Protokół z kontroli w GOKiS w Damnicy
PROTOKÓŁ NR 24/04
z kontroli przeprowadzonej w Gminnym Ośrodku Kultury i Sportu w Damnicy
w dniu 24 stycznia 2005r.
Kontrolowana jednostka:
Gminny Ośrodek Kultury i Sportu w Damnicy
Rozpoczęcie i zakończenie kontroli
24 stycznia 2005r. w godz. od 1300 do 1500
Przedmiot kontroli:
Wykorzystanie dotacji za 2004 rok.
Kierownik kontrolowanej jednostki:
Katarzyna Sobolewska – po. dyrektora
Komisja Rewizyjna Rady Gminy Damnica w składzie:
- Franciszek Ciemiński - przewodniczący
- Bożena Cieślicka - członek
- Radosław Dziubek - członek
- Piotr Kostrubiec - członek
przeprowadziła kontrolę wykorzystania dotacji za 2004 rok.
W kontroli uczestniczyła i udzielała wyjaśnień – po. Dyrektora Katarzyna Sobolewska oraz główna księgowa Katarzyna Łata.
Komisja stwierdza, co następuje:
Dotacja z budżetu gminy na 2004r. wynosi - 200.000 zł.
z tego:
- namiot sceniczny - 20.500 zł.
- dotacja na bieżącą działalność - 179.500 zł.
Pozostałe dochody w wysokości 68.203,71 zł. stanowią:
1) dofinansowanie klubów sportowych – 57.000 zł.
2) kapitalizacja odsetek – 148,55 zł.
3) dofinansowanie wynagrodzenia z Urzędu Pracy – 3.324,16 zł.
4) opłaty za wystawę stoisk, opłaty startowe i inne – 3.431,00 zł.
5) wynajem namiotu - 800,00 zł.
6) wynajem pomieszczenia w świetlicy w Sąborzu oraz gruntu pod kioskiem ruchu w Damnicy – 3.500 zł.
Wydatki na dzień 31.12.2004r. przedstawiają się następująco:
- osobowy fundusz płac - 84.077,60 zł.
- bezosobowy fundusz płac - 44.170,00 zł.
- pochodne od płac - 14.418,92 zł.
- zakup materiałów i wyposażenia - 31.497,37 zł.
- usługi materialnie i niematerialne - 18.068,64 zł.
- paliwo stałe i płynne - 11.992,85 zł.
(węgiel, drewno, benzyna,gaz)
- podróże służbowe i ryczałty - 15.743,46 zł.
- remonty - 18.172,11 zł.
- energia - 4.253,91 zł.
- ubezp. budynków i zawodników - 4.082,00 zł.
- fundusz socjalny - 3.457,50 zł.
- prowizje bankowe - 941,50 zł.
- ekwiwalenty bhp - 160,80 zł.
Komisja nie wniosła uwag, co do celowości w/w wydatków.
W trakcie kontroli Komisja dokonała analizy:
- faktur na zakup materiałów i usług,
- kart drogowych pojazdu służbowego.
W wyniku analizy w/w dokumentów Komisja stwierdza:
- faktury na zakup materiałów i usług są odpowiednio zatwierdzane przez dyrektora i główną księgową. Nie przestrzega się obowiązku właściwego opisywania przeznaczenia dokonanego zakupu, opisy są bardzo ogólnikowe, brak podpisów osób przyjmujących zakupiony materiał lub sprzęt np. zakup sprzętu sportowego dla Zespołu Sportowego powinien potwierdzić i przyjąć prezes Zespołu,
- karty drogowe pojazdu służbowego nie są odpowiednio wypełniane.Brak zapisów o ilości tankowanego paliwa, niewłaściwie rozpisywana ilość przejechanych kilometrów oraz brak podpisu dyrektora
Komisja Rewizyjna po zapoznaniu się z przedstawionymi dokumentami oraz wysłuchaniu wyjaśnień głównej księgowej stwierdza:
1) przyznana dotacja na 2004r. wykorzystana została zgodnie z przeznaczeniem,
2) dokumentacja księgowa prowadzona jest w sposób przejrzysty i czytelny.
W związku ze stwierdzonymi nieprawidłowościami Komisja zaleca w terminie do
15 lutego 2005r.
- uzupełnić faktury o stosowne podpisy osób upoważnionych do odbioru zakupionych materiałów i sprzętu,
- sporządzić informację dotyczącą rozliczenia Pana W.Godlewskiego jako kierownika jednostki z majątku jednostki.
Komisja nie wniosła zastrzeżeń do kontrolowanego tematu.
Na tym protokół zakończono.
Protokół sporządzono w 2 jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden przekazano kierownikowi jednostki kontrolowanej.
Protokołowała Przewodniczący Komisji
Barbara Imińska Franciszek Ciemiński
Kierownik jednostki kontrolowanej:
Po. Katarzyna Sobolewska