UCHWAŁA NR VI/45/2019

RADY GMINY DAMNICA

z dnia 28 lutego 2019 r.

 

w sprawie wprowadzenia Regulaminu wynajmowania bazy lokalowej szkół prowadzonych przez Gminę Damnica

 

Na podstawie art. 40 ust. 2 pkt 4 i art. 41 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku   o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r. poz. 994 ze zm.[1]) oraz art. 4 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r. poz. 827 ze zm.[2])

uchwala się, co następuje:

 

§ 1. Ustanawia się Regulamin wynajmowania bazy lokalowej szkół prowadzonych przez Gminę Damnica w brzmieniu określonym w załączniku do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Damnica.

§ 3. Traci moc uchwała nr XVIII/123/12 Rady Gminy Damnica z dnia  29 marca 2012 r. w sprawie zasad wynajmowania bazy lokalowej szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę Damnica.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.

Przewodniczący

Rady Gminy Damnica

Kazimierz Kozina

 

 

 

 

 

Załącznik 

do uchwały Nr  VI/45/2019

Rady Gminy Damnica

z dnia 28 lutego 2019 r.

 

Regulamin wynajmowania bazy lokalowej szkół prowadzonych

 przez Gminę Damnica

 

§ 1. Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o:

  1. gminie – rozumie się przez to Gminę Damnica;
  2. wójcie gminy – rozumie się przez to Wójta Gminy Damnica;
  3. dyrektorze szkoły – należy przez to rozumieć dyrektora szkoły, dla których organem prowadzącym jest Gmina Damnica;
  4. pomieszczeniach szkolnych – należy przez to rozumieć pomieszczenia szkół, dla których organem prowadzącym jest Gmina Damnica.

§ 2. Do wynajmowania lub użyczenia pomieszczeń szkolnych upoważniony jest dyrektor szkoły, na podstawie i w granicach udzielonego pełnomocnictwa przez Wójta Gminy.

§ 3. Dyrektorzy szkół mogą wynajmować salę sportową, sale dydaktyczne, świetlice, na cele związane z oświatą, kulturą, kulturą fizyczną lub inne niesprzeczne ze statutową działalnością szkół w godzinach i dniach nie kolidujących z odbywającymi się zajęciami edukacyjnymi i pozalekcyjnymi oraz uroczystościami i imprezami okolicznościowymi.

§ 4. Ustala się następujące zasady korzystania z pomieszczeń szkolnych:

  1. pomieszczenia szkolne udostępniane są:
  1. mieszkańcom gminy i podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, realizującym zadania własne gminy mające charakter użyteczności publicznej, a także innym podmiotom wspomagającym realizację zadań własnych gminy,
  2. innym osobom prawnym lub fizycznym w tym, prowadzącym działalność gospodarczą;
  1. udostępnianie odpłatne realizowane jest poprzez umowę najmu, natomiast nieodpłatne  - poprzez umowę użyczenia;
  2. korzystanie z pomieszczeń szkolnych odbywa się na podstawie regulaminu, właściwego dla danego pomieszczenia, opracowanego przez dyrektora szkoły;
  3. za przygotowanie umów oraz organizację wykorzystania pomieszczeń szkolnych odpowiedzialny jest dyrektor szkoły lub osoba przez niego upoważniona.
  4. umowa powinna zawierać:
  1. dokładne określenie osoby (prawnej lub fizycznej) najemcy, w przypadku osoby prowadzącej działalność gospodarczą wraz z podaniem nr NIP,
  2. dokładne określenie sposobu korzystania z przedmiotu umowy,
  3. dokładne określenie pomieszczenia oddawanego do korzystania,
  4. dokładne określenie praw i obowiązków stron, dni i godzin korzystania   z pomieszczeń, okresu trwania umowy oraz zasad jej rozwiązania,
  5. określenie opłaty w wysokości brutto wraz z należnym podatkiem VAT i terminu jej uregulowania,
  6. zapis o zakazie użyczania, podnajmowania lub oddawania w użytkowanie osobom trzecim bez zgody dyrektora szkoły,
  7. zobowiązanie do informowania i uzyskania akceptacji dyrektora szkoły   o wszelkich zmianach charakteru prowadzonej działalności w pomieszczeniach będących przedmiotem umowy, pod rygorem rozwiązania umowy w trybie natychmiastowym,
  8. zobowiązanie korzystającego do utrzymania w należytym stanie sanitarnym  i technicznym użytkowanych pomieszczeń,
  9. pouczenie o odpowiedzialności za szkody powstałe na skutek niewłaściwego korzystania z pomieszczeń szkolnych.
  1. umowa najmu nie może być zawarta na okres dłuższy niż do dnia, w którym upływa termin przekazania szkole nieruchomości w trwały zarząd.

§ 5. 1. Wynajem pomieszczeń szkolnych następuje na podstawie stawki skalkulowanej  w oparciu o koszty utrzymania szkoły (koszt energii cieplnej, elektrycznej, wody i ścieków, wywozu nieczystości stałych, sprzątania) powiększone o wskaźnik minimum 0,2 (20 % zysku) z zastrzeżeniem § 6.

2. Opłaty za korzystanie z pomieszczeń szkolnych mogą być ustalone z zastosowaniem ulg  (np. częste wynajmowanie pomieszczeń itp.) według uznania dyrektora szkoły.

§ 6. Z opłat za korzystanie z pomieszczeń szkolnych zwalnia się:

  1. kluby sportowe, w tym uczniowskie kluby sportowe,
  2. organizatorów bezpłatnych zajęć dla dzieci i młodzieży z danej szkoły,
  3. organizatorów imprez zleconych przez gminę lub przeprowadzanych pod patronatem Wójta Gminy,
  4. organizatorów imprez charytatywnych lub patriotycznych, za uprzednią zgodą Wójta Gminy,
  5. organizatorów realizujących zadania w ramach umów o partnerstwie i współpracy zawartych z gminą,
  6. organy administracji samorządowej  i rządowej organizujących zebrania i spotkania  z lokalną społecznością.

§ 7. Umowy najmu lub użyczenia zawarte przed dniem wejścia w życie niniejszego regulaminu obowiązują do czasu ich wygaśnięcia.

§ 8. Środki finansowe uzyskane z opłat za najem są dochodami gminy i będą przekazywane na rachunek gminy w terminach określonych w ustawie o dochodach jednostek samorządu terytorialnego.

 

 



[1] Zmiany tekstu jednolitego zostały ogłoszone w: Dz. U. z 2018 r. poz. 1000, poz. 1349, poz. 1432 i poz. 2500.

[2] Zmiany tekstu jednolitego zostały ogłoszone w: Dz. U. z 2018 r. poz. 1496 i poz. 1693.

 

Wytworzył:
Barbara Imińska
Udostępnił:
Śmielak Łukasz
(2019-03-04 14:12:25)
Ostatnio zmodyfikował:
Śmielak Łukasz
(2019-03-04 14:13:35)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki