PROTOKÓŁ NR IX/15 w dniu 25 marca 2015r.

PROTOKÓŁ NR IX/15

Sesji Rady Gminy Damnica

w dniu 25 marca 2015r.

 

 

Na stan 15 radnych obecnych było 13 radnych.

Nieobecny radny – R.Nieradko, W.Rompski

 

Przewodniczył – Kazimierz Kozina

Protokółowała – Barbara Imińska

 

            Sesję Rady Gminy otworzył o godz. 13:00 Przewodniczący K.Kozina, który po przywitaniu radnych i gości stwierdził quorum radnych do podejmowania prawomocnych uchwał.

 

Przewodniczący K.Kozina zwrócił się z pytaniem do radnych, czy mają uwagi lub wnioski do przesłanego porządku obrad?

Radni nie wnieśli uwag do porządku obrad.

 

Porządek obrad przedstawia się następująco:

1.      Sprawy regulaminowe:

Ø     otwarcie Sesji i stwierdzenie quorum,

Ø     przyjęcie porządku obrad,

Ø     przyjęcie protokołu z poprzedniej Sesji.

2.      Informacja Wójta Gminy z pracy w okresie międzysesyjnym.

3.      Informacja z realizacji wniosków zgłoszonych na poprzedniej Sesji.

4.      Sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Damnicy za 2014r.

5.      Sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie Damnica za 2014r.

6.      Sprawozdanie z działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania problemów Alkoholowych  w gminie Damnica za 2014r.

7.      Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Damnica na 2015r.

8.      Projekt uchwały w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Damnica na lata 2013 – 2021.

9.      Projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Słupskiemu na przebudowę drogi powiatowej Nr 1139G Mianowice-Główczyce na odcinku Karzniczka-Damnica.

10.  Projekt uchwały w sprawie ustalenia planu dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli, maksymalnej kwoty dofinansowania opłat za kształcenie pobieranych przez szkoły wyższe i zakłady kształcenia nauczycieli oraz ustalenia specjalności i form kształcenia objętych dofinansowaniem w 2015r.

11.  Projekt uchwały w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty.

12.  Projekt uchwały w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości, w tym terminu i miejsca składania deklaracji.

13.  Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości.

14.  Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne nabycie nieruchomości do zasobów mienia komunalnego.

15.  Interpelacje i zapytania radnych.

16.  Wolne wnioski i informacje.

17.  Zakończenie Sesji.

 

Przewodniczący K.Kozina zwrócił się z pytaniem, czy radni mają uwagi do protokołu z poprzedniej Sesji tj. 25 lutego 2015r.?

Radni nie wnieśli uwag do protokołu z poprzedniej Sesji.

 

Ad. 2

Wójt G.Jaworski przedstawił informację z pracy w okresie międzysesyjnym.

 

1.    Zadania realizowane w zakresie inwestycji i remontów:

1)   Rozstrzygnięto postępowanie przetargowe na budowę sieci wodociągowej rozdzielczej
w miejscowości Strzyżyno. W postępowaniu złożono 6 ofert, z których wybrano ofertę nr 4, złożoną przez Kazimerza Gozdal, z ceną brutto 98 001,48 zł. Termin wykonania zadania wyznaczono do dnia 29 maja 2015 r.

2)   Przeprowadzono postępowanie przetargowe na wykonanie dokumentacji projektowej
i budowę trzech latarni w miejscowości Karzniczka. W postępowaniu złożono 2 oferty,
z których wybrano ofertę nr 1, złożoną przez firmę „Eltom” Tomasz Zmarzły, z ceną brutto 24 528,76 zł.

3)   W wyniku postępowania przetargowego wyłoniono wykonawcę dokumentacji technicznej oświetlenia drogowego na terenie Gminy Damnica, został nim Juliusz Bernat (wpłynęła tylko 1 oferta). Koszt wykonania dokumentacji wynosi odpowiednio:

a)      ulica Przemysłowa i Kolejowa w Damnicy – 7 499, 31 zł – termin wykonania dokumentacji przewidywany jest na dzień 30 października 2015 r.;

b)      osiedle w Bobrownikach – 6 999,99 zł - termin wykonania dokumentacji przewidywany jest na dzień 20 lipca 2015 r.;

c)      Stara Dąbrowa – Kolonia – 8 500,00 zł - termin wykonania dokumentacji przewidywany jest na dzień 20 lipca 2015 r.

4)   Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku uzyskał pozwolenie na budowę dla przebudowy drogi powiatowej na odcinku Damnica – Mianowice.

5)   Podpisano umowę na doposażenie placu zabaw w Damnicy w zestaw zabawowy, termin wykonania zadania upływa w dniu 30 kwietnia 2015 r., a jego koszt w wysokości 7 896,00 zł finansowany jest ze środków funduszu sołeckiego sołectwa Damnica.

6)   Złożono zamówienie na materiały (blachę) do remontów dachów na wiatach rekreacyjnych w Bobrownikach. Ich koszt wyniesie około 2 700,00 zł, a prace zostaną wykonane przez Zakład Gospodarki Komunalnej w Damnicy.

7)   Zadania wykonane przez Zakład Gospodarki Komunalnej w Damnicy:

a)    dokonano bieżących napraw następujących dróg:

- Bięcino – Bięcino Kolonia;

- Zagórzyca,  Zagórzyczki, Dąbrówka – Kolonia, Osiedle Rybackie, Ogrodowa;

b)   ułożono, z rozbiórkowych płyt betonowych, nowy odcinek drogi gruntowej przy placu w miejscowości Mianowice (płyty rozbiórkowe pochodziły z modernizowanej drogi dojazdowej do osiedla w Mianowicach);

c)    wykonano konserwację wewnętrzną obiektów hydroforni i studni głębinowych
w miejscowościach: Damno, Łebień, Sąborze, Mianowice, Zagórzyca i Stara Dąbrowa;

d)   dokonano rozbiórki starej kuźni w miejscowości Bięcino;

e)    przy współpracy z firmą Farm Frites, zniwelowano teren przy placu zabaw
w Świecichowie;

f)     naprawiono przepust drogowy w rejonie Dąbrówka – Kolonia.

 

2.    Zadania pozostałe:

1)   Z Fundacji Rozwoju Kultury Fizycznej w Pucku, otrzymano informację o pozytywnym rozpatrzeniu wniosku Gminy Damnica, dotyczącego dofinansowania kosztów zatrudnienia dwóch animatorów na boisku Orlik w Damnie. Całkowity koszt zatrudnienia wynosi 9 000,00 zł, natomiast wysokość dofinansowania wynosi 4 500,00 zł (50%).

2)   Gmina Damnica została zakwalifikowana do udziału w programie „Umiem pływać”, realizowanym przez słupski WOPR. Program będzie realizowany w dwóch turach:
od marca do czerwca oraz od września do grudnia, bieżącego roku. W pierwszej turze wezmą udział uczniowie klas II Szkoły Podstawowej Zespołu Szkół w Damnicy. Uczniowie z pozostałych szkół będą brali udział w zajęciach w drugiej turze.

3)   Zakończono weryfikację sprawozdań z realizacji zadań publicznych w zakresie rozwoju sportu w roku 2014. Rozliczenie wszystkich zadań uznano za prawidłowe. Poniżej zamieszczono zestawienie rozliczonych kwot dotacji:

Lp.

Nazwa organizacji

Kwota dotacji

przyznanej (zł)

Kwota dotacji rozliczonej (zł)

Dokonany

zwrot (zł)

1

Klub Sportowy w Damnicy

69 910,00

69 650,00

260,00

2

Zespół Sportowy „Polonez-Bobrowniki”

36 500,00

36 500,00

0,00

3

SSI „Aktywni Damnica”

11 500,00

11 429,35

70,65

4

Uczniowski Klub Sportowy Zagórzyca

3 500,00

3 500,00

0,00

 

5

Uczniowski Klub Sportowy Damnica

3 500,00

3 500,00

0,00

 

razem:

124 910,00

124 579,35

330,65

 

 

 

 

 

4)   W dniu 5 marca bieżącego roku, ogłoszono otwarty konkurs ofert na wykonanie zadań publicznych w 2015 r. z zakresu wspierania i upowszechniania kultury fizycznej. Termin składania ofert upływa w dniu  27 marca. Szczegóły dostępne w ogłoszeniu konkursowym zamieszczonym na stronie internetowej Gminy www.damnica.pl i w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Damnica.

5)   Ogłoszono postępowanie przetargowe pn.: „Ubezpieczenie odpowiedzialności i mienia Gminy Damnica” – termin składania ofert upływa w dniu 27 marca 2015 r.

 

3.    Informacje bieżące:

1)   Wójt Gminy Damnica zaprasza osoby reprezentujące organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, do zgłaszania kandydatur na członków komisji konkursowej w otwartym konkursie ofert realizowanym w 2015 r. Powołana komisja, rozpatrywać będzie oferty złożone do konkursu otwartego w 2015 r. Praca komisji rozpocznie się w dniu 31 marca 2015 r. o godz. 1000. Szczegóły są dostępne w ogłoszeniu o naborze do komisji konkursowej, zamieszczonym na stronie internetowej Gminy www.damnica.pl i w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Damnica.

2)   W dniu 8 marca z okazji „Dnia Kobiet”, w Centrum Edukacji i Kultury w Damnicy odbyło się spotkanie dla Pań z naszej Gminy, uatrakcyjnione przez występy artystyczne.

3)   W dniu 11 marca, z okazji „Dnia Sołtysa”, odbyło się spotkanie Wójta z sołtysami  Gminy Damnica. Spotkanie było również okazją do omówienia bieżących spraw, w tym również związanych z planowanymi wyborami organów sołectw.

4)   W dniu 26 marca, w sali widowiskowej Centrum Edukacji i Kultury w Damnicy, odbędzie się XIII Nieprofesjonalne Spotkanie z Poezją Nieprofesjonalną i IV Powiatowy Przegląd Poezji Śpiewanej. Serdecznie zapraszamy do udziału w imprezie.

5)   Zespół Szkół w Damnie, zaprasza w dniu 28 marca na godz. 1000, na czwarty Wojewódzki Konkurs Piosenki Dziecięcej i Młodzieżowej „Rytm i melodia”.

6)   W dniu 29 marca, w Swołowie w trakcie „Niedzieli Palmowej”, odbędzie się Jarmark Wielkanocny. Przewidziano konkurs na „Palmę Wielkanocną” oraz najciekawszą prezentację „Stołu Wielkanocnego”. W konkursie wezmą udział Panie z Kół Gospodyń Wiejskich Łebień i Damnica. Życzymy powodzenia.

 

Radni nie wnieśli uwag do przedstawionej informacji.

 

Ad. 3

Informacje z realizacji interpelacji i wniosków zgłoszonych na poprzedniej Sesji wszyscy radni otrzymali i nie wnieśli do niej uwag.

 

I.Wnioski przekazane do Wójta Gminy Damnica:

 

1.      Podjąć działania w celu zaadaptowania budynku po przedszkolu w Damnicy na Środowiskowy Dom Samopomocy.

Odpowiedzi na powyższy wniosek Wójt Gminy udzielił radnemu pismem nr SG.0003.1.2015 z dnia 16 marca 2015r. Pismo w załączeniu do niniejszej informacji.

2.      Zorganizować spotkanie informacyjne nt. strategii gminy, udzielanej pomocy oraz możliwych form wsparcia wobec osób niepełnosprawnych ze szczególnym uwzględnieniem niepełnosprawności intelektualnej oraz zaburzeń psychicznych.

Odpowiedzi na powyższy wniosek Wójt Gminy udzielił radnemu pismem nr SG.0003.1.2015 z dnia 24 marca 2015r. Pismo w załączeniu do niniejszej informacji.

3.      Wystąpić do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Gdańsku o wykonanie bezpiecznego lewoskrętu z drogi krajowej nr 6 w kierunku osiedla bloków w miejscowości Mianowice.

Pismem Nr GNiR.7226.2.2015 z dnia 13 marca 2015r. Wójt Gminy wystąpił do generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku o wykonanie bezpiecznego lewoskrętu z drogi krajowej Nr 6 z drogą gminną w kierunku bloków w miejscowości Mianowice.

4.      Przejąć od ANR działkę Nr 137 w miejscowości Mianowice w celu posadowienia na niej kapliczki.

Wniosek o przejęcie do zasobu mienia komunalnego w/w działki złożony został w 2014 roku i nie uzyskał aprobaty Agencji Nieruchomości Rolnych Oddział Terenowy w Gdańsku. Agencja Nieruchomości Rolnych zgodnie z zapisani art. 24 ust. 5c ustawy z dnia 19 października 19991r. o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa oraz załącznikiem Nr 1 do Zarządzenia nr 51/11 Prezesa ANR z dnia 27 grudnia 2011r. w sprawie nieodpłatnego przekazania na własność mienia wchodzącego w skład zasobu, określiła zasady na podstawie, których Gmina może nieodpłatnie nabyć nieruchomości.

Zgodnie z wymienionymi aktami Gmina zobowiązana jest przedłożyć ANR m.in. następujące dokumenty:

- dokumentację wskazującą na zgodność charakteru inwestycji z przeznaczeniem nieruchomości w studium uwarunkowań i kierunków rozwoju. Przeznaczenie działki Nr 137 w Mianowicach wg studium to teren zainwestowania, co oznacza brak możliwości wybudowania kapliczki na tej działce,

- informację o niemożności realizacji zadania na gruntach własnych Gminy.

Ponadto nieodpłatnie przekazanie ma charakter warunkowy i dopuszczalne jest tylko na konkretny cel wskazany w ustawie jednak pod warunkiem, że dany cel jest określony w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego lub w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy.

W pozostałych przypadkach Gmina może nabyć nieruchomości od Agencji Nieruchomości Rolnej do zasobu mienia komunalnego za odpłatnością.

W związku z powyższym Gmina Damnica nie będzie występowała o nieodpłatne przekazanie do zasobu mienia komunalnego działki Nr 137 w Mianowicach.

5.      Zamontować oświetlenie uliczne przy drodze gminnej w Mianowicach prowadzącej do posesji m.in. Państwa Kocimskich i Państwa Nowak.

Rozpatrzona zostanie możliwość wykonania oświetlenia na istniejącym słupie. W przypadku braku takiej możliwości, koniecznym będzie sporządzenie dokumentacji technicznej i dokonanie stosownego zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych, a w dalszej kolejności zlecenie wykonania oświetlenia.

6.      Zamontować progi zwalniające na drodze gminnej na odcinku od drogi krajowej nr 6 w kierunku bloków w Mianowicach.

Wniosek dotyczący zamontowania progów zwalniających prędkość na drodze gminnej na odcinku od drogi krajowej Nr 6 w kierunku bloków w miejscowości Mianowice składany był w Starostwie Powiatowym w Słupsku dwukrotnie. Proponowana zmiana organizacji ruchu na tym odcinku drogi tj. instalacja progów zwalniających prędkość oraz umieszczenie znaków D-40 „strefa zamieszkania” i D-41 „koniec strefy zamieszkania” nie została zaakceptowana.

W związku z faktem, iż droga znajduje się w terenie zabudowanym obowiązująca prędkość, z jaką mogą poruszać się pojazdy określona jest w przepisach Prawo ruchu drogowego. Prędkość ta winna być respektowana przez wszystkich uczestników ruchu drogowego. Mając na względzie bezpieczeństwo mieszkańców osiedla wystąpiono do Kierownika Posterunku Policji w Damnicy o przeprowadzania kontroli drogowych w zakresie przestrzegania prędkości na tym odcinku drogi.

7.      Podjąć działania związane z poprawą bezpieczeństwa w ruchu drogowym na nowej drodze w miejscowości Domaradz poprzez zamontowanie lampy na w/w odcinku drogi w kierunku drogi krajowej nr 6.

W celu wykonania oświetlenia drogi, niezbędnym będzie sporządzenie właściwej dokumentacji i dokonanie stosownego zgłoszenia zamiaru wykonania robot budowlanych lub uzyskanie pozwolenia na budowę, a w dalszej kolejności zlecenie wykonania przedmiotowego oświetlenia.

8.      Podjąć działania w celu doświetlenia w miejscowości Damnica skrzyżowania ulicy Różanej z ulicą Kasztanową oraz ulicy Wiśniowej przy posesji Państwa Kędra.

W stanowisku Komisji Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Inwestycji z dnia 03 marca 2015r. po dokonanym w dniu 26 lutego 2015r. przeglądzie oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Damnica nie zostały uwzględnione wskazane zamierzenia inwestycyjne. Mając na uwadze przedmiotowy wniosek, w miarę możliwości finansowych Gminy Damnica, zadanie zostanie wprowadzone do budżetu Gminy i wykonane w następnej kolejności.

9.      Podjąć działania w kierunku budowy chodnika wzdłuż drogi powiatowej nr 1139G od skrzyżowania w miejscowości Bobrowniki w przystanku w kierunku Łojewa.

W dniu 16 lutego 2015r. przekazano do Starostwa Powiatowego w Słupsku oraz do Zarządu Dróg Powiatowych w Słupsku propozycję inwestycji drogowych przewidzianych do realizacji we współfinansowaniu z Powiatem Słupskim w roku 2015, gdzie między innymi uwzględniono chodnik w miejscowości Bobrowniki. Wstępnie podjęto decyzję, iż w pierwszej kolejności, po podjęciu stosownych uchwał przez Radę Powiatu Słupskiego oraz Radę Gminy Damnica w sprawie współfinansowania inwestycji, zostanie wykonana przebudowa drogi powiatowej nr 1139G Mianowice – Główczyce, na odcinku Karzniczka-Damnica. Uzyskane oszczędności po przeprowadzeniu przetargu dotyczącego tej inwestycji, umożliwi rozważenie ich przeznaczenia na budowę chodników.

10.   Poprawić stan nawierzchni drogi gminnej w miejscowości Zagórzyczki na odcinku od zakończenia nawierzchni betonowej do skrzyżowania dróg Stara Dąbrowa – Domaradz.

W dniach 9-10 marca 2015r. dokonano naprawy wskazanego odcinka drogi gminnej w miejscowości Zagórzyczki.

11.  Kiedy planowane są prace związane z montażem oświetlenia na kolonii Stara Dąbrowa?

W dniu 09 marca 2015r. ogłoszono przetarg na wykonanie dokumentacji technicznej oświetlenia drogowego, na odcinku od drogi krajowej do ostatniego budynku mieszkalnego w miejscowości Stara Dąbrowa – Kolonia z przewidywanym terminem wykonania do dnia 20 lipca 2015r. Następnie zostanie wyłoniony wykonawca robót budowlanych, polegających na wykonaniu oświetlenia zgodnie z dokumentację.

12.  W jakim czasie podjęte zostaną prace dotyczące renowacji boiska w miejscowości Domaradz, które zaplanowane zostały w ubiegłym roku i na które mieszkańcy przeznaczyli środki z funduszu sołeckiego?

Prace zostaną rozpoczęte niezwłocznie po ostatecznym ustaleniu zakresu tychże prac. Stanowisko takie, zostało określone podczas spotkania przedstawicieli mieszkańców miejscowości Domaradz z Wójtem Gminy Damnica pod koniec 2014r. Środki finansowe funduszu sołeckiego winny zostać wykorzystane w trakcie roku budżetowego do dnia 31 grudnia 2015r.

13.  Czy planowane są prace związane z bieżącą naprawą infrastruktury drogowej na terenie miejscowości Domaradz i Stara Dąbrowa (uzupełnienie dziur na drogach) – jeżeli tak, to w jakim czasie?

W dniu 10 marca 2015r. Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku w ramach prowadzonych prac zlikwidował ubytki w nawierzchni asfaltowej drogi w miejscowości Stara Dąbrowa oraz na odcinku Stara Dąbrowa-Bobrowniki. Aktualnie wykonywane są bieżące naprawy dróg gruntowych w miejscowościach Domaradz i Stara Dąbrowa.

14.  Czy zostały pobrane opłaty i w jakiej wysokości tytułem wynajmu placu oraz innych opłat wynikających z obowiązujących przepisów za bazowanie cyrku w niektórych miejscowościach naszej gminy w okresie letnim 2014 roku?

W 2014r. nie były naliczane przez Urząd Gminy w Damnicy opłaty z tytułu wynajmu nieruchomości komunalnych w celu czasowego zajęcia nieruchomości pod lokalizację cyrku, ponieważ do Urzędu Gminy w Damnicy nie wpłynął wniosek o zajęcie nieruchomości na w/w cel.  Z informacji przekazanej w dniu 25 lutego 2015r. przez Panię Elżbietę Kołtun Dyrektora Szkoły Podstawowej w Domaradzu wynika, że cyrk stacjonował na placu przy szkole w Domaradzu w miesiącu sierpniu 2014r. Z tego tytułu pobrana została oplata za media, nie pobierano opłaty za zajęcie nieruchomości komunalnej.

15.  Czy można wykonać oświetlenie na Osiedlu Rybackim w Damnicy oraz jak przedstawia się sprawa wykonania oświetlenia na ulicy Kolejowej i Przemysłowej w Damnicy?

Komisja Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Inwestycji w stanowisku z dnia 03 marca 2015r. po dokonaniu przeglądu oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Damnica uwzględniła konieczność wykonania oświetlenia ulicznego na Osiedlu Rybackim, wskazując termin jego wykonania na rok 2017.  W pierwszej kolejności zostanie sporządzona dokumentacja techniczna i uzyskanie pozwolenia na budowę, a następnie wykonanie oświetlenia.

W dniu 9 marca 2015r. ogłoszono przetarg na wykonanie dokumentacji technicznej oświetlenia ulicznego ulic: Kolejowej i Przemysłowej w Damnicy. Termin wykonania dokumentacji przewidywany na dzień 30 października 2015r. Po uzyskaniu pozwolenia na budowę zostanie wyłoniony wykonawca zadania.

16.  Czy jest możliwość zorganizowania odwozu dzieci z Osiedla Rybackiego w Damnicy uczęszczających do Zespołu Szkół w Damnicy?

W chwili obecnej nie ma możliwości zorganizowania odwozu dzieci z uwagi na względy organizacyjne. Jednakże mając na uwadze pojawiające się w tym obszarze potrzeby, kwestia ta zostanie rozpatrzona w roku szkolnym 2015/2016.

 

 

 

17.  Poprawić stan nawierzchni drogi na Osiedle Rybackie.

Wypełniono ubytki nawierzchni mostu na rzece Łupawie, jak również dokonano bieżącej naprawy drogi prowadzącej od mostu do budynków mieszkalnych na Osiedlu Rybackim w Damnicy.

 

Radni nie wnieśli uwag do przedstawionej informacji.

 

Ad. 4

Sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Damnicy za 2014r. odczytała Pani Beata Orlicka Kierownik GOPS w Damnicy.

Sprawozdanie w załączeniu do niniejszego protokołu.

 

Radni nie wnieśli uwag do przedstawionego sprawozdania.

 

Ad. 5

Sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie Damnica za 2014r. odczytała Pani Beata Orlicka Kierownik GOPS w Damnicy.

Sprawozdanie w załączeniu do niniejszego protokołu.

 

Radni nie wnieśli uwag do przedstawionego sprawozdania.

 

Ad. 6

Sprawozdanie z działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych  w gminie Damnica za 2014r. odczytała Pani Aleksandra Studzińska Przewodnicząca GKRPA.

Sprawozdanie w załączeniu do niniejszego protokołu.

 

W dalszej części posiedzenia Przewodnicząca GKRPA odpowiadała na pytania radnych związane z działalnością Komisji.

 

Radni nie wnieśli uwag do przedstawionego sprawozdania.

 

Ad. 7

Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Damnica na 2015 r. wraz z uzasadnieniem odczytała Skarbnik U. Perkowska.

 

Przewodniczący K. Kozina zwrócił się z pytaniem do radnych, czy mają uwagi do przedstawionego projektu uchwały?

Radni nie wnieśli uwag do przedstawionego projektu uchwały.

 

Rada Gminy w składzie 13 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr IX/32/15 w sprawie zmian w budżecie gminy Damnica na 2015r.

 

Ad. 8

Projekt uchwały w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Damnica na lata 2013 – 2021 wraz z uzasadnieniem odczytała Skarbnik U.Perkowska.

 

Przewodniczący K. Kozina zwrócił się z pytaniem do radnych, czy mają uwagi do przedstawionego projektu uchwały?

Radni nie wnieśli uwag do przedstawionego projektu uchwały.

 

Rada Gminy w składzie 13 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr IX/33/15 w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Damnica na lata 2013-2021.

 

Ad. 9

Projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Słupskiemu na przebudowę drogi powiatowej Nr 1139G Mianowice-Główczyce na odcinku Karzniczka-Damnica wraz z uzasadnieniem odczytała Sekretarz A.Harmacińska.

 

Przewodniczący K. Kozina zwrócił się z pytaniem do radnych, czy mają uwagi do przedstawionego projektu uchwały?

Radni nie wnieśli uwag do przedstawionego projektu uchwały.

 

Rada Gminy w składzie 13 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr IX/34/15 w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Słupskiemu na przebudowę drogi powiatowej Nr 1139G Mianowice-Główczyce na odcinku Karzniczka-Damnica.

 

Ad. 10

Projekt uchwały w sprawie ustalenia planu dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli, maksymalnej kwoty dofinansowania opłat za kształcenie pobieranych przez szkoły wyższe i zakłady kształcenia nauczycieli oraz ustalenia specjalności i form kształcenia objętych dofinansowaniem w 2015r. wraz z uzasadnieniem odczytała Sekretarz A.Harmacińska.

 

Przewodniczący K. Kozina zwrócił się z pytaniem do radnych, czy mają uwagi do przedstawionego projektu uchwały?

Radni nie wnieśli uwag do przedstawionego projektu uchwały.

 

Rada Gminy w składzie 13 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr IX/35/15 w sprawie ustalenia planu dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli, maksymalnej kwoty dofinansowania opłat za kształcenie pobieranych przez szkoły wyższe i zakłady kształcenia nauczycieli oraz ustalenia specjalności i form kształcenia objętych dofinansowaniem w 2015r.

 

Ad. 11

Projekt uchwały w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty wraz z uzasadnieniem odczytała Sekretarz A.Harmacińska.

 

Przewodniczący K. Kozina zwrócił się z pytaniem do radnych, czy mają uwagi do przedstawionego projektu uchwały?

 

Radny G.Kiczmachowski zwrócił się o wyjaśnienie, czy system gospodarki odpadami powinien się bilansować?

 

Inspektor B.Obert wyjaśniła, iż 6r ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach wskazuje, iż opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi stanowi dochód gminy. Natomiast ust. 2 określa jakie koszty funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi gmina pokrywa się z pobranych opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi tj. koszty:

1)      odbierania, transportu, zbierania, odzysku i unieszkodliwiania odpadów komunalnych,

2)      tworzenia i utrzymania punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych,

3)      obsługi administracyjnej tego systemu,

4)      edukacji ekologicznej w zakresie prawidłowego postępowania z odpadami komunalnymi.

 

Radny G.Kiczmachowski stwierdził, iż z przepisu tego nie wynika, że system gospodarki odpadami powinien się bilansować.

 

Skarbnik U.Perkowska wyjaśniła, że mino iż z przepisu jasno nie wynika to gmina jest zobligowana do stosowania stanowiska Regionalnej Izby Obrachunkowej, która zaleca, aby wydatki związane z gospodarką odpadami były pokrywane z dochodów pochodzących z pobranych opłat.

 

Radny G.Kiczmachowski zwrócił się do Wójta Gminy o sporządzenie na koniec roku analizy skutków finansowych zmiany stawki za odpady komunalne.

 

Rada Gminy w składzie 13 radnych – 10 głosami „za” i 3 głosami przeciw” podjęła uchwałę Nr IX/36/15 w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty.

 

Ad. 12

Projekt uchwały w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości, w tym terminu i miejsca składania deklaracji wraz z uzasadnieniem odczytała Sekretarz A.Harmacińska.

 

Przewodniczący K. Kozina zwrócił się z pytaniem do radnych, czy mają uwagi do przedstawionego projektu uchwały?

Radni nie wnieśli uwag do przedstawionego projektu uchwały.

 

Rada Gminy w składzie 13 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr IX/37/15 w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości, w tym terminu i miejsca składania deklaracji.

 

Ad. 13

Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości wraz z uzasadnieniem odczytała Inspektor M.Boryła.

 

Przewodniczący K. Kozina zwrócił się z pytaniem do radnych, czy mają uwagi do przedstawionego projektu uchwały?

Radni nie wnieśli uwag do przedstawionego projektu uchwały.

 

Rada Gminy w składzie 13 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr IX/38/15 w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości.

 

Ad. 14

Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne nabycie nieruchomości do zasobów mienia komunalnego wraz z uzasadnieniem odczytała Inspektor M.Boryła.

 

Przewodniczący K. Kozina zwrócił się z pytaniem do radnych, czy mają uwagi do przedstawionego projektu uchwały?

Radni nie wnieśli uwag do przedstawionego projektu uchwały.

 

Rada Gminy w składzie 13 radnych przy 0 głosach „za”, 12 głosami „przeciw” i 1 głosem „wstrzymującym się” nie podjęła uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne nabycie nieruchomości do zasobów mienia komunalnego.

 

Ad. 15

 

Radny J.Piskuła zgłosił, aby w ramach oszczędności zmniejszyć ilość lamp oświetlenia ulicznego w niektórych miejscowościach np. Strzyżyno, Łebień.

 

Radny L.Kowalski zgłosił wniosek o  zamontowanie w miejscowości Bięcino następujących znaków drogowych:

- D 42 obszar zabudowany – drugostronnie D 43 koniec obszaru zabudowanego,

- E 17a miejscowość – drugostronnie E 18 a koniec miejscowości.

 

Radny T.Bubniak zgłosił wniosek o dokonanie wycinki drzewa przy placu zabaw w Zagórzycy, które stwarza zagrożenie dla przebywających tam dzieci.

 

Inspektor M.Boryła wyjaśniła, iż działka na której rośnie drzewo stanowi własność Agencji Nieruchomości Rolnej i tylko Agencja jest władna w tym zakresie. Gmina występowała w ubiegłym roku do ANR o wycinkę wnioskowanego drzewa.

 

Radny P.Wilkowski zwrócił się z pytaniem, czy jest możliwość zmiany ustawienia lampy przy ostatniej drodze w lewo w m. Damno tak, aby oświetlała chodnik?

 

Inspektor M.Boryła wyjaśniła, iż sprawę zmiany ustawienia tej lampy konsultowała z przedstawicielem Energa Oświetlenie, który stwierdził, że nie ma takiej możliwości. Aby oświetlić odcinek chodnika w kierunku rzeki należy zamontować dodatkową lampę w ramach inwestycji.

 

Ad. 16

 

Sołtys S.Narloch zgłosił potrzebę poprawy stanu nawierzchni (wyrównać) drogi gminnej Domaradz – Borzęcino. Droga ta jest uczęszczana przez mieszkańców sołectwa a obecnie jest w złym stanie.

 

Sołtys W.Francuz zgłosił wnioski w następujących sprawach:

1)      poprawić stan nawierzchni dróg gminnych i poboczy w miejscowości Dąbrówka w miejscach, gdzie wykonywana była kanalizacja sanitarna.

2)      poprawić stan nawierzchni drogi gminnej do miejscowości Wiszno na odcinku od skrzyżowania do Państwa Białobrzeskich.

3)      uzupełnić ubytki w nawierzchni i poboczu drogi powiatowej na odcinku Dąbrówka – Bobrowniki.

4)      poruszył problem zgłaszany przez mieszkańców sołectwa a dotyczący godzin przyjmowania pacjentów przez lekarza w ośrodku zdrowia w Bobrownikach. Mieszkańcy zgłaszają, że godziny przyjęć lekarza są zbyt krótkie a osoby pracujące mają problem, aby skorzystać z wizyty. Dlatego zasadnym byłoby, aby lekarz przynajmniej raz w tygodniu przyjmował pacjentów do godz. 17.

 

Radna S.Seweryńska zwróciła uwagę, iż Rada Gminy nie jest kompetentna, aby decydować o organizacji pracy ośrodków zdrowia.

 

Wójt G.Jaworski poinformował, że wystąpi do Kierownika NZOZ w Damnicy o rozważenie możliwości wydłużenia godzin przyjęć pacjentów w ośrodku zdrowia w Bobrownikach.

 

Ad. 17

W związku z wyczerpaniem porządku obrad o godz. 15:50 Przewodniczący K.Kozina zamknął obrady IX Sesji Rady Gminy Damnica.


 

 

Na tym protokół zakończono.

 

Protokółowała                                                                           Przewodniczący

Barbara Imińska                                                                      Kazimierz Kozina                                            

 

 

 

 

 

 

 

 

Wytworzył:
Barbara Imińska
Udostępnił:
Jarosiewicz Bartosz
(2015-05-14 10:53:02)
Ostatnio zmodyfikował:
Jarosiewicz Bartosz
(2015-05-14 10:54:11)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki