PROTOKÓŁ NR XVIII/16

Sesji Rady Gminy Damnica

w dniu 28 stycznia 2016r.

 

 

Na stan 15 radnych obecnych było 12 radnych.

Nieobecni radni: J.Piskuła, R.Nieradko, M.Jarzmicki

Spóźnił się radny P.Wilkowski.

 

Przewodniczył – Kazimierz Kozina

Protokółowała Barbara Imińska

 

            Sesję Rady Gminy Damnica otworzył o godz. 13:00 Przewodniczący K.Kozina, który po przywitaniu radnych i gości stwierdził quorum radnych do podejmowania prawomocnych uchwał.

 

Przewodniczący K.Kozina odczytał wniosek Wójta Gminy Damnica z dnia 26 stycznia 2016r. w sprawie wycofania z porządku obrad projektu uchwały w sprawie ustalenia planu dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli, maksymalnej kwoty dofinansowania opłat za kształcenie pobieranych przez szkoły wyższe i zakłady kształcenia nauczycieli oraz ustalenia specjalności i form kształcenia objętych dofinansowaniem w 2016r.

 

Przewodniczący zwrócił się z pytaniem, kto z radnych jest za wycofaniem z porządku obrad wnioskowanego projektu uchwały?

Radni jednogłośnie postanowili wycofać z porządku obrad wnioskowany projekt uchwały.

 

Po wprowadzeniu zmian porządek obrad przedstawia się następująco:

1.      Sprawy regulaminowe:

Ø     otwarcie sesji i stwierdzenie quorum,

Ø     przyjęcie porządku obrad,

Ø     przyjęcie protokołu z poprzedniej Sesji.

2.      Informacja Wójta Gminy z prac w okresie międzysesyjnym.

3.      Informacja z realizacji interpelacji i wniosków zgłoszonych na poprzednich Sesjach.

4.      Projekt uchwały w sprawie uchwalenia „Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Damnica”.

5.      Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie Porozumienia w sprawie zasad realizacji projektów partnerskich jst w ramach Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Słupska oraz realizacji przez Miasto Słupsk funkcji Lidera Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego.

6.      Projekt uchwały w sprawie zawarcia porozumienia partnerskiego na rzecz wspólnej realizacji Projektu pn. „Poprawa efektywności energetycznej Obszaru Funkcjonalnego Miasta Słupska poprzez termomodernizację budynków” planowanego do złożenia w ramach konkursu nr RPPM.10.02.01-IŻ.00-22-002/16 dla działania 10.2.1 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.

7.      Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przedłużenie na okres do trzech lat dzierżawy nieruchomości gminnych.

8.      Sprawozdanie z pracy Komisji Rady za 2015 rok.

9.      Przyjęcie planu pracy Rady Gminy Damnica na 2016 rok.

10.  Przyjęcie planów pracy Komisji Rady na 2016 rok.

11.  Interpelacje i zapytania radnych.

12.  Wolne wnioski i informacje

13.  Zakończenie Sesji.

 

Radni nie wnieśli uwag do przedstawionego porządku obrad.

 

Protokół z poprzedniej Sesji tj. 28 grudnia 2015r. został sporządzony i opublikowany w BIP.

Przewodniczący K.Kozina zwrócił się z pytaniem do radnych, czy mają uwagi lub wnioski do protokołu z poprzedniej sesji?

Radni nie wnieśli uwag do protokołu z poprzedniej sesji.

 

Ad. 2

Wójt G.Jaworski przedstawił informację z pracy w okresie międzysesyjny.

 

Dokonano zamknięcia roku budżetowego 2015, następującym wynikiem finansowym:

1)   wykonano dochody ogółem w wysokości: 24 214 978,49 zł

- w tym dochody bieżące: 23 113 040,99 zł

2)   wykonano wydatki ogółem w wysokości: 22 680 601,99 zł

- w tym wydatki bieżące: 20 364 091,89 zł

Budżet Gminy Damnica za rok 2015 zamknął się nadwyżką w wysokości: 1 535 376,50 zł.

Nadwyżka operacyjna wyniosła 2 748 949,10 zł (różnica pomiędzy wysokością dochodów bieżących i wydatków bieżących).

 

1.    Zadania realizowane w zakresie inwestycji i remontów:

1)   Zakończono budowę oświetlenia w miejscowości Stara Dąbrowa – Kolonia. Aktualnie oczekujemy na wykonanie przyłącza przez zakład energetyczny.

2)   Zlecono wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej przebudowy drogi gminnej 12004G, na odcinku Sąborze – Paprzyce. Termin wykonania do dnia 29 lutego 2016 r.

3)   Zlecono wykonanie dokumentacji technicznej dla wymiany sieci wodociągowej
na ul. Leśnej w Damnicy.

4)   Bank Gospodarstwa Krajowego pozytywnie rozpatrzył wniosek o dofinansowanie
w wysokości 40% kosztów, budowy 5 lokali socjalnych w budynku po przedszkolu
w Damnicy. Po podpisaniu właściwej umowy zostanie ogłoszone postępowanie przetargowe na wykonanie zadania.

5)   Zakupiono 4 wiaty przystankowe (2 – Karzniczka, 2 - Zagórzyca). Montażu wiat dokonał ZGK w Damnicy.

6)   Hydrofornię w miejscowości Sąborze wyposażono w stację uzdatniania wody.

7)   Posterunek Policji w Damnicy został wyposażony w nowy samochód, zakupiony
przez Komendę Wojewódzką w Gdańsku, przy wsparciu finansowym Gminy Damnica
w wysokości 50%.

 

2.    Pozostałe zadania:

1)   W dniu 14 stycznia ogłoszono przetarg nieograniczony na sprzedaż działki zabudowanej budynkiem gospodarczym, oznaczonej nr 89/3 o pow. 0,0212 ha, położonej w Damnie. Cena nieruchomości 8 080,00 zł netto.

2)   W dniu 15 stycznia w wyniku przetargu nieograniczonego dokonano sprzedaży nieruchomości oznaczonej nr 153 (użytki rolne) o pow. 1,15 ha w Damnie. Cena osiągnięta w postępowaniu przetargowym wyniosła 32 750,00 zł.

3)   Wyrażono wolę przystąpienia do projektu dotyczącego działań szkoleniowych na rzecz kompetencji cyfrowych. W ramach projektu zostaną zorganizowane szkolenia
i warsztaty dla osób zagrożonych wykluczeniem cyfrowym.

4)   Przystąpiono do opracowywania Strategii Rozwoju Gminy Damnica na lata 2016 – 2022. Strategia jest przygotowywana przez firmę zewnętrzną Altra Consulting z siedzibą w Gdańsku. W dniu 18 stycznia odbyło się pierwsze posiedzenie Zespołu Strategicznego, w skład którego wchodzą przedstawiciele różnych sektorów życia społecznego, instytucji, organizacji pozarządowych. Zaplanowano, iż strategia zostanie opracowana w terminie do 29 lutego 2016 r.

 

3.    Informacje bieżące:

1)   W związku z brakiem połączenia autobusowego wsi Bięcino i Świecichowo
z miejscowością Damnica, w wyniku przeprowadzonych rozmów ze spółką  PKS
w Słupsku, w miesiącu  lutym 2016 r. zostanie czasowo uruchomiony poranny kurs autobusu na trasie: Bięcino (ok. 830) – Świecichowo – Mrówczyno – Budy – Damnica,
a następnie powrót z Damnicy około godziny 1130. Zgodnie z wstępną propozycją, kurs ten, odbywałby się trzy razy w tygodniu: w poniedziałki, środy i piątki. W kosztach leżących po stronie PKS, wynikających z uruchomienia tego, mało opłacalnego kursu, będzie partycypowała Gmina Damnica. Cena biletu, niezależnie od miejscowości będzie wynosiła 3,30 zł. Szczegółowe informacje na ten temat zostaną przekazane właściwym sołtysom, celem ich rozpropagowania wśród mieszkańców.

2)   W terminie od dnia 1 lutego do dnia 28 lutego 2016 r., producenci rolni mogą składać
w tutejszym urzędzie wnioski o zwrot podatku akcyzowego, zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej. Wypłata zwrotu podatku akcyzowego rolnikom nastąpi w  miesiącu kwietniu 2016 r.

3)   W dniu 27 grudnia 2015 r. w Kościele w Damnie, odbył się świąteczno-noworoczny koncert Haliny Frąckowiak. Koncert cieszył się dużym zainteresowaniem, nie tylko mieszkańców naszej Gminy.

4)   10 stycznia 2016 r., po raz kolejny mieszkańcy Gminy Damnica wzięli udział
w akcji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Wolontariusze, czyli uczniowie Zespołów Szkół w Damnicy, Damnie i Zagórzycy kwestowali tego dnia na terenie całej Gminy. Podczas tegorocznego finału udało się zebrać kwotę 9 825,10 zł; 35,06 euro oraz 3,34 funta (w tym 1 681,00 zł z licytacji). Finał Orkiestry odbył się w sali widowiskowej CEiK, podczas którego występowały dzieci i młodzież z Gminy Damnica.

 

Radni prowadzili dyskusję na temat zasadności  budowy drogi gminnej do miejscowości Paprzyce twierdząc, iż na terenie gminy jest wiele, być może pilniejszych do budowy odcinków dróg gminnych m.in. na kolonię Dąbrówka, ulica Leśna w Damnicy. Występując z wnioskiem o dofinansowanie budowy drogi należy brać pod uwagę przede wszystkim potrzeby mieszkańców.

 

Wójt G.Jaworski zapoznał radnych z wymogami jakie winna spełniać droga gminna, aby uzyskać dofinansowanie do jej budowy. Warunki takie spełnia droga gminna na odcinku Sąborze-Paprzyce. Wobec powyższego zlecono wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej, która niezbędna jest przy ubieganiu się o dofinansowanie.

 

 

Ad. 3

Informację z realizacji wniosków i interpelacji zgłoszonych na poprzednich sesjach radni otrzymali i zapoznali się z nią.

Radni nie wnieśli uwag do przedstawionej informacji.

 

I.                   Wnioski przekazane do Wójta Gminy Damnica:

 

1.      Dokonać wymiany zardzewiałej lampy oświetlenia ulicznego w Damnicy przy ulicy Konopnickiej (lampa przy boisku, na której znajdują się znaki drogowe).

Pismem z dnia 21 grudnia 2015r. Wójt Gminy poinformował, iż wymiana skorodowanej lampy oświetlenia ulicznego zostanie wykonana w 2016 roku w trakcie realizacji innych zadań w zakresie oświetlenia ulicznego.

2.      Zorganizować spotkanie informacyjne radnych Rady Gminy Damnica z właściwymi pracownikami Urzędu Gminy w sprawie możliwych rekompensat w związku z budową tarczy antyrakietowej i drogi krajowej S6.

Pismem z dnia 17 grudnia 2015r. Wójt Gminy udzielił obszernej odpowiedzi.

Pismo w załączeniu do niniejszej informacji.

3.      W celu zapewnienia bezpieczeństwa dzieci szkolnych z miejscowości Budy wykonać następujące prace:

1) wprowadzić ograniczenie prędkości do 70 km/h w miejscowościach na odcinku drogi powiatowej Damnica-Mrówczyno,

2) ustawić oznakowanie „Uwaga dzieci”,

3) wyznaczyć przejścia dla pieszych w kierunku do przystanku autobusowego.

Pismem z dnia 22 grudnia 2015r. Wójt Gminy wystąpił do Zarządu Dróg Powiatowych w Słupsku o wprowadzenie zmian w organizacji ruchu drogowego poprzez wprowadzenie ograniczenia prędkości do 70 km/h na odcinku drogi powiatowej Damnica-Mrówczyno oraz wyznaczenie przejścia dla pieszych w kierunku do przystanku autobusowego w Budach wraz z oznakowaniem „Uwaga dzieci”.

4.      W miejscowości Damno w obrębie skrzyżowania Wiatrowo-Głodowo-Główczyce-Damnica wykonać następujące prace:

1) wyznaczyć przejście dla pieszych w ciągu komunikacyjnym przez drogę w kierunku do Głodowa (pomiędzy chodnikiem a kapliczką),

Pismem z dnia 22 grudnia 2015r. Wójt Gminy wystąpił do Zarządu Dróg Powiatowych w Słupsku o wprowadzenie zmian w organizacji ruchu drogowego poprzez wyznaczenie przejścia dla pieszych we wskazanym miejscu.

2) wykonać chodnik przy kapliczce,

Pismem z dnia 07 stycznia Wójt Gminy poinformował następująco:

Wykonanie chodnika przy kapliczce najlepiej byłoby wykonać ze środków funduszu soleckiego zaplanowanych na rok 2016. Należałoby wykonać około 45 mb chodnika od kapliczki w kierunku Głodowa do wjazdu do bloków oraz przedłużenie chodnika od szkoły w stronę sklepu. Szacunkowy koszt wykonania wynosi ok. 17 000zł. (łącznie z oznakowaniem i wykonaniem przejścia dla pieszych). W przypadku przekroczenia zabezpieczonej kwoty, różnica w cenie mogłaby zostać pokryta ze środków budżetu Gminy przeznaczonych na drogi.

3) wyznaczyć przejście dla pieszych przez drogę w kierunku do Wiatrowa (od kapliczki do chodnika),

Pismem z dnia 21 grudnia 2015r. Wójt Gminy poinformował, że wyznaczenie przejścia dla pieszych w obrębie skrzyżowania dróg: gminnej z droga powiatową Damno-Głodowo nie znajduje uzasadnienia w świetle obowiązujących przepisów, ponieważ miejsce to nie spełnia zasad lokalizowania przejść dla pieszych zgodnie z załącznikiem Nr 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. – brak chodnika po obu stronach jezdni.

4) oznaczyć przejścia znakami „Uwaga dzieci” lub „Droga dzieci do szkoły”,

Pismem z dnia 22 grudnia 2015r. Wójt Gminy wystąpił do Zarządu Dróg Powiatowych w Słupsku o zmianę organizacji w ruchu drogowym poprzez oznakowania przejścia znakami „Uwaga dzieci” lub „Droga dzieci do szkoły”,

5) wykonać chodnik po prawej stronie wzdłuż drogi w kierunku Wiatrowa od skrzyżowania do ostatniej posesji.

Pismem z dnia 07 stycznia 2016r. Wójt Gminy poinformował następująco:

Chodnik wzdłuż drogi w kierunku Wiatrowa w całości byłby zlokalizowany na działce drogowej Powiatu Słupskiego a zatem najkorzystniejszym rozwiązaniem byłoby podpisanie porozumienia z Zarządem Powiatu na współfinansowanie inwestycji jaką byłaby budowa chodnika w Damnie. Na rok 2016 zaplanowana jest już przebudowa drogi powiatowej 1139G na odcinku Mianowice – Zagórzyca, jednak po osiągnięciu oszczędności przetargowych Gmina Będzie występowała o przeznaczenie ich na budowę chodników w Damnicy na ulicy Witosa, w Bobrownikach od skrzyżowania do przystanku, w Łojewie od przystanku do skrzyżowania a także wystąpi o określenie możliwości realizacji dodatkowo chodnika o długości 205 mb w Damnie szacując jego koszt ok. 50.000 zł.

5.      Rozważyć możliwość przeniesienia przystanku autobusowego w Bobrownikach osiedle w ciągu drogi powiatowej Bobrowniki-Łebień z obecnego miejsca na przeciwną stronę drogi obok posesji Państwa Lubińskich.

Pismem z dnia 21 grudnia 2015r. Wójt Gminy poinformował następująco:

Przeniesienie przystanku autobusowego z obecnego miejsca nie jest zasadne z uwagi na fakt, iż większość mieszkańców tej części Bobrownik korzystających z przystanku autobusowego to dzieci i młodzież szkolna mieszkająca w blokach po lewej stronie w kierunku do Skibna, które nie muszą przechodzić przez jezdnię, aby kursem porannym dojechać do szkoły. Przeniesienie przystanku na przeciwną stronę jezdni spowoduje konieczność przechodzenia przez jezdnię znacznej grupy osób korzystających z dojazdów szkolnych, co stanowić będzie zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Ponadto z uwagi na szerokość jezdni i chodnika brak będzie możliwości posadowienia wiaty przystankowej.

6.      Zabezpieczyć lewostronny pas nawierzchni mostu na drodze nr 283 w Zagórzycy z powodu zapadnięcia. Proponuje się, aby zerwać część pasa nawierzchni asfaltowej i zamontować zbrojenie.

Pismem z dnia 07 stycznia 2016r. Wójt Gminy poinformował, że wskazane prace planuje się wykonać w 2016r.

7.      Zlikwidować słup telekomunikacyjny koło sklepu w Zagórzycy.

Pismem z dnia 11 stycznia 2016r. Wójt Gminy wystąpił do Orange Polska SA w Olsztynie o usunięcie drewnianego słupa nieczynnej sieci telekomunikacyjnej.

8.      Utwardzić teren przy przystanku autobusowym w Damnie koło szkoły dla wysiadających z kierunku ze Słupska.

Pismem z dnia 17 grudnia 2015r. Wójt Gminy zlecił wykonanie powyższego zadania dla Zakładu Gospodarki Komunalnej w Damnicy.

 

9.      Udzielić informacji o podjętych działaniach w kierunku modernizacji infrastruktury drogowej przy ulicy Leśnej w Damnicy.

Pismem z dnia 21 stycznia 2016r. Wójt Gminy udzielił następującej informacji:

Gmina posiada dokumentację projektową na przebudowę ulicy Leśnej w Damnicy, jednak jej realizacja jest wstrzymana do czasu uzyskania pomocy finansowej na jej budowę. W chwili obecnej w związku z licznymi awariami sieci wodociągowej w ciągu tej drogi prowadzone jest rozeznanie cenowe na wykonanie dokumentacji projektowej dla wymiany sieci wodociągowej na ulicy Leśnej, aby moc zlecić remont tej sieci przed remontem drogi.

10.  Podjąć działania zmierzające do naprawy odcinka drogi gminnej od drogi krajowej nr 6 do miejscowości Paprzyce.

Pismem z dnia 21 stycznia 2016r. Wójt Gminy poinformował, że zostało zlecone opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy tej drogi. Planuje się złożyć w roku bieżącym wniosek o dofinansowanie przebudowy przedmiotowej drogi.

11.  Zamontować lampę oświetlającą przystanek autobusowy w Karzniczce oraz zamontować lampy oświetlenia ulicznego przy mieszkaniach socjalnych w Karzniczce.

Pismem z dnia 27 stycznia 2016r. Wójt Gminy poinformował, że na rok bieżący zaplanowano przebudowę sieci energetycznej i budowę oświetlenia wzdłuż drogi gminnej prowadzącej do lokali socjalnych w Karzniczce. Jeżeli będą możliwości techniczne i finansowe uwzględnione zostanie w tym roku także oświetlenie przystanku autobusowego w Karzniczce.

12.  Zabezpieczyć lub zburzyć obiekt starej hydroforni w Karzniczce, który obecnie stanowi zagrożenie dla mieszkańców.

Pismem z dnia 27 stycznia 2016r. Wójt Gminy poinformował, że budynek starej hydroforni w Karzniczce zostanie zabezpieczony, aby nie stanowił zagrożenia dla mieszkańców. Aby dokonać jego zburzenia, zgodnie z prawem Gmina będzie musiała zlecić wykonanie projektu i uzyskać pozwolenie na jego rozbiórkę.

13.  Podjąć działania w kierunku naprawy uszkodzonego ogrodzenia fosy w Karzniczce.

Pismem z dnia 27 stycznia 2016r. Wójt Gminy poinformował, że wystąpiono do właściciela pałacu w Karzniczce o naprawę uszkodzonego ogrodzenia fosy.

14.  Problem poboczy przy drogach powiatowych m.in.: Damnica-Bięcino i Dąbrówka-Potęgowo. Pobocza są wysokie, co powoduje, że woda nie ścieka, gromadzi się na drodze.

Pismem z dnia 21 stycznia 2016r. Wójt Gminy poinformował, iż problem poboczy przy drogach powiatowych zgłoszony został do Zarządu Dróg Powiatowych w Słupsku.

15.  Zamontować lampę oświetlenia ulicznego na przystanku autobusowym w Dąbrówce koło Państwa Walasek w miejsce lampy solarowej.

Pismem z dnia 21 stycznia 2016r. Wójt Gminy poinformował, że na dzień dzisiejszy nie jest zasadnym montaż oświetlenia drogowego w miejsce lampy solarnej. ZDP w Słupsku uzyskał decyzję zezwalającą na wycinkę drzew – 3 topól, celem odsłonięcia lampy solarnej.

II.                Wnioski przekazane do Zakładu Gospodarki Komunalnej w Damnicy

 

1.      Wykonać prace przy drodze gminnej prowadzącej z drogi krajowej w kierunku szkoły – odcinek przy barze, mające na celu zlikwidowanie zalegającej na tym odcinku wody.

Pismem z dnia 22 stycznia 2016r. Dyrektor ZGK w Damnicy poinformował, że w okresie najbliższej odwilży wykonane zostaną prace porządkowe na drodze gminnej przy zjeździe z drogi krajowej w kierunku szkoły.

2.      Dokonać montażu szyby na przystanku autobusowym w Domaradzu (w kierunku Słupska).

Pismem z dnia 22 stycznia 2016r. Dyrektor ZGK w Damnicy poinformował, że dokonano montażu szyby na przystanku autobusowym w Domaradzu.

3.      Rozpatrzyć możliwość odpracowania zadłużenia przez osoby posiadające zaległości w opłatach na rzecz Zakładu Gospodarki Komunalnej w Damnicy.

Pismem z dnia 22 stycznia 2016r. Dyrektor ZGK w Damnicy poinformował, że trwają prace nad opracowaniem Programu ułatwiającego spłatę zadłużenia osobom będącym w trudnej sytuacji życiowej w formie odpracowania należności dla Zakładu Gospodarki Komunalnej w Damnicy.

4.      Dokonać naprawy nawierzchni dróg gminnych w Zagórzyczkach oraz w Zagórzycy na odcinku od drogi przez wieś do posesji m.in. Państwa Pawłowskich.

Pismem z dnia 22 stycznia 2016r. Dyrektor ZGK w Damnicy poinformował, że naprawa dróg gminnych w Zagórzyczkach oraz w Zagórzycy na odcinku od drogi przez wieś do posesji m.in. Państwa Pawłowskich zostanie wykonana w okresie wiosennym br.

 

Ad. 4

Projekt uchwały w sprawie uchwalenia „Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Damnica” wraz z uzasadnieniem odczytała Sekretarz A.Harmacińska.

 

Przewodniczący K.Kozina zwrócił się z pytaniem do radnych, czy mają uwagi lub wnioski do przedstawionego projektu uchwały?

Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

 

Rada Gminy w składzie 11 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XVIII/106/16 w sprawie uchwalenia „Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Damnica”.

 

Ad. 5

Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie Porozumienia w sprawie zasad realizacji projektów partnerskich jst w ramach Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Słupska oraz realizacji przez Miasto Słupsk funkcji Lidera Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego wraz z uzasadnieniem odczytała Sekretarz A.Harmacińska.

 

Przewodniczący K.Kozina zwrócił się z pytaniem do radnych, czy mają uwagi lub wnioski do przedstawionego projektu uchwały?

Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

 

Rada Gminy w składzie 11 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XVIII/107/16 w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie Porozumienia w sprawie zasad realizacji projektów partnerskich jst w ramach Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Słupska oraz realizacji przez Miasto Słupsk funkcji Lidera Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego.

 

Ad. 6

Projekt uchwały w sprawie zawarcia porozumienia partnerskiego na rzecz wspólnej realizacji Projektu pn. „Poprawa efektywności energetycznej Obszaru Funkcjonalnego Miasta Słupska poprzez termomodernizację budynków” planowanego do złożenia w ramach konkursu nr RPPM.10.02.01-IŻ.00-22-002/16 dla działania 10.2.1 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 wraz z uzasadnieniem odczytała Sekretarz A.Harmacińska.

 

Przewodniczący K.Kozina zwrócił się z pytaniem do radnych, czy mają uwagi lub wnioski do przedstawionego projektu uchwały?

Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

 

Rada Gminy w składzie 11 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XVIII/108/16 w sprawie zawarcia porozumienia partnerskiego na rzecz wspólnej realizacji Projektu pn. „Poprawa efektywności energetycznej Obszaru Funkcjonalnego Miasta Słupska poprzez termomodernizację budynków” planowanego do złożenia w ramach konkursu nr RPPM.10.02.01-IŻ.00-22-002/16 dla działania 10.2.1 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.

 

Ad. 7

Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przedłużenie na okres do trzech lat dzierżawy nieruchomości gminnych wraz z uzasadnieniem odczytała Inspektor M.Boryła.

 

Przewodniczący K.Kozina zwrócił się z pytaniem do radnych, czy mają uwagi lub wnioski do przedstawionego projektu uchwały?

 

Radny Z.Zieliński poinformował, iż na posiedzeniu Komisji Gospodarki Komunalnej na temat ewentualnej sprzedaży tych działek.

 

Inspektor M.Boryła wyjaśniła, iż  ewentualne zbycie działek mogłoby nastąpić w drodze przetargu. Obecni dzierżawcy działek musieliby przystąpić do przetargu, ponieważ nie można zastosować prawa pierwokupu. Dzierżawczy nie są zainteresowani kupnem tych działek ze względu na wysoką cenę. Można zawrzeć umowę na okres 1 roku na tzw. okres wegetacyjny  i zrobić rozeznanie, czy będzie zainteresowanie kupnem.

 

Wójt G.Jaworski wyjaśnił, że umowy zostaną zawarte na okres 1 roku a następnie podjęte zostaną próby sprzedaży tych działek.

 

Przewodniczący K.Kozina zaproponował, aby wobec powyższego podjęć przygotowany projekt uchwały w takiej formie a umowy dzierżawy Wójt zawrze na okres 1 roku.

 

Rada Gminy w składzie 11 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XVIII/109/16 w sprawie wyrażenia zgody na przedłużenie na okres do trzech lat dzierżawy nieruchomości gminnych.

 

Na salę obrad przybył radny P.Wilkowski.

Stan Rady – 12 radnych.

 

Ad. 8

Przewodniczący K.Kozina zwrócił się do przewodniczących Komisji o przedstawienie sprawozdań z prac Komisji za 2015r.

 

Komisja Oświaty i Spraw Społeczno-Socjalnych -  sprawozdanie przedstawił przewodniczący Komisji P.Wilkowski.

Sprawozdanie w załączeniu do niniejszego protokołu.

 

Komisja Budżetu i Finansów – sprawozdanie przedstawił przewodniczący Komisji L.Kowalski.

Sprawozdanie w załączeniu do niniejszego protokołu.

 

Komisja Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Inwestycji – sprawozdanie przedstawił wiceprzewodniczący Komisji Z.Zieliński.

Sprawozdanie w załączeniu do niniejszego protokołu.

 

Radni nie wnieśli uwag do przedstawionych sprawozdań.

 

Ad. 9

Wiceprzewodnicząca J.Michalska przedstawiła plan pracy Rady Gminy Damnica na 2016r.

Plan w załączeniu do niniejszego protokołu.

 

Radni nie wnieśli uwag do przedstawionego planu Pracy Rady Gminy Damnica na 2016r.

 

Ad. 10

Przewodniczący K.Kozina zwrócił się do przewodniczących Komisji o przedstawienie planów pracy Komisji na 2016r.

 

Komisja Budżetu i Finansów – plan pracy przedstawił przewodniczący Komisji L.Kowalski.

Plan pracy Komisji w załączeniu do niniejszego protokołu.

 

Komisja Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Inwestycji – plan przedstawił wiceprzewodniczący Komisji Z.Zieliński.

Plan pracy Komisji w załączeniu do niniejszego protokołu.

Komisja Oświaty i Spraw Społeczno-Socjalnych -  plan przedstawił przewodniczący Komisji P.Wilkowski.

Plan pracy Komisji w załączeniu do niniejszego protokołu.

 

Radni nie wnieśli uwag do przedstawionych planów pracy Komisji Rady na 2016r.

 

Ad. 11

Radna S.Seweryńska zwróciła się z pytaniem, kiedy dokładnie wykonana zostanie wymiana uszkodzonego słupa oświetleniowego na ulicy Konopnickiej w Damnicy? Należałoby zrobić to jak najszybciej.

Wójt G.Jaworski odpowiedział, że  wspomniany słup oświetlenia zostanie zdemontowany w okresie wiosennym.

Radny G.Kiczmachowski zgłosił następujące wnioski:

1.      Kiedy sołectwa będą mogły zacząć realizację funduszu sołeckiego zaplanowanego na bieżący rok? W przypadku zaistnienia takiej możliwości zlecić wykonanie, zgodnie z zaplanowanym funduszem sołeckim projektu remontu świetlicy wiejskiej w Domaradzu, przy zachowaniu wszystkich obowiązujących procedur prawnych.

2.      Wystąpić do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o wykonanie budowy chodnika przy drodze krajowej nr 6 prowadzącego od skrzyżowania  drogi gminnej do kolonii Stara Dąbrowa z droga krajową aż do przejścia dla pieszych.

3.      Udzielić informacji, na jakim etapie jest postępowanie dotyczące wykonania pielęgnacji drzew rosnących w parku, działka nr 11/42 obręb Domaradz. Czy decyzja Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z dnia 30.11.2015r. jest już prawomocna, a jeśli tak, to co stoi na przeszkodzie w wykonaniu ww. prac.

4.      W nawiązaniu do odpowiedzi na wnioski z dnia 22.01.2016r. w związku ze sprzyjającymi warunkami atmosferycznymi wykonać prace przy drodze gminnej prowadzącej z drogi krajowej w kierunku szkoły – odcinek przy barze, mające na celu zlikwidowanie zalegającej na tym odcinku wody.

 

Radny W.Wilkowski w związku z uruchomieniem kursu autobusowego przez Bięcino, Świecichowo do Damnicy zwrócił się z pytaniem do sołtysów, czy widza potrzebę uruchomienia kursu do innych miejscowości, do których nie ma połączeń.

 

Wójt G.Jaworski wyjaśnił, że kurs na trasie Bięcino-Świecichowo-Mrowczyno-Damnica a następnie powrót z Damnicy uruchomiony został czasowo w miesiącu lutym na okres próbny.

Kurs będzie 3 razy w tygodniu. W związku z tym, że autobus będzie miał w Damnicy 2 godziny postoju dokona się rozeznania jakie są jeszcze potrzeby.

 

Sołtys A.Kulesza zgłosiła, że miejscowość Łebień nie ma żadnego połączenia ze Słupskiem. Kiedyś były dwa kursy autobusu a obecnie nie ma żadnego. Młodzież dojeżdżająca do szkoły do Słupsku oraz osoby pracujące każdego dnia dochodzą do Strzyżyna na pociąg. Ogółem dojeżdża do Słupska ok. 16 osób. Wnioskuje, aby wystąpić do PKS w Słupsku o uruchomienie dwóch kursów, jeden rano ok. godz. 7 do Słupska i drugi ok. godz. 16 ze Słupska.

 

Inspektor M.Boryła wyjaśniła, że Wójt Gminy występował już do PKS w Słupsku o uruchomienie kursów autobusowych do Łebienie i nie uzyskano odpowiedzi. Wniosek w tej sprawie zostanie ponowiony.

 

Radny P.Wilkowski zgłosił wniosek o zorganizowanie spotkania radnych z sołtysami i radami sołeckimi w temacie dysponowania funduszem sołeckim. Chęć udziału w takim spotkaniu zgłosiła już Komisja Rewizyjna.

 

Radny T.Bubniak przekazał Dyrektorowi ZGK w Damnicy uwagi, co do stanu dróg gminnych na terenie sołectwa Zagórzyca.

 

Ad. 12

Radna J.Michalska zgłosiła następujące wnioski:

1.      Zamontować lampy oświetlenia ulicznego na ulicy Wiśniowej przy posesji nr 17 w Damnicy oraz na skrzyżowaniu ulicy Różanej z ulica Kasztanową w Damnicy.

2.      Wykonać prace remontowe przy posesji nr 17 na ulicy Wiśniowej w Damnicy polegające na odprowadzeniu stojącej wody, która zbiera się każdorazowo po opadach deszczu i utrudnia mieszkańcom wjazd na posesję.

 

Sołtys R.Zieliński zgłosił wniosek, aby przy drodze gminnej Świecichowo-Wiatrowo wykonać miejsca mijania dla pojazdów. Droga jest wąska i wykonanie powyższego umożliwi pojazdom mijanie się.

 

Sołtys Z.Zagórowski zgłosił, aby w związku z podjętą uchwałą w sprawie partnerstwa z miastem Słupsk rozważyć możliwość wykonania ścieżki rowerowej do Damnicy.

 

Wójt G.Jaworski wyjaśnił, że podjęta uchwała dotyczy porozumienia w sprawie realizacji termomodernizacji obiektów. Natomiast w celu wykonania ścieżki rowerowej musiałby być realizowany inny program.

 

Sołtys Z.Zagórowski zgłosił potrzebę naprawy, remontu ścieżki łączącej ulicę Kolejową z ulicą Witosa w Damnicy oraz wykonanie oświetlenia tej ścieżki.

 

Sołtys B.Piskuła zgłosił wniosek o rozebranie nieczynnego, murowanego przystanku autobusowego w Strzyżynie.

 

Ad. 13

W związku z wyczerpaniem porządku obrad o godz. 14:30 Przewodniczący K.Kozina zamknął obrady XVIII Sesji Rady Gminy Damnica.

 ___________________________________________________________________________

Na tym protokół zakończono.

Protokółowała                                                                                     Przewodniczący

Barbara Imińska                                                                                    Kazimierz Kozina

 

 

 

Wytworzył:
Barbara Imińska
Udostępnił:
Sipajło Tomasz
(2016-02-25 11:07:38)
Ostatnio zmodyfikował:
Sipajło Tomasz
(2016-02-25 11:08:00)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki