PROTOKÓŁ NR XI/15 w dniu 23 czerwca 2015r.

 

PROTOKÓŁ NR XI/15

Sesji Rady Gminy Damnica

w dniu 23 czerwca 2015r.

 

 

Na stan 15 radnych obecnych było 13 radnych.

Nieobecni radni: W.Rompski, Z.Zieliński

 

Przewodniczył – Kazimierz Kozina

Protokółowała – Barbara Imińska

 

Sesję Rady Gminy otworzył o godz. 13:00 Przewodniczący K.Kozina, który po przywitaniu radnych i gości stwierdził quorum radnych do podejmowania prawomocnych uchwał.

 

Przewodniczący K.Kozina zwrócił się z pytaniem do radnych, czy mają uwagi lub wnioski do przesłanego porządku obrad?

Radni nie wnieśli uwag do porządku obrad.

 

Porządek obrad przedstawia się następująco:

  1. Sprawy regulaminowe:

  • otwarcie Sesji i stwierdzenie quorum,

  • przyjęcie porządku obrad,

  • przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

  1. Informacja Wójta z pracy w okresie międzysesyjnym

  2. Informacja z realizacji wniosków zgłoszonych na poprzedniej Sesji.

  3. Przedstawienie przez Wójta Gminy sprawozdania finansowego Gminy Damnica za 2014 rok wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Damnica za 2014 rok:

  • zapoznanie Rady z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku o sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy za 2014r.

  • dyskusja nad sprawozdaniem.

  1. Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego Gminy Damnica za 2014 rok wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Damnica za rok 2014.

  2. Podjęcie uchwały w sprawie absolutorium dla Wójta Gminy Damnica;

  • zapoznanie Rady z wnioskiem Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy z tytułu wykonania budżetu za 2014r.

  • zapoznanie Rady z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku o wniosku Komisji Rewizyjnej.

  1. Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Damnica na 2015r.

  2. Projekt uchwały w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Damnica na lata 2013-2021.

  3. Projekt uchwały w sprawie powołania zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników.

  4. Projekt uchwały w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego.

  5. Interpelacje i zapytania radnych.

  6. Wolne wnioski i informacje.

  7. Zakończenie Sesji.

 

Protokół z Sesji Rady w dniu 15 maja 2015r. z uwagi na brak zamieszczenia w BIP zatwierdzony zostanie na następnej Sesji.

 

 

Ad. 2

Wójt G.Jaworski przedstawił informację z pracy w okresie międzysesyjnym.

  1. Zadania realizowane w zakresie inwestycji i remontów:

  1. Zakończono budowę sieci wodociągowej w miejscowości Strzyżyno. Całkowity koszt zadania wyniósł 118 342,45 zł, na powyższe zadanie zostało przyznane dofinansowanie
    w kwocie
    63 426,00 zł.

  2. Rozpoczęto prace przy budowie sieci kanalizacyjnej na ulicy Polnej w Damnicy.

  3. Przeprowadzono postępowanie przetargowe na opracowanie dokumentacji projektowej
    w ramach zadania „Poprawa efektywności energetycznej Obszaru Funkcjonalnego Miasta Słupska poprzez termomodernizację budynków”. W postępowaniu złożono 3 oferty, z których wybrano ofertę nr 3, złożoną przez firmę „AGBAST” z siedzibą w Częstochowie, oferującą cenę
    62 853,00 zł. Dokumentacja dotyczy obiektów szkolnych w Damnicy, Damnie i Zagórzycy oraz Urzędu Gminy.

  4. W trybie postępowania przetargowego wyłoniono wykonawców poniższych zadań:

  1. Przedsiębiorstwo Inwestycyjno Usługowe „GAZOPOL Ltd” z siedzibą w Koszalinie - wykonanie wodociągu w miejscowości Skibin – koszt 138 040,00 zł, termin wykonania do dnia 30 września 2015 r.;

  2. Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe „HINC” z siedzibą w Kartuzach - wykonanie wodociągu Damno – Damno Młyn – koszt 95 359,45 zł, termin wykonania do dnia
    30 listopada 2015 r.

  1. Zlecono niwelację działki pod boisko sportowe w Domaradzu. Zadanie wykonywane jest
    ze środków funduszu sołeckiego, a jego koszt wyniesie
    20 881,71 zł. Termin wykonania zadania przewidywany jest na dzień 10 lipca 2015 r.

  2. Podpisano umowy na opracowanie następujących dokumentacji technicznych:

  1. budowy remizy OSP w Damnicy; koszt przygotowania dokumentacji wyniesie
    18 700,00 zł, a termin jej wykonania upływa w dniu 30 grudnia 2015 r.;

  2. studni awaryjnej, na terenie ujęcia wód podziemnych w miejscowości Sąborze; koszt zadania wyniesie 10 000,00 zł, a termin jego wykonania upływa w dniu 28 grudnia 2015 r.;

  3. koncepcji modernizacji oczyszczalni ścieków w Bobrownikach; koszt dokumentacji wyniesie 6 150,00 zł, a termin jej wykonania upływa w dniu 15 lipca 2015 r.

  1. Z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego otrzymano informację
    o pozytywnej ocenie wniosku dotyczącego budowy drogi dojazdowej do gruntów rolnych Świecichowo – Wiatrowo. Przyznana kwota dofinansowania wynosi
    73 834,00 zł.

  2. Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku podpisał umowę na przebudowę drogi powiatowej
    nr 1139G Mianowice – Główczyce, na odcinku Karznicza – Damnica. Termin rozpoczęcia robót zaplanowano na drugą połowę lipca. Jednocześnie, w związku z oszczędnościami poprzetargowymi wystąpiono do Starostwa Powiatowego w Słupsku, z propozycją przeznaczenia powstałych oszczędności na budowę chodników, o które wnioskowano
    w lutym (Bobrowniki, Damnica i Łojewo) lub przeznaczenie ich na wydłużenie odcinka,
    na którym będzie wykonywana nowa nawierzchnia, o odcinek Karzniczka – Zagórzyca.

  3. Dokonano napraw następujących dróg gruntowych: Damnica – ul. Ogrodowa i połączenie
    ul. Ogrodowej i Polnej, Osiedle Rybackie; Zagórzyczki – Stara Dąbrowa.

  4. Utwardzono polbrukiem strefy ochronne przepompowni ścieków w Damnie, Sąborzu
    i Zagórzycy.

  5. Rozpoczęto konserwację elementów drewnianych placów zabaw na terenie Gminy.

  6. Ochotnicza Straż Pożarna w Damnicy otrzymała bezpośrednią dotację z Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego w wysokości 12 029,00 zł z przeznaczeniem na zakup sprzętu p.poż.

 

  1. Zadania pozostałe:

  1. Wystąpiono do Starostwa Powiatowego w Słupku z wnioskiem o wyznaczenie lokalizacji
    dla przystanku autobusowego „na żądanie”, w miejscowości Mianowice, przy posesji nr 16 wciągu drogi powiatowej Mianowice – Główczyce.

  2. Wystąpiono do Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku z wnioskiem o uzgodnienie lokalizacji wiaty przystankowej na przystanku autobusowym Wielogłowy w kierunku Damnicy.

  3. Ogłoszony na dzień 16 czerwca I przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż działki nr 214/3, o powierzchni 0,0927 ha położonej w Damnicy przy ulicy Kasztanowej (działka przeznaczona pod zabudowę mieszkaniowo-usługową z ceną wywoławczą netto 27 800,00 zł) – nie odbył się z uwagi na brak wpłaty wadium przez oferentów. Kolejny przetarg zostanie ogłoszony w miesiącu lipcu.

  4. Na podstawie art. 19a ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie wpłynęły oferty z pominięciem otwartego konkursu ofert:

  1. w dniu 10 czerwca ze Stowarzyszenia „Promyk” w Damnicy, na realizację zadania publicznego pn.: „Organizacja wycieczek integracyjnych”, wnioskowana kwota dotacji wynosi 5 000,00 zł;

  2. w dniu 19 czerwca ze Stowarzyszenia Społeczno–Kulturalnego „Ciekawi świata” Damnica, na realizację zadania publicznego pn.: „Szlakami Jagiellonów”, wnioskowana kwota dotacji wynosi 5 000,00 zł.

Po przeprowadzeniu procedury wynikającej z art. 19a w/w ustawy, zostaną podpisane umowy o udzielenie dotacji na realizację przedmiotowych zadań publicznych przez stowarzyszenia.

 

 

 

  1. Informacje bieżące:

  1. W dniu 31 maja 2015 r. odbyły się wybory do Izby Rolniczej. Przedstawicielem rolników
    z Gminy Damnica, na kadencję 2015 – 2019 został Pan Tadeusz Myszke.

  2. W dniach 9 – 15 czerwca przeprowadzono konsultacje społeczne, w sprawie zniesienia urzędowych nazw miejscowości: Łężyca, w sołectwie Karzniczka i Słomczyno w sołectwie Zagórzyca. W konsultacjach dotyczących miejscowości Łężyca wzięło udział 30 mieszkańców sołectwa Karzniczka, którzy opowiedzieli się za zniesieniem nazwy Łężyca.

W konsultacjach dotyczących nazwy miejscowości Słomczyno, wzięło udział 36 mieszkańców sołectwa Zagórzyca, a wszyscy biorący w nich udział opowiedzieli się zniesieniem nazwy miejscowości Słomczyno.

  1. W dniu 20 czerwca, w Strzyżynie odbył się I Festiwal Piosenki Wiejskiej, połączony
    z obchodami XIV Powiatowego Działacza Kultury. Laureatami zostali:
    Włodzimierz Lipczyński, Jan Maziejuk, Czesława Długoszek.

  2. W dniu 21 czerwca na stadionie gminnym w Damnicy odbyły się Powiatowe Zawody Ochotniczych Straży Pożarnych.

  3. W dniu 25 lipca zapraszamy na Rajd na Orientację „Pazur Gryfa”. Start spod Zespołu Szkół w Damnicy. Szczegółowe informacje znajdują się na stronie internetowej Gminy Damnica.

  4. Rozpoczęto realizację zadań funduszu sołeckiego w zakresie organizacji imprez
    sportowo-rekreacyjnych i pikników na terenie sołectw. Pierwsze pikniki odbyły się już
    w sołectwie Sąborze i Wielogłowy.

  5. Zakupiono nowe tablice wskazujące na miejsce zamieszkania sołtysa „Sołtys wsi”.

 

Radni nie wnieśli uwag do przedstawionej informacji.

 

Ad. 3

Informacje z realizacji interpelacji i wniosków zgłoszonych na poprzedniej Sesji wszyscy radni otrzymali i nie wnieśli do niej uwag.

 

  1. Wystąpić z wnioskiem do Zarządu Dróg Powiatowych w Słupsku w następujących sprawach:

  1. wykonania remontu drogi powiatowej przez miejscowość Stara Dąbrowa w zakresie uzupełnienia ubytków asfaltu,

  2. umieszczenia lustra drogowego w miejscowości Stara Dąbrowa w obrębie działki Nr 64 – skrzyżowanie drogi gminnej z droga powiatową.

W dniu 27 maja 2015r. wystąpiono do Zarządu Dróg Powiatowych w Słupsku o dokonanie naprawy poboczy oraz uzupełnienie ubytków w nawierzchni drogi powiatowej Nr 1140G. W odpowiedzi z dnia 11 czerwca br. ZDP w Słupsku informuje, że dnia 8 czerwca br. wykonany został remont cząstkowy mieszanką mineralno-asfaltową odcinka drogi w miejscowości Stara Dąbrowa. Natomiast prace związane z naprawą poboczy na odcinku Stara Dąbrowa-Łebień wykonane zostaną w terminie do dnia 16 czerwca br.

Na wniosek Wójta Gminy z dnia 25 maja br. o ustawienie lustra drogowego U-18a w miejscowości Stara Dąbrowa w obrębie skrzyżowania drogi powiatowej z drogą gminną Starostwo Powiatowe w Słupsku pismem z dnia 8 czerwca br. poinformowało, że nie zachodzi konieczność montażu takiego lustra.

  1. Podjąć działania zmierzające do zobowiązania właściciela nieruchomości Nr 11/42 w miejscowości Domaradz do wykonania zabiegów pielęgnacyjnych drzew rosnących wzdłuż drogi gminnej.

Dnia 28 maja 2015r. Wójt Gminy Damnica wystąpił do właścicieli nieruchomości o wykonanie cięć pielęgnacyjnych gałęzi drzew rosnących w parku, działka Nr 11/42 obręb Domaradz. Jednocześnie Wójt Gminy zwrócił się z prośbą o powiadomienie tutejszego urzędu gminy o poczynionych działaniach oraz planowanym terminie wykonania pielęgnacji koron drzew. Do dnia dzisiejszego nie uzyskano informacji.

  1. W planowanej dokumentacji budowy oświetlenia ulicznego w miejscowości kolonia Stara Dąbrowa dokonać korekty poprzez zamianę planowanego montażu lamp ulicznych na lampy parkowe.

Powyższy wniosek zostanie uwzględniony w projektowanej dokumentacji.

  1. Posadowić wiatę na przystanku autobusowym przy Zespole Szkół w Damnie (od strony szkoły).

Wiata przystankowa przy Zespole Szkół w Damnie zostanie zakupiona i posadowiona do końca III kwartału br.

  1. Podjąć działania zmierzające do wyznaczenia przejść dla pieszych w okolicy przystanków autobusowych w miejscowości Damno oraz zamontowania znaków ostrzegawczych „Zwolnij kierowco, droga dzieci do szkoły”.

W dniu 25 maja 2015r. wnioski w powyższych sprawach przekazane zostały do Starostwa Powiatowego w Słupsku. Powołana została komisja, która po przeprowadzeniu w dniu 05 czerwca br. wizji w terenie stwierdziła:

W miejscowości damno w pasie drogi powiatowej Nr 1139G nie można wyznaczyć przejść dla pieszych, gdyż na chwile obecną miejsce to nie spełnia zasad lokalizowania przejść dla pieszych zgodnie z załącznikiem nr 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U.z 2003r. Nr 220, poz. 2181 z późn.zm.). Wyznaczenie przejść dla pieszych w proponowanych miejscach możliwe będzie po wykonaniu przez Urząd Gminy w uzgodnieniu z Zarządem Dróg Powiatowych w Słupsku fragmentów chodników, które staną się utwardzonym pasem terenu do bezpiecznego poruszania się pieszych.

Dodatkowo komisja ustaliła, że w pobliżu szkoły w miejscowości damno nie zachodzi potrzeba ustawienia dodatkowych znaków drogowych w postaci dużych tablic ostrzegawczych o treści „Kierowco zwolnij – droga dzieci do szkoły”, gdyż przedmiotowy obszar jest obszarem zabudowanym, oznakowanym prawidłowo znakami drogowymi D-42 i D-43. Ponadto ustalono, że znajdujący się w pobliżu samej szkoły chodnik oddzielony jest od jezdni pasem zieleni a ustawione przy drodze znaki drogowe A-17 w wystarczający sposób ostrzegają kierujących o miejscu na drodze szczególnie uczęszczanym przez dzieci.

  1. Podjąć działania zmierzające do budowy chodnika w miejscowości Damno przy drodze powiatowej wzdłuż bloków wraz z naprawą schodów i poręczy.

W odpowiedzi na w/w wniosek Wójt Gminy Damnica wyjaśnił następująco:

Z uwagi na konieczność budowy odcinków chodników w miejscach stwarzających zagrożenie bezpieczeństwa życia i zdrowia w innych miejscowościach na terenie gminy brak jest możliwości przyjęcia do realizacji budowy kolejnego odcinka chodnika w ciągu drogi powiatowej. Zgodnie z ustaleniami Starostwa Powiatowego w Słupsku priorytet w budowie współfinansowanych chodników w ciągach dróg powiatowych mają te chodniki, które stanowią bezpośrednie dojście do przystanków komunikacji zbiorczej. Budowa chodnika na wnioskowanym odcinku zostanie uwzględniona w projekcie budżetu na 2016r. Natomiast wykonanie remontu schodów wraz z poręczami znajdujących się w obrębie działki stanowiącej nieruchomość drogową jest zadaniem, które winno być realizowane w trakcie budowy chodnika.

  1. Wystąpić do Zarządu Dróg Powiatowych w Słupsku o rozważenie możliwości wprowadzenia ograniczenia prędkości dla ruchu kołowego w obszarze administracyjnym wsi Mrówczyno.

W celu poprawy warunków ruchu drogowego w miejscowości Mrówczyno – droga powiatowa Nr 1135G, Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku przestawi istniejące oznakowanie E-17a i E-18a w nowe proponowane miejsce oraz wyznaczy i oznakuje znakami drogowymi D-42 i D-43 obszar zabudowany. W związku z powyższym Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku wymieni także istniejące oznakowanie A-6b i A-6c znajdujące się w okolicy skrzyżowania drogi powiatowej Nr 1135G i 130G na znaki drogowe D-1.

  1. Udzielić poparcia dla Radnych Powiaty Słupskiego w sprawie reaktywowania przystanku PKP w miejscowości Łebień i wystąpić w powyższej sprawie z wnioskiem do Dyrektora Przedsiębiorstwa PKP Szybka Kolej Miejska w trójmieście Sp. z o.o. Macieja Lignowskiego.

W odpowiedzi na w/w wniosek Wójt Gminy Damnica wyjaśnił następująco:

W 2012 roku na wniosek radnej Anny Gajewskiej-Płatkowskiej Wójt Gminy Damnica wystąpił do PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. o utworzenie przystanku osobowego w miejscowości Łebień ( korespondencję w tej sprawie przekazano zainteresowanym radnym).

W 2014r. w związku z opracowywaną dokumentację przedprojektową dla Projektu „Dokumentacja przedprojektowa dla modernizacji linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk” ponownie wskazano na potrzebę wykonania przystanku kolejowego osobowego w miejscowości Łebień.

Powyższe informacje przekazane zostały do firmy Conesko-Safege S.A. w Krakowie zajmującej się wykonaniem powyższej dokumentacji e celu uwzględnienia konieczności zlokalizowania przystanku osobowego w miejscowości Łebień.

  1. Podjąć działania zmierzające do dostosowania oznakowania przejścia dla pieszych w okolicy skrzyżowania ulicy Konopnickiej i ulicy Przemysłowej w Damnicy do obowiązujących przepisów oraz ponownie wystąpić w tym temacie do zarządu Dróg Powiatowych w Słupsku.

W odpowiedzi na w/w wniosek Wójt Gminy Damnica odpowiedział następująco:

Po wykonaniu chodnika w obrębie skrzyżowania ulic Konopnickiej i Przemysłowej w Damnicy ponownie skierowany zostanie wniosek do Starostwa Powiatowego w Słupsku o wyrażenie zgody na zmianę organizacji ruchu drogowego poprzez ustawienie stosownych znaków drogowych.

  1. Zobowiązać Zakład Gospodarki Komunalnej w Damnicy do poprawy stanu nawierzchni drogi gminnej na odcinku od ulicy Ogrodowej do ulicy Polnej w Damnicy.

Wójt Gminy Damnica pismem z dnia 05 czerwca br. wystąpił do Zakładu Gospodarki Komunalnej w Damnicy o dokonanie doraźnej naprawy nawierzchni gruntowej na wnioskowanym odcinku drogi poprzez jej wyrównanie równiarką.

  1. Udzielić informacji o podjętych działaniach w kierunku modernizacji infrastruktury drogowej przy ulicy Leśnej w Damnicy.

Wójt Gminy Damnica pismem z dnia 03 czerwca br. odpowiedział następująco:

W 2012r. wykonana została dokumentacja techniczna przebudowy ulicy Leśnej w Damnicy. Z uwagi na znaczny koszt inwestycji, planuje się realizację robot po uzyskaniu dofinansowania ze środków Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Jednak na dzień dzisiejszy nie jest jeszcze znany dokładny termin uruchomienia środków w ramach programu.

 

Ad. 4

Skarbnik Gminy U.Perkowska przedstawiła sprawozdanie finansowe Gminy Damnica za 2014 rok wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Damnica za 2014 rok.

 

Zarządzenie Wójta Gminy Damnica w sprawie przyjęcia sprawozdania zamieszczone zostało w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Damnicy.

Sprawozdanie w załączeniu do niniejszego protokołu.

 

Skarbnik U.Perkowska odczytała uchwałę Nr 062/g220/R/III/15 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku z dnia 15 kwietnia 2015r. w sprawie opinii o sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy Damnica za 2014 rok.

Uchwała w załączeniu do niniejszego protokołu.

 

Następnie przewodniczący poszczególnych Komisji Rady przedstawili pozytywne opinie Komisji o wykonaniu budżetu Gminy Damnica za 2014 rok.

 

Przewodniczący K.Kozina otworzył dyskusję nad sprawozdaniem.

Radni nie prowadzili dyskusji w temacie sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Damnica za 2014 rok i nie wnieśli uwag do jego treści.

 

 

Ad. 5

Skarbnik U.Perkowska odczytała projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego Gminy Damnica za rok 2014 wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Damnica za 2014r.

 

Przewodniczący K.Kozina zwrócił się z pytaniem do radnych, czy mają uwagi do projektu uchwały.

Radni nie wnieśli uwag do przedstawionego projektu uchwały.

 

Rada Gminy w składzie 13 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XI/55/15 w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego Gminy Damnica za rok 2014 wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Damnica za 2014r.

 

Ad. 6

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej P.Obert odczytał wniosek Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium dla Wójta Gminy Damnica za 2014 rok.

Wniosek w załączeniu do niniejszego protokołu.

 

Członek Komisji Rewizyjnej P.Wilkowski odczytał Uchwałę Nr 100/g/220/A/III/15 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku z dnia 21 maja 2015r. w sprawie pozytywnej opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Damnica w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Damnica z tytułu wykonania budżetu za 2014 rok.

 

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej P.Obert odczytał projekt uchwały w sprawie absolutorium dla Wójta Gminy Damnica z tytułu rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu za 2014.

 

Przewodniczący K.Kozina zwrócił się z pytaniem do radnych, czy mają uwagi do projektu uchwały.

Radni nie wnieśli uwag do przedstawionego projektu uchwały.

 

Rada Gminy w składzie 13 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XI/56/15 w sprawie absolutorium dla Wójta Gminy Damnica z tytułu rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu za 2014r.


 

Ad. 7

Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Damnica wraz z uzasadnieniem odczytała Skarbnik U.Perkowska.

Przewodniczący K.Kozina zwrócił się z pytaniem do radnych, czy mają uwagi do projektu uchwały.

Radni nie wnieśli uwag do przedstawionego projektu uchwały.

 

Rada Gminy w składzie 13 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XI/57/15 w sprawie zmian w budżecie gminy Damnica na 2015r.


 


 


 

Ad. 8

Projekt uchwały w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Damnica na lata 2013 – 2021 wraz z uzasadnieniem odczytała Skarbnik U.Perkowska.

 

Przewodniczący K. Kozina zwrócił się z pytaniem do radnych, czy mają uwagi do przedstawionego projektu uchwały?

Radni nie wnieśli uwag do przedstawionego projektu uchwały.

 

Rada Gminy w składzie 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XI/58/15 w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Damnica na lata 2013-2021.

 

Ad. 9

Przewodniczący K.Kozina poinformował, iż kolejnym punktem porządku obrad sesji jest powołanie zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników.

 

Wiceprzewodnicząca J.Michalska odczytała pismo Krajowej Rady Sędziów Społecznych, w którym Stowarzyszenie zwraca się z prośbą o podjęcie działań w kierunku najlepszej selekcji kandydatów na ławników. W piśmie Stowarzyszenie podkreśla o ważnej roli ławników społecznych i odpowiedzialności, jaką ponoszą za przyszłą i dobrze wykonywaną prace w sądzie.

 

Przewodniczący K.Kazimierz zwrócił się do radnych o zgłaszanie kandydatów do zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników.

 

Radny M.Jarzmicki przedstawił kandydatów do zespołu, których zgłosiła Komisja Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Inwestycji na posiedzeniu w dniu 19 czerwca br. w osobach: Andżelika Harmacińska, Grzegorz Kiczmachowski, Ryszard Nieradko.

 

Przewodniczący K.Kozina zwrócił się z pytaniem do przedstawionych kandydatów, czy wyrażają zgodę na prace w zespole ds. zaopiniowania kandydatów na ławników?

Zgłoszenia kandydaci wyrazili zgodę na prace w zespole.

 

Przewodniczący K.Kozina zwrócił się z pytaniem do radnych, czy akceptują skład zespołu w osobach: Andżelika Harmacinska, Grzegorz Kiczmachowski i Ryszard Nieradko?

 

Radni akceptują zaproponowany skład osobowy zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników.

 

Sekretarz A.Harmacinska odczytała projekt uchwały w sprawie powołania zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników.

 

Rada Gminy w składzie 13 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XI/59/15 w sprawie powołania zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników.

 

Ad. 10

Projekt uchwały w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego wraz z uzasadnieniem odczytała Sekretarz A.Harmacinska.

 

Przewodniczący K.Kozina zwrócił się z pytaniem do radnych, czy mają uwagi do projektu uchwały.

Radni nie wnieśli uwag do przedstawionego projektu uchwały.

 

Przewodniczący K.Kozina poinformował, iż radny W.Rompski został poinformowany o możliwości złożenia wyjaśnień w sprawie. Radny nie skorzystał z tego prawa i nie złożył wyjaśnień.

 

Rada Gminy w składzie 13 radnych – 11 głosami „za” i 2 głosami „wstrzymującymi się” podjęła uchwałę Nr XI/60/15 w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego.

 

Ad. 11

Radny M.Jarzmicki zwrócił się z pytaniem do Wójta Gminy w sprawie wykonania oświetlenia przy drodze gminnej w Mianowicach w kierunku posesji P.Nowak. Na zgłoszony wniosek w tej sprawie w miesiącu marcu br. uzyskał odpowiedź, iż zostanie rozpatrzona możliwość wykonania oświetlenia na istniejącym slupie a w przypadku braku możliwości należało będzie sporządzić dokumentację techniczną. Zasadność zamontowania oświetlenia przy tej drodze potwierdziła Komisja Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Inwestycji w czasie wizji lokalnej w terenie.

 

Inspektor J.Jarominiak wyjaśniła, że na chwilę obecną Urząd Gminy oczekuje na stanowisko projektanta w zakresie możliwości i kosztów wykonania oświetlenia ulicznego na tym odcinku drogi. Po zapoznaniu się ze stanowiskiem projektanta podjęta zostanie decyzja o realizacji zadania. Realizacja nastąpi do końca br.

 

Radny R.Nieradko poinformował, że zgłaszał wyciek wody przy drodze powiatowej na osiedle w Bobrownikach na wysokości posesji Państwa Skrobich. Wyciek ten nie został usunięty i w chwili obecnej w tym miejscu zapada się chodnik i może to także spowodować uszkodzenie drogi. Zlokalizować i usunąć wyciek wody oraz naprawić zapadnięty w tym miejscu chodnik.

 

Wójta G.Jaworski poinformował, iż powodem powyższej sytuacji może być przyłącze wodociągowe pod asfaltem.

 

Radny G.Kiczmachowski zwrócił się z pytaniem, czy wyłoniony został już wykonawca sieci wodociągowej w Domaradzu i w jakim terminie nastąpi realizacja?

 

Dyrektor ZGK G.Grabowski odpowiedział, że w dniu jutrzejszym nastąpi podpisanie umowy z wykonawcą. Termin wykonania do 15 sierpnia br.

 

Radny P.Wilkowski zgłosił następujące wnioski:

  1. Ustawić drogowskaz na skrzyżowaniu dróg w kierunku na miejscowości: Wiatrowo, Świecichowo i Lipno.

  2. Usunąć nieczytelną tablicę informującą o uzyskanej dotacji ze środków UE w miejscowości Wiatrowo.

  3. Uzupełnić braki w oznakowaniu drogi na trasie Damno-Wiatrowo.

  4. Poszerzyć plac manewrowy przy przystanku autobusowym w miejscowości Wiatrowo.

  5. Zamontować progi zwalniające prędkość na drodze w miejscowości Wiatrowo.

  6. Doprowadzić do ujednolicenia nawierzchni na parkingu przy Zespole Szkół w Damnie.

  7. Wszcząć procedurę zmierzającą do remontu nawierzchni na skrzyżowaniu dróg powiatowych w Damnie.

  8. Wykonać parking przy cmentarzu komunalnym w Damnie np. przy użyciu pozyskanych betonowych płyt drogowych.

  9. Wykonać sieć wodociągową na cmentarz komunalny w Damnie.

Radny P.Wilkowski zgłosił także potrzebę wykonania oświetlenia ulicznego w Damnie przy drodze powiatowej na odcinku od ostatniej lampy do mostu na rzece.

Radni prowadzili dyskusję w temacie możliwości wykonania sieci wodociągowej do cmentarza w Damnie. W związku z tym, że jest to spory odcinek i koszt wykonania sieci wodociągowej będzie znaczny proponują, aby wszystkie sołectwa , które korzystają z tego cmentarza przeznaczyły chociaż część rocznego funduszu sołeckiego na ten cel.

 

Radny R.Nieradko zgłosił wnioski w następujących sprawach:

  1. Mieszkańcy odwiedzający cmentarz w Damnie zgłosili, że na cmentarzu są szczury, które przeniosły się prawdopodobnie tam z kontenera na świeci ustawionego przy cmentarzu. Do kontenera wrzucane są różnego rodzaju śmieci m.in. resztki żywności, co sprzyja gromadzeniu się tam gryzoni. Należy podjąć działania, aby je wytępić.

  2. W imieniu mieszkańców zgłasza wniosek, aby ustalić i podać do publicznej wiadomości dla mieszkańców, z kim i na jaki numer telefonu kontaktować się w godzinach pracy i po godzinach pracy w razie wystąpienia jakiejkolwiek awarii. Obecnie nie ma takiej informacji i mieszkańcy nie wiedzą, z kim w takich sytuacjach mogą się kontaktować.

Radny R.Nieradko zwrócił się z pytaniem do Dyrektora ZGK, kiedy utwardzony zostanie plac przy przystanku autobusowym w miejscowości Skibin? Wniosek w tej sprawie złożył w grudniu ub. roku i w odpowiedzi uzyskał informację, że ze względu na niesprzyjające warunki pogodowe prace wykonane zostaną wiosną 2015r.

 

Dyrektor ZGK G.Grabowski poinformował, że prace przy przystanku w Skibnie zostaną wykonane z chwilą rozpoczęcia prac przy modernizacji dróg. Natomiast, aby rozwiązać problem szczurów na cmentarzu w Damnie zakupiony zostanie środek, który zostanie rozłożony na cmentarzu. Numer kontaktowy do odpowiedzialnego pracownika zostanie umieszczony w BIP.

 

Przewodniczący K.Kozina stwierdził, iż należy wyznaczyć pracownika, który będzie miał dyżur także po godzinach pracy.

 

Radna S.Seweryńska przypomniała o zgłoszonym wniosku dotyczącym utwardzenia miejsc przy przystankach autobusowych na żądanie w Damnicy w kierunku Damna.

 

Radna J.Michalska zgłosiła następujące wnioski:

  1. Zobowiązać Zakład Gospodarki Komunalnej w Damnicy do naprawy nawierzchni drogi gminnej w Damnicy przy ulicy Wiśniowej przy posesji Nr 11. Droga w tym miejscu jest mocno zapadnięta, którego powodem jest znajdująca się w tym miejscu studzienka kanalizacyjna, która spowodowała erozję ziemi pod droga.

  2. Zabezpieczyć skarpę przy wejściu na boisko przy Zespole Szkół w Damnicy, z której obsypuje się piasek. Obsypujący się piasek powoduje niszczenie skarpy.

 

Radni K.Kozina, J.Piskuła i P.Wilkowski zgłosili problem utrzymania poboczy przy drogach powiatowych. Pobocza porośnięte są krzakami, wysoką trawą. Ogranicza to widoczność dla użytkowników dróg. Problem ten dotyczy szczególnie następujących odcinków dróg: przez miejscowość Mrówczyno, na odcinku Skibin – Łebień oraz Świtały – Łojewo przy wjeździe w drogę powiatową w miejscowości Łojewo.

 

Radni R.Nieradko i J.Piskuła zgłosili uwagi dotyczące wykonania odwodnienia drogi powiatowej na odcinku Bobrowniki – Łebień. Na drodze tworzą się zastoiska wody a szczególnie w Bobrownikach przy chodniku na wysokości biura OHZ oraz na zakręcie przy wyjeździe w kierunku miejscowości Skibin.

 

Ad. 12

Sołtys W.Francuz zgłosił uwagi dotyczące jakości wykonania remontu pobocza drogi powiatowej na odcinku Bobrowniki – Dąbrówka. Remont został źle wykonany, woda z poboczy nie spływa i tworzą się zastoiska. Ponadto sołtys zgłosił, aby lampę oświetlenia ulicznego usytuowaną na skrzyżowaniu w Dąbrówce koło przystanku przenieść na druga stronę drogi w celu lepszego oświetlenia skrzyżowania.

 

Dyrektor CEiK G.Gurłacz poinformował, że 20 czerwca br. odbył się w Strzyżynie I Festiwal Współczesnej Piosenki Wiejskiej. Podziękował wszystkim zaangażowanym w przygotowanie Festiwalu. Jest dużo pozytywnych opinii dotyczących Festiwalu a także miejsca, jakim jest Strzyżyno. Są szanse, że festiwal obierze szerszą rangę niż ranga regionalna

 

Sołtys A.Michalski zgłosił problem drogi w miejscowości Karzniczka na odcinku od przystanku autobusowego w kierunku wsi na wysokości mostku. Droga w tym miejscu zapada się, utworzyła się niecka i miejsce to jest niebezpieczne dla użytkowników drogi. Ponadto poinformował, że złożył skargę na pracownika ZGK w Damnicy, który potraktował go w sposób wulgarny i niegrzeczny. W odpowiedzi uzyskał informacje od Dyrektora ZGK w Damnicy, że z pracownikiem przeprowadzono rozmowę dyscyplinującą. Uważa, temat skargi nie został odpowiednio załatwiony.

 

Wójt G.Jaworski wyjaśnił, iż problem drogi w miejscowości Karzniczka jest mu znany. Prawdopodobnie będzie to podobna sytuacja jaka miała miejsce w miejscowości Mianowice i trzeba będzie w tym miejscu zrobić nowe zbrojenie drogi.

 

Przewodniczący K.Kazina uważa, że należałoby wystąpić do SDOO w Karzniczce o współfinansowanie remontu tej drogi.

 

Dyrektor ZGK G.Grabowski poinformował, iż zgłoszone zostało zdarzenie, jakie miało miejsce w miejscowości Karzniczka. Sprawa jest wyjaśniana.

 

Sekretarz A.Harmacińska wyjaśniła, że sprawa skargi na pracownika nie może być rozpatrywana na forum Rady Gminy, gdyż są to sprawy pracownicze miedzy pracodawcą a pracownikiem.

 

Radny G.Kiczmachowski zwrócił się z pytaniem, jakie jest przeznaczenie środków 3.500 zł. które zostały po wykonaniu dokumentacji na oświetlenia na kolonie Stara Dąbrowa?

 

Wójt G.Jaworski wyjaśnił, że zadanie to realizowane było ze środków funduszu sołeckiego i o przeznaczeniu pozostałych środków decyduje zebranie wiejskie.

 

Radny P.Wilkowski zwrócił się z prośbą o przestrzeganie terminów odpowiedzi na pisma składane przez mieszkańców.

 

Ad, 13

W związku z wyczerpaniem porządku obrad o godz. 15:30 Przewodniczący K.Kozina zamknął obrady XI Sesji Rady Gminy Damnica.

 

Na tym protokół zakończono.

 

Protokółowała                               Przewodniczący

Barbara Imińska                               Kazimierz Kozina

 

 

 

 

 

 

 

 


 


 


 

Wytworzył:
Barbara Imińska
Udostępnił:
Jarosiewicz Bartosz
(2015-07-24 09:42:07)
Ostatnio zmodyfikował:
Jarosiewicz Bartosz
(2015-07-24 09:42:47)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki