ZARZĄDZENIE NR 111/2016
WÓJTA GMINY DAMNICA
z dnia 20 września 2016 r.
w sprawie powołania komisji do przeprowadzenia przeglądu materiałów zawierających informacje niejawne
Na podstawie art. 6 ust. 2 i 4 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (t.j. Dz. z 2016 r. poz. 1167) oraz art. 30 ust. 1 i art. 31 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r., poz. 446)
zarządza się, co następuje:
§ 1. Powołuje się komisję do przeprowadzenia przeglądu wytwarzanych i przechowywanych w Urzędzie Gminy Damnica materiałów zawierających informacje niejawne w następującym składzie:
1) Izabella Tomala – przewodniczący komisji;
2) Andżelika Harmacińska – członek komisji;
3) Barbara Imińska – członek komisji.
§ 2. Do zadań komisji, o której mowa w § 1, należy:
1) przeprowadzenie przeglądu materiałów wytworzonych w Urzędzie Gminy zawierających informacje niejawne,
2) wyodrębnienie materiałów, o których mowa w pkt 1, wymagających zmiany lub zniesienia klauzuli tajności,
3) sporządzenie protokołów prac Komisji i przedstawienie ich do akceptacji Wójtowi Gminy.
§ 3. Wprowadza się do stosowania regulamin pracy komisji stanowiący załącznik do zarządzenia.
§ 4. W terminie do 28 października 2016 r. komisja ustali, czy wytwarzane materiały zawierające informacje niejawne spełniają przesłanki ochrony i sporządzi ze swoich prac protokół, który będzie podstawą do zniesienia lub utrzymania klauzuli tajności.
§ 5. Wykonanie zarządzenia powierza się pełnomocnikowi ds. ochrony informacji niejawnych.
§ 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik
do Zarządzenia Nr 111/2016
Wójta Gminy Damnica
z dnia 20 września 2016 r.
REGULAMIN
PRACY KOMISJI DO PRZEPROWADZENIA PRZEGLĄDU MATERIAŁÓW
I DOKUMENTÓW NIEJAWNYCH W URZĘDZIE GMINY DAMNICA
1. Cel przeglądu
Dokonanie zmiany lub zniesienia klauzuli przechowywania materiałów niejawnych.
2. Organizacja przeglądu
Weryfikacje przeprowadza komisja wyznaczona Zarządzeniem Wójta Gminy. W skład komisji wchodzą osoby posiadające certyfikaty bezpieczeństwa o klauzulach równych materiałom podlegającym weryfikacji.
3. Zakres przeglądu
Dokumentacja niejawna przechowywana w Urzędzie.
4. Dokumentowania wyników przeglądu
Protokół z wyników prac komisji przewodniczący przedłoży Wójtowi do akceptacji w terminie do 28 października 2016 r. Zaakceptowany protokół stanowić będzie podstawę do zniesienia klauzuli tajności.
5. Protokół z wyników prac komisji powinien zawierać propozycje postępowania
Protokół z wyników prac komisji powinien zawierać propozycje postępowania z dokumentacją po zdjęciu klauzuli niejawności. Nieaktualne materiały niejawne powinny zostać komisyjnie zniszczone, a wobec dokumentacji z której zdjęto klauzulę niejawności należy zastosować przepisy rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. Nr 14, poz. 67).