UCHWAŁA  NR XXXIV/238/17

RADY GMINY DAMNICA

z dnia 29 czerwca 2017r.

                                                 

w sprawie  powierzenia Miastu Słupsk wykonywania zadań  publicznych w zakresie  zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy   Damnica oraz   zasad  realizacji  i finansowania budowy Schroniska  dla Zwierząt w Słupsku 

                                                 

 Na podstawie art. 10 ust. 1, art. 18 ust. 2 pkt. 12 i art. 74 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.,    o samorządzie gminnym( tj: Dz.U. z 2016 r. poz.446 z póź.zm1), art. 11 ustawy  z dnia          21 sierpnia 1997 r., o   ochronie   zwierząt     (tj: Dz.U. z 2013 r. poz. 856   z późn. zm.2)        w związku z art. 3 ust.2 pkt.14 ustawy z dnia 13 września 1996   roku  o  utrzymaniu      czystości i porządku  w gminach (tj: Dz.U.z 2016 r. poz. 250   z późn.zm3.)

                                                                                                         

uchwala się, co następuje:

                                                 

§ 1. 1. Wyraża się   zgodę   na  zawarcie porozumienia  z Miastem Słupsk (Lider) , Gminą Kobylnica, Gminą Słupsk, Gminą Smołdzino, Gminą Ustka, Miastem Ustka w sprawie  powierzenia Miastu Słupsk wykonywania zadań publicznych w zakresie zapobiegania  bezdomności zwierząt.

2. Wzór porozumienia, o którym mowa w ust.1, stanowi załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.

3. Wyraża się zgodę na zawarcie porozumienia z Miastem Słupsk (Lider), Gminą Kobylnica, Gminą Słupsk, Gminą  Smołdzino, Gminą Ustka, Miastem Ustka w sprawie zasad realizacji  i finansowania budowy Schroniska dla Zwierząt w Słupsku .

4. Wzór porozumienia, o którym mowa w ust. 3 stanowi załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.

   

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Damnica.

 

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

§ 4. Treść  porozumień, o których  mowa w § 1 podlega opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa  Pomorskiego.

 

 

Przewodniczący

Rady Gminy Damnica

 

Kazimierz Kozina

 

__________________________________________

 1Zmiany tekstu  jednolitego zostały  opublikowane w: Dz.U z 2016r.  poz. 1579 i 1948;  z 2017r.  poz. 730 i  935

       2 Zmiany tekstu  jednolitego zostały  opublikowane w: Dz.U.z 2014r. poz. 1794; z 2015r.  poz. 266;

        z 2016 r.  poz. 1605, 2012 ; z 2017r. poz.60

 3Zmiany tekstu  jednolitego zostały  opublikowane  w:Dz.U  z 2016r.  poz. 1020,1250 i 1920.

 


Załącznik Nr 1

do uchwały Nr XXXIV/238/17

Rady Gminy Damnica

z dnia 29 czerwca 2017r.

POROZUMIENIE

 

sprawie  powierzenia Miastu Słupsk wykonywania zadań publicznych w zakresie zapobiegania  bezdomności zwierząt.

pomiędzy:

Miastem Słupsk

Plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk

reprezentowanym przez Roberta Biedronia - Prezydenta Miasta Słupska, przy kontrasygnacie Artura Michałuszka – Skarbnika Miasta Słupska,

zwanym dalej „Miastem

a

Gminą Słupsk

ul. Sportowa 34, 76-200 Słupsk

reprezentowaną przez Barbarę Dykier – Wójta Gminy Słupsk,

przy kontrasygnacie Ewy Jasiewicz – Skarbnika Gminy Słupsk,

Gminą Miasto Ustka

ul. Ks. Kard. Stefana Wyszyńskiego 3, 76 – 270 Ustka

reprezentowaną przez Jacka Graczyka – Burmistrza Miasta Ustka,

przy kontrasygnacie Urszuli Pietrasiewicz – Skarbnika Miasta Ustka,

Gminą Kobylnica

ul. Główna 20, 76-251 Kobylnica

reprezentowaną przez Leszka Kulińskiego – Wójta Gminy Kobylnica,

przy kontrasygnacie Izabeli Hubert - Skarbnika Gminy Kobylnica,

Gminą Damnica

ul. Górna 1, 76-231 Damnica

reprezentowaną przez Grzegorza Jaworskiego – Wójta Gminy Damnica,

przy kontrasygnacie Urszuli Perkowskiej – Skarbnika Gminy Damnica,

 

Gminą Smołdzino

ul. Kościuszki 3, 76-214 Smołdzino

reprezentowaną przez Arkadiusza Walacha – Wójta Gminy Smołdzino

przy kontrasygnacie Bożeny Rosińskiej - Skarbnika Gminy Smołdzino

zwanymi dalej „Gminami

Na podstawie art. 74 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku     o samorządzie gminnym ( tekst  jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 446) strony postanawiają zawrzeć, co następuje:

§ 1. Zakres porozumienia

1.      Porozumienie zostaje zawarte w celu ustalenia zasad przyszłego funkcjonowania schroniska dla zwierząt w Słupsku.

2.      Gminy powierzają Miastu realizację  zadań określonych w art. 11 ustawy o ochronie zwierząt z dnia 21 sierpnia 1997 roku (Dz. U z 2013 r., poz. 856 z póź. zm .) w związku z art. 3 ust. 2. pkt 14 ustawy o utrzymywaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996 roku ( Dz. U. z 2016 r., poz 250 z póź.zm.) w zakresie zapewniania opieki zwierzętom bezdomnym z terenu Gminy Słupsk, Gminy Kobylnica, Gminy Damnica, Gminy Smołdzino oraz Miasta Ustka.

3.      Miasto realizuje powierzone zadania przy udziale Zespołu, składającego się z przedstawicieli Miasta i poszczególnych Gmin, zwanego dalej „Zespołem”.

4.      Nie wyklucza się w przyszłości utworzenia Związku Międzygminnego w celu prowadzenia schroniska.

§ 2.Prowadzenie schroniska

1.      Zespół uczestniczy w podejmowaniu decyzji o zasadach funkcjonowania schroniska podczas głosowania, proporcjonalnie   do udziałów określonych w porozumieniu dotyczącym budowy i finansowania inwestycji.

2.      Głosowania, o których mowa w ust. 1 odbywać się   będą  na  posiedzeniach   Zespołu, w terminach i na zasadach ustalonych przez jego członków.

3.      Miasto przeprowadzi konkurs na prowadzenie schroniska dla zwierząt i wyłoni organizację pozarządową na jego prowadzenie w trybie ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2016 poz. 1817 ze zm.)

4.      Członkowie Zespołu mogą być członkami komisji konkursowej przy wyborze oferty.

5.      Zakłada się, że umowa z podmiotem wyłonionym w trybie ustawy, o której mowa w ust. 3 zawierana będzie na okres nie dłuższy niż 2 lata, z terminem obowiązywania maksymalnie do 30 listopada drugiego roku obowiązywania umowy.

6.      Na 6 miesięcy przed zakończeniem umowy, o której mowa w ust. 5 przeprowadzony zostanie audyt finansowy schroniska, który winien wskazać faktyczne koszty funkcjonowania schroniska.

7.      Miasto i Gminy będą decydowały o składzie zespołu audytującego.

§ 3.Przyjmowanie zwierząt z gmin nie objętych Porozumieniem.

1.      Nie wyklucza się przyjmowania do schroniska zwierząt z innych gmin za zgodą Zespołu, przy czym pierwszeństwo mają zwierzęta z terenu Gmin objętych Porozumieniem.

2.      Koszty utrzymania zwierząt w schronisku, o których mowa w ust. 1 będą wyliczone przez organizację pozarządową prowadzącą schronisko, na podstawie faktycznych kosztów ich utrzymywania oraz eksploatacji i funkcjonowania schroniska, przy akceptacji Zespołu.

3.      Organizacja pozarządowa prowadząca schronisko podpisuje na każde zwierzę osobno umowy z gminami nie objętymi Porozumieniem na zapewnienie opieki zwierzętom bezdomnym na zasadach określonych w ust. 2, przy akceptacji Zespołu.

4.      Realizując umowę z gminami nie objętymi Porozumieniem organizacja prowadząca schronisko nie może dopuścić do jego przepełnienia oraz doprowadzić do pogorszenia warunków bytowych zwierząt w nim przebywających.

5.      Gminy nie objęte Porozumieniem wnoszą stosowną opłatę, która stanowi koszt, o którym mowa w ust. 2 na rzecz organizacji prowadzącej schronisko w terminie określonym w umowie pomiędzy gminą i organizacją pozarządową prowadzącą schronisko. Jednak nie później niż 14 dni od przekazania zwierzęcia do schroniska na podstawie rachunku wystawionego przez organizację prowadzącą schronisko.

6.      Organizacja prowadząca schronisko składa do Miasta sprawozdania kwartalne z ilości przyjętych zwierząt z gmin nie objętych Porozumieniem i kwoty stanowiącej opłaty, o których mowa w § 3 ust. 2 w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego to sprawozdanie dotyczy.

§ 4.Finansowanie schroniska

1.      Kwota 550.000,00 zł stanowi roczną wysokość dotacji przekazywaną organizacji na prowadzenie schroniska.

2.      Faktyczna kwota przekazywanej dotacji będzie wyliczona proporcjonalnie do długości obowiązywania umowy.

3.      Miasto deklaruje pokrycie 50 % kosztów funkcjonowania schroniska, tj. 275.000,00 zł rocznie.

4.      Pozostałe 50 %, czyli 275.000,00 zł rocznie sfinansują Gminy, proporcjonalnie do udziałów.

5.      Przekazanie środków finansowych Gmin nastąpi w formie dotacji celowej na rzecz Miasta w dwóch równych transzach, płatnych do końca lutego oraz do końca czerwca każdego roku.

6.      Kwota 550.000,00 zł wynika z aktualnie przekazywanych przez Miasto środków na prowadzenie schroniska. Będzie zmienna i zależna od wyników audytu, o którym mowa w § 2 ust. 6 Porozumienia.

7.      Kwota dotacji przekazywanej organizacji prowadzącej schronisko będzie pomniejszana o roczną sumę opłat wnoszonych przez gminy nie objęte porozumieniem z tytułu opieki nad zwierzętami.

8.      Roczna suma opłat, o której mowa w ust. 7 pomniejsza kwoty dotacji celowych gmin, o których mowa w ust. 5 Porozumienia oraz Miasta proporcjonalnie do udziałów.

9.      Dotację, określoną w ust. 1 Porozumienia organizacja prowadząca schronisko jest zobowiązana wykorzystać i rozliczyć zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2016 r., poz. 1870)

10.  Strony Porozumienia ustalają, że kwota i odsetki od niewykorzystanej zwróconej po terminie dotacji podlegają zwrotowi gminom proporcjonalnie do udziałów w terminie 30 dni od dnia ich otrzymania.

§ 5. Okres zawarcia porozumienia

1.      Porozumienie wchodzi w życie z dniem....

2.      Porozumienie zostaje zawarte na czas nieokreślony.

§ 6. Rozwiązanie porozumienia

1.      Rozwiązanie Porozumienia może nastąpić w drodze wzajemnych oświadczeń woli stron Porozumienia w każdym terminie, za zgodą wszystkich stron Porozumienia.

2.      Każda ze stron może wypowiedzieć swój udział w Porozumieniu za zgodą pozostałych stron Porozumienia, co skuteczne będzie po upływie 6 (sześciu) lat od daty nabycia ich udziałów

§ 7. Zmiany w umowie

Zmiana postanowień porozumienia wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

§ 8.Postępowanie w sprawach spornych

1.      Spory mogące wyniknąć w związku z realizacją porozumienia Strony będą starały się rozwiązać polubownie.

2.      W przypadku niemożności rozstrzygnięcia sporu w trybie określonym w ust. 1 Strony ustalają zgodnie, że spór zostanie poddany pod rozstrzygnięcie właściwego sądu.

§ 9.Postępowanie w sprawach nieuregulowanych niniejszym porozumieniem

W sprawach nieuregulowanych porozumieniem zastosowanie mają odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego.

§ 10.Obowiązek publikacji w Dzienniku Urzędowym

Porozumienie podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego na podstawie art. 13 pkt 6 lit a ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (t.j. Dz. U. z 2016 r. nr 296 ze zm.). Obowiązek przesłania do publikacji spoczywa na Mieście.

§ 11.Postanowienia końcowe

Porozumienie sporządzono w sześciu jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.


 

 

Załącznik Nr 2

do   uchwały Nr XXXIV/238/17

Rady Gminy Damnica

z dnia 29 czerwca 2017r.

 

POROZUMIENIE

w sprawie zasad realizacji i finansowania budowy Schroniska dla Zwierząt
w  Słupsku

zawarte w dniu ……………………………….

pomiędzy:

1. Miastem Słupsk, reprezentowanym przez :

    Roberta Biedronia - Prezydenta Miasta Słupska,

    przy kontrasygnacie Artura Michałuszka – Skarbnika Miasta Słupska,

    pełniącym funkcję Lidera projektu i zwanym dalej „Liderem”,

2. Gminą Słupsk, reprezentowaną przez :

    Barbarę Dykier – Wójta Gminy Słupsk, 

    przy kontrasygnacie Ewy Jasiewicz – Skarbnika Gminy Słupsk,

3. Gminą  Miasto Ustka, reprezentowaną przez :

    Jacka Graczyka – Burmistrza Miasta Ustka,

    przy kontrasygnacie Urszuli Pietrasiewicz – Skarbnika Miasta Ustka,

4. Gminą Ustka, reprezentowaną przez

    Annę  Sobczuk – Jodłowską – Wójta Gminy Ustka,

    przy kontrasygnacie Jadwigi Dic – Skarbnika Gminy Ustka,

5. Gminą  Kobylnica, reprezentowaną przez :

    Leszka Kulińskiego –  Wójta Gminy Kobylnica,

    przy kontrasygnacie Izabeli Hubert - Skarbnika Gminy Kobylnica,

6. Gminą  Damnica, reprezentowaną przez :

    Grzegorza Jaworskiego – Wójta Gminy Damnica

    przy kontrasygnacie Urszuli Perkowskiej – Skarbnika Gminy Damnica

7 .Gminą Smołdzino, reprezentowaną przez:

    Arkadiusza Walacha – Wójta Gminy Smołdzino

    przy kontrasygnacie Bożeny Rosińskiej -  Skarbnika Gminy Smołdzino

 

zwanymi dalej „Partnerami

zwanymi łącznie „Stronami”, o następującej treści:

 

 

Preambuła

W celu wykonania uchwał organów stanowiących Stron, wyrażających wolę wspólnego działania oraz zważywszy, że nadrzędnym celem współpracy, jest ochrona dziko występującej fauny przed presją ze strony bezpańskich zwierząt z wykorzystaniem elementów infrastruktury interwencyjnej, którego osiągnięcie  nastąpi poprzez wspólną realizację inwestycji polegającej na budowie Schroniska dla Zwierząt Strony zawierają porozumienie o następującej treści :

 

§ 1.Wstęp.

1. Celem niniejszego porozumienia jest ustalenie zasad realizacji i finansowania budowy schroniska dla zwierząt w Słupsku wraz z pełną infrastrukturą i wyposażeniem w celu zapewnienia opieki nad zwierzętami bezdomnymi z terenu Miasta Słupska, Gminy Słupsk, Miasta Ustka, Gminy Ustka, Gminy Kobylnica, Gminy Damnica i Gminy Smołdzino.
2. Schronisko po wybudowaniu umożliwi realizację zadań Gmin w zakresie :

1) opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na   zasadach określonych w ustawie o ochronie zwierząt,

2) zapewnienia zbierania, transportu i unieszkodliwiania zwłok bezdomnych zwierząt lub ich części oraz współdziałania z przedsiębiorcami podejmującymi działalność w tym zakresie,

3) znakowania obszarów dotkniętych lub zagrożonych chorobą zakaźną zwierząt.

3. Strony postanawiają, że Miasto Słupsk będzie Liderem projektu polegającego na budowie schroniska dla zwierząt, określonego w ust. 1 powyżej, zwanego dalej Inwestycją.

4. Lider dysponuje gruntem na którym zostanie zrealizowana Inwestycja.

5. Strony wyrażają wolę zawarcia odrębnych Porozumień mających na celu ustalenie zasad przyszłego funkcjonowania i eksploatacji wybudowanego schroniska oraz zakup przez poszczególnych Partnerów  udziałów w działce przeznaczonej pod budowę schroniska.

6. Lider zlecił opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego obiektu schroniska, który po uzyskaniu decyzji pozwolenia na budowę, zostanie  wykorzystany  do realizacji Inwestycji.

7. W celu realizacji Inwestycji powołany zostanie zespół ds. realizacji Inwestycji, w skład którego wejdą przedstawiciele Lidera oraz co najmniej jeden przedstawiciel każdego
z Partnerów.

 

§ 2. Przygotowanie i realizacja Inwestycji .

 

1.  Realizacja robót budowlanych i dostaw wyposażenia zostanie powierzona podmiotom zewnętrznym wyłonionym w drodze postępowań przeprowadzonych w oparciu o Ustawę
z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo Zamówień Publicznych (zwanymi dalej : Wykonawcami).

2.  Zamówienia, o których mowa w ust.1 udzielone zostaną przez Lidera z zachowaniem wymagań wynikających z przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych.

3.    W celu wyłonienia Wykonawców Lider powoła Komisję przetargową.

4.    Każdy Partner wyznaczy swojego przedstawiciela do prac Komisji  przetargowej.  

5.  Lider uprawniony będzie do udzielenia zamówień związanych z realizacją Inwestycji podmiotom zewnętrznym.

6.    Do obowiązków Lidera będzie należało:

1) powołanie Komisji przetargowej, odpowiedzialnej za wypracowanie i uzgodnienie opisu Przedmiotu Zamówienia do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na wyłonienie Wykonawców zamówień,

2) organizacja pracy  Komisji przetargowej,

3) wyłonienie Wykonawców,

4) zawarcie umów na roboty i dostawy,

5) nadzory techniczne nad robotami,

6) odbiory częściowe i końcowe prac i dostaw,

7) uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu,

8) regulowanie płatności z tytułu wykonanych zamówień w ramach środków przeznaczonych na finansowanie zadania,

9) zabezpieczenie środków na wkład własny oraz środków na spłatę pożyczki, w tym   środków przekazanych od Partnerów,

10) przygotowanie dokumentacji i podejmowanie wszelkich niezbędnych czynności       zmierzających    do zawarcia umowy o dofinansowanie/aneksów do umowy,

11) zawarcie umowy o dofinansowanie i ewentualnych aneksów do umowy,

12)  rozliczenie finansowe zadania, w tym środków otrzymanych od Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz środków otrzymanych od Partnerów,

13) archiwizację dokumentacji projektowej,

14) współpracę na etapie kontroli prowadzonej przez WFOŚiGW w Gdańsku,

15) nadzór nad zachowaniem trwałości Projektu, zachowanie stałego kontaktu z Partnerami   w celu przekazywania bieżących informacji o postępach w realizacji inwestycji i sprawach istotnych mających wpływ na realizację postanowień Porozumienia,

16) kierowanie pracami zespołu ds. realizacji Inwestycji.

7. Do obowiązków Partnerów będzie należało:

1)      współdziałanie z Liderem przy wykonywaniu powierzonych mu zadań, w tym czynny udział w pracach Komisji przetargowej,

2)      ścisłą współpracę z Liderem w celu umożliwienia mu prawidłowego przygotowania, realizacji i rozliczenia projektu,

3)      zabezpieczenie środków na pokrycie wkładu własnego Inwestycji oraz spłatę pożyczki w kwotach wynikających ze struktury finansowania opisanej w § 3,

4)      współpracę na etapie kontroli prowadzonej przez WFOŚiGW w Gdańsku,

5)      udział w pracach zespołu ds. realizacji Inwestycji.

8. Partnerom przysługuje prawo do udziału w: naradach roboczych w istotnych kwestiach inwestycji, odbiorach częściowych i odbiorach końcowych robót i dostaw, przez wyznaczonych przez nich przedstawicieli.  Lider ma obowiązek zawiadamiania wyznaczonych przedstawicieli drogą mailową lub telefoniczną o terminach narad i odbiorów.

9. Realizacja Inwestycji planowana jest na  lata 2017 – 2018.

10. Zestawienie elementów stanowiących koszty budowy schroniska przedstawia poniższa tabela:

Lp.

Elementy stanowiące koszty budowy i realizacji inwestycji

Wartość [zł]

1.

Koszty robót budowlanych i dostaw

6 215 883,41

2.

Koszt wykonania dokumentacji technicznej                   

149 322

3.

Koszt przebudowy sieci elektroenergetycznej

24 600

4.

Koszt kampanii informacyjnej

80 000

5.

Koszt przyłączenia do sieci elektroenergetycznej

9 085,64

6.

Koszt przyłączenia do sieci gazowej

6 460,77

7.

Razem

6 485 351,82

11. Rzeczywiste koszty Inwestycji, określone ustępie poprzedzającym oraz wysokość dotacji ustalone zostaną po przeprowadzeniu postępowań przetargowych.

 

§ 3.Finansowanie porozumienia.

 

1. Lider i Partnerzy ustalają podział kosztów realizacji inwestycji, zgodnie z którym Lider ponosi  50 % wydatków, zaś Partnerzy pozostałe 50 % - według poniższego podziału:

1)      Gmina Słupsk,Gmina Kobylnica, Gmina Ustka, Miasto Ustka –11% każdy,

2)      Gmina Damnica – 5  %,

3)      Gmina Smołdzino – 1 %.

2.  Lider uzyskał dofinansowanie zewnętrzne na realizację Inwestycji w kwocie 1 000 000 zł w formie dotacji ze środków WFOŚiGW, które proporcjonalnie pomniejsza udziały finansowe w formie wkładu własnego poszczególnych Partnerów w realizacji Inwestycji.

3. Lider zaciągnie pożyczkę w kwocie do 2 000 000 zł, którą wraz z Partnerami będzie zobowiązany spłacić w okresie maksymalnie 6 lat od dnia podpisania umowy o pożyczkę.

4.  Partnerzy zobowiązują się dokonać zabezpieczenia środków na spłaty kwot pożyczki wraz z odsetkami zaciągniętej przez Lidera z przeznaczeniem na realizację przedsięwzięcia, w kwotach wynikających z procentowego udziału Partnerów w wartości realizowanego zadania inwestycyjnego, zgodnie z tabelą nr 2, w załączniku nr 1 do Porozumienia.

5.  Partnerzy są zobowiązani przekazać Liderowi środki na spłatę rat kapitałowych pożyczki wraz z odsetkami co najmniej na 10 dni roboczych przed terminem spłaty wyznaczonym przez WFOŚiGW.

6.  Środki na spłatę pożyczki przekazane Liderowi przez Partnerów w latach 2017-2023, będą rozliczane na podstawie sprawozdania złożonego przez Lidera w terminie do 31.01 roku następującego po roku, w którym ma nastąpić ich przekazanie. Sprawozdanie będzie zawierać zestawienie wszystkich dowodów wpłaty rat pożyczki, odnoszących się do wydatków związanych z realizacją inwestycji. Do sprawozdania Lider dołączy kopie dowodów wpłaty, o których mowa powyżej.

7.  Lider odpowiada za terminową spłatę pożyczki do WFOŚiGW, w terminach i kwotach wskazanych w harmonogramie, jaki zostanie ustalony w umowie o pożyczkę.

8.  W przypadku uzyskania przez Lidera częściowego umorzenia pożyczki, Lider dokona  jej ponownego przeliczenia w celu pomniejszenia wkładu własnego każdego z Partnerów na wspólną spłatę pożyczki. Podział kosztów uwzględniający umorzenie części pożyczki zawiera tabela nr 1, w załączniku  nr 1 do niniejszego Porozumienia.

9.  Partnerzy są zobowiązani zabezpieczyć w budżecie i przekazać Liderowi w formie dotacji celowej - środki na pokrycie pozostałego wkładu własnego, w tym środki z tytułu zwrotu kosztów poniesionych przez Lidera na opracowanie dokumentacji technicznej w kwotach określonych w tabeli nr 3 (załącznik nr 1 do Porozumienia) .

10. Przekazanie środków przez Partnerów z tytułu zwrotu kosztów poniesionych przez Lidera na opracowanie dokumentacji technicznej nastąpi w terminie do dnia 15.12.2017 r. w kwocie określonej w tabeli nr 1 (załącznik nr 1 do Porozumienia) w formie dotacji celowej.

11. Przekazanie środków na pokrycie wydatków finansowych w ramach wkładu własnego  będzie następować w terminie trzech tygodni od dnia pisemnego poinformowania Partnerów przez Lidera o powstaniu nieopłaconych kosztów, udokumentowanych fakturami VAT w formie dotacji celowej.

12.  Środki przekazane na pokrycie  pozostałego wkładu własnego będą wykorzystane przez Lidera do dnia 31 grudnia tego roku, w którym nastąpiło ich przekazanie. Środki te zostaną rozliczone przez Lidera w terminie do 15 stycznia roku następującego po roku, w którym ma nastąpić ich wykorzystanie.

13. Niewykorzystane przez Lidera w terminie wskazanym w ust. 12 - środki podlegają zwrotowi w terminie do 31 stycznia roku następującego po roku w którym zostały wypłacone.

14.  Środki o których mowa w ust. 8 zostaną przekazane Liderowi przez Partnerów na konto bankowe Lidera.

15. Szczegółowe zestawienie podziału kosztów realizacji pomiędzy Partnerów a Lidera uwzględniające pożyczkę, dotację oraz środki własne zawiera załącznik nr 1 do niniejszego Porozumienia.    

16. Lider zobowiązuje się do aktualizacji kosztów realizacji Inwestycji, zawartych w załączniku nr 1 do Porozumienia, w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy z wykonawcą robót budowlanych.

17. Partnerzy zobowiązani są do uiszczenia odsetek ustawowych za opóźnienie w wypadku nieterminowej spłaty należności określonej w ust. 5, 10 i 11.

 

§ 4. Obowiązki i odpowiedzialność Lidera

 

1.  Strony postanawiają, że wszelkie roszczenia w stosunku do wyłonionego wykonawcy (wykonawców) wynikające z zawartej umowy o roboty budowlane,  jak również wszelkich innych umów, zawieranych z związku z realizacją Inwestycji, będą realizowane przez Lidera.

2.  W przypadku gdy w związku z wykonywaniem umowy pomiędzy Liderem a wyłonionym przez niego podmiotami okaże się, że Liderowi przysługują od wykonawców roszczenia
z tytułu rękojmi, gwarancji, kar umownych lub inne roszczenia wiążące się z obniżeniem wynagrodzenia (w tym odszkodowawcze), Lider będzie zobowiązany do podjęcia wszelkich kroków prawnych zmierzających do wyegzekwowania tych roszczeń od wykonawcy. Jeżeli roszczenia te będą miały charakter pieniężny i będą wiązały się z zapłatą na rzecz Lidera przez wykonawcę określonej kwoty pieniężnej lub z obniżeniem wynagrodzenia, Lider będzie zobowiązany do proporcjonalnego obniżenia pozostałego wkładu własnego Partnerów stosownie do procentowych udziałów Partnerów, wskazanych w § 3 ust. 1, jednakże tylko
w przypadku wyegzekwowania tych roszczeń i należności od wykonawcy. Niniejsze postanowienie tworzy po stronie Partnerów roszczenie w stosunku do Lidera
o zapłatę kwoty, obliczonej na zasadach określonych powyżej, obniżonej o koszty poniesione przez Lidera w celu dochodzenia tych należności, a nie zrekompensowane przez wykonawcę, proporcjonalnie do procentowych udziałów Partnerów, wskazanych w § 3 ust. 1 .      

 3.  Strony postanawiają, że w przypadku utraty lub obowiązku zwrotu dotacji, o której mowa w § 3 ust. 2, z przyczyn leżących po stronie Lidera, będą go obciążały wszelkie koszty powstałe z tego tytułu. Powyższe oznacza przede wszystkim, że utrata lub obowiązek zwrotu dotacji z przyczyn określonych powyżej, nie spowoduje zmiany udziałów finansowych poszczególnych Partnerów w realizacji Inwestycji.       

             

§ 4.Zmiany  w    Porozumieniu

 

1.    Zmiany postanowień Porozumienia wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

2. Zgodę na zmianę treści zapisów Porozumienia muszą wyrazić wszyscy Partnerzy i Lider.

3.   Porozumienie może być uzupełniane w drodze aneksów. Aneksy muszą być podpisane przez wszystkich Partnerów i Lidera.

 

§ 6.  Postępowanie w sprawach spornych

1.  Spory mogące wyniknąć w związku z realizacji Porozumienia Strony będą starały się rozwiązać polubownie.

2.  W przypadku niemożności rozstrzygnięcia sporu w trybie określonym w ust. 1 Strony ustalają zgodnie, że spór zostanie poddany pod rozstrzygnięcie sądu właściwego dla Miasta Słupska.

 

§ 7.Postępowanie w sprawach nieuregulowanych niniejszym Porozumieniem

 

W sprawach nieuregulowanych Porozumieniem zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa krajowego i wspólnotowego.

 

 § 8.Postanowienia końcowe

1.   Porozumienie sporządzono w siedmiu jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdego Partnera i jednym dla Lidera.

2.    Postanowienia niniejszego Porozumienia wchodzą w życie z dniem podpisania.

 

 

            Lider Projektu :                                                                              Partnerzy  Projektu:      

           (Miasto  Słupsk)                                                                           ( Gmina Miasto Ustka)

                                                                                                                                                                                                                                          ………………………………...  

                                                                                                                    (Gmina Słupsk)

                                                                                                                                                    ………………………………...

                                                                                                                    (Gmina Ustka)

 

                                                                                                            ………………………………...

                                                                                                                 (Gmina Kobylnica)

                                                                                                           

                                                                                                                                ………………………………...

                                                                                                                  (Gmina Damnica)

 

                                                                                                              ………………………………...

                                                                                                                (Gmina Smołdzino)                                                                                                                           

                                                                                                              

Wytworzył:
Barbara Imińska
Udostępnił:
Sipajło Tomasz
(2017-07-03 11:59:59)
Ostatnio zmodyfikował:
Sipajło Tomasz
(2017-07-03 12:06:21)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki