PROTOKÓŁ Nr XXVI/12 w dniu 06 grudnia 2012r.

PROTOKÓŁ Nr XXVI/12

Sesji Rady Gminy Damnica

w dniu 06 grudnia 2012r.

 

 

Na stan 15 radnych obecnych było 14 radnych.

Nieobecny radny: Z.Zieliński.

 

Przewodniczył – Włodzimierz Kisiel

Protokółowała – Barbara Imińska

 

Sesję Rady Gminy otworzył o godz. 16:00 Przewodniczący W.Kisiel, który po przywitaniu radnych i gości, na podstawie listy obecności stwierdził quorum radnych do podejmowania prawomocnych uchwał.

Przewodniczący W.Kisiel przywitał zaproszonych gości w osobach:

- Pan Wojciech Sznajder – przedstawiciel firmy ELWOZ z Sierakowic

- Pan Zbigniew Sułek – przedstawiciel firmy ELWOZ z Sierakowic

 

Przewodniczący W.Kisiel zwrócił się z pytaniem do radnych, czy są uwagi lub wnioski do proponowanego porządku obrad?

Radni nie wnieśli uwag do przedstawionego porządku obrad.

Porządek obrad przedstawia się następująco:

1.      Sprawy regulaminowe:

Ø     otwarcie Sesji i stwierdzenie quorum,

Ø     przyjęcie porządku obrad.

2.      Prezentacja dotycząca systemu gospodarki odpadami.

3.      Wystąpienie przedstawiciela firmy ELWOZ z Sierakowic prowadzącego regionalną instalację do przetwarzania odpadów komunalnych – składowisko odpadów w Chlewnicy.

4.      Projekt uchwały w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Damnica.

5.      Projekt uchwały w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów.

6.      Projekt uchwały w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

7.      Projekt uchwały w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawki tej opłaty.

8.      Projekt uchwały w sprawie wzoru deklaracji  wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości, w tym terminu i miejsca składania deklaracji.

9.      Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Damnica na 2012r.

10.  Projekt uchwały w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Damnica na lata 2011 – 2029.

11.  Projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej w Damnicy.

12.  Zakończenie Sesji.

 

Ad. 2

Inspektor ds. Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami B.Obert przedstawiła prezentację dotyczącą nowego systemu gospodarki odpadami.

Prezentacja przybliżyła zadania samorządu oraz obowiązki właścicieli nieruchomości wynikające z ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity:Dz.U. z 2012r. poz.391).

 

Ad. 3

Przedstawiciele firmy ELWOZ z Sierakowic Pan Wojciech Sznajder oraz Pan Zbigniew Sułek

omówili zadania regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, którą dla Gminy Damnica jest składowisko odpadów w Chlewnicy.

 

W dalszej części zaproszeni goście odpowiadali na pytania radnych i sołtysów.

 

Ad. 4

Projekt uchwały w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Damnica wraz z uzasadnieniem odczytała Inspektor B.Obert.

 

Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?

Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

 

Rada Gminy w składzie 14 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXVI/185/12 uchwały w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Damnica.

 

Ad. 5

Projekt uchwały w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów wraz z uzasadnieniem odczytała Inspektor B.Obert.

 

Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?

Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

 

Rada Gminy w składzie 14 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXVI/186/12 w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów.

 

Ad. 6

Projekt uchwały w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wraz z uzasadnieniem odczytała Inspektor B.Obert.

 

Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?

Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

 

Rada Gminy w składzie 14 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXVI/187/12 w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

 

Ad. 7

Projekt uchwały w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawki tej opłaty wraz z uzasadnieniem odczytała Inspektor B.Obert.

 

Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?

 

Radny R.Nieradko – na posiedzeniu Komisji analizowaliśmy metody ustalenia opłaty tj. metoda od osoby i metoda od gospodarstwa. Na terenie gminy 46% to rodziny od 1 do 3 osób w rodzinie a 35% to rodziny 5 osobowe i więcej. Przemawia to za przyjęciem metody naliczania opłaty od osoby.

 

Sołtys J.Dawidowski – opłata ta jest wysoka, będzie dużym obciążeniem dla mieszkańców. Niektórych rodziny będą miały problem z zapłaceniem.

 

Sekretarz A.Harmaciska przedstawiła wymogi ustawy w zakresie opłaty za gospodarowanie odpadami.

 

Rada Gminy w składzie 14 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXVI/188/12 w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawki tej opłaty.

 

Ad. 8

Projekt uchwały w sprawie wzoru deklaracji  wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości, w tym terminu i miejsca składania deklaracji wraz z uzasadnieniem odczytała Inspektor B.Obert.

 

Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?

Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

 

Rada Gminy w składzie 14 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXVI/189/12 w sprawie wzoru deklaracji  wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości, w tym terminu i miejsca składania deklaracji.

 

Salę obrad opuściła radna M.Wasiak. Stan Rady – 13 radnych.

 

Ad. 9

Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Damnica na 2012r. wraz z uzasadnieniem odczytała Skarbnik U.Perkowska.

 

Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?

Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

 

Rada Gminy w składzie 14 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXVI/190/12 w sprawie zmian w budżecie Gminy Damnica na 2012r.

 

Ad. 10

Projekt uchwały w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Damnica na lata 2011 – 2029 odczytała wraz z uzasadnieniem Skarbnik U.Perkowska.

 

Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?

Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

 

Rada Gminy w składzie 14 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXVI/191/12 w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Damnica na lata 2011 – 2029.

 

Ad. 11

Projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej w Damnicy wraz z uzasadnieniem odczytała Sekretarz A.Harmacińska.

 

Przewodniczący W.Kisiel – projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniach Komisji. Czy radni mają jeszcze uwagi do projektu uchwały?

Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

 

Rada Gminy w składzie 14 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXVI/192/12 w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej w Damnicy.

Rada Gminy uznała skargę za bezzasadną.

 

Radna A.Gajewska-Płatkowska odczytała odpowiedź jaką Starosta Słupski udzielił na jej wniosek w sprawie kontynuacji modernizacji drogi powiatowej przez miejscowość Łebień. W informacji wskazany jest koszt modernizacji drogi oraz propozycja realizacji inwestycji przy współfinansowaniu przez Gminę Damnica. Brak jest informacji o terminie rozpoczęcia inwestycji.

 

Wiceprzewodniczący K.Kozina – obecnie przyjęliśmy do realizacji drogi w Bięcinie. Po zakończeniu tej inwestycji możemy przystąpić do modernizacji drogi przez miejscowość Łebień.

 

Wójt G.Jaworski – odpowiedź Starostwa jest pozytywna. Akceptują realizację tej inwestycji. Jednak trudno jest określić kiedy będzie realizowana. Odcinek drogi jest długi i inwestycja będzie kosztowna. Trzeba będzie wygospodarować niezbędny udział finansowy, aby możliwie szybko podjąć w/w zadanie. Sprawa jest bezsporna, iż tę inwestycję należy wspólnie z powiatem wykonać.

 

Radny Z.Kwaśniewski – nikt z nas nie kwestionuje, że drogę tę trzeba robić. Jednak w pierwszej kolejności powinniśmy zakończyć drogę w Bięcinie.

 

Sołtys R.Zieliński – kiedy zostaną zwiększone diety dla sołtysów.

 

Wiceprzewodniczący K.Kozina – Komisja Oświaty i Spraw Społeczno-Socjalnych złożyła wniosek do projektu budżetu na 2013 rok o zwiększenie środków z przeznaczeniem na podwyżkę diet dla sołtysów.

 

Sołtys T.Budniak podziękował Radzie Gminy i Wójtowi Gminy za wykonaną inwestycję drogową w miejscowości Zagórzyca.

 

Ad. 12

W związku z wyczerpaniem porządku obrad o godz. 17:45 Przewodniczący W.Kisiel zamknął obrady XXVI Sesji Rady Gminy Damnica.

Na tym protokół zakończono.

Protokółowała                                                                         Przewodniczący

Barbara Imińska                                                                                   Włodzimierz Kisiel

Wytworzył:
Barbara Imińska
Udostępnił:
Jarosiewicz Bartosz
(2012-12-20 08:09:16)
Ostatnio zmodyfikował:
Jarosiewicz Bartosz
(2012-12-20 08:09:58)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki