobrownikach.
Ad. 20
Radny A.Krzymiński – w Starej Dąbrowie należałoby zrobić nawierzchnię na drodze gminnej od kapliczki w kierunku posesji Pana Remiszewskiego. Komisja stwierdziła zasadność utwardzenia tego odcinka drogi i zaakceptowała do wykonania. Ponadto w Domaradzu należy uzupełnić dziury w asfalcie w drodze gminnej od baru Gabi w kierunku szkoły.
Radna M.Wasiak – w Mianowicach na chodniku przy drodze krajowej po prawej stronie jadąc w kierunku Lęborka ułożone zostały płytki w taki sposób, że utrudniają poruszanie się po nim w butach na obcasie. Między płytkami są duże przerwy. Mieszkańcy zgłosili mi ten problem. Należy w jakiś sposób rozwiązać tę sprawę a najlepszym rozwiązaniem byłaby wymiana tych płytek na inne.
Ponadto proszę o wymianę wiaty na przystanku autobusowym w Mianowicach w kierunku Słupska.
Radna A.Gajewska-Płatkowska – na poprzedniej Sesji przekazałam na ręce radnej powiatowej wniosek o remont drogi powiatowej przez Łebień. Wniosek został podpisany przez radnych. Dziś otrzymałam informację od radnej powiatowej, że wniosek ten nie zostanie odczytany na sesji rady powiatu. Wniosek tako powinien być złożony droga służbową między gospodarzami. Wobec powyższego proszę Pana Wójta o złożenie w Starostwie Powiatowym wniosku o remont drogi powiatowej przez Łebień.
Radny R.Nieradko – w Bobrownikach jest duży problem dotyczący drogi powiatowej na odcinku od skrzyżowania przez park do sklepu. Po drodze tej jeździ coraz więcej pojazdów i innego dużego sprzętu. Droga jest wąska i nie ma chodnika. Poruszanie się obecnie po tej drodze przez pieszych a szczególnie dzieci do szkoły stanowi dla nich duże zagrożenie. Należy ten problem jak najszybciej rozwiązać.
Wójt G.Jaworski – przeanalizuję wszystkie potrzeby dotyczące dróg powiatowych na terenie gminy i zgłoszę do Starostwa Powiatowego. Jednocześnie informuję, iż wniosek złożony przez Panią Galewską-Płatkowską podlega przepisom KPA i nie istnieje żadna droga służbowa w tej kwestii.
Radna B.Krawczewska – mam pytanie do Pana Wójta, kiedy zostaną wstawione nowe okna w ośrodku zdrowia w Bobrownikach?
Ponadto utwardzić odcinek drogi w Bobrownikach w kierunku posesji Państwa Wojnickich oraz dokończyć drogę w Łojewie od drogi powiatowej w kierunku pałacu.
Wójt G.Jaworski – utwardzenie odcinka drogi w Bobrownikach do Państwa Wojnickich nie stanowi dla nas problemu, ponieważ jest to bardzo krótki odcinek. Tam jest problem odprowadzenia wód opadowych, które spływają wzdłuż drogi z sąsiednich przyległych posesji i zalewają posesję. Mieszkańcom nie zależy na utwardzeniu drogi tylko na rozwiązaniu problemy odprowadzenia wody. Samo utwardzenie drogi nie rozwiąże tego problemu.
Ad. 21
Sołtys R.Zieliński – zwrócił się z pytaniem, kiedy sołtysi otrzymają podwyżkę diet?
Wiceprzewodniczący K.Kozina odczytał petycję Państwa Ewy i Jana Płotkowiak zam. Bięcino dotyczącą rozwiązania problemu trujących gazów z kanalizacji na ich posesji.
Radna J.Michalska – Państwo ci byli u mnie i przedstawili swój problem z prośbą o pomoc w jego rozwiązaniu. Poinformowali także, że złożyli pismo w tej sprawie w Wojewódzkim Inspektoracie Ochrony Środowiska. W związku z powyższym składam interpelację do Pana Wójta o rozwiązanie tego problemu.
Sołtys B.Mączka – nie mogę potwierdzić tej sytuacji. Nikt z mieszkańców Bięcina nie ma takiego problemu tylko ci Państwo.
Dyrektor ZGK G.Grabowski zapoznał Radę z działaniami podjętymi w celu wyeliminowania nieprzyjemnych zapachów z kanalizacji sanitarnej w miejscowości Bięcino.
Radny Z.Kwaśniewski podziękował Wójtowi oraz Radzie Gminy za kondolencje w związku ze śmiercią brata.
Ad. 22
W związku z wyczerpaniem porządku obrad o godz. 16:00 Przewodniczący W.Kisiel zamknął obrady XXV Sesji Rady Gminy Damnica.
Na tym protokół zakończono.
Protokółowała Przewodniczący
Barbara Imińska Włodzimierz Kisiel