PROTOKÓŁ NR XXXII/13 w dniu 11 kwietnia 2013r.

PROTOKÓŁ NR XXXII/13

Sesji Rady Gminy Damnica

w dniu 11 kwietnia 2013r.

 

 

Na stan 15 radnych obecnych było 14 radnych.

Nieobecni radni: J.Michalska.

 

Przewodniczył – Włodzimierz Kisiel

Protokółowała – Barbara Imińska

 

            Sesję Rady Gminy Damnica otworzył o godz. 12:00 Przewodniczący W.Kisiel, który po przywitaniu radnych i gości stwierdził quorum radnych do podejmowania prawomocnych uchwał.

 

Przewodniczący W.Kisiel zgłosił wniosek o wycofanie z porządku obrad dzisiejszej Sesji punktu Nr 2 - „Cudze chwalicie, swego nie znacie” – prezentacja działalności GOKiS w Damnicy.

Radni w wyniku głosowania jednogłośnie postanowili wycofać z porządku obrad w/w punkt.

 

Następnie Przewodniczący W.Kisiel odczytał wniosek Wójta Gminy Damnica z dnia 08.04.2013r. w sprawie wprowadzenia do porządku obrad projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości do zasobów mienia komunalnego.

Radni w wyniku głosowania jednogłośnie wprowadzili do porządku obrad wnioskowany projekt uchwały.

 

Po wprowadzeniu zmian porządek obrad przedstawia się następująco:

1.      Sprawy regulaminowe:

·        otwarcie Sesji i stwierdzenie quorum,

·        przyjęcie porządku obrad,

·        przyjęcie protokołu z poprzedniej Sesji.

2.      Analiza stanu bezpieczeństwa publicznego oraz ochrony przeciwpożarowej  na terenie gminy.

3.      Informacja Wójta Gminy z pracy w okresie międzysesyjnym.

4.      Informacja z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Damnicy za 2012 rok.

5.      Sprawozdanie z realizacji zadań z zakresu wspierania rodziny w Gminie Damnica za 2012r.

6.      Sprawozdanie z działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2012r.

7.      Sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie Damnica za 2012r.

8.      Projekt uchwały w sprawie wyznaczenia Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Damnicy, jako podmiotu właściwego do realizacji zadań administracji publicznej w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej.

9.      Projekt uchwały w sprawie zasad udzielania i rozmiaru obniżek tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze w szkołach oraz określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych pedagoga szkolnego i logopedy.

10.  Projekt uchwały w sprawie przekazania prowadzenia Szkoły Podstawowej w Domaradzu, dla której organem prowadzącym jest Gmina Damnica osobie fizycznej.

11.  Projekt uchwały w sprawie ustalenia zasad udzielania dotacji z budżetu Gminy Damnica na prace konserwatorskie, restauracyjne lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków.

12.  Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości – działka rolna w m.Mianowice.

13.  Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości – lokal mieszkalny w m.Łojewo.

14.  Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości do zasobów mienia komunalnego.

15.  Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości do zasobów mienia komunalnego.

16.  Interpelacje i zapytania radnych.

17.  Wolne wnioski i informacje.

18.  Zakończenie Sesji.

 

Przewodniczący W.Kisiel zwrócił się z pytaniem do radnych, czy mają uwagi do protokołów z poprzednich Sesji tj. 28 lutego 2013r. oraz 27 marca 2013r.?

Radni nie wnieśli uwag do protokołów.

 

Ad. 2

Analiza stanu bezpieczeństwa publicznego oraz ochrony przeciwpożarowej  na terenie gminy.

 

Przewodniczący W.Kisiel zwrócił się do przedstawiciela KP w Główczycach Zygmunta Rzeźnickiego o przedstawienie informacji na temat stanu bezpieczeństwa publicznego na terenie Gminy Damnica.

Informacja w załączeniu do niniejszego protokołu.

 

Radni nie wnieśli uwag do przedstawionej informacji.

 

Następnie Przewodniczący W.Kisiel zwrócił się do Prezesa OSP Lecha Boryła o przedstawienie informacji w zakresie zabezpieczenia przeciwpożarowego na terenie Gminy Damnica.

Informacja w załączeniu do niniejszego protokołu.

 

Radni nie wnieśli uwag do przedstawionej informacji.

 

Ad. 3

Wójt G.Jaworski przedstawił informację z pracy w okresie międzysesyjnym.

Informacja w załączeniu do niniejszego protokołu – Załącznik Nr 1

 

Radny A.Krzymiński – z jakiego źródła będą pochodziły środki na dofinansowanie organizacji Dni Damnicy ?

 

Wójt G.Jaworski – w ubiegłym roku występowaliśmy o dofinansowanie na rok 2013 organizacji Dni Damnicy w kwocie 25 tys.zł. i takie dofinansowanie uzyskaliśmy. Jeżeli aplikuje się o środki zewnętrzne to trzeba wyjść z jakimś pomysłem oraz wykazać wkład własny, nie tylko środki finansowe zewnętrzne ale środki finansowe, które mogą być wykazane w postaci finansowej a także  robocizna, udział sponsorów.

 

Z-ca Wójta P.Lewandowski – odpowiadając na pytanie Pana radnego informuję, że dofinansowanie będzie pochodziło z Lokalnej Grupy Działania Partnerstwo Dorzecze Słupi. Gmina Damnica przynależy do Partnerstwa Dorzecze Słupi i staramy się przystępować do różnych projektów. W bieżącym roku jeżeli chodzi o małe projekty na zadania realizowane w 2014r. zgłosiło się ok. 115 wnioskodawców a kwota zabezpieczona na ten rok to 1 mln.zł. Natomiast wnioski złożono na kwotę 3,5 mln.zł. Nasz wniosek jest w trakcie rozpatrywania.

Radny R.Nieradko – w punkcie 11 informacji zapisano, że w Damnie posadowiono wiatę przystanku autobusowego. Wiata ta została posadowiona na prywatnej posesji. Nie sprawdzono i nie uzgodniono z właścicielem posesji. Poniesione zostały koszty zamontowania tj. praca 3 ludzi i jakiś sprzęt i z tego co mi wiadomo wiatę tę trzeba będzie usunąć. Będą kolejne koszty jej przestawienia w inne miejsce. W związku z tym mam pytanie, kto poniesie te koszty. Sam pomysł zamontowania wiaty jest dobry, ale należało skonsultować to z właścicielem działki.

 

Wójt G.Jaworski – wiata z pewnością nie jest posadowiona na terenie prywatnym. Działka właściciela nieruchomości nie graniczy bezpośrednio z pasem drogowym a położona jest z drugiej strony budynku. Jeżeli zajdzie taka potrzeba to można przesunąć wiatę.

 

Dyrektor ZGK G.Grabowski – przyjęliśmy najlepszy wariant lokalizacji wiaty. Nie jest ona zamontowana w sposób trwały i w każdej chwili można ją przesunąć. Na dzień dzisiejszy właściciel niezamieszkałej części budynku wnioskował, czy nie dałoby wiaty przesunąć trochę, aby nie zasłaniała widoku z okna. Nie można mówić a wielkich kosztach przeniesienia wiaty i jeżeli trzeba będzie to ja sam je poniosę. Zastanawialiśmy się, czy jednak ta lokalizacja będzie dobra i zaryzykowaliśmy nie mając pewności czy za miesiąc nie będzie dewastacji tej wiaty.

 

Radny R.Nieradko – skoro dyrektor uważa, że praca 3 pracowników to nie są koszty to znaczy, że jest Pan złym gospodarzem. Należy szanować każdą wydaną złotówkę.

 

Radna E.Diegner – uważam, że wiata została posadowiona w dobrym miejscu i jest bardzo przydatna dla dojeżdżających.

 

Ad. 4

Informację z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Damnicy za 2012 rok przedstawiła Kierownik GOPS B.Orlicka.

Informacja w załączeniu do niniejszego protokołu.

 

Radny Z.Kwaśniewski – w związku z nowym zadaniem nałożonym na Ośrodek Pomocy Społecznej należy zatrudnić asystentów rodziny. W informacji mówi się i 1 etacie asystenta rodziny zatrudnionego na okres realizacji projektu unijnego. Mam więc pytanie, czy należy rozumieć, że obecnie w GOPS nie ma na etacie żadnego asystenta rodziny?

 

Kierownik GOPS B.Orlicka – ustawa o wspieraniu rodziny weszła w życie ubiegłym roku ale zapis, że gmina ma zatrudnić asystenta rodziny jest odroczony do 2015 roku. Na dzień dzisiejszy gmina może, ale nie musi zatrudnić asystenta rodziny, czyli ma wykonywać zadania bez asystenta. Realizujemy projekt unijny i jest on na dwa lata, czyli ubiegły i bieżący rok. Do końca roku zatrudniony jest asystent rodziny i pracownik socjalny realizujący zadania objęte projektem. Co będzie z początkiem 2014r. trudno powiedzieć. Projekt będzie już zakończony a czy będę miała środki na utrzymanie asystenta w dużej mierze zależy od Państwa.

 

Ad. 5

Sprawozdanie z realizacji zadań z zakresu wspierania rodziny w Gminie Damnica za 2012r. przedstawiła Kierownik GOPS B.Orlicka.

Sprawozdanie w załączeniu do niniejszego protokołu.

 

Radni nie wnieśli uwag do przedstawionego sprawozdania.

 

 

 

Ad. 6

Sprawozdanie z działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2012r. przedstawiła Przewodnicząca GKRPA A.Studzińska.

Sprawozdanie w załączeniu do niniejszego protokołu.

 

Radny Z.Kwaśniewski – osobiście jestem pod wrażeniem przedsięwzięć, jakie Komisja zrealizowała w 2012r. Skład Komisji to osoby profesjonalne w tym zakresie. Z zainteresowaniem zapoznałem się wcześniej z tym sprawozdaniem.

 

Przewodnicząca Komisji A.Studzińska – Komisja jest dziś na sali w pełnym składzie i służymy wszelkimi informacjami.

 

Radni nie wnieśli uwag do przedstawionego sprawozdania.

 

Ad. 7

Sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie Damnica za 2012r. przedstawiła Kierownik GOPS B.Orlicka.

Sprawozdanie w załączeniu do niniejszego protokołu.

 

Radni nie wnieśli uwag do przedstawionego sprawozdania.

 

 

Ad. 8

Projekt uchwały w sprawie wyznaczenia Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Damnicy, jako podmiotu właściwego do realizacji zadań administracji publicznej w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej wraz z uzasadnieniem odczytała Sekretarz A.Harmacińska.

 

Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?

Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

 

Rada Gminy w składzie 14 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXXII/227/13 w sprawie wyznaczenia Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Damnicy, jako podmiotu właściwego do realizacji zadań administracji publicznej w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej.

 

Ad. 9

Projekt uchwały w sprawie zasad udzielania i rozmiaru obniżek tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze w szkołach oraz określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych pedagoga szkolnego i logopedy wraz z uzasadnieniem odczytała Sekretarz A.Harmacińska.

 

Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?

Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

 

Rada Gminy w składzie 14 radnych – 13 głosami „za” i 1 głosem „wstrzymującym się” podjęła uchwałę Nr XXXII/228/13 w sprawie zasad udzielania i rozmiaru obniżek tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze w szkołach oraz określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych pedagoga szkolnego i logopedy.

 

 

Ad. 10

Projekt uchwały w sprawie przekazania prowadzenia Szkoły Podstawowej w Domaradzu, dla której organem prowadzącym jest Gmina Damnica osobie fizycznej wraz z uzasadnieniem odczytała Sekretarz A.Harmacińska.

 

Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?

Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

 

Rada Gminy w składzie 14 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXXII/229/13 w sprawie przekazania prowadzenia Szkoły Podstawowej w Domaradzu, dla której organem prowadzącym jest Gmina Damnica osobie fizycznej.

 

Ad. 11

Projekt uchwały w sprawie ustalenia zasad udzielania dotacji z budżetu Gminy Damnica na prace konserwatorskie, restauracyjne lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków wraz z uzasadnieniem odczytała Sekretarz A.Harmacińska.

 

Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?

Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

 

Rada Gminy w składzie 14 radnych – 8 głosami „za”, 3 głosami „przeciw”, 3 głosami „wstrzymującymi się” podjęła uchwałę Nr XXXII/230/13 w sprawie ustalenia zasad udzielania dotacji z budżetu Gminy Damnica na prace konserwatorskie, restauracyjne lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków.

 

Salę obrad opuścił radny A.Krzymiński.

Stan Rady – 13 radnych

 

Ad. 12

Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości – działka rolna w m.Mianowice wraz z uzasadnieniem odczytała Inspektor M.Boryła.

 

Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?

Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

 

Rada Gminy w składzie 13 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXXII/231/13 w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości – działka rolna w m.Mianowice.

 

Ad. 13

Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości – lokal mieszkalny w m. Łojewo wraz z uzasadnieniem odczytała Inspektor M.Boryła.

 

Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?

Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

 

Rada Gminy w składzie 13 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXXII/232/13 w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości – lokal mieszkalny w m. Łojewo.

 

Ad. 14

Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości do zasobów mienia komunalnego – nieruchomość w m. Bobrowniki wraz z uzasadnieniem odczytała Inspektor M.Boryła.

 

Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?

Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

 

Rada Gminy w składzie 13 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXXII/233/13 w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości do zasobów mienia komunalnego – nieruchomość w m. Bobrowniki.

 

Ad. 15

Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości do zasobów mienia komunalnego – nieruchomość w m. Mianowice wraz z uzasadnieniem odczytała Inspektor M.Boryła.

 

Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?

Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

 

Rada Gminy w składzie 13 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXXII/234/13 w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości do zasobów mienia komunalnego – nieruchomość w m. Mianowice.

 

Ad. 16

 

Radny R. Nieradko zgłosił następujące wnioski:

1)      wyciąć krzaki na osiedlu w Bobrownikach przy przystanku autobusowym,

2)      nadal nie świeca się 2 lampy solarowe przy drodze od rzeki w Damnie do skrzyżowania w Bobrownikach. Inwestycja została wykonana, koszty poniesione. Doprowadzić, aby zaczęły działać zgodnie z przeznaczeniem.

 

Radny T.Myszke zgłosił następujące wnioski:

1)      wystąpić ponownie z wnioskiem do ANR o dofinansowanie remontu drogi w Karzniczce,

2)      wystąpić do właściciela pałacu w Karzniczce o zabezpieczenie terenu,

3)      zamontować 2 spowalniacze prędkości na drodze gminnej Karzniczka – Zagórzyca.

Radny T.Myszke podziękował za wykonanie placu zabaw w Karzniczce. Jednocześnie wskazał konieczność zamontowania tam, chociaż jednej lampy, aby wieczorem oświetlić ten teren.

 

Radny Z.Zieliński zgłosił wniosek w sprawie wycięcia krzaków w pasie drogowym drogi powiatowej na odcinku Damno – Damnica.

 

Radna B.Krawczewska zgłosiła wniosek w sprawie wydłużenia czasu palenia się oświetlenia ulicznego w Bobrownikach (stara część wsi) chociaż w dni, kiedy odbywają się dyskoteki.

 

Inspektor M.Boryła – oświetlenie uliczne sterowane jest zegarami astronomicznymi. Czas palenia się lamp jest od zmierzchu do godziny pierwszej w nocy. Gmina nie ma możliwości sterowania zegarami, gdyż jest to w gestii Energa Operatora. Nie ma też możliwości zmiany czasu palenia się lamp tylko w Bobrownikach, zmiany dokonuje się jednocześnie we wszystkich miejscowościach. Ponadto Gmina wystąpiła do Energa Operatora SA Oddział w Sopocie o przejęcie lamp oświetlenia ulicznego będących własnością gminy w zamian za wybudowanie nowych odcinków oświetlenia ulicznego. Dotyczy to lamp w: m. Bobrowniki przez park, m. Łojewo koło bloków, m. Damno do P.Puchała oraz kolo szkoły, m. Sąborze, m. Damnica ul. Polna i Leśna oraz m. Karzniczka do wsi. W piśmie określono wartość mienia zgodnie z ewidencją księgowa na dzień 31.12.2012r. na około 130 tys.zł. Obecnie czekamy na przyjazd przedstawiciela Energa Operatora w celu dokonania wizji w terenie i sporządzenie protokołu przekazania.

 

Wójt G.Jaworski – jeżeli chodzi o ograniczenie prędkości poprzez zamontowanie spowalniaczy to nie jestem pewien czy możemy to zrobić. Gmina może zamontować spowalniacze na drogach osiedlowych a droga Karzniczka-Zagórzyca nie jest droga osiedlową.

 

Inspektor M.Boryła – droga ta jest droga publiczną i w tej sytuacji decyzję podejmuje Starostwo Powiatowe w Słupsku. Powołana zostaje Komisja, która ocenia zasadność wprowadzenia ograniczenia prędkości. Zgodnie z obowiązującymi przepisami nie ma możliwości zamontowania spowalniaczy na drodze publicznej.

 

Radna M.Wasiak  podziękowała za wymianę wiat przystanków autobusowych w miejscowości Mianowice oraz za uporządkowanie terenu wokół wiat. Radna M.Wasiak podziękowała Pani Elżbiecie Kołtun dyrektor SP w Domaradzu, za to że podjęła się prowadzenia tej placówki jako osoba fizyczna, co prawdopodobnie uchroniło szkołę przed likwidacją.

Następnie radna zgłosiła następujące wnioski i zapytania:

1)      czy jest już jakaś odpowiedź w temacie wymiany płytek chodnikowych w chodniku w Mianowicach? Należałoby chociaż uzupełnić piaskiem przestrzeń między płytkami,

2)      ustawić znak „zakaz wjazdu pojazdów powyżej 10 ton” przy drodze betonowej w Mianowicach przy wyjeździe z lasu.

3)      czy wiadomo już kiedy będzie robiony chodnik w Mianowicach od skrzyżowania w kierunku Zagórzycy?

 

Wójt G.Jaworski – jak rozpoczniemy prace przy chodniku w Bobrownikach wówczas za jakieś 2 tygodnie zrobimy następne rozeznanie cenowe na wykonanie chodnika w Mianowicach. Celowo nie robimy tego masowo, aby była większa konkurencja cenowa. Kostka na chodnik jest zakupiona i myślę, że do końca maja chodnik będzie wykonany.

 

Inspektor M.Boryła – Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, iż chodnik w Mianowicach został celowo ułożony z takich płytek a przerwy między płytkami spełniają funkcję odprowadzania wody z chodnika. Wobec tego prawdopodobnie nic w tym zakresie nie będzie robione.

 

Radna A.Gajewska-Płatkowska zgłosiła następujące wnioski:

1)      zamontować lampę przy boisku w Łebieniu oświetlającą plac zabaw,

2)      nie świeci się lampa w Łebieniu przy rzece,

Radna A.Gajewska-Płatkowska zwróciła się z pytaniem, czy gmina przystąpiła do programu na dofinansowanie instalacji kolektorów słonecznych – solarów? Są programy unijne, z których można pozyskać środki na ten cel. Dofinansowanie jest bardzo duże bo do 75% kosztów a mieszkańcy tylko 25%. Zainteresowanie mieszkańców instalacją solarów jest bardzo duże.

 

Wójt G.Jaworski – jeżeli taki program będzie realizowany wówczas rozpatrzymy możliwość przystąpienia. Na dzień dzisiejszy programy 2007 - 2013 kończą się. Kolejne programy z pewnością pojawią się a możliwość pozyskania środków będzie nie wcześniej niż w 2015r.

 

Ad. 17

 

Wiceprzewodniczący K.Kozina -  na posiedzeniu Komisji Oświaty i Spraw Społeczno-Socjalnych prowadzono dyskusję i Komisja wnioskuje, aby odstąpić od wprowadzania do porządku obrad Sesji punktu „Cudze chwalicie, swego nie znacie”. Można taki temat wprowadzić sporadycznie raz lub dwa razy w roku.

 

Radny Z.Kwaśniewski – uważam, że w prezentacji na Sesjach Rady Gminy pod hasłem „Cudze chwalicie, swego nie znacie” nie powinny występować jednostki organizacyjne gminy. Dziś w tym punkcie wystąpić miał dyrektor GOKiS w Damnicy. Jednostki organizacyjne gminy są finansowane z budżetu gminy i jeżeli już to wskazane jest aby na Sesji Rady Gminy przedstawiły sprawozdanie z działalności a radni powinni ustosunkować się do realizowanych przez jednostki zadań.

 

Przewodniczący W.Kisiel – zaprosiłem na dzisiejszą sesję dyrektora M.Folusiaka. W ramach tego punktu miał przedstawić działalność Gminnego Ośrodka Kultury i Sportu oraz ofertę programową na bieżący rok.

 

Radna B.Krawczewska – proponuję przegłosować, czy chcemy na sesjach takich dyskusji czy nie.

 

Radna M.Wasiak – uważam, że możemy przyjąć propozycję wiceprzewodniczącego, aby nie wprowadzać tego punktu na każdą sesje tylko raz lub dwa w roku.

 

Dyrektor Zespołu Szkół w Zagórzycy R.Nowak zwrócił się do Rady Gminy i Wójta Gminy o podjęcie tematu termomodernizacji obiektu ZS w Zagórzycy. Uważa, że nie można tej sprawy odkładać w czasie i jeżeli jest możliwość podjąć ten temat jak najszybciej.

 

Ad. 18

W związku z wyczerpaniem porządku obrad o godz. 15:00 Przewodniczący W.Kisiel zamknął obrady XXXII Sesji Rady Gminy Damnica.

 

Na tym protokół zakończono.

 

Protokółowała                                                                                                 Przewodniczący

Barbara Imińska                                                                                                Włodzimierz Kisiel

 

 

 

 

 

 

Wytworzył:
Barbara Imińska
Udostępnił:
Jarosiewicz Bartosz
(2013-05-20 10:47:38)
Ostatnio zmodyfikował:
Jarosiewicz Bartosz
(2013-05-23 08:03:06)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki